Το σκεπτικό επέμβασης στο jimny μου ήταν αρχικά να βελτιωθούν ορισμένα κατασκευαστικά λάθη της Suzuki όσον αφορά τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου , αφετέρου να μην επηρεαστεί σημαντικά η ασφάλτινη συμπεριφορά του καθώς το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται καθημερινά στην δουλειά και επίσης γίνονται ταξίδια με αυτό.
Αρχικά , να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Κώστα τον Σίρρο για τις συμβουλές του και την υπομονή του στον καταιγισμό τον ερωτήσεών μου, τον νονό του billia στην Λιβαδειά για την υλοποίηση της ιδέας και φυσικά τον billia για τα σουβλάκια στην Κρύα.
Το αυτοκίνητο φόραγε ανάρτηση Monroe+mad(+3.5cm) ,λάστιχο COLWAY macho M+S 205/75/15 και είχε πίσω locker της ARB.Οι επιδόσεις του εκτός δρόμου, για τα δεδομένα μου, ήταν αρκετά ικανοποιητικές και υστερούσε μόνο σε λίγο ύψος και δύναμη κινητήρα.
Αποφασίστηκε λοιπόν ,αντί για αντικατάσταση κινητήρα, να μπει ένα βελτιωμένο κιβώτιο σε μακριές και κοντές σχέσεις “design by sirros “ .Μετρήθηκαν οι επιδόσεις πριν και μετά βάσει ταχυμέτρου και με δεδομένο ότι το παραπάνω ελαστικό έχει μετρημένη διάμετρο 70 cm (είναι αναγόμωση –μην ψάχνετε με τον κανόνα).
ΜΑΚΡΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΣΧΕΣΗ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΛΜ.(πριν) ΧΛΜ.(μετά)
1 3000 22
2 3000 39 31
3 3000 52 41
4 3000 72 59
5 3000 85 70
5 3500 100 4300(στροφές)
ΚΟΝΤΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΣΧΕΣΗ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΛΜ(πριν) ΧΛΜ.(μετά)
1 3000 10 5
2 3000 25 21
3 3000 33 26
4 3000 45 35
5 3000 52
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
1.Η πρώτη μακριά είναι κοντύτερη από την δευτέρα στα κοντά , αντίθετα απ ότι πίστευαν πολλοί και ανέβαιναν ανηφόρες με τρίτη και τετάρτη κοντή σε πορεία.
2.Οι μακριές σχέσεις «κόντυναν» σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι οι κοντές.
ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
Στην άσφαλτο η ταχύτητα ταξιδίου τώρα είναι 80-85 χλμ.(3500-3800 στροφές).Έχεις την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο έχει την ροπή ενός μεγαλύτερου κινητήρα (1800-2000 κυβικά) χωρίς όμως την δύναμή του (λογικό) γι αυτό και οδηγείς με μια ταχύτητα πάνω. Στις προσπεράσεις μικρού εύρους χλμ. (δηλαδή θέλει κάποιος να επιταχύνει από 70 στα 85 χλμ) το αυτοκίνητο φεύγει σαν να έχει turbo μετά όμως πέφτει απότομα και αν δεν υπολογίσεις καλά μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις σχέση πάνω στο προσπέρασμα. Χαρακτηριστικό είναι ότι όταν προσπερνάς με 4η και μετά αλλάζεις σε 5η το αυτοκίνητο «φρενάρει» αφού η τελευταία παύει πια να είναι overdrive. Επίσης ακούγεται ένα διαρκές σφύριγμα κατά την επιτάχυνση.Το κουφό όμως ήταν , όταν γυρνώντας από την Λιβαδειά στο Αλιβέρι ,παρατήρησα ότι είχα χρειαστεί την μισή σχεδόν βενζίνη .Παρά την έκπληξη,η εξήγηση είναι μάλλον απλή αφού μπορεί να διατήρησα τις ίδιες στροφές στον κινητήρα πριν και μετά, όμως τα χλμ. είναι λιγότερα και η αεροδυναμική αντίσταση του jimny σημαντικά μικρότερη.Επίσης το αυτοκίνητο τώρα δεν ζορίζεται να τα βγάλει καθώς συμπεριφέρεται σαν να έχει μεγαλύτερο κινητήρα.
Εκτός δρόμου ,σε δοκιμή στην πασίγνωστη πίστα του Αλιβερίου, σε ανέβασμα μέτριας δυσκολίας πρανούς ( λόγος μήκους προς ύψος 2.63/5.01= 52.5 % κλίση- μετρημένη με τοπογραφικό όργανο ) όπου το αυτοκίνητο αρχικά ανέβαινε με πρώτη κοντή , τώρα μπορεί και με δευτέρα κοντή , πρώτη μακριά , ενώ με φόρα τα καταφέρνει και με τρίτη κοντή αλλά και πισωκίνητο!!!!!
Για να κερδίσει ύψος το αυτοκίνητο , τοποθετήθηκε ένα body-lift (+5cm) και αποστάτες μιας ίντσας στο μετατρόχιο.Στην άσφαλτο , η συμπεριφορά βελτιώθηκε αισθητά παρά το γεγονός ότι σηκώθηκε το κέντρο βάρους και τώρα το αυτοκίνητο δείχνει να κρατάει καλύτερα στις στροφές ενώ παρουσιάζει μια ελαφρώς υποστροφική τάση (δεν το έκανε πριν).
Την επόμενη εβδομάδα θα τοποθετηθούν αμορτισέρ Monroe πιο μακριά (κωδικοί by billias) πακέτο με ελατήρια mad(+6 cm) για να βελτιωθεί η κρέμαση των τροχών .Επίσης θα μπουν μεγαλύτερα ελαστικά για να βελτιωθεί η ταχύτητα ταξιδίου καθώς να πηγαίνεις στην εθνική με 80 χλμ. είναι υπόθεση για πολύ γερά νεύρα και εγώ δεν τα έχω.Τέλος αναγκαστικά πρέπει να γίνει ένα επιμελές κούρεμα σε φαναρτζή των μπροστινών θόλων και φρυδιών των φτερών , καθώς οι τροχοί τώρα είναι έξω από το αμάξωμα και βρίσκουν.
Σε επόμενο post θα γράψω τις μετρήσεις για την ανάρτηση , όπως και ακριβέστερες για την κατανάλωση αλλά και την σαφήνεια του ταχυμέτρου.
Υ.Γ.-1 Ζητώ συγνώμη για το μεγάλο post αλλά θεωρώ χρέος μου , όπως εγώ πήρα έτοιμες λύσεις τσάμπα από φιλαράκια συν-forum-ιστές τις οποίες αυτοί έχουν χρυσοπληρώσει , έτσι και εγώ να μεταφέρω την όποια εμπειρία και με όση αντικειμενικότητα μπορώ στους άλλους και ειδικά στα καινούργια μέλη.
Υ.Γ.-2 Ψάχνω να βρω στις σημειώσεις μου από το Πολυτεχνείο τους μαθηματικούς τύπους που συσχετίζουν την σχέση του διαφορικού, του κιβωτίου , των στροφών του κινητήρα ,την διάμετρο της ρόδας και την τελική ταχύτητα που προκύπτει απ όλα αυτά για να μπορέσω να καταλήξω στην ιδανική επιλογή διάστασης ελαστικού. Επειδή στο γραφείο επικρατεί ένας χαμός λόγω επαγγελματικού φόρτου , εάν κανείς μπορεί να βοηθήσει θα του είμαι ευγνώμων.