Μπορεί κάποιος να μας μιλήσει για τις διαφορές ανάμεσα στους εργάτες???
Εντάξη με την μάρκα, όσων αφορά την ποιότητα αλλα μεταξή τους σε τι διαφέρουν?
Ταχύτητα μαζέματος? Ανοίγματος? Αντοχή? Σε τι διαφέρει έναν 8άρης της ίδιας εταιρίας, με έναν άλλον 8άρι με 500ευρώ παραπάνω?
πχ warm tabor 12k ίδια τιμή με ce m6000 γιατί???
¶γγελε θα σου πω τι βλέπω εγώ στην πράξη για τα δικά μας αυτοκίνητα.
Έχει να κάνει με τα 2 από τα 3 που είπες, ταχύτητα μαζέματος και αντοχή-ανθεκτικότητα στον χρόνο(προσθέτω).
Όταν βάζεις τον εργάτη έχεις σκεφτεί γιατί χρήση τον θέλεις...οπώτε ένας 8000-9000 λίμπρες είναι πολύ καλός, αξιόπιστος για μία μέση κατάσταση...αν σκεφτείς ότι το jimny είναι 1000 περίπου κιλά.
Επίσης πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνεται καλή συντήρηση....
Έχω τον ίδιο με φίλο, με την διαφορά ότι ο δικός μου ήταν μεταχειρισμένος...αλλά ίσως να δουλεύει και λίγο καλύτερα, πράγμα που οφείλεται ότι έχει ανοιχτεί και προστεθεί motorkote.
Αγαπητoί φίλοι,
Από τα χρόνια δοκιμών διάφορων εργατών καταλήξαμε ως ομάδα ότι οι
Warn είναι εξαιρετικοί εργάτες (μιλούμε για ηλεκτρικούς) ανθεκτικοί στην σκληρή χρήση σε υγρό και λασπώδες περιβάλλον δηλ. ότι χειρότερο. Ακολουθούν πολύ κοντά και άλλοι εργάτες όπως
Superwinch, MileMarker, Ramsey, ΟΧ, Come Up,
κάποιοι από αυτούς όμως δεν εισάγονται στην Ελλάδα.(Προς Θεού μην πάρει κανείς αγνώστου όνοματος εργάτη)
Για την επιλογή του εργάτη πρέπει να σκεφτούμε την χρήση που τον θέλουμε πχ αν αφορά αγώνες μας ενδιαφέρει η συνολική του ταχύτητα! (Θυμίζω για εκτός αγώνων χρήση ότι αργός εργάτης δεν σημαίνει αναγκαστικά «κακός εργάτης» αντιθέτως με σωστή χρήση μπορεί να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.)
Στην συνέχεια μας ενδιαφέρει η ιπποδύναμη του κινητήρα (είναι λογικό ότι η μεγαλύτερη κάνει το μοτέρ να κουράζεται λιγότερο, ζεσταίνεται πιο δύσκολα και ζει περισσότερο!) Οι
Warn έχουν κινητήρες 6HP (o ΧP) και 4,6HP.
Κάποιοι για παράδειγμα έχουν την ίδια αντοχή στο
Pulling και το
Releasing με επιβάρυνση όπως οι
Superwinch/Husky οπότε είναι εξαιρετικοί για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Οι
MileMarker έχουν πολύ καλή φήμη στους υδραυλικούς.
Επίσης σημαντική είναι η δύναμη του εργάτη που χρειαζόμαστε σε σχέση με την χρήση. Πχ κάποιος λέει πολύ απλά «το αυτοκίνητό μου ζυγίζει
1350 Kg άρα ο εργάτης των
6000lb (
2937Kg 1 lb=489,5 γρ) μου κάνει μια χαρά. Πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν ότι αν βρεθούμε κολλημένοι σε λάσπη μέχρι το ύψος της ζάντας χρειαζόμαστε δύναμη ίση με δύο φορές το βάρος του αυτοκινήτου δηλαδή
2700Kg, αν βυθιστεί πάνω απο το σασί τότε τρεις φορές το βάρος του αυτοκινήτου δηλ.
4050 Kg., αν τώρα το αυτοκίνητο μας για κάποιο λόγο δεν δουλεύει υπολογίζουμε άλλο ένα 66% του βάρους του και αν βρίσκεται σε ένα μικρό χαντάκι με ανηφορική κλίση
15% άλλο ένα
25% του βάρους συνεπώς άλλα
1228Kg σύνολο
5278 Κg (10782 lb).
Δεν υπάρχει περίπτωση λοιπόν να το τραβήξουμε έχoντας κατά νου ότι τα 2937Kg ονομαστικής δύναμης έλξης του εργάτη αφορούν την πρώτη στρώση συρματόσχοινου (
1st layer) αυτή που εφάπτεται στο τύμπανο (drum). Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσουμε snatch block θα διπλασιάσουμε την ελκτική δύναμη (
2Χ2937=5874Kg )με την προϋπόθεση να έχουμε αφήσει μόνο μερικές σπείρες τυλιγμένες επάνω στο τύμπανο ώστε να εκμεταλλευτούμε όλη την ονομαστική του δύναμη. Όταν όμως δουλεύουμε τον εργάτη στο όριο τότε είναι βέβαιο ότι θα μας χαιρετίσει σύντομα. (¨Ένα παράδειγμα σωστής χρήσης θα δεις στην φωτογραφία όπου ανεβάσαμε στο τελικό του
Mad Challenge ένα αυτοκίνητο με βάρος
2150 Κg σε κάθετο λασπώδες τοίχο χωρίς καμία πρόσφυση με διπλό
snatch block και εργάτη
warn 8000lb M (δηλαδή
24000lb = 11736kg). Σήμερα αυτός ο εργάτης χρησιμοποιείται ακόμη από την ομάδα μας και είναι 7 ετών! ( Στην πραγματικότητα πρέπει να υπολογίσουμε και τις τριβές των Snatch block αλλά στο παράδειγμα θα το αποφύγουμε χάριν απλούστευσης).
¶λλος παράγοντας είναι ο τρόπος που τον χρησιμοποιούμε. Αν ο εργάτης χρησιμοποιείται σωστά μπορεί και με 2 HP μοτέρ να ζήσει μια ζωή! Πρέπει να γνωρίζουμε πότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε snatch block (ράουλο) ώστε να μην εξοντώσουμε τον εργάτη! Να μην κινούμε ταυτόχρονα με την έλξη του εργάτη και το αυτοκίνητό μας (σκοτώνουμε τα γρανάζια).
Επίσης σημαντική είναι η συντήρηση του εργάτη κάθε 1ή 2 χρόνια ανάλογα με το περιβάλλον χρήσης. Χρειάζεται άνοιγμα, καθάρισμα από τα χώματα και την βρώμικη λίπανση και επανασυναρμολόγιση από έμπειρα χέρια! Αν χρησιμοποιούμε συρματόσχοινο να το λιπαίνουμε και μετά από κάθε χρήση να το τυλίγουμε σωστά υπό τάση ώστε να ευθυγραμμίζονται τα πιθανά τσακίσματα. Αν έχουμε σχοινί να το ελέγχουμε συχνά για πιθανές φθορές και αν είναι σοβαρές να το αντικαθιστούμε!
¨Ένας τελευταίος κανόνας και πολύ σοβαρός είναι να εξασκούμαστε στην χρήση του εργάτη όταν δεν είμαστε σε ανάγκη ώστε όταν έρθει η στιγμή να είναι τα πράγματα πιο εύκολα για μας! (δηλ ο εργάτης δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο του αυτοκινήτου μας που το κοιτάμε με δέος και μας πιάνει πανικός όταν έρθει η ώρα να τον χρησιμοποιήσουμε)
( όσο για το
Motorcote (Supermario) η προσθήκη του μας έχει σώσει στο παρελθόν διαφορικά από νερά)
(Ελπίζω να βοήθησα και να μην μπέρδεψα)
Φιλικά
Μιχάλης Μουρατίδης
NomadOffroad