Ολοκλήρωση; Απόλαυση; Εκπλήρωση; Χίλια ενενήντα τέσσερα χιλιόμετρα, επτακόσιες εβδομήντα επτά τουλίπες, είκοσι εννέα ώρες και δύο λεπτά στο δρόμο. Βροχή, χαλάζι, αέρας, ομίχλη, λάσπη, πέτρες. Τη Κυριακή το μεσημέρι το Μπορείς? ολοκληρώθηκε στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις ξιφασκίας στο Ελληνικό.
Νικητές; Σε διάσταση αρχική και ολοκληρωτική, όλοι όσοι τόλμησαν να ξεκινήσουν τον αγώνα. Σε τελική εκτίμηση, όλοι όσοι ολοκλήρωσαν την πρόκληση, βλέποντας τον τερματισμό. Σε απολογισμό, εκείνοι και μόνο που κατάφεραν να το κάνουν καλύτερα από τους υπόλοιπους.
Μέρα πρώτη. Αττική, Κορινθία, Βοιωτία. Πατέρας, Γεράνια, Πάρνηθα. Τετρακόσια εξήντα χιλιόμετρα. Μέση ωριαία ταχύτητα τριάντα έξη χιλιόμετρα. Τρεις ειδικές δοκιμασίες. Ένα πεσμένο δέντρο… ακυρώνει την πρώτη. Οι πρώτες εγκαταλείψεις, λόγω κούρασης, σημειώνονται. Τέσσερα πληρώματα χάνουν το πρώτο Σταθμό Ελέγχου Διέλευσης. Ο ουρανός βαραίνει απίστευτα. Ομίχλη, βροχή και χαλάζι δυσκολεύουν τη πλοήγηση, μαλακώνοντας όμως το σκληρό έδαφος.
Απίστευτοι οι Σιούτης/Μακρής με Suzuki Jimny στην Οpen. Κερδίζουν και τις δύο ειδικές της μέρας και με ποινή μόλις οχτώ λεπτά κυριαρχούν. Γύρω στα είκοσι πέντε λεπτά Αδαμόπουλος/Ευσταθίου (Mitsubishi Pajero), Βασιλόπουλος/Ψήλογλου (Nissan Pathfinder) και Κεφαλάς/κα Ανεμοδουρά (Jeep Cherokee KJ) διεκδικούν την δεύτερη θέση. Στην Entry οι Ζαχόπουλος/Ξανθός (Suzuki Vitara V6) κάνουν τα δικά τους, προηγούμενοι ξεκάθαρα των υπολοίπων. Δεν έχει όμως τελειώσει τίποτε. Η Εύβοια περιμένει τους αγωνιζόμενους.
«Ορατότης μηδέν» είναι η πρόβλεψη της ΕΜΥ για το βράδυ του Σαββάτου. Η ομίχλη στη Δίρφυ δυσκολεύει κριτές και αγωνιζόμενους και η τέταρτη ειδική ακυρώνεται. Το δεύτερο σε μέγεθος νησί της Ελλάδας κρύβει εκπλήξεις για τους συμμετέχοντες στο δεύτερο σε μήκος αγώνα αυτοκινήτου στην Ελλάδα – μετά το Ακρόπολις. Η δεύτερη ειδική κονταίνει λόγω της καταιγίδας. Η τρίτη λόγω πεσμένων δέντρων – και πάλι. Δεν είναι όμως οι ειδικές που κρίνουν τον αγώνα. Στις απλές παίζονται όλα. Με κόντρα καιρό στο ΣΕΧ 7 η μικρότερη ποινή είναι οχτώ λεπτά. Στο ΣΕΧ 8, είκοσι οχτώ, με τους περισσότερους να παίζουν στη μία ώρα ή και παραπάνω. Οι είκοσι που ξεκίνησαν από την πλατεία Αγίου Νικολάου στη Χαλκίδα, έχουν γίνει μόλις δεκατέσσερις την Κυριακή το πρωί.
Οι Σιούτης/Μακρής διατηρούν γρήγορο ρυθμό και σημειώνουν και πάλι το καλύτερο χρόνο της μέρας, αποφεύγοντας τα λάθη. Οι Βουλγαράκης/Μακρής (Mercedes G 500) «πετούν χαμηλά» και μη η ποινή των είκοσι λεπτών, όταν σταμάτησαν να βοηθήσουν τους Κύρτσο/Χειλάκη πριν το τερματισμό, θα έκαναν πρώτο χρόνο της μέρας. «Ανάβουν φώτα» οι Βασιλόπουλος/Ψήλογλου στον ανταγωνισμό. Κερδίζουν και τις δύο ειδικές της ημέρας και ανεβαίνουν τρίτοι στη γενική, παρόλες τις δύο ώρες ποινή στα ΣΕΧ. Μπροστά τους οι Αδαμόπουλος/Ευσταθίου, που κινούνται σε ρυθμό αντίστοιχο των πρώτων, χωρίς να αποφύγουν βέβαια τα λάθη στις απλές. Στην Entry Ρούμπουλας/Ξανθός (Suzuki Vitara) αντέχουν στην πίεση και τερματίζουν πρώτοι, εμπρός από τους Πατρινούς Ιωαννίδη/Παλούμπη (Mitsubishi Pajero) που φέρνουν στον τερματισμό πληγωμένη τη φλάντζα του κινητήρα.
Τελειώνει ο αγώνας με την απονομή στο φιλόξενο περίπτερο των Αδελφών Εγγλεζόπουλου στην έκθεση «Αποδράσεις στη Φύση». Νικητές και τερματίσαντες μοιράζονται χαρά και συγχαρητήρια. Τα κύπελλα πάνε στους ικανότερους. Η ικανοποίηση σε όλους. Με την υπόσχεση για ακόμη μεγαλύτερους, πιο απαιτητικούς, πιο όμορφους αγώνες, κλείνει ένα ακόμη κεφάλαιο της ιστορίας του Ιχνηλάτη.
Στο υστερόγραφο οι ευχαριστίες στους Εγγλεζόπουλος και τα ελαστικά Cooper, την Prima Motors και τα αυτοκίνητα Ssang Yong, στην οικογένεια Μπασδελη και την αντιπροσωπία της Nissan στην Κόρινθο, τον Θοδωρή Σκορδίλη και την Garmin, το Στέφανο Αττάρτ και τα θηρία του που στόλισαν εκκίνηση και τερματισμό, το Μενέλαο Μελετζή και τη Nexus Publications που φιλοξένησαν τον αγώνα στην έκθεσή τους, την Αττική Λέσχη και την Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών που… φύλαγαν τους αγωνιζόμενους, στο Κώστα Τσέτσο και την Αγωνιστική Λέσχη Φίλων Αυτοκινήτου Λιβαδειάς που ανέλαβε το τυπικό κομμάτι.