Επειδή έχουν γραφτεί σκόρπια μερικά για την ανάρτηση της Giz (
http://www.giz.com.tw/english/index.php) και απ' ότι βλέπω ενδιαφέρουν αρκετούς, σας μεταφέρω εδώ τις πρώτες εντυπώσεις μου από τα ελατήρια των 4" για χρήση με εργάτη (βγαίνουν και για χρήση χωρίς εργάτη, πιο μαλακά μπροστά) της Top-R.
Τα ελατήρια τα έβαλα χτες και οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ καλές (στην άσφαλτο μέχρι στιγμής). Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία τώρα:
Μήκος μαμίσιων ελατηρίων, μπροστά 33,5 εκ., πίσω 28,5 εκ.
Μήκος ελατηρίων Mad (+ 6εκ.), μπροστά 39 εκ., πίσω 36 εκ.
Μήκος ελατηρίων Top-R, μπροστά 41,6 εκ., πίσω 38,6 εκ.
Τα Mad τα είχα με προσθήκες 6 εκ. μπροστά & πίσω (πίσω συν περίπου 0,5-1 εκ. λόγω του κώνου) και το ύψος από το κάτω μέρος της ζάντας μέχρι το φτερό ήταν περίπου 72 εκ. πίσω και περίπου 71 εκ. μπροστά.
Με τα Top-R χωρίς προσθήκες (τον κώνο πίσω τον άφησα) ήταν όταν τα έβαλα περίπου 73 εκ. μπροστά - πίσω, δηλαδή το αυτοκίνητο σηκώθηκε περίπου 1 εκ. παρ' όλο που αφαίρεσα τις προσθήκες των 6 εκ. άρα η διαφορά με τα Mad είναι + 7 εκ. περίπου... :!: :!: βέβαια ίσως τα mad είχαν κάτσει λίγο οπότε η διαφορά ίσως να είναι λίγο μικρότερη αλλά πάλι είναι σημαντική αν αναλογιστούμε ότι η διαφορά ύψους των ελατηρίων αφόρετα είναι περίπου 2,5 εκ., θα ξαναμετρήσω σε λίγο καιρό τα Top-R να δω τι θα δείξει (μήπως κάτσουν κι αυτά λίγο).
Τα μπροστινά είναι προοδευτικά και πιο χοντρά (1,3 εκ. πάχος σύρματος) με πολλές σπείρες (12 συνολικά) ενώ τα πίσω είναι λίγο πιο λεπτά (1,15 εκ. πάχος) με αρκετές σπείρες (10 σπείρες συνολικά). Για την ιστορία αναφέρω ότι τα Mad έχουν πάχος σπείρας 1,2 εκ. και 8 σπείρες συνολικά μπροστά - πίσω. Επίσης, τα Top-R είναι πολύ πιο "στενά" από τα Mad (8,4 εκ. & 8,5 εκ. αντί για 9,9 εκ.) οπότε δεν έχουμε πια πρόβλημα με τα αμορτισέρ (ως γνωστόν βρίσκουν οι μπουκάλες στα ελατήρια επειδή τα mad είναι αρκετά φαρδιά).
Η ποιότητα κατασκευής με το μάτι (πως αλλιώς θα μπορούσα βέβαια) φαίνεται πολύ καλή και μόνο ο χρόνος θα δείξει αν όντως ισχύει αυτό. Συνολικά και μέχρι να τα δοκιμάσω και στο χώμα και σε καταστάσεις πιο trial μπορώ να πω ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά τους. Η τιμή τους τώρα είναι 465 € από το
http://4x4shop.gr/index.php?target=categories&category_id=655, είναι πολύ ανταγωνιστική (του βέλγου είναι πιο ακριβά και σύμφωνα με τα λεγόμενα του Μιχάλη που τα φοράει είναι πολύ σκληρά) και συνολικά πιστεύω ότι είναι σχεδόν μονόδρομος (μαζί με τα ελατήρια της offroad armoury τα οποία δεν ξέρω τι τιμή έχουν σκέτα και τι συμπεριφορά και φυσικά της DGTuning) για ψήλωμα 4" και εργάτη για το Jimny μας. Λύσεις πατέντας όπως Calmini με κόψιμο σπείρας ή Suplex από skoda favorite ή lada samara ήθελα να τις αποφύγω γιατί δε με ενθουσιάζει η ιδέα.
Αυτά προς το παρόν, περισσότερες εντυπώσεις εν καιρώ, μόλις τα δοκιμάσω στο χώμα και κάνω γενικά περισσότερα χιλιόμετρα...