Γειά σας .Σχεδόν μια φορά το χρόνο έχω πρόβλημα με την θερμοκρασία του jimny.Ετσι αποφάσισα να σας γράψω για άλλη μια φορά σήμερα με πεσμένη διάθεση και άγχος για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω τα τελευταία 3 χρόνια kαι πάντα έχοντας τον φόβο της υπερθέρμανσης του κινητήρα με αποτέλεσμα την kαταστροφή του .Εδώ και μια εβδομάδα μου ανεβάζει με 2ταχύτητα την θερμοκρασία στο βουνό….το σβήνω …μετά από 15 λεπτά επανέρχεται στα φυσιολογικά της ,την ίδια μέρα με τις συμβουλές από το site μας αλλάζω τα υγρά με valeo αντιψυκτικό αφού πριν έκανα σχολαστικό καθαρισμό μήπως και δω βουλωμένο ψυγείο .Πήρε σχεδόν 4,5lt valeo.(ΥΣ Το ψυγείο εδώ και χρόνια το είχα στείλει για καθαρισμό προληπτικά ).Δούλεψε κανονικά για 3 ημέρες και μου ανέβασε ξανά στο βουνό σε μία ανηφόρα με 1-2 ταχύτητα…το σταματώ …παίρνει μπροστά το βεντιλατέρ και επανέρχεται στ α φυσιολογικά η θερμοκρασία όχι όμως και εγώ που δεν μπορώ να οδηγώ με αυτές τις συνθήκες το 2007. Πηγαίνω στο συνεργείο( χωρίς να θέλώ να ξαναπώ τα ίδια για τους μαστόρους –εμπόρους)..και εφόσον δεν χάνω υγρά καθόλου ..τα λάδια είναι καθαρά άρα δεν πάσχω από φλάντζα…αλλάζει θερμοστάτη.. μεγεία μου!! Σε δύο μέρες στις αντίστοιχες συνθήκες ξανά τα ίδια.
Βλέπετε το jimny καθημερινά είναι σε κίνηση σε χώμα γιατί δουλεύω σε κτηνιατρείο στην περιοχή μου. Αποτέλεσμα να έχω φρικάρει και να προσπαθώ να μάθω ή να βρώ κάποια λύση για το πρόβλημά μου.(ΥΣ πριν χρόνια μου τα αλλάξανε όλα αντλία νερού θερμοστάτη βεντιλατέρ ….στη φιλοσοφία του εμπορίου και της άγνοιας )
SOS…ρωτώντας επαγγελματίες οδηγούς μου είπαν για <<κομπλάρισμα βεντιλατέρ >>για μόνιμη εμπλοκή του απότι κατάλαβα με μικρή επιβάρυνση καυσίμου όπως τα τρακτέρ,,,,με ρωτήσαν αν έχει υδραργυρικό βεντιλατέρ μήπως και χάλασε η στάθμή ή το υγρό του υδραργύρου ,,,,να μπορώ να το κομπλάρω ή έχει βαλβίδα να την αλλάξω και τέλος μήπως βάλω θερμοστάτη μικρότερο να δίνει σήμα πιο πριν ..από την καταστροφή..
΅Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας ….δεκτές οι συμβουλές σας…
ευχαριστώ και συνεχίζω σε νέα συνεργεία..
Καταρχήν το βεντιλατέρ δεν είναι ηλεκτρικό είναι σε μόνιμη σύμπλεξη και γυρίζει πάντα. Προφανώς αλλάζει το βήμα ανάλογα με την θερμοκρασία Π.χ. στο ρελαντί θα έχει 750 - 850 rpm το πολύ.
Δες εδώ:
http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=19691Υπάρχει υγρό που κυκλοφορεί μέσα στον συμπλέκτη και το πόσο "πατηνάρει" ο ανεμιστήρας το ελέγχει ένα μικρό διμεταλλικό θερμικό έλασμα μπροστά τον ανεμιστήρα.
Ο ανεμιστήρας μπορεί να φτάσει το πολύ ίδιες στροφές με την μηχανή όταν "κομπλαριστεί" εντελώς.
Παίρνει κίνηση απο τον άξονα της τρόμπας νερού και όλα μαζί απο τον στροφαλοφόρο με ιμάντα.
Υπάρχει μια ισορροπία στα σύγχρονα μη συνεχούς κυκλοφορία κλειστά κυκλώματα ψύξης. Ο θερμοστάτης ανοίγει/κλείνει π.χ. στους 90C/85C και βαλβίδα του βεντιλατέρ π.χ. πιο χαμηλά στους 85C/78C. Ετσι όταν ο θερμοστάτης ανοίξει τότε ξεκινάει η κυκλοφορία του ζεστού νερού στο ψυγείο και του κρύου απο το ψυγείο στο μπλόκ της μηχανής μεχρι ο θερμοστάτης να ξανακλείσει.Τοτε το βεντιλατέρ ψύχει το νερό στο ψυγείο και αυτός ο κύκλος συνεχίζεται.
Θερμοστάτης και βαλβίδα βεντιλατέρ πάνε ΜΟΝΟ συνδιαστικά δεν βάζουμε ότι θερμοκρασίες θέλουμε!!!
Το πόσο συχνά ανακυκλώνεται το νερό εξαρτάται απο τις καιρικές συνθήκες ή το πόσο ζορίζουμε τον κινητήρα.
Υπάρχει όμως κάποιο όριο, αν το παρακάνουμε τότε το άνοιξε/κλείσε όσο συχνό και άν είναι δεν προλαβαίνει πια να κατεβάσει την θερμοκρασία και έχουμε υπερθέρμανση. Τότε πρέπει να σβήσουμε τον κινητήρα.
Οπως τα περιγράφεις αν έχει όντως πρόβλημα το βεντιλατέρ, υπολειτουργεί και δεν μπορεί να πιάσει τις μέγιστες στροφές όταν πρέπει (χαμηλή ταχύτητα αρα μικρή ροή αέρα στο ψυγείο + ζόρισμα με 2α) τότε παθαίνει το εξής:
Ο θερμοστάτης ανοίγει,κυκλοφορεί το νερό,δεν το κρυώνει στο ψυγείο το βεντιλατέρ και στο τέλος ο θερμοστάτης "τρελένεται", μένει ανοιχτός και κυκλοφορεί συνέχεια το "βραστό" νερό! Ολο το νερό στην
μηχανή + ψυγείο είναι τώρα π.χ. πάνω απο 90C και η θερμοκρασία αυξάνεται συνέχεια (υπερθέρμανση)
Οπότε πρέπει να κλείσεις την μηχανή γιατί αλλιώς Game Over!
Για ψάξε το ιστορικό σου άλλαξαν ανεμιστήρα + συμπλέκτη + θερμικό έλασμα? Πάει όλο πακέτο εφόσον δεν ανοίγει σε κομμάτια και αν σου έβαλαν και το σωστό βέβαια!
Οι θερμοστάτες και τα υπόλοιπα δεν έχουν σχέση αν ο ανεμιστήρας δεν σηκώνει στροφές που μάλλον αυτό είναι!
Το συγκεκριμένο βεντιλατέρ δεν κομπλάρεται μόνιμα αλλά και αν γινόταν θα χάλαγε η ισορροπία του υπόλοιπου κυκλώματος,θερμοστάτη,καλοριφέρ τον χειμώνα κ.τ.λ.
Τώρα μην πολυπιστεύεις τι σου λένε στα service γιατί όλοι αυτοί οι "μηχανικοί" δεν έχουν ανοίξει ούτε μια φορά το γ.... το manual