Αποστολέας Θέμα: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ  (Αναγνώστηκε 3832 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« στις: Μάρτιος 16, 2010, 12:17 »
Ερώτημα για δυνατούς λύτες:
Ξέρει κανείς την ποσότητα ροής αέρα (engine airflow requirement) για το νορμάλ Τζίμνυ 1.3 (προ vvt) Βενζίνης??




ΥΓ Ο όρος που χρησιμοποίησα στα ελληνικά, ίσως να μην είναι και τόσο δόκιμος... Στα αγγλικά όμως σίγουρα είναι σωστός.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 16, 2010, 12:29 »
Φίλε μου δεν ξέρω τι ακριβώς θέλεις να κάνεις, αλλά η δική μου κατανόηση είναι η εξής:

Ο εγκέφαλος διαβάζει την θερμοκρασία του αέρα από τον αισθητήρα αέρα (αυτόν στον φιλτροκούτι), λαμβάνει υπόψιν του θέση εκκεντροφόρου, θερμοκρασία νερού κτλ, κ δίνει την κατάλληλη ποσότητα καυσίμου στα μπεκ την κατάλληλη στιγμή (δεδομένου ότι το fuel regulator είναι ρυθμισμένο σωστά). Έτσι πετυχαίνει μια αναλογία αέρα / καυσίμου. Μετά οι oxugen sensors διαβάζουν τα καυσαέρια κ στέλνουν ανάλογο σήμα στον εγκέφαλο. Ο εγκέφαλος διαμορφώνει ανάλογα την ποσότητα του μείγματος, έτσι ώστε πάντα να είναι σε μια θεωρητικά σωστή αναλογία (μου διαφεύγει η αναλογία αυτήν την στιγμή, κ ο λόγος που το κάνουν αυτό είναι για μείωση καυσαερίων).

Επομένως, έχοντας αυτά σαν αρχή, πες μας τι θέλεις να κάνεις, μήπως μπορώ να σε βοηθήσω περαιτέρω...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 16, 2010, 12:38 »
Ευχαριστώ φίλε μου για την απάντησή σου.
Αυτό που ψάχνω είναι η ποσότητα του αέρα που απαιτεί ο κινητήρας για την λειτουργία του. Μετριέται σε CFM (cubic feet per minute)... t4

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 16, 2010, 12:39 »
Λαμβάνοντας υπόψιν μας ότι τα πάντα είναι μαμά έτσι? (μπεκ, fuel regulator, δεν έχει γίνει ροική εξέλιξη, μαμά χαρτογράφηση κτλ κτλ)
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 16, 2010, 12:41 »
Σωστά!! Το αναφέρω και πιο πάνω:
για το νορμάλ Τζίμνυ 1.3 (προ vvt) Βενζίνης

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 16, 2010, 13:04 »
Ξαναλέω, δεν πάει ακριβώς έτσι. Ο εγκέφαλος ρυθμίζει πόσο αέρα θα πάρει... παίζει ρόλο ακόμα κ η ατμοσφαιρική πίεση. έχει ανάλογα σένσορα/βαλβίδα ο οποίος βγάζει αέρα από την εισαγωγή αν χρειαστεί... Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να δεις αν η ποσότητα του αέρα είναι η σωστή στις δεδομένες συνθήκες των μετρήσεων...

Το θεωρητικό πάντως υπολογίζεται από τον τύπο CFM = (CID x RPM x VE) / 3456 όπου:

cubic inch displacement (CID)       
engine speed (RPM)       
volumetric efficiency (VE)

Διάβασε κ λίγο κ αυτά:

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/volumetric_efficiency.htm
http://www.smokemup.com/auto_math/airflow.php

Πάντως ξαναλέω, πες μας τι θέλεις να πετύχεις, μιας κ υπάρχουν κ άλλοι τρόποι δοκιμών κ μετρήσεων...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος ozzy1948

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 16, 2010, 14:35 »
Ο εγκεφαλος δεν ρυθμιζει ποσο αερα περνει η μηχανη, ο εγκεφαλος ρυθμιζει το καυσιμο. Ο αερας εξαρταται απο αυτα που ανεφερες (cubic inch displacement (CID)       
engine speed (RPM) volumetric efficiency (VE) ) , απο τη θεση του αυτοματου τσοκ και απο τη θεση της πεταλουδας του γκαζιου.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 16, 2010, 14:45 »
Έχω την εντύπωση πως μπορούν να γίνουν μικρές αυξομειώσεις μέσω των EGR, EVAP emission control system και Manifold Absolute Pressure Sensor. Εκτός κ αν όλα αυτά πάλι χρειάζονται για να υπολογιστεί ΜΟΝΟ το καύσιμο.

Σε κάθε περίπτωση, ο τύπος που υπάρχει είναι για να υπολογίσουμε πόσο αέρα θεωρητικά χρειάζεται μια μηχανή που σχεδιάζεται... Κ από ότι καταλαβαίνω, έχει μεγαλύτερη εφαρμογή στα παλιά καλά καρμπυρατέρ...

Άρα συνεχίζω να μην βλέπω τον λόγο που θέλουμε να μετρήσουμε τον αέρα σε μαμά κινητήρα... Αν υπάρχει υποψία φτωχού ή υψηλού μείγματος, υπάρχουν άλλοι μέθοδοι για να μετρήσεις. Αν σχεδιάζουμε κάποια βελτίωση πάλι υπάρχουν άλλοι μέθοδοι...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 16, 2010, 16:17 »
Δεν είναι τόσο σύνθετο αυτό που ψάχνω...
Με ενδιαφέρει να βρω περίπου τον όγκο του αέρα που χρειάζεται ο κινητήρας του Τζίμνυ για να λειτουργήσει υπό ΚΣ (ανεξάρτητα της ποσότητας καυσίμου, ποιότητα μείγματος κλπ).

Άρα, αν κάνω σωστά τους υπολογισμούς,
 1 in3  = 16.387  cm3
1300 cc = 79.33 in3
Ακολουθώ τον τύπο για VE = 80% στις 850 rpm και VE = 100% στις 6000 rpm
Αποτέλεσμα: Το CFM κυμαίνεται από 15,61 - 137,71
Συμφωνείτε ή μου διαφεύγει κάτι??


Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 16, 2010, 16:21 »
Σωστά!

Κάτι ετοιμάζεις εσύ  lol lol lol θα πεις ή να αρχίσω τις μαντεψιές?

κάτι για φουγάρο μου μυρίζετε  lol lol lol lol


Καλή επιτυχία σε ότι κ να φτιάχνεις!!!!!
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 16, 2010, 16:44 »
 >egrapses< dup >sfir022< >sfir022< >sfir022<

Μου έχουν μπεί κάτι περίεργες ιδέες......(θέλω να φτάξω μία ΨΗΣΤΑΡΙΑ.... lol lol). Να δούμε αν θα βρώ χρόνο.... Προς το παρόν σχεδιάζω...... Αν και όποτε το υλοποιήσω, θα σας ενημερώσω.!


Σε ευχαριστώ πολύ για την σημαντική καθοδήγηση!!!!!!
Ευχαριστώ επίσης και τον φίλο ozzy 1948!

Γιάννης

Αποσυνδεδεμένος ΑΓΓΕΛΟΣ JIMNY CORFU

  • Jimny
  • Μηνύματα: 4
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 16, 2010, 16:46 »
μάλλον ετοιμάζεις κάτι που έχει σχέση με ηλεκτρικό turbo ??? να υποθέσω... εεεεεεεεεεεεεεεεεεεε... πες μας ντε... θα μας σκάσεις...

Αποσυνδεδεμένος elsp

  • Jimny
  • Μηνύματα: 149
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 17, 2010, 23:32 »
Το (VE) απο που το ξερεις οτι ειναι 80%; Εμπειρικα;
Going there is half the fun!

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 17, 2010, 23:54 »
Το (VE) απο που το ξερεις οτι ειναι 80%; Εμπειρικα;

Δες το πρώτο link... Υπάρχει εξίσωση που υπολογίζεται...

Εγώ πιστεύω πως ποτέ δεν θα έχουμε 100% ακρίβεια με αυτές τις μετρήσεις... Θέλει κ μετρήσεις πάνω στο αυτοκίνητο. Υπάρχει κ άλλη εξίσωση, που υπολογίζει λαμβάνοντας υπόψιν κ την θερμοκρασία του αέρα... Είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, κ γι αυτό πλέον τα αυτοκίνητα δεν έχουν (μόνο) MAF (mass air flow sensor) αλλά MAP και ξεχωριστό σένσορα θερμοκρασίας (του jimny είναι πάνω στο φιλτροκούτι. Στα GTI της πρώτης γενιάς, ο MAF ήταν κοντά στην πεταλούδα κ μετά τον μετακίνησαν πιο κοντά στο φίλτρο για να μετράει πιο κρύο αέρα.

Είπαμε, ότι χρειαστεί, διάθεση υπάρχει να διαβάσουμε κ άλλο κ να δοκιμάσουμε πράγματα...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος powerbyte

  • Jimny
  • Μηνύματα: 43
Απ: ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 23, 2010, 17:52 »
μάλλον ετοιμάζεις κάτι που έχει σχέση με ηλεκτρικό turbo ??? να υποθέσω... εεεεεεεεεεεεεεεεεεεε... πες μας ντε... θα μας σκάσεις...

παίζει να θέλει να τροφοδοτήσει την εισαγωγή με υδρογόνο, μετά από ηλεκτρόλυση ... ;)