Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, αλλά όταν έχεις 4κίνηση κ γλυστερό οδόστρωμα, δεν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί μιας και η μετάδοση υπάρχει και σε αυτούς...Εγώ τουλάχιστον που το δουλεύω με αυτό τον τρόπο μόνο σε χιόνια μου έχουν μπλοκάρει οι πίσω και οι μπροστά και μάλιστα μόνο όταν πατούσα συμπλέκτη, δηλ. δεν υπήρχε ταχύτητα για μετάδοση στους τροχούς...
Φιλε verse, η αποψη την οποία σας μετεφερα, αναφέρει οριακές καταστασεις ως εξαιρετικα επικίνδυνες για τον απλό οδηγό. Πχ, φρενάρισμα πανικού σε γλιστερό οδόστρωμα. Σε ενα τετοιο φρενάρισμα, εάν δεν έχει ABS το οχημα, οι μπροστινοι τροχοί θα μπλοκάρουν ανεξάρτητα από το αν έχουν κίνηση ή όχι (ακριβώς όπως συμβαίνει σε όλα τα προσθιοκίνητα). Λόγω τώρα του άκαμπτου κεντρικού άξονα μετάδοσης, η "παύση περιστροφής" των μπροστινών, θα περάσει και στους πίσω τροχούς, οι οποίοι θα σταματήσουν να περιστρέφονται και θα "σερνουν" πανω στο οδόστρωμα. (για αυτό ευθύνεται η έλλειψη κεντρικού διαφορικού)
Αν λάβεις υπόψιν σου ότι όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα (χωρίς ABS) επίτηδες κατασκευάζονται από το εργοστάσιο ώστε ΠΑΝΤΑ να μπλοκάρει μονο ο μπροστινος άξονας στο φρενάρισμα πανικού και ΠΑΝΤΑ ο πίσω να διατηρεί κατευθυντικότητα (γι' αυτο η δυναμη πέδησης είναι ανισομερώς κατανεμημένη και ΠΑΝΤΑ εις βάρος του μπροστά αξονα, πχ 80% μπροστα και 20% πίσω) και αυτό γιατί όταν χάσει ο πίσω άξονας τη πρόσφυση, τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά δύσκολα για το μέσο οδηγο, τότε κατανοεί κανείς ότι το να σου προκαλεί η τετρακίνηση τύπου Jimny-Wrangler αλλαγή στη κατανομή της πέδησης από 80%-20% σε 50%-50%, κάνει τα πράγματα πολύ επικίνδυνα, ΚΥΡΙΩΣ σε οριακές καταστάσεις, αλλά όχι μόνο σε αυτές. Αυτή η αλλαγή στη κατανομη της πέδησης φαντάζομαι οτι θα γινεται εξαιρετικά αισθητη σε περιπτώσεις που το όχημα φρενάρει τη στιγμή που στρίβει κιόλας, αφού εκεί έχουμε και διαφορά ταχύτητας περιστροφης μεταξύ μπρος και πισω άξονα.
Συμπέρασμα? Αν δεν
απαιτειται η χρήση τετρακίνησης, εγώ προσωπικά δε τη βάζω. Το πότε απαιτείται, είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα εμπειρίας και κοινής λογικής. Πάντως όπως λένε πολλά άρθρα, αλλά αναφέρει και ο Χαρης, η τετρακίνηση συνήθως είναι απαραίτητη στην
έλξη.
...το Jimny δεν έχει ABS ?...
Όχι όλα τα Jimny. Το δικό μου δεν έχει, αλλα είναι βέβαια και πρώην ενοικιαζόμενο. Η πλειοψηφία μάλλον έχει, χωρίς να είναι λίγα και εκείνα από τα οποία απουσιάζει το συστημα αυτό.