α) Οι βάσεις του Αντρέα (
www.xmc.gr) είναι
μόνο για πίσω (οι μπροστινές έβρισκαν στη ζαμφόρ οπότε και καταργήθηκαν), έχουν 3 τρύπες για διάφορα ψηλώματα αλλά δε μπορώ να ξέρω για πόσους πόντους ψήλωμα είναι, πάντως είναι πολύ δύσκολο να έρθει ο άξονας ακριβώς στα ίσια. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν κάνουν δουλειά, απλά δε μπορούν να ρυθμιστούν με μεγάλη ακρίβεια, στο δικό μου για παράδειγμα είναι σχεδόν στα ίσια ο άξονας στη μεσαία τρύπα.
β) Η γεωμετρία του αυτοκινήτου αλλάζει με οποιοδήποτε ψήλωμα, έστω και ελάχιστο, ο κατασκευαστής έχει ρυθμίσει το όχημα πιθανώς με ακρίβεια χιλιοστού. Άρα πρακτικά, με οποιοδήποτε ψήλωμα μεταβάλουμε τη γεωμετρία του αυτοκινήτου και πιστεύω
κανείς μάστορας δε μπορεί να την επαναφέρει ακριβώς στη μαμίσια κατάσταση !
γ) Όσο αφορά την ΟΜΕ, πράγματι όσοι την έχουν βάλει δεν έχουν αλλάξει τίποτα άλλο στο όχημά τους και δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα, ούτε στα πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, ούτε βέβαια εκτός δρόμου. Άρα λοιπόν, κρίνεται μια ασφαλής και ανέξοδη μετατροπή που βελτιώνει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Jimny χωρίς να θυσιάζει την ασφαλή συμπεριφορά του οχήματος στην άσφαλτο (μάλλον τη βελτιώνει κι αυτή θα έλεγα).
Όμως, μην έχετε την παραμικρή αμφιβολία ότι αλλάζει όλη η γεωμετρία του οχήματος. Τα έχουμε ξαναπεί: α) αλλάζει η γωνία της τιμονόμπαρας και κατ' επέκταση το ωφέλιμο μήκος της (άρα το τιμόνι κόβει λιγότερο) και τα μπαλάκια δουλεύουν σε μεγαλύτερες γωνίες άρα αυξάνεται η καταπόνησή τους, β) αλλάζει η κάστερ μπρος-πίσω, άσχετα αν κανείς δε βγάζει μπράτσα να διορθώνουν την κάστερ πίσω γιατί δεν έχει εμπλοκή στο σύστημα διεύθυνσης, γ) αλλάζει το μεταξόνιο (κονταίνει), άσχετα αν κανείς δε βγάζει μακρύτερα μπράτσα για να το διορθώσει (μόνο μπροστά βγάζουν μεγαλύτερα ελάχιστες εταιρίες) οπότε το όχημα γίνεται πιο νευρικό στις αντιδράσεις του, δ) αλλάζουν οι γωνίες των αξόνων μετάδοσης ως προς τα διαφορικά, άρα στην ουσία "μικραίνουν", ενώ μεγαλώνουν αντίστοιχα οι καταπονήσεις των σταυρών/μπιλιοφόρων, ε) αλλάζει το κέντρο βάρους (μεγαλώνει) άρα το όχημα γίνεται πιο επιρρεπές σε ανατροπή, ελαφραίνει το τιμόνι λόγω μεγαλύτερης εισροής αέρα στο κάτω μέρος, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει η αεροδυναμική του αντίσταση άρα και η κατανάλωση, κλπ, κλπ...