Αποστολέας Θέμα: Υγρά Φρένων & Εξαέρωση  (Αναγνώστηκε 2280 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Υγρά Φρένων & Εξαέρωση
« στις: Οκτώβριος 18, 2007, 14:19 »
Πόσοι από εμάς αλλάζουμε τα υγρά φρένων όταν προβλέπεται κάνοντας την απαραίτητη εξαέρωση? Κάτι τόσο απλό και φτηνό που συχνά αμελούμε.
Δαπανούμε πολλά τοποθετώντας ακριβούς δίσκους ή τακάκια διατηρώντας όμως τα παλαιά υγρά στο κύκλωμα που δεν αποδίδουν πλέον.
Σύμφωνα με το Service Manual θα πρέπει να αλλάζονται κάθε 30.000χλμ ή 2 χρόνια εφόσον είναι ισχυρά υγροσκοπικά απορροφώντας την υγρασία από το κύκλωμα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προστατεύουν το κύκλωμα από την διάβρωση δεσμεύοντας την υγρασία αλλά σταδιακά χάνουν την απόδοσή τους (χαμηλώνει το σημείο βρασμού)
Τότε εμφανίζεται το λεγόμενο Brake Fading (το υγρό υπερθερμαίνεται εύκολα και η αίσθηση στο πετάλ είναι σαν να πατάμε σφουγγάρι) αυξάνοντας την απόσταση επιβράδυνσης δραματικά.
Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε ακριβώς των τύπο υγρών που προτείνει ο κατασκευαστής χωρίς να αναμειγνύουμε διαφορετικούς τύπους ή μάρκες.
Ο τύπος αναγράφεται στο καπάκι του δοχείου υγρών. Στο Jimny αναγράφει “USE DOT 3 ONLY” που σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να “αναβαθμίσουμε” το κύκλωμα βάζοντας υγρά με υψηλότερο σημείο βρασμού π.χ. DOT 4 ή DOT 5.1
Μπορεί να είναι πιο εξελιγμένα αλλά όχι συμβατά με το κύκλωμα του Jimny προξενώντας σοβαρές φθορές στα διάφορα μέρη (π.χ. τσιμουχάκια, τρόμπα, έμβολο, πιστόνια δαγκάνας κ.τ.λ.)
Απαγορεύεται η χρήση των DOT 5 δια ροπάλου εφόσον είναι σιλικονούχα και θα προξενήσουν άμεση ζημιά στο κύκλωμα φρένων. Είναι μόνον για ειδικές εφαρμογές.
Πολύ σημαντική είναι και η εξαέρωση που πρέπει να γίνει σχολαστικά από τα κατάλληλα σημεία  δηλ. τους 2 εξαερωτήρες μπροστά(μια πάνω στην κάθε δαγκάνα) και έναν εξαερωτήρα πίσω από το ταμπούρο (πλευρά οδηγού) Αν το όχημα ΔΕΝ έχει ABS υπάρχει και 2ος  εξαερωτήρας πάνω στην βαλβίδα κατανομής πίεσης ταμπούρων( βαλβίδα με το ελατηριάκι στο κέντρο του πίσω άξονα που πιάνει πάνω στο σασί)
Την εξαέρωση ξεκινάμε από το πιο απομακρυσμένο σημείο του κυκλώματος ως προς την τρόμπα που είναι το πίσω ταμπούρο και μετά εξαερώνουμε από τις δαγκάνες. Εχουμε ανοικτό το καπάκι του δοχείου φρένων και συμπληρώνουμε τακτικά υγρό όταν πέφτει η στάθμη λόγω της εξαέρωσης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση για ν'αδειάσει και να καθαρίσει το κύκλωμα εντελώς απο το παλιό υγρό πρέπει να συμπληρώσουμε γύρω στα 230ml απο το καινούργιο υγρό.


Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος greenjimny

  • Jimny
  • Μηνύματα: 1247
  • Φύλο: Άντρας
  • "JIMNY" nothing more, nothing less!!!!
Απ: Υγρά Φρένων & Εξαέρωση
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 03, 2009, 16:21 »
Καλησπερα
Τα φρενα μου ειναι οντως λες και παταω σφουγγαρι αν και αλλαξα τακακια την Δευτερα.
Την εξαερωση ξεκιναμε απο τα ταμπουρα προς τις δαγκανες?(δηλ απο πισω προς τα μπροστα?)
Το αμαξι μου δεν εχει ΑΒS.
Εχω κανει εξαερωση σε υδραυλικο τιμονι σκαφους αν αυτο βοηθαει.
Nobody is perfect...except the captain!!!!