.
Μοναδικός αγώνας, μοναδικές συνθήκες, μοναδική δυσκολία…Το Pilot Beach Resort 24 Ώρες Rally Raid Ελλάδα 2013 ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Κυριακή, μετά από απίστευτη περιπέτεια για τα πληρώματα. Οι καιρικές συνθήκες, οι χειρότερες για την Κεντρική Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια, δημιούργησαν ένα σκηνικό που ταίριαζε με το χαρακτήρα ενός αγώνα αντοχής, αλλά ταυτόχρονα έφερε πληρώματα και αυτοκίνητα στα όριά τους.
Λάσπη, ομίχλη, έντονη βροχή, χιόνι, πάγος και κατολισθήσεις έβαλαν τα όρια, οδηγώντας στην ακύρωση της δεύτερης, μεγάλης, ειδικής για τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα της Z1 Open κατηγορίας. Οι μοτοσικλέτες δεν ξεκίνησαν καν μετά από απόφαση των αγωνοδικών της Α-ΜΟΤΟΕ, ενώ στα αυτοκίνητα η ειδική ματαιώθηκε όταν στους αγωνοδίκες της ΟΜΑΕ έγινε ξεκάθαρο ότι κανένας από τους αγωνιζόμενους δε θα ολοκλήρωνε την ειδική εντός χρόνου! Η πληροφορία από το ΣΕΔ στην Στρώμη μιλούσε για ομίχλη και πάγο, όπως επιβεβαίωσε και η επικοινωνία με τους Φώτη Κουτσουμπό και Ναυσικά Βασιλειάδου.
Στο αγωνιστικό κομμάτι τις εντυπώσεις κέρδισε σίγουρα η μάχη ρόδα-ρόδα των Βασίλη Μπούδρου (Husaberg) και Δημήτρη DOC Αθανασουλόπουλου (KTM), που κρίθηκε για μόλις 7 δευτερόλεπτα, μετά από 600+ χιλιόμετρα!!! Οι δύο Έλληνες αναβάτες μοιράστηκαν ειδικές και εντυπώσεις, μην αφήνοντας περιθώρια στους ξένους. Στα δυσάρεστα η απροθυμία της Ιταλικής Ομοσπονδίας να δώσει starting permission στους Ιταλούς αναβάτες, με αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία να δούμε στο παιχνίδι και τον Christian Pastori.
Στα αυτοκίνητα της Z1 Open οι Βούλγαροι Slavchev Desislav και Staynova Margarita με το εξελιγμένο Mercedes G500, δεύτεροι το 2012, δεν άφησαν περιθώρια σε κανέναν. Κέρδισαν και τις δύο ειδικές που μέτρησαν και ανέβηκαν πρώτοι στη ράμπα του τερματισμού, εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία τους στις συνθήκες, μια και έχουν τρέξει στο Berlin-Breslau. Οι νικητές του Hellas Rally Raid Ισραηλινοί Raz Heymann και Hillel
Segal με το πρωτότυπο Layogev Segal, έμπειροι με συμμετοχές ακόμη και στο Dakar, είχαν τη στιγμή τους στην πρώτη ειδική και αρκέστηκαν στη δεύτερη θέση. Οι Ιταλοί Cangi Vincenzo και Manfredini Paolo με Isuzu D-Max ολοκλήρωσαν το βάθρο, που για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα δεν είχε Έλληνες. Και δεν είχε γιατί οι Σταύρος Δημητριάδης και Παναγιώτης Κάλφας με το Mitsubishi Pajero, πέρα από τα προβλήματα με τα φρένα, σταμάτησαν να ξετουμπάρουν τον Raz! Οι Φώτης Κουτσουμπός και Ναυσικά Βασιλειάδου είχαν προβλήματα με το Land Cruiser, οι Ιγνάτιος Ορφανός και Σάκης Ματθαίου έμειναν από βενζίνη και οι Σπύρος Πέτροβιτς και Άγγελος Σταθόπουλος είχαν ένα τρακάρισμα. Οι Hristov, Kalinkov και Lieshout εγκατέλειψαν από έξοδο.
Στη Ζ2 οι Μανώλης Νταής και Μανώλης Ξανθός με το Wrangler βασίστηκαν στην… τροφάδικη εμπειρία τους στη λάσπη και τερμάτισαν πρώτοι, κερδίζοντας δύο ειδικές και τερματίζοντας δεύτεροι στη άλλη. Οι περσινοί νικητές Κωνσταντίνος Σταματάκης και Χρήστος Τσαλιγόπουλος με το Jimny κέρδισαν την πολύ δύσκολη δεύτερη ειδική και πέτυχαν μία πανάξια δεύτερη θέση. Οι Ιταλοί Roberto Mussi και Dal Pra Eleonora με το τεράστιο Land Rover 130, παρόλο που έχασαν τη δεύτερη ειδική, οδήγησαν τόσο καλά που ανέβηκαν τρίτοι στο βάθρο. Οι Δημήτρης Κούτζιος και Βασίλης Συρμάνογλου πέτυχαν την καλύτερη θέση τους σε 24ωρο, τερματίζοντας τέταρτοι. Στην κατηγορία των Νέων οι Κώστας Λούβαρης και Αλέξανδρος Παπαχριστόπουλος με το Jimny ήταν ουσιαστικά οι μόνοι τερματίσαντες, αφού οι Αρίστος και Θέμης Σούκας, επίσης με Jimny, εγκατέλειψαν μετά το τέλος της τρίτης ειδικής.
Ήταν ο 24ωρος με τις περισσότερες ξένες συμμετοχές, 26 τον αριθμό, τα καλύτερα αυτοκίνητα με αποκορύφωμα το Hilux και το L200, τις μεγαλύτερες μάχες, ιδίως στις μοτοσικλέτες, τις δυσκολότερες συνθήκες. Σίγουρα δεν ήταν ο καλύτερος, αφού από ένα σημείο και μετά δε μπορείς να τα βάλεις με τον καιρό, αλλά ήταν ο πιο συναρπαστικός, αυτός στον οποίο ο τερματισμός ισοδυναμούσε με νίκη. Άντε και του χρόνου!!!
Φωτογραφίες
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.568655753203090.1073741829.293632374038764&type=3 Αποτελέσματα
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.568751826526816.1073741830.293632374038764&type=3._