ΠΑΠΑΛΑ το πρόβλημα παραμένει. Βάλαμε τον παλιό βηματιστή , αλλάξαμε τους αισθητήρες νερού και ότι άλλο νομίζαμε αλλά τίποτα. Χαμηλή υποπίεση έδειχνε το μηχάνημα αλλά δε βρίσκουμε αιτία. Καμιά ιδέα?
3 Πιθανές αιτίες μπορώ να σκεφτώ
1. Στην περίπτωση που δέν πατάμε γκάζι (ρελαντί ή αλλαγή ταχύτητας) ο κινητήρας ελέγχεται απο την ηλεκτρομηχανική βαλβίδα ρελαντί σε όλα τα συστήματα ψεκασμού(Injection)
Η βαλβίδα έχει 2 σωληνάκια. Οταν το αυτοκίνητο είναι κρύο ανοίγει εντελώς και φέρνει απευθείας περισσότερο αέρα απο το φίλτρο ώστε να δουλεύει ο κινητήρας και σταδιακά κλείνει μέχρι να πέσει στις κανονικές στροφές π.χ. 600 - 750.(ότι έκανε το παλιό chock στα καρπιρατέρ)
Οταν δεν πατάμε γκάζι η πεταλούδα στην εισαγωγή είναι εντελώς κλειστή και η αναπνοή του κινητήρα γίνεται μόνον απο την βαλβίδα.
α. Κοίταξε προσεκτικά τα σωληνάκια της βαλβίδας μήπως κάποιο έχει κοπεί ή είναι φθαρμένο αλλάζοντας την υποπίεση.
β. Για να τσεκάρεις την ίδια την βαλβίδα ότι είναι ΟΚ και δεν φταίει κάτι άλλο άστο να δουλεύει στο ρελαντί. Οταν αρχίζει να ρετάρει η πάει να σβήσει τράβα προσεχτικά την μαύρη μικρή φύσα απο βαλβίδα ώστε να μήν έχει ρεύμα. Η κατάσταση μένει η ίδια ή σβήνει τελείως? Αν δείς κάποια αλλαγή η βαλβίδα δουλεύει. Μετά βάλε πίσω την φύσα και τράβα ένα σωληνάκι(αυτο που έρχεται απο το φίλτρο όχι αυτό που πάει στην μηχανή) να δείς τι γίνεται. Αν δεν δεις αλλαγή τότε σημαίνει ότι φταίει κάποιο σωληνάκι.
2. Πιθανό πρόβλημα στον σωλήνα υποπίεσης απο την εισαγωγή στον κύλινδρο υποβοήθησης πίσω απο την τρόμπα των φρένων(Servo). Αν υπάρχει διαρροή εκεί τότε αλλάζει η υποπίεση στην εισαγωγή γιατί εισέρχεται φρέσκος αέρας απευθείας ο οποίος δεν έχει "μετρηθεί" απο τον εγκέφαλο.
Μερικές φορές,φυσιολογικά βέβαια, έχουμε παρατηρήσει ότι αν πατήσουμε δυνατά φρένο ο κινητήρας μπορεί να σβήσει ή ρετάρει για λίγο.
3. Σωληνάκι υποπίεσης στον ρυθμιστή βαλβίδας καυσίμου.Οπως κοιτάμε την "μπεκιέρα" (μαύρος σωλήνας με τα μπέκ στο αριστερό μέρος του καπακιού) στο ένα άκρο έχει μία μικρή μεταλλική βαλβίδα. Αυτή έχει ένα μικρό σωληνάκι που πηγαίνει στην εισαγωγή. "Διαβάζει" την υποπίεση,καταλαβαίνει την "θέση" απο το γκάζι και δίνει περισσότερη πίεση στο καύσιμο για τα μπέκ.
Αν έχει πρόβλημα δημιουργεί αρυθμίες στον κινητήρα.
Γενικά στα συνεργεία υπάρχει πολύ "καγκουριά" οπότε μην πολυεμπιστεύστε τι σας λένε. Πολλοί "μηχανικοί" ξέρουν πολύ λιγότερα απο εμάς