Αποστολέας Θέμα: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...  (Αναγνώστηκε 32590 φορές)

0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« στις: Μάιος 21, 2006, 12:09 »
Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης (επιτέλους) :D :D :D :D του project «Αναρτήσεις Jimny Metalaxe», θα ήθελα να σας περιγράψω τα στάδια από την αρχή. Να διευκρινίσω ότι το Jimny είναι το καθημερινό μου αυτοκίνητο και δεν ήθελα να εφαρμόσω extreme λύσεις, οπότε σταμάτησα εδώ (προς το παρόν τουλάχιστον) θεωρώντας ότι οποιαδήποτε παραπέρα βελτίωση θα επέφερε δραστικές αλλαγές στο όχημα (όπως για παράδειγμα κόψιμο της γέφυρας για μεγαλύτερη διαδρομή του εμπρός άξονα), τις οποίες δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω για την ώρα ;D ;D ;D ;D

Στο πρώτο στάδιο, τοποθετήθηκε σετ ανάρτησης 2?? της ProComp και τοποθετήθηκε προσθήκη στον κατανεμητή των φρένων. Το Jimny ψήλωσε περίπου 5,5 πόντους μπροστά και σχεδόν 8 πόντους πίσω, η ανάρτηση ήταν πολύ σκληρή (ειδικά πίσω) και αντιδρούσε ξερά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις μικρές και μέσες ταχύτητες ήταν αρκετά έως πολύ κουραστικό, ενώ στις μεγάλες ταχύτητες τα ισοπέδωνε όλα κυριολεκτικά.
Στο δεύτερο στάδιο, αλλάχτηκαν τα πίσω ελατήρια (μιας και πίσω εστιαζόταν κυρίως το πρόβλημα) με άλλα πιο μαλακά της Suplex. Όντως το Jimny μαλάκωσε λίγο πίσω, αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που ήθελα.
Στο τρίτο στάδιο, αλλάχτηκαν ξανά τα πίσω ελατήρια με τα αρχικά ProComp και όλα τα αμορτισέρ με Monroe Adventure. Τα πίσω είχαν 15 πόντους μεγαλύτερο μήκος στο άνοιγμα από τα μαμίσια, ενώ τα μπροστινά 12,5 πόντους μεγαλύτερο άνοιγμα. Επειδή τα πίσω ελατήρια ξεκούμπωναν στην πλήρη έκταση των αμορτισέρ, τοποθετήθηκαν λάμες στο κάτω πιατέλο για να συγκρατούν την κάτω σπείρα του ελατηρίου στη θέση της, ούτως ώστε να ξεκουμπώνει από το πάνω μέρος. Για να επανέλθει το πάνω μέρος του ελατηρίου στη θέση του όταν ξεκούμπωνε, τοποθετήθηκαν κώνοι από τεφλόν (βιδωτοί), οι οποίοι δρουν σαν οδηγοί και επαναφέρουν το ελατήριο στη θέση του, επίσης ψήλωσε το πίσω μέρος κατά 1 πόντο.
Συνεχίζεται...
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 21, 2006, 12:10 »
Στο τέταρτο στάδιο, αφαιρέθηκε η αντιστρεπτική, προκειμένου να διαπιστώσω την πλήρη έκταση της ανάρτησης. Επίσης αλλάχτηκε το Ζ με άλλο μακρύτερο της Calmini και αλλάχτηκαν και τα μπροστινά μπράτσα με αυτά της DG Tunning προκειμένου να διορθωθεί και η γωνία κάστερ, τοποθετήθηκαν μακρύτερα σωληνάκια φρένων υψηλής πίεσης, φτιάχτηκαν ενισχυμένες δέστρες εμπρός και πίσω, ενισχύθηκαν οι κάτω βάσεις των αμορτισέρ, φτιάχτηκαν ρυθμιζόμενες βάσεις για τις πανάρ, όπως επίσης και διαιρούμενη αντιστρεπτική (αντιγραφή της αντίστοιχης APIO).
Στο πέμπτο στάδιο, τοποθετήθηκαν άλλα μακρύτερα αμορτισέρ μπροστά (αφού είχαν αγοραστεί άλλα ακόμα πιο μακριά τα οποία όμως είχαν μεγάλο μήκος κλειστά οπότε επιστράφηκαν) προκειμένου να μεγαλώσει κι άλλο η διαδρομή αλλά διαπιστώθηκε ότι έβρισκε ο μπροστινός άξονας στη γέφυρα του σασί όταν κρέμαγε η ανάρτηση. Η λύση μετά από πολλές συζητήσεις και μετρήσεις ήταν να κοπεί η γέφυρα στο σημείο επαφής του άξονα και φτιαχτεί με μεγαλύτερη «κούρμπα» ή να κοπεί και να τοποθετηθεί άλλη γέφυρα πιο πίσω για να δέσει το σασί. Κατά τη δοκιμή των αμορτισέρ όμως, διαπιστώθηκε ότι είχαν μεγάλο μήκος κλειστά (για το συγκεκριμένο μήκος των ελατηρίων), με αποτέλεσμα να τερματίζουν στο κλείσιμο, οπότε η λύση αυτή απορρίφθηκε (και γλύτωσε και το κόψιμο το σασί, κάτι το οποίο ήθελα ν? αποφύγω όσο μπορούσα).
Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τις πολύτιμες συμβουλές τους και τη βοήθειά τους, ειδικά τους nicksi και sirros...

Οι εντυπώσεις μου όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως θετικές. Το Jimny (με την αντιστρεπτική συνδεδεμένη) στρίβει σαν κάρτ, δε γέρνει σχεδόν καθόλου στις στροφές και γενικά έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στην άσφαλτο είναι σφιχτό χωρίς να κουράζει, ενώ στο χώμα είναι άψογο και παραδόξως μαλακό σε κάθε είδους τεραίν και με οποιαδήποτε ταχύτητα. Με την αντιστρεπτική αποσυνδεδεμένη, γίνεται ακόμα πιο μαλακό και περνάει πάνω από τις ανωμαλίες με χαρακτηριστική άνεση λόγω και της μεγαλύτερης διαδρομής μπροστά. Μπορώ να πω ότι είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο, έχοντας βελτιώσει αισθητά τις εκτός δρόμου διαδρομές του χωρίς καμία παραχώρηση στην οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή και φτηνή λύση, χωρίς να καταφεύγουμε σε ακραίες μετατροπές ;) ;) ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 21, 2006, 12:22 από Metalaxe »
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 21, 2006, 12:15 »
Μερικές φωτογραφίες...
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 21, 2006, 12:17 »
Ακόμα μερικές φωτό, φωτογραφίες της αντιστρεπτικής από βδομάδα...
B.R.A.T. President
www.brat.gr

kostas katsenos

  • Επισκέπτης
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 21, 2006, 12:26 »
Την προσθήκη Χ στην 5 και 6 φωτογραφία τις έβαλες για να μην αλλάξεις πάναρ? Πώς υπολόγησες το ακριβές μήκος?

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 21, 2006, 12:30 »
Την προσθήκη Χ στην 5 και 6 φωτογραφία τις έβαλες για να μην αλλάξεις πάναρ? Πώς υπολόγησες το ακριβές μήκος?
Τις προσθήκες όντως τις έβαλα για να μην αλλάξω τις πανάρ, έχουν 3 τρύπες για να διαλέξεις αυτή που θέλεις ανάλογα με το ύψος του οχήματος (εγώ χρησιμοποίησα τη μεσαία).
Φαντάσου ότι οι ρυθμιζόμενες πανάρ της DG Tunning για παράδειγμα έχουν περίπου 250 ? ενώ οι βάσεις για τις πανάρ, μαζί με τις 3 δέστρες, τις 4 ενισχύσεις των αμορτισέρ και τις 2 λάμες για το ελατήριο μου κόστισαν 165 ?... ;) ;) ;) ;) ;)
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 21, 2006, 13:30 »
Την προσθήκη Χ στην 5 και 6 φωτογραφία τις έβαλες για να μην αλλάξεις πάναρ? Πώς υπολόγησες το ακριβές μήκος?
Τις προσθήκες όντως τις έβαλα για να μην αλλάξω τις πανάρ, έχουν 3 τρύπες για να διαλέξεις αυτή που θέλεις ανάλογα με το ύψος του οχήματος (εγώ χρησιμοποίησα τη μεσαία).
Φαντάσου ότι οι ρυθμιζόμενες πανάρ της DG Tunning για παράδειγμα έχουν περίπου 250 ? ενώ οι βάσεις για τις πανάρ, μαζί με τις 3 δέστρες, τις 4 ενισχύσεις των αμορτισέρ και τις 2 λάμες για το ελατήριο μου κόστισαν 165 ?... ;) ;) ;) ;) ;)
Οταν λές για το Ζ εννοείς την μπάρα του τιμονιού με το pitman arm?
http://www.xtreme4x4.gr/article.asp?intid=410&intidsub=68

Ο λόγοι που η DGTuning χρησιμοποιεί τις ρυθμιζόμενες πανάρ είναι οι εξής:
1. μπροστά η μπάρα τιμονιού και η πανάρ ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκονται υπό την ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ γωνία με
    το σασί ώστε να είναι τέλεια παράλληλες μεταξύ τους.
    Δηλ. μπάρα τιμονιού και πανάρ δεν πρέπει να σχηματίζουν " Χ " όταν κοιτάμε μπροστά
    το αυτοκίνητο.
    Αυτό αποκλείει να βάλουμε προσθήκη στο ένα άκρο της πανάρ διότι στο "κρέμασμα" ή
    οποιαδήποτε  κίνηση του εμπρός άξονα οι δύο μπάρες θα δουλεύουν σε "αντίθετες" γωνίες.
    Θα έχουν το ίδιο άκρο Α πάνω στον άξονα αλλά διαφορετικά σε ύψος άκρα Β στο μέρος του
    σασί. Εχουμε ανάπτυξη μεγάλων δυνάμεων στα άκρα των μπαρών και ιδιαίτερα σε αυτήν του
    τιμονιού που είναι ίσως επικίνδυνο(Θραύση εξαρτημάτων)
2.  Οι ρυθμιζόμενες μπάρες επιτρέπουν την μέχρι χιλιοστού ευθυγράμμιση των αξόνων μεταξύ τους αλλά
     και με το σασί ώστε να μήν έχουμε κραδασμούς,τράβηγμα στο τιμόνι αλλά και φθορά των ελαστικών.
3.  Πίσω επειδή η ρυθμιζόμενη πανάρ είναι πιό λεπτή σε συνδιασμό με τις νέες κάτω βάσεις των αμορτισέρ
     μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο "χοντρά" αμορτισέρ χωρίς να βρίσκουν πάνω σε αυτήν.
     Μετά απο πολλούς πειραματισμούς βρήκα τον ιδανικό συνδιασμό διαδρομής - σκληρότητας και
     αντοχής...δεν διαλύονται με τίποτα. Eμπρός Rancho 5115 (Ford Bronco) και πίσω Rancho 5118 (Jeep
     Wrangler)

Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 21, 2006, 17:58 »
Οταν λές για το Ζ εννοείς την μπάρα του τιμονιού με το pitman arm?
http://www.xtreme4x4.gr/article.asp?intid=410&intidsub=68
Ναι Μιχάλη, αυτό ακριβώς εννοώ.

1. μπροστά η μπάρα τιμονιού και η πανάρ ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκονται υπό την ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ γωνία με
    το σασί ώστε να είναι τέλεια παράλληλες μεταξύ τους.
    Δηλ. μπάρα τιμονιού και πανάρ δεν πρέπει να σχηματίζουν " Χ " όταν κοιτάμε μπροστά
    το αυτοκίνητο.
    Αυτό αποκλείει να βάλουμε προσθήκη στο ένα άκρο της πανάρ διότι στο "κρέμασμα" ή
    οποιαδήποτε  κίνηση του εμπρός άξονα οι δύο μπάρες θα δουλεύουν σε "αντίθετες" γωνίες.
    Θα έχουν το ίδιο άκρο Α πάνω στον άξονα αλλά διαφορετικά σε ύψος άκρα Β στο μέρος του
    σασί. Εχουμε ανάπτυξη μεγάλων δυνάμεων στα άκρα των μπαρών και ιδιαίτερα σε αυτήν του
    τιμονιού που είναι ίσως επικίνδυνο(Θραύση εξαρτημάτων)
Έχω την εντύπωση πως κατεβάζοντας την πανάρ (με τις βάσεις) επιτυγχάνουμε ακριβώς αυτό, η πανάρ έρχεται παράλληλα με το σασί, όπως ακριβώς ήταν πριν το σήκωμα του αυτοκινήτου. Οι ρυθμιζόμενες πανάρ δε διορθώνουν αυτό που λες, απλά σπρώχνουν τον άξονα στη σωστή του θέση χωρίς να είναι παράλληλες με το σασί. Έχω την εντύπωση πως είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λες όσον αφορά το "Χ", δεν επιμένω πάντως γιατί ίσως δεν κατάλαβα καλά.


2.  Οι ρυθμιζόμενες μπάρες επιτρέπουν την μέχρι χιλιοστού ευθυγράμμιση των αξόνων μεταξύ τους αλλά
     και με το σασί ώστε να μήν έχουμε κραδασμούς,τράβηγμα στο τιμόνι αλλά και φθορά των ελαστικών.
Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά δε νομίζω μια απειροελάχιστη απόκλιση να παίζει ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (εμπειρικά μιλώντας πάντα), τουλάχιστον δεν είχα διαπιστώσει κάποια διαφορά ούτε με το Niva, ούτε με το Jimny τόσο καιρό (η μετατόπιση του άξονα στο Jimny ήταν περίπου 3 χιλιοστά με τη συγκεκριμένη ανάρτηση). Πάντως συμφωνώ ότι δε μπορείς να ρυθμίσεις την πανάρ με απόλυτη ακρίβεια με τις προσθήκες.
3.  Πίσω επειδή η ρυθμιζόμενη πανάρ είναι πιό λεπτή σε συνδιασμό με τις νέες κάτω βάσεις των αμορτισέρ
     μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο "χοντρά" αμορτισέρ χωρίς να βρίσκουν πάνω σε αυτήν.
Πάλι έχεις δίκιο, τα δικά μου αμορτισέρ πάντως δε βρίσκουν στην πανάρ, παρόλο που είναι πολύ χοντρά, αντιθέτως βρίσκουν λίγο στο σασί (το πάνω μέρος τους). Αυτό αντιμετωπίζεται αν τα κόψεις και βάλεις φυσούνες αλλά δε με ενοχλεί τόσο για να το κάνω.
     Μετά απο πολλούς πειραματισμούς βρήκα τον ιδανικό συνδιασμό διαδρομής - σκληρότητας και
     αντοχής...δεν διαλύονται με τίποτα. Eμπρός Rancho 5115 (Ford Bronco) και πίσω Rancho 5118 (Jeep
     Wrangler)
Αν έχεις την καλοσύνη πες μου τις διαστάσεις των αμορτισέρ (κλειστά & ανοιχτά), κέντρο της θηλιάς με κέντρο της θηλιάς για τα πίσω και κέντρο της θηλιάς με κέντρο της βίδας για τα μπροστά, καθώς και τιμές κατά προσέγγιση.
Να 'σαι καλά για τις παρατηρήσεις, αυτό που μένει να αποδειχτεί είναι η αντοχή των βάσεων της πανάρ στη σκληρή χρήση.
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 21, 2006, 18:06 »
Μερικές φωτογραφίες των ενισχυμένων κάτω βάσεων των αμορτισέρ, του κώνου στο πάνω μέρος του ελατηρίου και της λάμας στο κάτω μέρος του ελατηρίου.
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Giorgos

  • Επισκέπτης
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 21, 2006, 19:03 »
Την προσθήκη Χ στην 5 και 6 φωτογραφία τις έβαλες για να μην αλλάξεις πάναρ? Πώς υπολόγησες το ακριβές μήκος?
Τις προσθήκες όντως τις έβαλα για να μην αλλάξω τις πανάρ, έχουν 3 τρύπες για να διαλέξεις αυτή που θέλεις ανάλογα με το ύψος του οχήματος (εγώ χρησιμοποίησα τη μεσαία).
Φαντάσου ότι οι ρυθμιζόμενες πανάρ της DG Tunning για παράδειγμα έχουν περίπου 250 ? ενώ οι βάσεις για τις πανάρ, μαζί με τις 3 δέστρες, τις 4 ενισχύσεις των αμορτισέρ και τις 2 λάμες για το ελατήριο μου κόστισαν 165 ?... ;) ;) ;) ;) ;)
Φιλε Metalaxe, που μπορω να βρω δεστρες σαν αυτες που εχεις στην φωτο ?

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: Άντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 21, 2006, 19:10 »
Φιλε Metalaxe, που μπορω να βρω δεστρες σαν αυτες που εχεις στην φωτο ?

Φιλε Giorgos...:  www.xmc.gr
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...       

Αποσυνδεδεμένος Teo

  • Jimny
  • Μηνύματα: 835
  • Φύλο: Άντρας
  • Δε θα σε ξεχάσουμε ποτέ...
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 21, 2006, 22:41 »
Ακόμη μιά φορά να δώσω τα συγχαριτήριά μου για την άψογη περιγραφή και παράθεση των επεξηγηματικών φωτογραφιών....  cool gr_t _231; _thank> _supr>

Μπράβο σου Metalaxe....   _brav/ _brav/ _brav/


Εχω όμως να κάνω μιά ....παρατήρηση...... για μιά... σημαντική παράλειψη που διαπίστωσα... _warning>




ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΟ ΤΟΥ JIMNYCLUB ?? ?? ?? ?? ??


 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183 >12183
.....keyboard offroaders....
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τη σιωπή σου δεν μπορεί να καταλάβει και τα λόγια σου... Tolkin

Αποσυνδεδεμένος bilias_jr

  • Jimny
  • Μηνύματα: 1680
  • Φύλο: Άντρας
  • BARBARIAN
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 21, 2006, 22:58 »
Καλη δουλεια φαινεται!Μπραβο! cl
Τελικα τι ελατηρια και τι αμορτισερ? ???

Αποσυνδεδεμένος Teo

  • Jimny
  • Μηνύματα: 835
  • Φύλο: Άντρας
  • Δε θα σε ξεχάσουμε ποτέ...
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #13 στις: Μάιος 21, 2006, 23:00 »

     Μετά απο πολλούς πειραματισμούς βρήκα τον ιδανικό συνδιασμό διαδρομής - σκληρότητας και
     αντοχής...δεν διαλύονται με τίποτα. Eμπρός Rancho 5115 (Ford Bronco) και πίσω Rancho 5118 (Jeep
     Wrangler)



Μιχάλη.... μή λες... μεγάλες κουβέντες... syc_ Ακου εκεί δε διαλύονται με τίποτα!!!  la_h _261>

Δωσ' μου το ένα απόγευμα και θα δείς πολύ καλά άν διαλύονται.... >c082 >071 _16135> _9436> 009a>

.....keyboard offroaders....
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τη σιωπή σου δεν μπορεί να καταλάβει και τα λόγια σου... Tolkin

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Project: Αναρτήσεις Jimny Metalaxe...
« Απάντηση #14 στις: Μάιος 21, 2006, 23:58 »

     Μετά απο πολλούς πειραματισμούς βρήκα τον ιδανικό συνδιασμό διαδρομής - σκληρότητας και
     αντοχής...δεν διαλύονται με τίποτα. Eμπρός Rancho 5115 (Ford Bronco) και πίσω Rancho 5118 (Jeep
     Wrangler)



Μιχάλη.... μή λες... μεγάλες κουβέντες... syc_ Ακου εκεί δε διαλύονται με τίποτα!!!  la_h _261>

Δωσ' μου το ένα απόγευμα και θα δείς πολύ καλά άν διαλύονται.... >c082 >071 _16135> _9436> 009a>



Μου φαίνεται ότι έπεσα σε σκληροπυρηνικό Rockcrawler  :o...OK το παίρνω πίσω
Respect a man's car and he will respect you