η
θεωρια λεει τα εξης:
1) Σε
ανηφόρα οι αλυσιδες μπαινουν
πισω για να εχεις
ωθηση.
2) Σε
κατηφόρα οι αλυσιδες μπαινουν
εμπρος για να εχεις
ελεγχο του αυτοκινητου.
η
πραξη λεει τα αξης:
1) Αν
δεν εχεις χιονολαστιχα ή ΑΤ, τα ΜΤ, ειδικα τα πολυ αγρια, σκαβουν στο πολυ και αφρατο χιονι με κινδυνο να "κατσεις" (
οχι απολυτο αυτο βεβαια)
2) Αν
δεν εχεις χιονολαστιχα/αλυσιδες, σε κατασταση παγου με λαστιχα ΜΤ/ΑΤ/ασφαλτινα θα
εχεις προβλημα (βλεπε κοπη πιτας 2008, λιμνη πλαστηρα...)
Γενικα, δεν υπαρχει ο χρυσος κανονας για τις αλυσιδες, διοτι ακομα και σε κατασταση παγου
μπορεις με εξαιρετικη προσοχη να "οδηγησεις" το αυτοκινητο,αρκει να μη μεινεις σε καμια ανηφόρα, ή να μην εχεις κανα γκρεμιδι δεξια/αριστερα σου.
Τα BF MT που φοραω, αχρηστευτηκανε στον Χορτιατη οταν επεσα σε ενα μικρο λουκι που ηταν απλα... παγωμενο.
Συνηθως σε ακραιες συνθηκες, για λογους
ασφαλειας δικους σου και των συνοδηγων σου, θα τις βαλεις. Ακομα και
ενα ζευγαρι ειναι αρκετο για να
μειωσει τα ποσοστα
κινδυνου.
Το θέμα ειναι... ποιο απο τα αγρια ΜΤ μπορει να δεχθει αλυσιδες οι οποιες πρεπει να ειναι βαρεου τυπου για να μην τις σπασουν. Ολα τα υπολοιπα απλα ΑΤ/ΜΤ δεχονται, αρκει να ειναι οι καταλληλες δηλαδη, οχι επιβατικου τυπου.
Φυσικα, ολα αυτα που εγραψα μπορει να καταρριφτούν, διοτι καποιος μπορει να εχει ενα λαστιχο που δεν εμεινε πουθενα κτλ κτλ κτλ. και βρεθηκε σε μια συνθηκη Α.. κτλ κτλ κτλ. Οι διαφοροι παραμετροι αλλαζουν τις συνθηκες οδηγησης και τον τροπο που θα προχωρησει το αυτοκινητο μεσα σε χιονι/παγο/λασπη/γρασιδι κτλ
Δηλαδη, μιλαω για τον μεσο οδηγο, που ειμαι κι εγω, με τα απλα λαστιχα που φοραμε, σε μια δυσκολη στιγμη που απλα θα σηκωσουμε τα χερια και θα πουμε...
ωχ... τι κανουμε τωρα...
Ε... βαλε τις αλυσιδες και εχε το κεφαλι σου ησυχο.