Αποστολέας Θέμα: Ανασφαλης αισθηση στο φρεναρισμα - προτασεις βελτιωσης?  (Αναγνώστηκε 10294 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος greenjimny

  • Jimny
  • Μηνύματα: 1247
  • Φύλο: Άντρας
  • "JIMNY" nothing more, nothing less!!!!
Οι χαραχτές ή/και τρυπητές δισκόπλακες δεν βελτιώνουν το φρενάρισμα, αντιθέτως μάλιστα το χειροτερεύουν λόγω του ότι:

α) μειώνουν την επιφάνεια του δίσκου άρα μειώνουν τη δυνατότητα απαγωγής θερμότητάς του
β) αυξάνουν την καταπόνηση και την πιθανότητα ραγισμάτων/σπασιμάτων λόγω θερμότητας
γ) μειώνουν την επιφάνεια επαφής μεταξύ δίσκου και τακακιού και ελατώνουν την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος

Ο λόγος που χρησιμοποιούνται οι χαρακτοί/τρυπητοί δίσκοι είναι για να απομακρύνουν τα παραγόμενα υλικά τριβής και τα αέρια που δημιουργούνται ανάμεσα στο τακάκι και τη δισκόπλακα κατά το φρενάρισμα σε συνθήκες αγωνιστικής (πολύ σκληρής) χρήσης....

http://www.jimnyclub.com/forum/index.php/topic,2809.0.html

Ο τόρνος σε καμμία περίπτωση δεν χαλάει την δισκόπλακα...
Διορθώνει το στράβωμα της δισκόπλακας και επουλώνει τα ραγίσματα που προέρχονται απο την θερμοκρασία. Επιτυγχάνεται επίσης τέλεια η εφαρμογή τακάκι-δίσκου.
Σίγουρα δεν προτείνεται για χοντρά στραβώματα....


Για τις χαρακτες δισκοπλακες αυτα τα λες εσυ...τις εχεις δοκιμασει??
Αν δεν δεις την στραβωμενη δισκοπλακα δεν μπορεις να κρινεις αν μπορει να παει στον τορνο η οχι.
Επισης οι τρυπητες δισκοπλακες δεν αυξανουν την καταπονηση λογω θερμοκρασιων οπως αναφερεις, λογω του αερα που παρεμβαλλεται αναμεσα.
Μιλας για αυξηση θερμοτητας και λιγο παρακατω το αναιρεις μονος σου.
Nobody is perfect...except the captain!!!!

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Για τις χαρακτες δισκοπλακες αυτα τα λες εσυ...τις εχεις δοκιμασει??
Εγώ το έγραψα, αλλά δεν το λέω εγώ, το λένε οι ειδικοί...μήπως αν τις δοκιμάσεις εσύ θα καταλάβεις τίποτα από αυτά ? και πως θα το κάνεις ?  
Επισης οι τρυπητες δισκοπλακες δεν αυξανουν την καταπονηση λογω θερμοκρασιων οπως αναφερεις, λογω του αερα που παρεμβαλλεται αναμεσα.
α) Αυξάνουν τη θερμοκρασία λειτουργίας (άρα και καταπόνηση) λόγω της μειωμένης επιφάνειας της δισκόπλακας, άρα μειωμένης δυνατότητας απαγωγής θερμότητας (λιγότερο υλικό δηλαδή) και β) ο αέρας δεν τις ψύχει από τις τρύπες ή τις χαράξεις μιας και αυτές είναι παράλληλες με τη ροή του, η ψύξη γίνεται από τα κενά ανάμεσα στις δύο πλευρές των πλακών όπου η επιφάνεια είναι κάθετη προς τη ροή του αέρα.
Ο τόρνος δεν μειώνει την επιφάνεια επαφής ανάμεσα σε δισκόπλακα και τακάκι, αν γίνει σωστά και μέχρι ένα ορισμένο σημείο (πάχος) είναι ασφαλής απ' όσο γνωρίζω...
  
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Να βάλω μια άλλη προοπτική στην κουβέντα?

Αυτά που λέει ο Metalaxe, έχουν μια βάση... αλλά... μήπως ισχύουν όταν τα φρένα δεν επαρκούν στο αυτοκίνητο? κ όταν λέω δεν επαρκούν εννοώ μέγεθος δισκόπλακας, αδύναμη δαγκάνα κτλ...

Στα δικά μας φρένα αυτό που έχει παρατηρηθεί, είναι παράπονα από την αίσθηση (μετά από κάποια ΚΜ) κ το στράβωμα. Νομίζω πως δεν έχουμε ακούσει παράπονο για την ποιότητα του φρεναρίσματος πριν από....

Κ ας αναλύσουμε αυτό το από... Η Suzuki βάζει πολύ σκληρά τακάκια. Με αποτέλεσμα να πυρώνουν κάποια στιγμή κ εκεί χαλάει όλο το φρενάρισμα. Αν πυρώσει μια φορά το τακάκι, μετά είναι άχρηστο. Έτσι μετά από λίγο ζεσταίνεται κ η δισκόπλακα, κ αν πέσεις κ σε τίποτα νερά, στραβώνει....

Άρα, με τις τρυπητές - χαρακωτές, μήπως το τακάκι αερίζεται καλύτερα? Το τακάκι, όχι η δισκόπλακα... Κ αν το τακάκι είναι κ μαλακότερο (βλέπε Ferodo Premiere) τότε ακόμα πιο δύσκολα να ζεσταθεί, ακόμα πιο δύσκολα να μεταφερθεί η θερμότητα στην δισκόπλακα κ εν τέλει να στραβώσει...

Προσωπική εμπειρία: Φοράω εδώ κ 2 χρόνια χαρακωτές - τρυπητές με Ferodo Premiere. Δεν μου έχει ξαναστραβώσει δισκόπλακα κ θεωρώ πως έχω καλύτερο φρενάρισμα από τα μαμά (να σημειώσω πως δεν έχω δοκιμάσει άλλο συνδυασμό). Το καλοκαίρι στράβωσε η δισκόπλακα. Πως? Ρυμουλκώντας 1.5 τόνο επί 500+ ΚΜ. Πρώτα όμως ένοιωσα ασάφεια στο φρενάρισμα (μετά από αρκετά ΚΜ), που σημαίνει τα τακάκια ζεστάθηκαν, κ μετά από βροχή τσουπ κ το τρέμουλο... Επίσης να πω, πως για το ταξίδι έβαλα τακάκια από Ιαπωνική που ήταν τελείως σκληρά αλλά δεν είχα χρόνο να βρω Premiere...

Βρίσκετε βάση στην λογική?
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Πάρτε SAMURAI να σωθήτε....   μόνο γκάζι θα πατάτε.... φρένο προαιρετικά... ούτως ή άλλως, όλοι φεύγουν από μπροστά.....

 87 87 87 87 87

Αποσυνδεδεμένος kostas7

  • Jimny
  • Μηνύματα: 267
  • Jimny me!
μπορει να μου πει καποιος που μπορω να βρω δισκοπλακες brembo και τακακια ferodo? οι δισκοπλακες brembo ειναι τρυπιτες-χαρακωτες? ??? :)
Think positive!

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Όχι δεν είναι...

δοκίμασε στο www.tpauto.gr, δες τιμές, δες ΚΑΙ αλλού....

Εμένα με εξυπηρετεί αυτός γιατί τα φέρνει σπίτι.....
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος kostas7

  • Jimny
  • Μηνύματα: 267
  • Jimny me!
σ' ευχαριστω φιλε verse. :)
Think positive!

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
μπορει να μου πει καποιος που μπορω να βρω δισκοπλακες brembo και τακακια ferodo? οι δισκοπλακες brembo ειναι τρυπιτες-χαρακωτες? ??? :)

Εχω 2 κονε... πάρε τηλ να σου πω....

Αποσυνδεδεμένος JM

  • Jimny
  • Μηνύματα: 799
  • Φύλο: Άντρας
  • η αλλιως johnmlrs...!
οσον αφορα τον τορνο,αν δεν εχει πολυ φθορα ο δισκος(μεγαλη πατουρα) μπορεις να του παρεις ενα πασακι.στον τορνο επισης βλεπεις ποσο στραβες ειναι.αν ειναι πολυ φενεται με το ματι αλλα το σωστο ειναι να βαλεις τον γραφτη(οργανο με βελονα) που καθως περιστρεφεται βλεπεις κατα ποσο ειναι στραβες ;).οι ειδικοι μαστορες ξερουν καλυτερα βεβαια.
επισης εχω δει και σε καποια αντιπροσωπια να τορνιρονται οι δισκοι.

αν εχει μεγαλη φθορα ο δισκος,φυσικα πας για αλλαγη κατευθειαν,δεν το συζηταμε καν!

το θεμα τωρα των τρυπητων δισκων τωρα απ ότι εχω ακουσει ειναι οτι δεν ενδυκνονται για λασποπεριπετεις λογω του οτι στις τρυπες μαζευει λασπη και στομωνει.σε αλλα αυτοκινητα μπορει να κανει δουλεια.δεν το λεω σιγουρα βεβαια γιατι δεν εχω δοκιμασει.

Αποσυνδεδεμένος JM

  • Jimny
  • Μηνύματα: 799
  • Φύλο: Άντρας
  • η αλλιως johnmlrs...!
ξεχασα να αναφερω οτι προσωπικα δεν εχω ιδιαιτερο προβλημα με τα μαμα φρενα,ειναι θεμα συνηθειας.αλλα βεβαια και λιγο καλυτερα να ητανε δεν θα ελεγα οχι! :D :D

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Δε ξέρω τι φοράει το Jimny, αλλά με αεροπορικού τύπου σωληνάκια, θα δείτε μεγάλη βελτίωση, αν έχετε τα απλά μαρκούτσια.


Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Στις λασποπεριπέτειες δεν πατάς πολύ φρένο ούτως η αλλιώς... Ναι μπορεί να στουμπώνουν προσωρινά αλλά δεν επηρεάζει το φρενάρισμα... Απλά θέλουν λίγο πιο συχνό πλύσιμο... γιατί είναι πιο πιθανό να στουμπώσει από τα υπολείμματα από το τακάκι....

Χάρη, ναι στην αίσθηση. Όχι στην αντοχή όμως, τόσο στα τακάκια όσο κ στην δισκόπλακα...

Βέβαια την καλύτερη δουλειά έχει κάνει ο Θωμάς... Διπλές αεριζόμενες μπροστά από Vitara νομίζω κ δισκους πίσω....
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος sokrates

  • Jimny
  • Μηνύματα: 579
  • Φύλο: Άντρας
Χωρίς να είμαι ειδικός στο jimny

Οδήγησα 340.000km (με άλλο όχημα) με όλους τους συνδιασμούς:

απλή δισκόπλακα - σκληρό τακάκι - χαμηλή ποιότητα φρεναρίσματος, μεγάλη διάρκεια (δισκοπλακα+τακακι σε διανύοντα χλμ)
απλή δισκόπλακα - μαλακό τακάκι - καλύτερη ποιότητα φρεναρίσματος, μεσαία διάρκεια (>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>)
τρυπητή δισκοπλ - μαλακό τακάκι - βέλτιστη ποιότητα φρεναρίσματος, πολύ μικρή διάρκεια (10.000km τακάκι - 17-20.000 δισκόπλακα)

Ανάλογα με την χρήση που κάνει ο καθένας μας πιστεύω ότι μπορεί να βρει την κατάλληλη κάθ'αυτόν λύση.

     Στα αρνητικά της τρυπητής δισκόπλακας πέρα από την διαφορά κοστολογίου που προκύπτει από τις τακτικότερες αλλαγές ανά χλμ, θα ήθελα να τονίσω ότι στραβώνει πιο εύκολα, ΙΔΙΑΤΕΡΑ ΜΕ ΤΑ ΝΕΡΑ (βλέπε ποτάμια παπακια και πλυσίματα μετά από λάσπη κλπ) ενώ στα θετικά της ΕΓΩ παρατήρησα έπειτα από αρκετά σκληρή και παρατεταμένη χρήση (ανάβαση-κατάβαση ταύγετου, ριτσώνας κλπ) ότι οι θερμοκρασίες σε τακακι+δισκόπλακα ανεβαίνουν με αργότερο ρυθμό σε σύγκριση με τις απλές. Ακόμα, η απόσταση του φρεναρίσματος είναι λίγο μικρότερη σε m.

     Εκτίμησή μου (δικιά και μόνο) είναι ότι για κάποιον που θέλει να βελτιώσει τα φρένα του, η αλλαγή των ταμπούρων πίσω με δισκόπλακες είναι η λύση που ψάχνει για βελτίωση. Τώρα με τρυπητές ή μη, είναι θέμα οδήγησης.

Φιλικά,

Σ.
Αν ήθελες εγγύηση, ας έπαιρνες τοστιέρα. Κ.Ι.

Αποσυνδεδεμένος sokrates

  • Jimny
  • Μηνύματα: 579
  • Φύλο: Άντρας
Στις λασποπεριπέτειες δεν πατάς πολύ φρένο ούτως η αλλιώς... Ναι μπορεί να στουμπώνουν προσωρινά αλλά δεν επηρεάζει το φρενάρισμα... Απλά θέλουν λίγο πιο συχνό πλύσιμο... γιατί είναι πιο πιθανό να στουμπώσει από τα υπολείμματα από το τακάκι....

Χάρη, ναι στην αίσθηση. Όχι στην αντοχή όμως, τόσο στα τακάκια όσο κ στην δισκόπλακα...

Βέβαια την καλύτερη δουλειά έχει κάνει ο Θωμάς... Διπλές αεριζόμενες μπροστά από Vitara νομίζω κ δισκους πίσω....

+1
Αν ήθελες εγγύηση, ας έπαιρνες τοστιέρα. Κ.Ι.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
...
Ανάλογα με την χρήση που κάνει ο καθένας μας πιστεύω ότι μπορεί να βρει την κατάλληλη κάθ'αυτόν λύση.

   ...

Ακριβώς, για μένα πιστεύω πως εκτός του Θωμά την λύση, οι τρυπητές χαρακωτές είναι μονόδρομος... Πολύ το βάρος με την ρυμούλκα, με αποτέλεσμα ή να θέλω τίποτα αγωνιστικά τακάκια, που για να δουλεύουν σωστά θα θέλουν κ ανάλογες δισκόπλακες κ είναι κ πανάκριβες, ή τρυπητές - χαρακωτές που θα αερίζει λίγο το μαλακό τακάκι...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems