Αποστολέας Θέμα: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.  (Αναγνώστηκε 29721 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Το κιτ μετατροπής έίναι της ιταλικής εταιρίας Lovato.
Έγινε τελικά η μετατροπή του jimny σε αεριοθούμενο.
Η όλη διαδικασία διήρκησε 3 ημέρες.





Είχε ότι είναι απαραίτητο για την μετατροπή, ακόμα και βίδες, συνδετήρες, τον εγκέφαλο,
τον πνεύμονα και σωληνώσεις, τον κατανεμητή και φίλτρο, κα.










Στη συνέχεια βγήκε η πολλαπλή γιατί έπρεπε να βιδωθούν τα νέα σωληνάκια πάνω στο αλουμινένιο περίβλημα. σημαδεύτηκε το σημείο που θα τοποθετηθούν, και αρχικά ανοίχτηκαν μικρές τρύπες με ηλεκτρικό τρυπάνι, δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες βόλτες με το βιδολόγο, και βιδώθηκαν τα μπεκ.
















Η πολλαπλή τοποθετήθηκε ξανά στη θέση της με τα νέα σωληνάκια να βγαίνουν από το κάτω μέρος της.








Μπήκαν διακλαδωτήρες Τ στα σωληνάκια που μεταφέρουν το ψυκτικό στη μηχανή για να συνδεθούν με τον πνεύμονα και να ζεσταίνουν το υγραέριο, ενώ ο πνεύμονας στερεώθηκε δίπλα από την μπαταρία.





Να αναφέρω τη σχολαστικότητα του μάστορα και την απίστευτη δεξιότητα που δεν χρειάστηκε να ανοίξει ούτε μια νέα τρύπα (πέρα από τις 4 πάνω στην πολλαπλή από όπου θα διοχετεύεται το υγραέριο) στο Jimnaki. Όλα μπήκαν στην θέση τους με απόλυτη ακρίβεια.



Τέλος έγινε μελέτη για το πού θα τοποθετηθεί την επομένη ο εγκέφαλος (πιθανότατα ανάμεσα από το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων και το ABS σε υπάρχουσες τρύπες).

Τέλος πρώτης μέρας.


Αρχικά τοποθετήθηκε ο εγκέφαλος χωρίς τρύπα ανάμεσα στο δοχείο νερού και στο ABS.


 





Στη συνέχεια η πλεξούδα κόπηκε στις απαραίτητες διαστάσεις όπου ήταν δυνατό, με κολλητήρια , θερμοσυστελλόμενα υλικά και συνδετήρες, (δουλειά καλύτερη και από ηλεκτρολόγου) και τοποθετήθηκε με απόλυτη προσοχή και υπομονή.








Στερεώθηκε και η ηλεκτρομηχανική βαλβίδα.




Τοποθετήθηκε ο κατανεμητής πάνω σε βάση αλουμινίου χωρίς τρύπα εκμεταλλευόμενες προυπάρχουσα σημεία στήριξης.
Τα σωληνάκια με το κόκκινο χρώμα θα κοπούν κι άλλο και θα μπουν συνδετήρες. Αυτά μεταφέρουν από τον κατανεμητή το υγραέριο στην πολλαπλή.





Μετά τοποθετήθηκε ο emulatore που όπως μου είπε ο μηχανικός αποφασίζει
 πότε να κλείσει η βενζίνα και να ανοίξει το υγραέριο και αντίστροφα.






Ο εσωτερικός διακόπτης που παίρνει ρεύμα από το κλειδί και όχι απευθείας από την μπαταρία. Οι τελείες επάνω στο διακόπτη είναι κόκκινα και πράσινα leds που ανάβουν ανάλογα με την καύση υγραερίου ή βενζίνας. Είναι αφής και πατώντας στο κέντρο του, αλλάζεις το καύσιμο αν το επιθυμείς.


 






Στη συνέχεια ανοίχτηκαν δύο τρύπες στο πάτωμα και τοποθετήθηκε αεροστεγής εύκαμπτος σωλήνας που στεγανοποιήθηκε με σιλικόνη στην βάση του ( Τέλεια εργασία!)








Μετά στερεώθηκε η φιάλη στις δύο προυπάρχουσες τρύπες και σε δύο νέες και δέθηκε με ατσάλινη κορδέλα.







Καθώς και η βαλβίδα με τον μετρητή. ΄Οπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς τόσο η βαλβίδα όσο και οι παροχές που θα μπουν μάσα στον εύκαμπτο σωλήνα θα είναι αεροστεγείς και δεν θα έχουν καμιά επικοινωνία με το εσωτερικό της καμπίνας. Δηλαδή οποιαδήποτε διαρροή δεν θα διοχετευτεί στην καμπίνα.





Μπήκαν οι απαραίτητοι σφικτήρες και οι κατάλληλες συνδεσμολογίες στο χώρο της μηχανής.












« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:42 από kostas katsenos »

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 11:13 »
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο σωλήνας που φέρει το υγραέριο από τη φιάλη στη μηχανή.
Η πορεία που επιλέχτηκε είναι αυτή των φρένων που διέθεταν μάλιστα και μια κενή θέση στους συνδέσμους.


 






Έτσι ο σωλήνας είναι προστατευμένος πλάι στα φρένα.




Λόγω πιθανής τοποθέτησης body lift στο μέλλον κατά την πορεία από το αμάξωμα στο σασί και πάλι στο αμάξωμα αφέθηκε μεγαλύτερο μήκος σωλήνα στα δύο σημεία ώστε να μη χρειαστεί αντικατάστασή του.







Έπειτα έγινε η σύνδεση με τη φιάλη.





Επιλέχτηκε ο πίσω προφυλακτήρας για να τοποθετηθεί η βαλβίδα πλήρωσης της δεξαμενής.










Και συνδέθηκαν τελικά στη φιάλη τόσο η παροχή όσο και πλήρωση.

 





Γεμίσαμε τη φιάλη με υγραέριο για να γίνουν οι τελικές ρυθμίσεις.










Η τιμή του υγραερίου (που συνδέεται με αυτή του πετρελαίου μια και αποτελεί παράγωγο) ήταν 52 λεπτά το λίτρο.
Και κάτι ακόμη. Η πλήρωση της φιάλης γίνεται στο 80% της χωρητικότητάς της, δηλαδή στη φιάλη των 60 λίτρων χώρεσαν 45,5 λίτρα υγρού υγραερίου 23,7 ευρώ.





Μετά έγινε έλεγχος για τυχόν διαρροές και συνδέθηκε ο εγκέφαλος με τον Η/Υ
 για τη χαρτογράφησή του και τις απαραίτητες ρυθμίσεις.


 








Τέλος έγινε η απαραίτητη δοκιμαστική βόλτα. Το μόνο που χρειάστηκε είναι να κατεβάσουμε
τη βάση του κατανεμητή 1 εκατοστό γιατί στις υψηλές στροφές ακουμπούσε στο καπό μεταδίδοντας
 ένα μικρό θόρυβο στην καμπίνα. Και ο διακόπτης όπως στερεώθηκε με μαύρη σιλικόνη τελικά.







Όλα πήγα περίφημα. Ελάχιστη μείωση στις επιταχύνσεις αλλά με λίγο παραπάνω γκάζι καμιά ουσιαστική διαφορά.
 Στην πόλη άριστες εντυπώσεις. Το δοκίμασα και στα δύσκολα όμως . Με πλήρη φόρτο (αποσκευές ώστε να μην χωράει ούτε καρφίτσα μέσα και σέρνοντας ένα φορτωμένο τρέιλορ σε ορεινή διαδρομή. Μικρή μείωση των επιδόσεων όση ελάχιστα μικρότερη από την αντίστοιχη της βενζίνης λόγω του φορτίου. Μάλιστα μετά από μερικά γεμίσματα με υγραέριο, ο εγκέφαλος που αυτορυθμίζεται είχε τις τελικές του επιδόσεις που θα ήταν ακόμα καλύτερες.




ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΕΡΙΟΘΟΥΜΕΝΟΣ και όχι Αεριωθούμενος

Για όσους φοβήθηκαν τη φιάλη στο πίσω μέρος ας δουν που τη βάζουν τα ΝΙΒΑ και δεν έχουν πρόβλημα ακόμα
και όταν βρίσκει σε όλες τις πέτρες στο βουνό.


 








« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 16, 2006, 18:13 από kostas katsenos »

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:20 »
Μια πολύ ωραία σελίδα από τη Shell για το υγραέριο

http://www.shellgas.gr/site.html?page=84&lang=gr


Πηγή Shellgas.gr

Η χρήση του υγραερίου για την κίνηση οχημάτων αποκτά αυξανόμενη υποστήριξη, ως καύσιμο που είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η υγραεριοκίνηση έχει αναγνωριστεί εδώ και πολλά χρόνια ως απάντηση στην προσπάθεια αναζήτησης εναλλακτικών καυσίμων. Το υγραέριο είναι το πιο σημαντικό και αποδεκτό εναλλακτικό καύσιμο στον τομέα του αυτοκινήτου.

Ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία:

Ιταλία
1 εκατομμύρια οχήματα με υγραεριοκίνηση

Βιέννη, Αυστρία
400 λεωφορεία με υγραεριοκίνηση

Κοπεγχάγη, Δανία
200 λεωφορεία με υγραεριοκίνηση

Αυστραλία
500.000 οχήματα με υγραεριοκίνηση

Ηνωμένο Βασίλειο
40.000 οχήματα με υγραεριοκίνηση

Ιαπωνία
Το 90% των taxi λειτουργούν με υγραεριοκίνηση

Τα οχήματα με υγραεριοκίνηση (που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγραέριο) έχουν απόδοση που ελάχιστα διαφέρει από την απόδοση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Δοκιμάστε να τα οδηγήσετε και θα το διαπιστώσετε και οι ίδιοι. Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου για να λειτουργεί με υγραέριο είναι αρκετά απλή υπόθεση, μάθετε πώς γίνεται.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 36 σταθμοί ανεφοδιασμού, ενώ έχει προγραμματιστεί η λειτουργία και άλλων εντός του έτους - ίσως κάποιος από αυτούς να λειτουργήσει κοντά σας.







Το καύσιμο που χρησιμοποιείται στην υγραεριοκίνηση είναι υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (με άλλα λόγια, υγραέριο). Πρόκειται για ένα μίγμα βουτανίου και προπανίου. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό τον τύπο αερίου. Η υγραεριοκίνηση έχει τη δυνατότητα να μειώσει τις επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον, το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (το αέριο που αποτελεί την κύρια αιτία για το φαινόμενο του θερμοκηπίου).


Μάθετε περισσότερα για το υγραέριο
Το προπάνιο και το βουτάνιο είναι υδρογονάνθρακες με τρία και τέσσερα άτομα άνθρακα αντίστοιχα. Η χημική σύσταση του προπανίου είναι C3H8 ενώ του προπανίου είναι C4 H10.
Βουτάνιο Προπάνιο


Τα μίγματα αυτών των υδρογονανθράκων που προορίζονται για την κατανάλωση περιέχουν ποσότητες άλλων ουσιών, όπως ακόρεστο προπάνιο (προπένιο) και ακόρεστο βουτάνιο (βουτένιο), καθώς και ίχνη από ελαφρύτερους και βαρύτερους υδρογονάνθρακες (αιθάνιο, μεθάνιο, πεντάνιο και άλλα). Για τη διάκριση αυτών των μιγμάτων από τις καθαρές μορφές των αερίων, αυτά είναι γνωστά ως προπάνιο του εμπορίου και βουτάνιο του εμπορίου και οι προδιαγραφές τους αναφέρονται στο Υπουργικό Διάταγμα με αριθμό 2912 76 20-7-1976.



Υγραεριοκίνηση και ασφάλεια
Η υγραεριοκίνηση έχει ένα άριστο ιστορικό ασφαλείας. Διαφορετικές δοκιμές σύγκρουσης έχουν αποδείξει ότι, χάρη στην αντοχή και στην άρτια κατασκευή των φιαλών αερίου για τα οχήματα, το υγραέριο είναι ασφαλέστερο από τη βενζίνη, και παρέχει τον ίδιο βαθμό ασφάλειας με το πετρέλαιο ντίζελ.
Ο εξοπλισμός υγραερίου, που τοποθετείται από ένα επίσημο συνεργείο μετατροπής, αποτελείται από μια φιάλη αποθήκευσης αερίου με μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα διακοπής της παροχής, μια μονάδα εξάτμισης/ρύθμισης της πίεσης, ένα υπολογιστή συστήματος υγραερίου και μονάδες ψεκασμού υγραερίου. Σε ένα όχημα με δυνατότητα χρήσης δύο τύπων καυσίμου, προστίθεται μια επιπλέον ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα στον αγωγό της βενζίνης η οποία είναι κλειστή όσο χρησιμοποιείται το υγραέριο και ανοίγει κατά τη λειτουργία με βενζίνη.
Η παροχή υγραερίου στον κινητήρα διακόπτεται όταν η μίζα είναι απενεργοποιημένη. Η φιάλη του υγραερίου διαθέτει ένα ειδικό μετρητή ανεφοδιασμού που εξασφαλίζει ότι η πληρότητα της φιάλης δεν μπορεί να υπερβεί το 80%. Για οποιοδήποτε άλλο θέμα που σχετίζεται με την ασφάλεια, διαβάστε την ενότητα. Αυτές οι πληροφορίες θα σας απαλλάξουν από οποιαδήποτε ανησυχία.
Η Shell GAS μπορεί να εξασφαλίσει ότι όλο το προσωπικό που εμπλέκεται με την υγραεριοκίνηση είναι πλήρως εκπαιδευμένο πάνω στο χειρισμό, τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του υγραερίου που προορίζεται για χρήση σε οχήματα (autogas).
Επίσης, ίσως να σας ενδιέφερε να μάθετε ότι η πλειοψηφία των εταιρειών που προμηθεύουν φιάλες για υγραεριοκίνηση προσφέρουν εγγύηση δεκαετούς διάρκειας.


Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας

Τι μπορεί να συμβεί αν ένα όχημα συγκρουστεί με τη δεξαμενή αποθήκευσης καυσίμου?

Αυτό δεν είναι πιθανό να συμβεί, καθώς οι δεξαμενές διαθέτουν προστατευτικά.

Τι μπορεί να συμβεί αν ένα όχημα ξεκινήσει ενώ ο ανεφοδιασμός του βρίσκεται σε εξέλιξη?

Ο σωλήνας ανεφοδιασμού διαθέτει ένα "σύνδεσμο απόσπασης". Όταν αυτός ο σύνδεσμος σπάσει, η τροφοδοσία του υγραερίου διακόπτεται αυτόματα.

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος κόψει τις σωληνώσεις?

Μόλις αρχίσει η διαρροή του αερίου, η βαλβίδα πλεονάζουσας ροής διακόπτει αυτόματα την παροχή.

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος επιχειρήσει να απελευθερώσει υγραέριο από το σωλήνα τροφοδοσίας χωρίς σύνδεση σε όχημα?

Αυτό δεν μπορεί να συμβεί, καθώς ο τύπος του "πιστολιού" στο σωλήνα ανεφοδιασμού δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο.

Τι μπορεί να συμβεί αν ένα όχημα μείνει χωρίς επιτήρηση κατά τον ανεφοδιασμό του?

Για να είναι δυνατός ο ανεφοδιασμός του οχήματος, ο χειριστής πρέπει να πιέζει τη λαβή. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα δεν είναι δυνατό να μείνει χωρίς επιτήρηση όσο διαρκεί ο ανεφοδιασμός του.

Τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση διαρροής αερίου?

Για την απίθανη περίπτωση που θα παρουσιαστεί κάποια διαρροή, όλες οι βαλβίδες διακοπής είναι βαμμένες κόκκινες για να αναγνωρίζονται άμεσα. Μια μικρή διαρροή μπορεί να σταματήσει με μια βρεγμένη πετσέτα που θα τοποθετηθεί στο σημείο από όπου διαφεύγει το αέριο. Σε περίπτωση μεγάλης διαρροής, η βαλβίδα πλεονάζουσας ροής διακόπτει αυτόματα την παροχή. Επικοινωνήστε αμέσως με την υπηρεσία ασφαλείας της Shell.

Τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση εμβολισμού του οχήματος στο πίσω μέρος?

Το ντεπόζιτο της βενζίνης είναι περισσότερο ευάλωτο σε ζημιές από τη φιάλη του υγραερίου. Οι διάφοροι τύποι φιάλης υγραερίου για χρήση σε οχήματα έχουν υποστεί δοκιμές για τέτοιου είδους περιστατικά και έχουν αποδειχθεί περισσότερο ανθεκτικές από τα συμβατικά ντεπόζιτα καυσίμου. Ρίξτε μια ματιά στη Δοκιμή Σύγκρουσης.


Τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που ένα όχημα πιάσει φωτιά στο σταθμό ανεφοδιασμού?

Η μη έγκυρη κατάσβεση της φωτιάς στην περίπτωση ενός βενζινοκίνητου οχήματος έχει ως αποτέλεσμα την έκρηξη του ντεπόζιτου. Ωστόσο, επειδή οι φιάλες υγραερίου για τα αυτοκίνητα διαθέτουν βαλβίδες ελέγχου πίεσης, το υγραέριο απελευθερώνεται με ελεγχόμενο τρόπο και η φιάλη δεν εκρήγνυται.

Τι μπορεί να συμβεί αν ένα όχημα συγκρουστεί με την αντλία καυσίμου?

Αυτό δεν είναι δυνατό να συμβεί, καθώς οι αντλίες διαθέτουν προστατευτικά εμπόδια.

Το αυτοκίνητό μου διαθέτει ψεκασμό μονού σημείου (single injection) και το γεμίζω με Super. Είναι δυνατή η μετατροπή του; Ποια θα είναι τα αποτελέσματα σε σχέση με την οικονομία?

Ναι, μπορείτε - το κόστος είναι περίπου € 700 και η διαδικασία είναι πολύ γρήγορη και εύκολη. Επιπλέον, θα έχετε τουλάχιστον 10% περισσότερη οικονομία σε σχέση με τα αυτοκίνητα πλήρους ψεκασμού (full injection).
Για να πληροφορηθείτε πού ακριβώς μπορείτε να κάνετε τη μετατροπή, ρίξτε μια ματιά στο δίκτυο συνεργείων μετατροπής, για να βρείτε ποιο είναι το πλησιέστερο σε εσάς.


Είναι νόμιμη η υγραεριοκίνηση?

Η υγραεριοκίνηση είναι νόμιμη στην Ελλάδα από το Δεκέμβριο του 1999, με την ψήφιση του άρθρου 45 της νομοθετικής πράξης 2773. Μετά τη μετατροπή του αυτοκινήτου σας από το συνεργείο, θα πρέπει να το περάσετε από Κ.Τ.Ε.Ο. για πιστοποίηση (σημειώστε ότι αυτή η διαδικασία αφορά μόνο τη μετατροπή για την υγραεριοκίνηση και όχι ολόκληρο το αυτοκίνητο).

Σε ποιο σημείο τοποθετείται η φιάλη του υγραερίου?

Η φιάλη μπορεί να τοποθετηθεί στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου ή, αν το αυτοκίνητο είναι αρκετά ψηλό, όπως στην περίπτωση ενός τζιπ, στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Αν εγκαταστήσω τον εξοπλισμό για την υγραεριοκίνηση, θα έχω τη δυνατότητα να χρησιμοποιώ βενζίνη?

Ναι. Θα έχετε δυνατότητα χρήσης και βενζίνης και υγραερίου, με ένα διακόπτη επιλογής του καυσίμου που θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Η εναλλαγή μπορεί να γίνει και κατά τη στιγμή που θα οδηγείτε, σχεδόν χωρίς να είναι αντιληπτή.

Ποια είναι η χωρητικότητα της φιάλης και πόσα χλμ. μπορώ να διανύσω?

Η χωρητικότητα εξαρτάται από τη φιάλη που θα χρησιμοποιήσετε. Υπάρχουν φιάλες από 45 έως 120 lt. Η αυτονομία διπλασιάζεται, επειδή τώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δύο διαφορετικά καύσιμα.

Σε ποια αυτοκίνητα μπορεί να εγκατασταθεί ο εξοπλισμός υγραεριοκίνησης?

Ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο είναι ψεκασμού πολλαπλών σημείων (multiple injection) ή ψεκασμού μονού σημείου (single injection), ο εξοπλισμός υγραεριοκίνησης μπορεί να εγκατασταθεί σε σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη. Επίσης, ο συγκεκριμένος εξοπλισμός μπορεί να εγκατασταθεί σε όλα τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας.






Το υγραέριο δεν είναι καλή λύση μόνο για επαγγελματίες οδηγούς αλλά και για ιδιώτες που δυσανασχετούν με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου. Κατά τα τελευταία 20 χρόνια, αυτοκινητιστές σε ολόκληρο τον κόσμο επωφελούνται από την οικονομία που συνεπάγεται η υγραεριοκίνηση, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών των καυσαερίων που προκαλούν του φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Είτε διανύετε μεγάλες αποστάσεις κάθε εβδομάδα οδηγώντας προς και από το γραφείο είτε πηγαίνετε σε μακρινά ταξίδια με το αυτοκίνητό σας, κάθε φορά που ανεφοδιάζεστε με υγραέριο εξοικονομείτε χρήματα. Σήμερα, οι δυνατότητες επιλογής οχήματος με υγραεριοκίνηση είναι ακόμα μεγαλύτερες. Μπορείτε να μετατρέψετε μεταχειρισμένα οχήματα, ή να ζητήσετε την εγκατάσταση υγραεριοκίνησης από τον κατασκευαστή - διαβάστε σχετικά.
Σε διεθνές επίπεδο, προσφέρεται ένας αριθμός προγραμμάτων που ως στόχο έχουν την ενθάρρυνση των αυτοκινητιστών να πραγματοποιήσουν τη μετατροπή για την υγραεριοκίνηση. Στη Βρετανία, για παράδειγμα, υπάρχει το πρόγραμμα Powershift Scheme. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος προσφέρεται έκπτωση που φτάνει έως και το 75% του κόστους της μετατροπής, με την προϋπόθεση το όχημα να έχει ηλικία κάτω του ενός έτους.
Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του αερίου που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Η υγραεριοκίνηση μπορεί να συμβάλει στη μείωση των βλαβερών εκπομπών καυσαερίων από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον, το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (το αέριο που αποτελεί την κύρια αιτία για το φαινόμενο του θερμοκηπίου).
Τα οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα μολύνουν πολύ λιγότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ότι οι δύο κατηγορίες ρύπων, το NOx (κυρίως το οξείδιο και το διοξείδιο του αζώτου) και τα σωματίδια (μικροσκοπικά σωματίδια αιθάλης με μια πληθώρα άλλων χημικών ουσιών) εξακολουθούν αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Παρά το ότι ο κινητήρας ντίζελ έχει επαινεθεί για τη συμβολή του στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η χρήση του σε νέους κινητήρες αποτελεί πρόβλημα. Οι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες και από τις δύο κατηγορίες ρύπων που αναφέρθηκαν παραπάνω, συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες των σύγχρονων καταλυτικών αυτοκινήτων και του κινητήρες σε οχήματα με υγραεριοκίνηση. Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο, στις περισσότερες περιπτώσεις, εκπέμπουν κατά 90%+ μικρότερη ποσότητα από τους προαναφερθέντες ρύπους, σε σχέση με τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ.


Πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η χρήση υγραερίου κίνησης προσφέρει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
Σε σχέση με τη βενζίνη ULS Σε σχέση με το ντίζελ ULS
11% έως 13% μικρότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 80% έως 95% μικρότερη εκπομπή σωματιδίων
15% έως 80% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου 99% έως 99,8% μικρότερη εκπομπή πολύ μικρών σωματιδίων
20% έως 40% μικρότερη εκπομπή υδρογονανθράκων 90% έως 99% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου
30% έως 35% μικρότερη εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα


ULS = ultra low sulphur - πολύ μικρής περιεκτικότητας σε θείο

Το υγραέριο μπορεί να μειώσει τις ελεγχόμενες και μη ελεγχόμενες εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων σε επίπεδα που είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των συμβατικών καυσίμων. Είναι σημαντικό τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο να ρυθμίζονται και να προσαρμόζονται κατάλληλα. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει πάντοτε όταν η μετατροπή πραγματοποιείται από τον κατασκευαστή του οχήματος και στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις αλλά, δυστυχώς, όχι σε όλες.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2005, 13:25 από kostas katsenos »

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #3 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:23 »
Και αυτό είναι το δεύτερο υγραεριοκίνητο Jimny του φίλου Λευτέρη (Paslemotos).





kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #4 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:24 »
Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τους B.R.A.T. για τη φιλοξενία επίσης του θέματος και των φωτογραφιών.

Αποσυνδεδεμένος Teo

  • Jimny
  • Μηνύματα: 835
  • Φύλο: Άντρας
  • Δε θα σε ξεχάσουμε ποτέ...
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #5 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:31 »
Κ-ΑΤ-Α-Π-Λ-Η-Κ-Τ-Ι-Κ-Η  δουλειά γιατρέ !!!!!! Μπράβο !!!!
Θα μας πείς και πόσο σου κόστισε τελικά η μετατροπή?
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2005, 12:38 από Teo-Jimny »
.....keyboard offroaders....
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τη σιωπή σου δεν μπορεί να καταλάβει και τα λόγια σου... Tolkin

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #6 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 13:16 »
Κ-ΑΤ-Α-Π-Λ-Η-Κ-Τ-Ι-Κ-Η  δουλειά γιατρέ !!!!!! Μπράβο !!!!
Θα μας πείς και πόσο σου κόστισε τελικά η μετατροπή?

Ευχαριστώ.

1100 ευρώ στοιχίζει η μετατροπή για jimny που είναι full injection. Για αυτοκίνητα με καλμπυρατέρ είναι γύρω στα 600 ευρώ.

maradona

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 26, 2005, 17:36 »
Το ΒΡΑΤ τι ειναι? βαζουμε εκει φωτογραφιες τσαμπα?

ωραιο το αεριο

 καλτσένο ετσι που σε βλέπω με λιγη φασολαδα θα γεμιζεις 10 μπουκαλες για πλακα (πλακα κανω φαινεσαι γ@μω τα ατομα)

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #8 στις: Δεκέμβριος 26, 2005, 22:06 »
Το ΒΡΑΤ τί είναι? Βάζουμε εκεί φωτογραφίες τσάμπα?

Ωραίο το αέριο

 Κάτσενε έτσι που σε βλέπω με λίγη φασολάδα θα γεμίζεις 10 μπουκάλες για πλάκα (πλάκα κάνω φαίνεσαι γ@μώ τα άτομα)

www.brat.gr   Σελίδα για 4Χ4

Πέρα από την πλάκα το υγραέριο είναι πολύ καλή λύση.


Αποσυνδεδεμένος Paslemotos

  • Jimny
  • Μηνύματα: 27
  • www.jimnyclub.com/forum
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #9 στις: Δεκέμβριος 27, 2005, 10:00 »
Που να φαμε και τιποτα κουκια η καμμια φαβα Κωστα....
Φερτε βυτια ρε.....!!!!!!!! ;D ;D ;D

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 02, 2006, 02:17 »
Μερικά πρατήρια που έχουν Υγραέριο. Δεν είμαι 100% σίγουρος αν δεν έχει αλλάξει κάτι.

ΠΕΡΙΟΧΗ   ΕΤΑΙΡΙΑ   ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ   ΤΗΛΕΦΩΝΟ   ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ
ΑΤΤΙΚΗ
1   ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ   ΕΚΟ PETROLINA   Π. Ράλλη 99-101   5445 551   Μιχ. Κρητικός
2   ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ   SHELL GAS   Αγ, Αννης 46   4930 205   Δημ. Χατζόπουλος
3   ΑΙΓΑΛΕΩ   LEON GAS   Π. Ράλλη 44   3464 781   Ασπ. Νίκα
4   ΑΙΓΑΛΕΩ   PETROGAS   Ιερά Οδός & Πέτρας 5   3467 027   Παν. Νίκας
5   ΑΛΙΜΟΣ   BP   Αεροπορίας 6   9961 457   Δημ. Λαγός/Π. Παπαγαλανης/Οδ. Τσελεντης
6   ΑΧΑΡΝΑΙ (ΜΕΝΙΔΙ)   SHELL GAS   Δεκελείας 108   2466 148   Σπ. Μουστάκας
7   ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ   SHELL GAS   Μαρκόνι 9   3461 165   Ιωακειμιδης
8   ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ   ΒΡ   Μαρκόνι 17   3479 445   Ι. Γκίνης/Κ. Λαγος
9   ΓΕΡΑΚΑΣ   ΒΡ   Λ. Μαραθώνος 150   6612 401   Κ. Λαγάρος
10   ΙΛΙΟΝ (Ν. ΛΙΟΣΙΑ)   ΕΠ   Βιτυβίλλια 44   2637 938   Ιππ. Λογοθέτης
11   ΚΑΜΑΤΕΡΟ   ΕΚΟ-PETROLINA   Κ. Παλαμά & Ιφιγένειας   2310 180   Ι. Γκουζίμπας
12   ΚΟΡΩΠΙ   PETROGAS   2ο χλμ. Παιανίας –Μαρκοπούλου   6646 947   Σωτ. Δημητρόπουλος
13   ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ   ΕΚΟ-PETROLINA   Ναυπλίου 36   2819177   Τ. Εμμανουήλ
14   ΜΟΣΧΑΤΟ   ΕΚΟ-PETROLINA   Πειραιώς& Κοντόνη 27   4815974   Μιχ. Δημητρόπουλος
15   ΜΟΣΧΑΤΟ   ΒΡ   Δαβάκη 16 & Πολυκράτη (Λαχαναγορά)   4817689   Κυρ, Κακαλικίδης
16   ΜΟΣΧΑΤΟ   ΒΡ   Πειραιώς 61 & Πύργου   0932-464157   Δ. Λαγός
17   ΠΕΡΙΣΣΟΣ   ΒΡ   Λ. Ηρακλείου 129   2584 706   Παν Νίκας
18   ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ   ΕΚΟ-PETROLINA   Λασκαράτου 7   5752 593   Θ. Μπάθα
19   ΤΑΥΡΟΣ   ΒΡ   Π. Ραλλη 13 & Θάσου  6   3425 027   Δημ. Λύκος
20   ΧΑΛΑΝΔΡΙ   ΕΠ   Αλ. Παναγούλη 39   6398 203   Στ. Πανικίδης
21   ΚΟΡΩΠΙ    SHELL GAS   8ο χλμ. Βάρης-Κορωπίου   6021536-734   Στ. Παπασταμάτης
22   ΣΠΑΤΑ   SHELL GAS   Αεροδρόμιο   3542380-79   Ταρέ Αρσλανιάν
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
23   ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ   ΕΚΟ PETROLINA   Στροφή αεροδρομίου   031-663422   Βασ. Γεωργιάδης
24   ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ   SHELL GAS   Τέλος 28ης Οκτωβρίου      Βασ. Γεωργιάδης
25   ΘΕΡΜΗ   PETROGAS   Έναντι HYATT   031-464889   Ζαφ. Σουργιά
26   ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   LEON GAS   Τέρμα οδ. Γιαννιτσών   031-518586   Αντ. Θεωδώρου
27   ΦΟΙΝΙΚΑΣ   ΒΡ   Ποσειδώνος (όπισθεν Μηχανοστασίου ΟΑΣ)   031-471177   Λ. Σταυράκης
28   ΧΑΡΙΛΑΟΥ   PETROGAS   Τέρμα Νίκης (έναντι κεραμουργείου ΑΛΑΤΙΝΗ)   031-433324   Δ. Σουργιάς
ΛΑΡΙΣΑ
29   ΛΑΡΙΣΑ   ΕΚΟ PETROLINA   3ο χλμ. Λαρίσης Αθηνών (έναντι ΕΛΠΑ)   041-627327   Χρ. Γιανδικίδης
30         7ο χλμ. Λαρίσης - Βόλου      Νταλιάνης
ΒΟΛΟΣ
31   ΒΟΛΟΣ   ΕΚΟ PETROLINA   11ο χλμ. Οδού Βόλου-Ν.Αγχιάλου (Μικροθήβες) 0421-88953 Ιορδ. Πελαγιάδης
ΠΑΤΡΑ
32   ΠΑΤΡΑ   ΒΡ   Γλαύκου 76 (έναντι Ν.Λαχαναγοράς)   061-528385   Μ. Νικολαίδης
ΚΡΗΤΗ
33   ΗΡΑΚΛΕΙΟ   PETROGAS   Ξηροπόταμος   081-250608   Ιωάν. Παπαδάκης
34   ΧΑΝΙΑ   PETROGAS   Γαλατάς   0821-31090   Αντ. Μακράκης
ΚΑΤΕΡΙΝΗ
35   ΣΕΑ Κορινού   SHELL GAS   55ο χλμ. Θεσ/νίκης - Αθηνών    03510-41257   Γεώργιος Γαβριήλ
36   ΣΕΑ Κορινού   SHELL GAS   447ο χλμ Αθηνών- Θεασ/νίκης   03510-42131   Γεώργιος Γαβριήλ
ΘΗΒΑ
37   Έξοδος Θηβών   Jet gas  3o χλμ Θηβών-Μουρικίου                 22620-22953              Στέλιος Τσοκάνης
ΙΩΑΝΝΙΝΑ
38   ΙΩΑΝΝΙΝΑ    ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ       5o χλμ Ιωαννίνων-Αθηνών                      2651093030      Κων/νος Φαρμάκης
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
39 Πατριαρχικό Πυλαίας     Jet Gas   11ο χλμ Θεσ/νικης-Χαλκιδικής     2310-476136    Δ.Κάλτσιος

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 02, 2006, 02:33 από kostas katsenos »

Αποσυνδεδεμένος chriska

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 538
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 02, 2006, 11:27 »
Πάντως δόκτορα εάν ήμουν καθηγητής στο Πολυτεχνείο ΘΑ ΣΟΥ ΈΔΙΝΑ το ΔΟΚΤΟΡΑ μόνο απο τις φωτογραφίες που τράβηξες για τη μετατροπή 8)
Δεν ψάχνεις και αντικατάσταση του κινητήρα με αυτόν του πετρελαίου(Ισπανία)?
“ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΤΩΡΑ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΟΥ ΠΑΣ”
Christoforo Caneli

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 02, 2006, 12:13 »
Δεν ψάχνεις και αντικατάσταση του κινητήρα με αυτόν του πετρελαίου(Ισπανία)?

Υπάρχει πετρελαιοκινητήρας για Jimny? Στο πετρέλαιο πάντως δεν μπαίνει υγραέριο. Επίσης η οικονομία δε θα φτάνει στο 40 % ή στο 49%΄(βλέπε paslemoto), που έχουμε με το υγραέριο.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 02, 2006, 13:02 από kostas katsenos »

Αποσυνδεδεμένος Teo

  • Jimny
  • Μηνύματα: 835
  • Φύλο: Άντρας
  • Δε θα σε ξεχάσουμε ποτέ...
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 02, 2006, 12:46 »
Υπάρχει πετρελαιοκινητήρας για Jimny?
Κώστα, το Jimny βγαίνει και σαν "Suzuki Jimny 1.5 DDis (04-) 65 BHP" . Μια απλή αναζήτηση που έκανα στο γούγλη για jimny diesel μου έβγαλε αρκετά αποτελέσματα. Οι περισσότερες σελίδες είναι στα Ισπανικά ή στα Γερμανικά. Υπάρχουν και βελτιωτές που αναλαμβάνουν το συγκεκριμένο σύνολο.... Αλλά δεν είναι για 'μάς αυτά... Εμείς είμαστε μπανανία.....
.....keyboard offroaders....
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τη σιωπή σου δεν μπορεί να καταλάβει και τα λόγια σου... Tolkin

Αποσυνδεδεμένος Paslemotos

  • Jimny
  • Μηνύματα: 27
  • www.jimnyclub.com/forum
Απ: Μετατροπή βενζινοκινητήρα για καύση υγραερίου.
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 02, 2006, 20:50 »
Καλησπερα,Χρονια Πολλα και Καλη Χρονια σε ολους.
Εκανα και εγω λοιπον το πρωτο μου γεμισματακι με υγραεριο αφου εκανα-μικτα-560 χλμ.
Πολυ χονδρικα βγαζωντας τα 60 χλμ με 58,65 λιτρα εκανα 500 χλμ.
Τωρα η φιαλη μου πηρε 59 λιτρα περιπου.
Στα 1000 χλμ θα το περασω απο εγκεφαλο παλι να δουμε πως παν τα πραγματα.
Παντως προσωπικα ειμαι πολυ ευχαριστημενος απο αποδοση και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ απο οικονομια.
Υ.Γ.
Κωστα τα καταφερα,την περασα την χελωνα,επιασα τελικη !!!!! ;D :P