Δεν έχει να κάνει μόνο με τα φορτία... τα μείγματα βενζίνης αέρα έχουν προκαθορισμένες αναλογίες... μεγαλύτερο άνοιγμα στην πεταλούδα, περισσότερο καύσιμο... τα μοτέρ αποδίδουν καλύτερα σε κάποιες ωφέλιμες στροφές... αυτό σημαίνει πως έχεις την καλύτερη απόδοση με την όσο πιο δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση... επομένως το "στοίχημα" είναι αναλόγως του φορτίου να έχεις τέτοια σχέση στο κιβώτιο που να είσαι στις ωφέλιμες στροφές....
το καλύτερη απόδοση από την άλλη, έχει 2 μεταφράσεις... απόδοση ως προς την κατανάλωση (άρα δεν έχω μεγάλα φορτία κ μπορώ να κινούμαι με 2-3000rpm), απόδοση ως προς το έργο που παράγεται (δηλ. έχω μεγάλο φορτίο αλλά πάω τα ίδια)
οπότε Πάνο η απάντηση έχει να κάνει με το κατά πόσο οι 300 επιπλέον στροφές (που αυξάνουν υπό νορμάλ συνθήκες την κατανάλωση) έχουν σημασία στα δικά σου φορτία με τις σύνηθες διαδρομές που κάνεις κ με τον στυλ οδήγησής σου... δηλ αν έχεις νιώσει ότι σου λείπει δύναμη κάνοντας μια διαδρομή και αναγκάζεσαι να φορτώσεις μια ταχύτητα για να αλλάξεις μετά και να πηγαίνεις ανθρώπινα, τότε ναι συνολικά θα σου ρίξει την κατανάλωση...
Ο παραπάνω συλλογισμός είναι καθαρά προσωπική άποψη βασισμένος στα λίγα που κατανοώ... πρακτική εμπειρία θα μας διαφωτίσει...