Μην τρελλαίνεστε με μαθηματικούς τύπους και εξισώσεις, η ένδειξη στο ταμπελάκι της πόρτας (23 - 26) είναι απλά ενδεικτική, δεν υπάρχει "σωστή" και "λάθος" πίεση (σε λογικά πλαίσια πάντα) σε κανένα αυτοκίνητο.
Η "σωστη" πίεση για τον καθένα είναι διαφορετική και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως, το βάρος του οχήματος (π.χ. άδειο με τον οδηγό μόνο, φορτωμένο με 4 άτομα και μπαγκάζια), το είδος του εδάφους που θα κινηθεί (άσφαλτος στεγνή ή βρεγμένη, χώμα, λάσπη, άμμο, χιόνι, πάγο κλπ), η ταχύτητα του οχήματος (κύκλος πόλης με νορμάλ ταχύτητα ή 140 χλμ στο εθνικό δίκτυο), το είδος/στιλ οδήγησης του καθενός (σπορ οδήγηση ή χαλαρή), τις καιρικές και θερμοκρασιακές συνθήκες (καλοκαίρι με 35 βαθμούς ή χειμώνας με 10 βαθμούς), το είδος του ελαστικού (ασφάλτινο, A/T, M/T), κλπ...
Και υποθέτουμε ότι αναφερόμαστε σε radial ελαστικά γιατί μετά έχουμε και τα bias ply και bias belted όπου εκεί αλλάζουν τελείως τα δεδομένα...
¶ρα λοιπόν, εξετάζοντας όλους τους παραπάνω παράγοντες βρείτε με trial & error τη δική σας σωστή πίεση και για τις δύσκολες περιπτώσεις (π.χ. χιόνι, άμμος, πάγος κλπ) έχετε ένα κομπρεσσεράκι αέρα στο αυτοκίνητο για να μεταβάλλετε την πίεση αναλόγως.
Ένας καλός τρόπος να δείτε αν έχετε τη σωστή πίεση στα λάστιχά σας, είναι μετά από ας πούμε 6 μήνες - 1 χρόνο χρήσης να παρατηρήσετε το πέλμα. Αν είναι ομοιόμορφα φαγωμένο τότε είστε σίγουρος ότι είστε Ο.Κ., αν έχει φαγωθεί περισσότερο στις άκρες δουλεύετε με μικρότερη της κανονικής πίεση, αν έχει φαγωθεί περισσότερο στο κέντρο δουλεύετε κυρίως με μεγαλύτερη πίεση απ΄όσο πρέπει. Ένα καλό "κόλπο" επίσης είναι να εναλλάσσετε τα λάστιχα (μπροστά - πίσω) κάθε 5,000 χιλιόμετρα γιατί τα μπροστινά φαγώνονται γρηγορότερα στα πλάγια από τις στροφές, οπότε έτσι θα έχετε ομοιόμορφη φθορά...