Αποστολέας Θέμα: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ  (Αναγνώστηκε 6571 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος luca

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 194
  • Φύλο: Άντρας
ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« στις: Νοέμβριος 17, 2008, 20:03 »
Συνφορουμίστες ΒΟΗΘΕΙΑ.....κοντεύω να σκάσω με το παλιοτίμονο. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.

1. Είναι υπερβολικά ελαφρύ στο δρόμο, τόσο που με προβληματίζει σοβαρά. Καμία σχέση με άλλα Jimny.
2. Δεν υπάρχει ευθεία γραμμή. Μόνο κάτι ασαφές περί αυτής. Για να πας ευθεία, κάνεις προσευχές.
3. Κόβει μόνο του και στην πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου. Εϊμαι συνεχώς δεξιά - αριστερά (σαν καράβι ένα πράγμα)

Για να προλάβω ερωτήσεις, να πώ ότι έχω πάνω:

+ 6 εκ. MAD OME (τα χοντρά)
αποστάτες 1''
βάσεις πανάρ
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
έχω πάρει και κάποια μπόσικα του τιμονιού.

Τι @#$%#$% να κάνω πιά??

Τα φώτα σας παρακαλώ.

Ανδρέας


THESSALONIKI mou megali Jimno...mana

Αποσυνδεδεμένος LEYTERIS-RENA

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 21:22 »
Συνφορουμίστες ΒΟΗΘΕΙΑ.....κοντεύω να σκάσω με το παλιοτίμονο. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.

1. Είναι υπερβολικά ελαφρύ στο δρόμο, τόσο που με προβληματίζει σοβαρά. Καμία σχέση με άλλα Jimny.
2. Δεν υπάρχει ευθεία γραμμή. Μόνο κάτι ασαφές περί αυτής. Για να πας ευθεία, κάνεις προσευχές.
3. Κόβει μόνο του και στην πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου. Εϊμαι συνεχώς δεξιά - αριστερά (σαν καράβι ένα πράγμα)

Για να προλάβω ερωτήσεις, να πώ ότι έχω πάνω:

+ 6 εκ. MAD OME (τα χοντρά)
αποστάτες 1''
βάσεις πανάρ
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
έχω πάρει και κάποια μπόσικα του τιμονιού.

Τι @#$%#$% να κάνω πιά??

Τα φώτα σας παρακαλώ.

Ανδρέας



                                                                                                                                                      λογω του ψηλωματος ειναι πολυ  ελαφρυ και εχεις αυτο το αποτελεσμα βαλτου ενα αμορτισερ τιμονιου να δεις βελτιωση
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΧΙΟΣ SUZUKI JIMNY http://shropshire-suzuki.co.uk/forum/index.php?sid=408a565938744e619d03613f425acee0PROJECT                                                                                    [IMG]http://i307.photobucket.com/albums/nn286/renaleft

Αποσυνδεδεμένος SAV

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 942
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 22:35 »
Μια άλλη άποψη:
Αντρέα, το πρόβλημα αυτό το είχες από την αρχή, παρουσιάστηκε σταδιακά ή απότομα?
Συναρτάται με κάποια από τις αλλαγές που έκανες στο αυτοκίνητο?
Να σημειώσω εδώ, οτι τα συμπτώματα που περιγράφεις είναι συνέπεια μικρής γωνίας κάστερ,(http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle)
και η γωνία κάστερ μικραίνει όταν ψηλώνουμε το αυτοκίνητο χωρίς αντίστοιχα  Jimny Castor Correction Arms. (http://www.offroad-armory.com/suzukisuspension.html)
Ενα αμορτισέρ τιμονιού μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες του προβλήματος, αλλά νομίζω ότι η λύση είναι η διόρθωση της γωνίας κάστερ.

Πάντα Φιλικά

Αποσυνδεδεμένος Tomasjimny

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 270
  • μονο ''jimny'' τα υπολοιπα υστερουν χα χα χα
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 23:23 »
το τιμονι ελαφρυνε λογω υψους κ τραβαει λογω των αποστατων , θα σου προτινα να το συνηθισεις  cl

εγω αυτο εκανα  yah

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 08:07 »
Το πρώτο που κοιτάμε όταν τραβάει το τιμόνι και είναι ελαφρύ είναι η ευθυγράμμηση..... Οι αποστάτες και το αρνητικό οφφσετ κάνουν πρόβλημα όταν είσαι σταματημένος, πατάς φρένο, και προσπαθείς να στρίψεις...... δεν στρίβει.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 08:39 »
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
Σχεδόν σίγουρα φταίει το μακρύτερο pitman arm, με τέτοιο ύψος δεν το χρειάζεσαι, βγάλτο και θα φτιάξει αυτομάτως, θα δεις... ;) ;)

B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος luca

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 194
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 09:56 »
Καλημέρα σε όλους και ευχαριστώ για τις απαντήσεις και μερικές διευκρινήσεις στις ερωτήσεις που τέθηκαν:

Metalaxe, το pittman ήταν υποχρεωτικό γιατί αφού κατέβηκε η πανάρ στο σωστό ύψος έπρεπε να κατέβει και η μπάρα του τιμονιού, αλιώς η γωνία μεταξύ τους (τοξο) ήταν μεγάλη και το αμάξι κυριολεκτικά ήταν ακυβέρνητο.

Χάρη, το αμάξι είναι ευθυγραμμισμένο και μάλιστα το έκανα 2 φορές.

SAV, το πρόβλημα το είχα και πριν τις αλλαγές.

Να πώ επίσης ότι και με την +4 ΟΜΕ που έιχα πάλι τα ίδια ήταν. Φίλος που φόρεσε την ίδια ανάρτηση (την παλιά δικιά μου), δεν έχει απολύτως κανένα.

Σπαζοκεφαλιά.



« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2008, 09:59 από luca »
THESSALONIKI mou megali Jimno...mana

Αποσυνδεδεμένος filippos_kos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1273
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 10:25 »
(σαν καράβι ένα πράγμα)
Μήπως έβγαλες την ζανφόρ?
Μπορεί να είναι και άσχετο με την δική σου περίπτωση αλλά και εμένα έγινε καράβι μόλις την έβγαλα  ::)


Αποσυνδεδεμένος luca

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 194
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 10:36 »
Φίλιππε, αν και 'γώ νομίζω ότι δεν παίζει ρόλο, την έχω κάνει on-off και στον δρόμο την έχω κλειδωμένη.

Δια της ατόπου, για τσεκάρισμα είναι :

1. κάστερ (μάλλον απίθανο, γιατί το έκανε και πρίν τις αλλαγές με σωστή γωνία)
2. σύστημα υδραυλικού τιμονιού (βρε λές???)
3. ατέρμονας (εύχομαι να μην είναι)
4. .....................
5. ......................



« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2008, 10:42 από luca »
THESSALONIKI mou megali Jimno...mana

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 13:01 »
Metalaxe, το pittman ήταν υποχρεωτικό γιατί αφού κατέβηκε η πανάρ στο σωστό ύψος έπρεπε να κατέβει και η μπάρα του τιμονιού, αλιώς η γωνία μεταξύ τους (τοξο) ήταν μεγάλη και το αμάξι κυριολεκτικά ήταν ακυβέρνητο.
Επέστρεψέ μου να διαφωνήσω, οδήγησε μια φορά το δικό μου (+ 10 εκ.) για να δεις ότι όχι μόνο ακυβέρνητο δεν είναι αλλά έχει τιμόνι σταθερό σαν ΙΧ, κάτι άλλο θα έφταιγε, είχα βάλει κι εγώ drop pitman arm και έχασα το τιμόνι, μόλις το έβγαλα ήρθε στα ίσια του, με +6 εκ. δε θα έχεις κανένα πρόβλημα ευστάθειας με το εργοστασιακό pitman.



 
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 13:21 »
Δες αν έχει μπόσικα ο ατέρμωνας

Δεν ξέρω για τον υδραυλικό, αλλά οι άλλοι έχουν ένα βιδάκι από πάνω με ένα παξιμάδι κόντρα... Αν το σφύξεις μαζεύονται τα μπόσικα.

Αποσυνδεδεμένος luca

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 194
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 13:57 »
Metalaxe, σε πιστεύω. Απλά το θέμα είναι ότι όταν κατέβασα την πανάρ και πριν αλλάξω Ζ, το τιμόνι απλά δεν υπήρχε. Για 2 μέρες δεν το κινούσα γιατί ήταν σκοτώστρα.  Με το νέο Ζ, ήρθε στην σωστή θέση η μπάρα τιμονιού σε σχέση με την πανάρ, δλδ οριζόντια και παράλληλες μεταξύ τους. Αν δεν είναι παράλληλες τότε η μπάρα τιμονιού παίρνει μεγάλος μέρος από τους κραδασμούς της ανάρτησης. Όσο η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ τους μεγαλώνει τόσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή του τιμονιού (ψαρεύει).

Χάρη, τα μπόσικα όπως προείπα τα πήρα και ήταν πολύ λίγα 1/4 περίπου. Καμιά διαφορά.
THESSALONIKI mou megali Jimno...mana

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 14:13 »
Metalaxe, σε πιστεύω. Απλά το θέμα είναι ότι όταν κατέβασα την πανάρ και πριν αλλάξω Ζ, το τιμόνι απλά δεν υπήρχε.
Φυσικό είναι γιατί η πανάρ ήταν πιο οριζόντια, με αποτέλεσμα να παίζει το ρόλο της τιμονόμπαρας. Αν η πανάρ είναι έστω και ελάχιστα πιο χαμηλά (πιο οριζόντια) από την τιμονόμπαρα, τότε χάνεις το τιμόνι, αν ισχύει το αντίστροφο δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα. ¶ρα κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να βγάλεις τη βάση της πανάρ και το pitman arm.
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 15:30 »
Είναι μια συνήθης βλάβη σε υδραυλικά συστήματα σταθερής υποβοήθησης όπως του Jimny. Εδώ δεν υπάρχει ηλεκτρικό Step motor που διαβάζοντας τα χιλιόμετρα από τον εγκέφαλο να αυξομειώνει την "σκληρότητα" του τιμονιού για μεγαλύτερη ακρίβεια.
Το απλό σύστημα του Jimny(δεν έχουμε ατέρμονα) αποτελείται από τα εξής:
1. Την υδραυλική τρόμπα που παίρνει κίνηση απο τον στροφαλοφόρο μαζί με το A/C αν υπάρχει.
2. Το μαύρο κιβώτιο μετάδοσης κίνησης (steering box) που πάνω του βιδώνει το pitman arm & άξονας του τιμονιού.
3. Το δοχείο υδραυλικού υγρού.

Μέσα στο κιβώτιο υπάρχει η βαλβίδα ελέγχου πίεσης υδραυλικού υγρού. Η σωστή πίεση του υγρού στο κύκλωμα στις 1500 στρ. και ενώ στρίβουμε το τιμόνι πρέπει να μεταβάλλεται από 925 - 1208psi
Αν είναι κάτω από τα 925 το αυτοκίνητο θα έχει βαρύ τιμόνι ενώ αν ξεπερνάει τα 1208 και δεν εκτονώνει σωστά τότε το τιμόνι ελαφραίνει πολύ.
Εικάζω ότι στην περίπτωση σου μπορεί να έχει κολλήσει ανοικτή η βαλβίδα και να δίνει συνεχώς τεράστια υποβοήθηση στο τιμόνι. Το αποτέλεσμα είναι ένα τιμόνι "φτερό"
Εκτός από την ασάφεια που έχει το τιμόνι καλό είναι να το δεις άμεσα μήπως από την υπερβολική πίεση εκτός από το κιβώτιο σου κάνει ζημιά και στην αντλία.
Τα άσχημα νέα είναι ότι η βαλβίδα είναι μάλλον ενσωματωμένη μέσα στο κιβώτιο οπότε το αλλάζεις όλο μαζί.
Θα πρότεινα να το πάς στον μάστορα και να μετρήσει την πίεση στο κύκλωμα

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2008, 18:54 από Michalis »
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Tomasjimny

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 270
  • μονο ''jimny'' τα υπολοιπα υστερουν χα χα χα
Απ: ΤΙΜΟΝΙ ΧΑΛΙΑ
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 18:45 »
ΩΠΑ δεν το ειχα δει πριν ...

Βγαλε ΑΜΕΣΩΣ τις βασεις παναρ.. ειναι εντελως λαθος κ δε θα δουλεψει ποτε... 0_21

Στο λεω με σιγουρια γιατι ειχα βαλει κ γω κ προσπαθουσα πολυ καιρο να διορθωσω το κακο με πολλους τροπους κ δεν πετυχα τιποτα.  bhe

Φταινε μονο οι βασεις μην αλλαξεις κατι αλλο.