Αποστολέας Θέμα: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny  (Αναγνώστηκε 13895 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος macdinos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 65
Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« στις: Ιούλιος 23, 2008, 13:04 »
Παιδιά, καλή σας μέρα και καλώς με δεχτήκατε! Είμαι φρέσκος οδηγός με πρώτο αυτοκίνητο ένα λευκό... ξέρετε εσείς! Έχω πολλές απορίες αλλά ξεκινώ με την πιο σημαντική: Σύμφωνα με το manual " δεν βάζουμε ποτέ τετρακίνηση σε ξηρό οδόστρωμα και όσο γίνεται πιο σπάνια σε υγρό". Εντάξει το πρώτο ίσως να είναι και περιττό, αλλά σε βροχή τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουμε για να αυξήσουμε τα περιθώρια ασφάλειας; Ευχαριστώ για πιθανές απαντήσεις και καλή συνέχεια σε όλους...

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 23, 2008, 13:18 »
Η εμπειρία μου λέει οτι 4κίνηση σε βρεγμένο μου χρειάζεται σε ανηφορικό κομμάτι, γιατί αλλιώς αρχίζω τα παντιλίκια.

Επίσης σε παρατεταμένο κατηφορικό, όταν θέλω να φρενάρω με τη μηχανή (πιθανόν και με τα κοντά).

Κανόνας για το δικό μου στυλ οδήγησης και αυτοκινήτου : Δε βάζω τετρακίνηση αν δε χρειάζεται (γλυτώνω και περιττές φθορές). Επίσης, τα κοντά τα βάζω όταν κινδυνεύω να φάω δίσκοπλατώ ή σε σημείο που πρέπει να το περάσω πολύ αργά.

Να σου πω την αλήθεια, σε άσφαλτο μόνο μία φορά έβαλα τετρακίνηση όταν με έκοψε κάποιος σε βρεγμένη ανηφόρα (και μερικές φορές που έχω καβαλήσει 30ποντες νησίδες)




Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 23, 2008, 13:25 »
Η 4κίνηση σε δρόμο με καλή πρόσφυση κάνει κακό κυρίως όταν στρίβουμε πολύ το τιμόνι, και άρα κινούμαστε με μικρές ταχύτητες. Προσωπικά σε βρεγμένο δρόμο βάζω πάντα 4κίνηση αλλά όχι οταν πάω αργά, δηλ μέχρι 30-40... Σε εθνική, κάτι λεωφόρους μέσα στην αθήνα πάντα γιατί δεν έχω ΑΒΣ και τα απότομα φρεναρίσματα πολλά!!!!! Επίσης σε πρωτοβρόχια που γλιστράει ότι και να κάνεις... Γενικά πάντως είναι καλό να αποφεύγουμε το "κούρδισμα" δηλ. 4κίνηση ΚΑΙ καλή πρόσφυση ΚΑΙ μεγάλο στρίψιμο στο τιμόνι... ¶λλωστε καλύτερα πιο γρήγορες φθορές και με ασφάλεια παρά καθόλου φθορές χωρίς ασφάλεια...Όπως σε όλα τα πράγματα πρέπει να βρίσκεις την χρυσή τομή... Πιστεύω ότι την έχω βρει για τα δικά μου δεδομένα με τον παραπάνω τρόπο...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 23, 2008, 13:50 »
 Καλώς όρισες φίλε macdinos. Αρχικά πέρασε από τη κατηγορία "Νέοι Χρήστες" και γράψε μια καλησπέρα στο κατάλληλο θέμα να σε γνωρίσουν και οι υπόλοιποι φίλοι του Φόρουμ. Πες μας και λίγα πράγματα για σένα και το θηριάκι σου.

Επειδή το θέμα πάνω στο οποίο έχεις απορία είναι ήδη πολυσυζητημένο, θα σου δώσω ένα πολύ χρήσιμο λινκ, το οποίο εξηγεί λεπτομερέστατα και με χρήση εικόνων, γιατί ΔΕΝ βάζουμε 4x4 σε επιφάνειες με καλή πρόσφυση.

Το άρθρο είναι στα Αγγλικά και στην εικόνα φαίνεται ένα σπασμένο βοηθητικό κιβώτιο ενός Jeep Grand Cherokee, το οποίο κατέληξε έτσι αφού ο ιδιοκτήτης του και συγγραφέας του άρθρου, ξέχασε την τετρακίνηση ενεργοποιημένη σε άσφαλτο για περίπου 230-240χλμ.

Why part time 4WD should never be used on dry pavement

Όσον αφορά κίνηση σε ορισμένες ιδιαίτερα γλυστερές επιφάνειες (βρεγμενη άσφαλτος με γλίτσα πχ), υπάρχει μια σχολή που λέει όχι τετρακίνηση (και εννοούμε πάντα την part-time όπως του Jimny και του Wrangler πχ), ειδικα αν δεν έχει το οχημα ABS, για να αποφύγουμε το έμμεσο μπλοκάρισμα του πίσω άξονα που θα προκαλέσει ένα πιθανό μπλοκάρισμα του μπροστινού (μέσω του κεντρικού άξονα, ελλείψει κεντρικού διαφορικού).

Γενικά μιλώντας πάντως, ετοιμάσου για αρκετό διάβασμα προκειμένου να μάθεις έστω τα βασικά θεωρητικά της οδήγησης ενός τετρακίνητου οχήματος. Η δε εμπειρία που πρέπει απαραιτήτα να αποκτήσεις κάνοντας πράξη τη θεωρία, είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο... lol

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 23, 2008, 14:35 »
Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, αλλά όταν έχεις 4κίνηση κ γλυστερό οδόστρωμα, δεν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί μιας και η μετάδοση υπάρχει και σε αυτούς...Εγώ τουλάχιστον που το δουλεύω με αυτό τον τρόπο μόνο σε χιόνια μου έχουν μπλοκάρει οι πίσω και οι μπροστά και μάλιστα μόνο όταν πατούσα συμπλέκτη, δηλ. δεν υπήρχε ταχύτητα για μετάδοση στους τροχούς...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:12 »
Το φρένο είναι πιο δυνατό από τον κινητήρα, άρα εξαρτάται από το πόσο σκληρά το πατάς...... για να μπλοκάρει τους τροχούς...

Αλλά το Jimny δεν έχει ABS ? λέω εγώ... δε ξέρω... SAMURAI έχω....  >:D >:D >:D

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:20 »
Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, αλλά όταν έχεις 4κίνηση κ γλυστερό οδόστρωμα, δεν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί μιας και η μετάδοση υπάρχει και σε αυτούς...Εγώ τουλάχιστον που το δουλεύω με αυτό τον τρόπο μόνο σε χιόνια μου έχουν μπλοκάρει οι πίσω και οι μπροστά και μάλιστα μόνο όταν πατούσα συμπλέκτη, δηλ. δεν υπήρχε ταχύτητα για μετάδοση στους τροχούς...

Φιλε verse, η αποψη την οποία σας μετεφερα, αναφέρει οριακές καταστασεις ως εξαιρετικα επικίνδυνες για τον απλό οδηγό. Πχ, φρενάρισμα πανικού σε γλιστερό οδόστρωμα. Σε ενα τετοιο φρενάρισμα, εάν δεν έχει ABS το οχημα, οι μπροστινοι τροχοί θα μπλοκάρουν ανεξάρτητα από το αν έχουν κίνηση ή όχι (ακριβώς όπως συμβαίνει σε όλα τα προσθιοκίνητα). Λόγω τώρα του άκαμπτου κεντρικού άξονα μετάδοσης, η "παύση περιστροφής" των μπροστινών, θα περάσει και στους πίσω τροχούς, οι οποίοι θα σταματήσουν να περιστρέφονται και θα "σερνουν" πανω στο οδόστρωμα. (για αυτό ευθύνεται η έλλειψη κεντρικού διαφορικού)
Αν λάβεις υπόψιν σου ότι όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα (χωρίς ABS) επίτηδες κατασκευάζονται από το εργοστάσιο ώστε ΠΑΝΤΑ να μπλοκάρει μονο ο μπροστινος άξονας στο φρενάρισμα πανικού και ΠΑΝΤΑ ο πίσω να διατηρεί κατευθυντικότητα (γι' αυτο η δυναμη πέδησης είναι ανισομερώς κατανεμημένη και ΠΑΝΤΑ εις βάρος του μπροστά αξονα, πχ 80% μπροστα και 20% πίσω) και αυτό γιατί όταν χάσει ο πίσω άξονας τη πρόσφυση, τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά δύσκολα για το μέσο οδηγο, τότε κατανοεί κανείς ότι το να σου προκαλεί η τετρακίνηση τύπου Jimny-Wrangler αλλαγή στη κατανομή της πέδησης από 80%-20% σε 50%-50%, κάνει τα πράγματα πολύ επικίνδυνα, ΚΥΡΙΩΣ σε οριακές καταστάσεις, αλλά όχι μόνο σε αυτές. Αυτή η αλλαγή στη κατανομη της πέδησης φαντάζομαι οτι θα γινεται εξαιρετικά αισθητη σε περιπτώσεις που το όχημα φρενάρει τη στιγμή που στρίβει κιόλας, αφού εκεί έχουμε και διαφορά ταχύτητας περιστροφης μεταξύ μπρος και πισω άξονα.

Συμπέρασμα? Αν δεν απαιτειται η χρήση τετρακίνησης, εγώ προσωπικά δε τη βάζω. Το πότε απαιτείται, είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα εμπειρίας και κοινής λογικής. Πάντως όπως λένε πολλά άρθρα, αλλά αναφέρει και ο Χαρης, η τετρακίνηση συνήθως είναι απαραίτητη στην έλξη.



...το Jimny δεν έχει ABS ?...

Όχι όλα τα Jimny. Το δικό μου δεν έχει, αλλα είναι βέβαια και πρώην ενοικιαζόμενο. Η πλειοψηφία μάλλον έχει, χωρίς να είναι λίγα και εκείνα από τα οποία απουσιάζει το συστημα αυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2008, 15:25 από JPat »

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:29 »
Χάρη το δικό μου δεν έχει ΑΒΣ... JPat αναλυτικότατος ομολογώ... Παρόλαυτά, από προσωπική εμπειρία, σε δρόμους μέσα στην πόλη όταν είναι βρεγμένο το οδόστρωμα βάζω 4κίνηση, και στα φρένα πανικού ποτέ δεν έχουν μπλοκάρει οι πίσω, σπάνια μου έχουν μπλοκάρει οι μπροστά, και μάλιστα πιο γρήγορα σταμάτησα έτσι παρά χωρίς την 4κίνηση (βέβαια μιλάμε για μικρές ταχύτητες και στην ευθεία)...Σε εθνικές που οι ταχύτητες είναι μεγάλες, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω βρεθεί σε κατάσταση για φρένα πανικού με 4κίνηση, ενώ αντιθέτως σε φρένα πανικού και χωρίς 4κίνηση, οι τροχοί μου έχουν μπλοκάρει μόνο όταν η ταχύτητα του γύμνι μειώθηκε πολύ!!!! (άρα και ελεγχόμενο)... Γενικά πάντως, προσωπικά επειδή φεύγει εύκολα η ουρά του, σε βροχές κτλ πάω πολύ σιγά και προσεχτικά, απλά επειδή σε κάτι λεωφόρους εδώ στην αθήνα γλυστράει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ την κουμπώνω μόνο και μόνο για τα φρεναρίσματα, χωρίς μεχρι στιγμής να έχω δει κάποιο πρόβλημα...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:35 »
Σε αυτό που λέει ο Χάρης ότι το φρένο είναι πιο δυνατό από τον κινητήρα, ναι μεν αλλά πάντα να υπολογίζεται και την ορμη του αυτοκινήτου...Δηλ με πολλά ΚΜ δύσκολο να μπλοκάρουν οι τροχοί...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:50 »
Δηλ με πολλά ΚΜ δύσκολο να μπλοκάρουν οι τροχοί...

Επέτρεψέ μου να γελάσω  lol lol lol lol lol Οδήγα το Σαμι μου για να έχω παρέα στο γέλιο....

Πλάκα κάνω.... Εχεις δίκιο.... Απλά δε το βρίσκεις στο δικό μου αμάξι.....


Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:52 »
Κανόνισε και συ να μου πεις "Πούλα το και πάρε Jimny"

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 23, 2008, 15:56 »
Χάρη πάντα μιλάω βάση αυτών που έχω ζήσει  ;) Στο γύμνι μπλοκάρουν οι τροχοί αλλά με πολλά ΚΜ μόνο μια φορά μου έχει τύχει και αυτό γιατί υπήρχε διαφορά μεταξύ οδοστρώματος στον αριστερό με τον δεξί τροχό... Σε κάθε περίπτωση φυσικά και δεν παρεξηγούμαι με το γέλιο σου  ha ha ha

Γενικά, για να επανέρθουμε και στο θέμα μας, 4κίνηση και καλή πρόσφυση δεν κάνει καλό στο τουτού, αν δεν υπάρχει καλή πρόσφυση θέλει προσοχή ούτος ή αλλιώς...

Χάρη με τόση δουλεία (χρήματα και προσωπικό κόπο) που έχεις ρίξει στο εργαλείο θα ήσουν τρελός αν το πουλούσες...Ειδικά αν δεν το έχεις και σαν πρώτο αυτοκίνητο  ;)
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 23, 2008, 16:37 »
Χάρη με τόση δουλεία (χρήματα και προσωπικό κόπο) που έχεις ρίξει στο εργαλείο θα ήσουν τρελός αν το πουλούσες...Ειδικά αν δεν το έχεις και σαν πρώτο αυτοκίνητο  ;)

Το έχω "δηλωμένο" ώς playcar......

Το άλλο μου αυτοκίνητο είναι πάλι τετρακίνητο, αλλά οικογενειακό......... (πρώην playcar μέχρι που πήρα το ΣΑΜΙ)

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 23, 2008, 16:40 »
Εμ τότε τι να πουλήσεις??? Έχεις δει πως κάνουν τα παιδάκια έτσι και πας να τους πάρεις το παιχνιδάκι τους...  lol lol lol

"Cars are toys for big boys"  j12 yah roc2 a105

"Η διαφορά μεταξύ ενός αγοριού και ενός άντρα είναι το μέγεθος και η αξία των παιχνιδιών τους!!!!!!"

Γνωστά ρητά!!!!!!
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος macdinos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 65
Απ: Χρήση τετρακίνησης στο Jimny
« Απάντηση #14 στις: Ιούλιος 23, 2008, 19:01 »
Παιδιά, ευχαριστώ για τις γρήγορες και άμεσες απαντήσεις. Το δικό μου Jimny έχει ABS, άρα ίσως η τετρακίνηση δεν το αφορά σε ό,τι έχει να κάνει με το φρενάρισμα. Από κει και πέρα βλέπω ότι τα πράγματα είναι πολύ σχετικά σε βρεγμένο οδόστρωμα, οπότε πάμε για... διάβασμα και πολλά-πολλά χιλιόμετρα. Για την ώρα, μετακινούμαι στους "Νέους Χρήστες", μια και όντως παρέλειψα να αυτοσυστηθώ.