Αποστολέας Θέμα: Πατέντα Teratrip  (Αναγνώστηκε 5139 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Πατέντα Teratrip
« στις: Νοέμβριος 14, 2008, 10:43 »
Παρουσιάζω τη "πατέντα" μου και την εξέληξή της εν όψη του αγώνα στο τέλος του μήνα. Αρχισε χτες η κατασκευή του TERATRIP αλα Χάρη....

Εχει 2-3 μέρες δουλειά ακόμα. Η ακρίβειά του θα είναι της τάξης των 5cm, με ελάχιστη ένδειξη το 1 μέτρο, με 5 ψηφία, άρα 99999 μέτρα --> 100Km). Θα ρυθμίζεται ανεξάρτητα από το μέγεθος ελαστικών.

Η ιδέα είναι να μπει ενα λεπτό γρανάζι ανάμεσα στο τρανσφερ και τον σταυρό του πίσω άξονα και ένας αισθητήρας κοντά στα δόντια του γραναζιού. Κατά τη περιστροφή (ανάλογη της μετακίνησης του αυτοκινήτου αν δε σπινάρει) θα δημιουργείται μία ηλεκτρική παλμοσειρά από τον αισθητήρα.

Αρχικά έφτιαξα την παρακάτω πλακέτα για να μετράει τους παλμούς και να δίνει στην έξοδο 1 μόνο παλμό κάθε Ν παλμούς. Ν θα είναι οι παλμοί που αντιστοιχούν σε μετακίνηση ενός μέτρου.


Τον αισθητήρα τον παρήγγειλα χτες από Αγγλία και μέσα σε 14 ώρες ήρθε στα χέρια μου.


Η πλακέτα της πρώτης εικόνας τελικά βγήκε εκτός μιας και βρήκα έτοιμο πανελ με ένδειξη 5 ψηφίων, με ενσωματομένο διαιρέτη. Δουλεύει με 220 Volt, οπότε απαιτείται και ένα μινι inverterάκι μέσα στο αμάξι.... Λογικά θα το σπάσω και θα το κάνω να δουλεύει με 12 Volt.


Ο διαιρέτης έχει ακρίβεια 999.99 (δεκαδικό) προς 1

Υποθετικά, αν υπάρχει σχέση κορονοπίνιου 4.5 και έχω 25 δόντια στο γρανάζι, τότε έχω ακρίβεια 4.5Χ25= 112,5 βήματα ανα περιστροφή ρόδας.

Η περίμετρος της ρόδας είναι 2πr. Στη περίπτωσή μου είναι 2χ3.14χ37 cm = 232 cm

Αρα έχω ακρίβεια 232/112= περίπου 2cm στο πρώτο μέτρο...... μέχρι να κάνει τη πρώτη ολόκληρη μέτρηση.

Η απόκλιση μετά μπορεί να είναι 2/232 cm/m δηλαδή περίπου 1% max

Γινεται δοκιμή δυο τρεις φορές σε 100 μέτρα ευθείας μετρημένης και καλιμπράρουμε το όργανο με ακρίβεια..... (υπάρχουν και τα δεκαδικά)

Τελικά η πραγματική απόκλιση μηδενίζεται.

Υποθετικά πάντα, γιατί δε ξέρω τη σχέση από τα κορωνοπήνιά μου, δε ξερω την ακριβή περίμετρο των ελαστικών με την πίεση που έχω, και το γρανάζι που θα φτιάξω, δε ξέρω πόσα δόντια θα έχει τελικά...... μπορεί να βγει και φαφούτικο...

Το γρανάζι μάλλον θα το φτιάξω αύριο από παλιά δισκόπλακα φρένου... δε ξέρω από τι αμάξι.... από τα πεταμένα.....

Αντε να δούμε .....

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 11:21 »
Μπράβο Χάρη!!!!!!

Inverter έχω να σου δανείσω πάντως αν θέλεις...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 11:33 »
Ευχαριστώ.... inverter έχω μέσα στο αμάξι.... για το PC, φορτιστές κτλ.......



Αποσυνδεδεμένος SAV

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 942
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 19:19 »
Εύγε Χάρη!!
Στην περίπτωση που το γρανάζι σου έχει πολλά δόντια, σου συνιστώ να προσέξεις την διακριτότητα του επαγωγικού σου, καθώς και την ταχύτητα του επεξεργαστή. Υπάρχει περίπτωση να μην προλαβαίνει να επεξεργαστεί τα σήματα!
Πάντως το ψάξιμό σου είναι απίστευτο!!

Το επαγωγικό αισθητήριο πόσο το πήρες?

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 21:16 »
34 Ευρώ.

Αποσυνδεδεμένος filippos_kos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1273
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 11:36 »
Ο κύρος γρανάζης εν δράσει  _brav/ 185.gif _brav/


Αποσυνδεδεμένος LEYTERIS-RENA

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 21:29 »
Παρουσιάζω τη "πατέντα" μου και την εξέληξή της εν όψη του αγώνα στο τέλος του μήνα. Αρχισε χτες η κατασκευή του TERATRIP αλα Χάρη....

Εχει 2-3 μέρες δουλειά ακόμα. Η ακρίβειά του θα είναι της τάξης των 5cm, με ελάχιστη ένδειξη το 1 μέτρο, με 5 ψηφία, άρα 99999 μέτρα --> 100Km). Θα ρυθμίζεται ανεξάρτητα από το μέγεθος ελαστικών.

Η ιδέα είναι να μπει ενα λεπτό γρανάζι ανάμεσα στο τρανσφερ και τον σταυρό του πίσω άξονα και ένας αισθητήρας κοντά στα δόντια του γραναζιού. Κατά τη περιστροφή (ανάλογη της μετακίνησης του αυτοκινήτου αν δε σπινάρει) θα δημιουργείται μία ηλεκτρική παλμοσειρά από τον αισθητήρα.

Αρχικά έφτιαξα την παρακάτω πλακέτα για να μετράει τους παλμούς και να δίνει στην έξοδο 1 μόνο παλμό κάθε Ν παλμούς. Ν θα είναι οι παλμοί που αντιστοιχούν σε μετακίνηση ενός μέτρου.


Τον αισθητήρα τον παρήγγειλα χτες από Αγγλία και μέσα σε 14 ώρες ήρθε στα χέρια μου.


Η πλακέτα της πρώτης εικόνας τελικά βγήκε εκτός μιας και βρήκα έτοιμο πανελ με ένδειξη 5 ψηφίων, με ενσωματομένο διαιρέτη. Δουλεύει με 220 Volt, οπότε απαιτείται και ένα μινι inverterάκι μέσα στο αμάξι.... Λογικά θα το σπάσω και θα το κάνω να δουλεύει με 12 Volt.


Ο διαιρέτης έχει ακρίβεια 999.99 (δεκαδικό) προς 1

Υποθετικά, αν υπάρχει σχέση κορονοπίνιου 4.5 και έχω 25 δόντια στο γρανάζι, τότε έχω ακρίβεια 4.5Χ25= 112,5 βήματα ανα περιστροφή ρόδας.

Η περίμετρος της ρόδας είναι 2πr. Στη περίπτωσή μου είναι 2χ3.14χ37 cm = 232 cm

Αρα έχω ακρίβεια 232/112= περίπου 2cm στο πρώτο μέτρο...... μέχρι να κάνει τη πρώτη ολόκληρη μέτρηση.

Η απόκλιση μετά μπορεί να είναι 2/232 cm/m δηλαδή περίπου 1% max

Γινεται δοκιμή δυο τρεις φορές σε 100 μέτρα ευθείας μετρημένης και καλιμπράρουμε το όργανο με ακρίβεια..... (υπάρχουν και τα δεκαδικά)

Τελικά η πραγματική απόκλιση μηδενίζεται.

Υποθετικά πάντα, γιατί δε ξέρω τη σχέση από τα κορωνοπήνιά μου, δε ξερω την ακριβή περίμετρο των ελαστικών με την πίεση που έχω, και το γρανάζι που θα φτιάξω, δε ξέρω πόσα δόντια θα έχει τελικά...... μπορεί να βγει και φαφούτικο...

Το γρανάζι μάλλον θα το φτιάξω αύριο από παλιά δισκόπλακα φρένου... δε ξέρω από τι αμάξι.... από τα πεταμένα.....

Αντε να δούμε .....
                                                                                                                                                       XAΡΗ μπραβο πολυ καλη δουλεια συνχαρητηρια 10806> 10806> 10806> 10806> 10806> _brav/ _brav/ _brav/ _brav/
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΧΙΟΣ SUZUKI JIMNY http://shropshire-suzuki.co.uk/forum/index.php?sid=408a565938744e619d03613f425acee0PROJECT                                                                                    [IMG]http://i307.photobucket.com/albums/nn286/renaleft

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 16, 2008, 16:18 »
Εγινε η εγκατάσταση του πανελ, reset (πρασινο κουμπί δεξιά), και  ρελεδάκι ισχύος για το inverter.



Αποσυνδεδεμένος allantin

  • Jimny
  • Μηνύματα: 443
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 16, 2008, 22:46 »
 _brav/ _brav/ _brav/ φοβερη πατεντια ;) καλη επιτιχια και στο 24 καλα να περασετε
Γιατί όταν οι άλλοι ανακάλυπταν το κρέας , εμείς στο jimnyclub.com είχαμε ήδη χοληστερίνη !!!

www.braters.gr
προεδρας των decks

ΜΠΟΥΡΝΑΖΟΒΛΑΧΟΣ

Αποσυνδεδεμένος filippos_kos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1273
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 14:34 »
Ρε Χάρη γιατί στην φώτο γύρω γύρω από το Terratrip έχεις μαυρίσει την εικόνα?
Μας κρύβεις κάτι?
Εεε?
Μήπως είναι μυστικά όπλα?   >:D
Κάτι μου μυρίζει εδώ πέρα.   sfr
Μήπως σχεδιάζεις κανά μπαζούκας για τους προπορευομένους?   _ar15fir>


Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 20:47 »
Βασικά κρύβω τα πόδια μου και τις κρεμασμένες καλωδιώσεις..... χαχα

Λοιπόν, οι εξελίξεις :

Εφτιαξα γρανάζι περίπου 16cm διάμετρο, με 30 δόντια. Μπήκε πίσω έξοδο του τρανσφερ. Ο αισθητήρας μπήκε από πάνω, με βασούλα που έφτιαξα και βίδωσα πάνω στο τράνσφερ για σταθερότητα






Εγινε και δοκιμή στην επιστροφή προς το σπίτι. Το σύστημα δουλεύει αλλά θέλει καλυμπράρισμα στην εθνική σε κάποιο ισιάδι.

Αποσυνδεδεμένος LEYTERIS-RENA

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 17, 2008, 21:29 »
χαρη λογικα θα εχεις καποια αποκλιση ετσι δεν ειναι ?
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΧΙΟΣ SUZUKI JIMNY http://shropshire-suzuki.co.uk/forum/index.php?sid=408a565938744e619d03613f425acee0PROJECT                                                                                    [IMG]http://i307.photobucket.com/albums/nn286/renaleft

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 07:57 »
Καλημέρα Λευτέρη.

Για Νορμάλ οδήγηση σε ίσιο δρόμο, δεν θα έχει "καθόλου" απόκλιση (λιγότερο από 1 μέτρο στο χιλιόμετρο)

Ομως η δουλειά του είναι στο χώμα. Εκεί υπάρχει το πρόβλημα του σπιναρίσματος, κατά το οποίο γράφει μέτρα. Η μία λύση είναι να το σταματώ πριν μπω σε λασπολακούβα, η άλλη εμπειρικά να του φτιάξω τον συντελεστή από 52,4:1 που το έχω τώρα σε 54:1 (παράδειγμα) ώστε να καλύπτω σπιναρίσματα. Οσο πιο λασπώδης ή αμμώδης είναι η διαδρομή, τόσο πρέπει να αυξάνεται ο συντελεστής. Ειναι πολύ εύκολο να το ρυθμίσεις και γίνεται μέσα σε 7-8 δευτερόλεπτα.

Αποσυνδεδεμένος filippos_kos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1273
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 08:28 »
Χάρηη οι φώτο δεν φαίνονται  bhe


Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πατέντα Teratrip
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 18, 2008, 08:36 »
Θα ξαναφανούν σε λίγο.... ο server στο America είναι down αυτή τη στιγμή.