Αν πάρεις Simex 30/9.5/15, είναι προτωγενές λαστιχάκι, και μάλιστα γ@μ@το... ελαφρύ και ωραίο
Στη κοσμάρα μας, προτιμούμε τα αναγωμομένα, γιατί οι έμποροι των πρωτογενών μας πιάνουν τα οπίσθια.
Οι 2 διαστάσεις που λες είναι ίδιες....
Μη μπλέκεσαι με το τι φτιάχνουμε και τι χαλάμε....
α) θέλουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερο λάστιχο για να καταπίνει το εμπόδιο. Εχεις δει τρακτέρ να ανεβαίνει πεζοδρόμιο ? είναι σαν να πηγαίνει ίσια. Δες και ένα ΜΑΤΙΖ πόση προσπάθεια θέλει να ανέβει.
β) Βάζοντας μεγαλύτερο λάστιχο, αλλάζουμε τη σχέση μετάδοσης μηχανής προς δρόμο. Για τα ίδια χλμ/ω πάς με λιγότερες στροφές. Χάνεις όμως από την υποδύναμη γιατί η μηχανή δεν μπορεί να ανεβάσει στροφές (στις ίδιες 5000 στροφές με πέμπτη, θα έπρεπε να πηγαίνει με 200 χλμ/ω πραγματικά, ενώ κοντερίσια 140.... αδύνατο, γιατί δεν έχει τη δύναμη ο κινητήρας)
γ) Μειώνοντας την μετάδοση κατά ένα Α ποσοστό , σου δίνει περιθώριο να μεγαλώσεις το λάστιχο κατά το ίδιο ποσοστό Α (έχει να κάνει με την περίμετρο της ρόδας "π x d") και να έχεις την ίδια μετάδοση, χωρίς απώλειες, εκτός των μεγαλύτερων τριβών λόγω ελαστικού.
δ) Μειώνοντας τη σχέση το ίδιο στα high και low, όπως με το φημισμένο γρανάζι για το Jimny, είσαι ΟΚ (αρχικά). Το αμάξι παραμένει το ίδιο.
ε) Θέλουμε όμως να κερδίσουμε περισσότερο κόντυμα στο low αφού έχουμε καταφέρει το high.... Πάμε σε λύση τρανσφερ από Σαμουραι. Το μαμά Σαμι, κονταίνει λίγο έναντι του Jimny. Δε φτάνει με 30άρια. Πάμε σε 4.16. Ερχεσαι λοιπόν στα ίσα σου με τα high, όμως έχεις πολύ μεγαλύτερο κόντυμα στα low, γιατί αλλάζεις σετ γραναζιών, όχι μόνο 1. Ετσι βλέπεις πολύ μεγάλη διαφορά κοντύματος στο low, ενώ στα high μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπώς στο δρόμο...
Αυτά... ελπίζω να βοήθησα να καταλάβεις τη φιλοσοφία.... και να θυμάσαι... όταν πειράζεις κάτι, θα πρέπει να πειράξεις και άλλα δύο πράγματα στη συνέχεια... κτλ.. κτλ...