Αποστολέας Θέμα: Jimny - ψυγείο και προβλήματα  (Αναγνώστηκε 32411 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« στις: Δεκέμβριος 19, 2005, 18:44 »
Απο τον Φίλο Ν. Ιωακείμ

Εχει αντιμετωπίσει κανείς πρόβλημα με την θερμοκρασία του κινητήρα ??
(που να μην σχετίζεται με θερμοστάτη,μαγνητική, ή τρύπιο ψυγείο)

Σήμερα ενημερώθηκα ότι τα suzuki (jimny) και τα daihatsu (terios) εμφανίζουν συχνά πρόβλημα με το ψυγείο με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η θερμοκρασία. Σαν αιτία πληροφορήθηκα (ώς παθόν και εγώ) ότι το κράμα μετάλλου του κινητήρα σε συνδιασμό με τα διάφορα αντιψυκτικά της αγοράς, με την χρήση (δεν υπάρχει γενικός κανόνας του πότε θα σου παρουσιάσει την βλάβη) παράγει κάποια σωματίδια που είναι σαν πολύ ψιλή άμμος η οποία με τον χρόνο συσσωρεύεται στο ψυγείο και το βουλώνει σταδιακά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή την άνοδο θερμοκρασίας και την κατάληξη στο πλησιέστερο συνεργείο. Αν είσαι τυχερός και είσαι μέσα στην εγγύηση, σου αλλάζουν το ψυγείο. Αλλιώς ή το χρυσοπληρώνεις ή σε στέλνουν (ή ψάχνεις μόνος σου) στο κατάλληλο συνεργείο - ψυγειά. Εγώ δυστυχώς ήμουνα εκτός εγγύησης και ευτυχώς με έστειλαν σε "δικό τους" μάστορα για να το καθαρίσει.
Τρόποι προστασίας που προτείνονται είναι η συχνή αλλαγή του αντιψυκτικού υγρού και για όποιον μπορεί απο θέμα χρόνου (γιατι σε κόστος ειναι πολύ μικρό) ο ετήσιος εσωτερικός καθαρισμός (γιατι εξωτερικά όλοι λίγο πολύ το πλένουμε).

Αν εξαιρέσουμε την ταλαιπωρία και το άγχος για μεγαλύτερη ζημιά......ήμουνα τυχερός μέσα στην ατυχία μου.....

Κάθε παρόμοια εμπειρία, άποψη, παρατήρηση....δεκτή & σεβαστή....

Φιλικά
Νιοακ
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 19, 2005, 18:46 »
Απο τον Αndreasjmn

Το ίδιο ακριβώς συνέβει και σ΄εμένα το Σάββατο 19/6/04 στα 55.300 χλμ.. Καθώς οδηγούσα μύρισε η μηχανή!!! Σταμάτησα και τι να δώ; Το υγρό στο δοχείο του αντιψυκτικού ήταν κατάμαυρο και έβραζε, όσο δεν έτρεχε από το σωληνάκι της εξαέρωσης. Κατ΄ευθείαν αγόρασα αντιψυκτικό και άδειασα το δοχείο συμπληρώνοντας και στο ψυγείο. Σε μικρές διαδρομές το πρόβλημα εξακολουθόυσε οπότε Δευτέρα πρωί - πρωί το άφησα στο συνεργείο της SUZUKI στο Παλαιό Φάληρο. Για κακή μου τύχη ασχολήθηκαν αργά με το αυτοκίνητο μου και στις 17.30 που πήγα να  το παραλάβω απλώς μου ανακοίνωσαν ότι δεν έιναι έτοιμο γιατί έστειλαν το ψυγείο σε εξειδικευμένο τεχνίτη να το ξεβουλώσει στον Βοτανικό. Σ΄ερώτηση από τι βούλωσε, δεν πήρα σαφή απάντηση.

Μου είπε ο μηχανικός ότι θα αλλάξουν τη φτερωτή γιατί "πατινάριζε". Μήπως  επί τη ευκαιρία να την μετέτρεπα σε ηλεκτρική, για το κολύμπι ξέρετε!
Περιμένω προτάσεις σας ακόμη και τηλεφωνικώς (Την ίδια ημέρα, νωρίτερα του προαναφερθέντος, και ενώ έχω αντικαταστήσει το freon, το a/c δεν λειτουργούσε σωστά. Στην αρχή εβγαζε κρύο αέρα και μετά χλιαρό.

Δεν γνωρίζω για την ώρα εάν σχετίζονται, αυρίο θα έχω περισσότερα νέα.
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 19, 2005, 18:47 »
Aπο τον Vitarakia

Απ'ότι διάβασα παραπάνω υπάρχει κάποια παραπληροφόρηση!!!!!!!
1)Δεν υπάρχει ρελέ στο υδραργυρικό!!!!!!!!!
2)Το υδραργιρικό κομπλάρει με τη διόγκωση του υγρού που υπάρχει μέσα
3)Το check ανάβει λίγο πριν σβήσει ο κινητήρας
4)Στους 105 βαθμούς δίνει εντολή ο εγκέφαλος του βεντιλατέρ του A/C και ανάβει (μια που το A/C λειτουργεί μέσω εγκεφάλου) :!: :!: Το βασικότερο όμως είναι οτι το υδραργυρικό επισκευάζεται !!!!!!! :!::!:
Αφού εχθές συγκεκριμένα έγινε σε ένα μαύρο jimny (Στάθη)
Αυτό βέβαια το έχω ξανακάνει σε Galloper, Vitara, Pajero
Γιάννης Δημητρέλης

maradona

  • Επισκέπτης
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #3 στις: Δεκέμβριος 25, 2005, 00:26 »
ironmanjumnys αυτοι ολοι που λες ,απο τον ενα και απο τον αλλο τι ειναι  8) ??? ??? ??? ???

εισαι εκπροσοποσ τυπου σα το ρουσοποθλο??? 8)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2005, 00:29 από maradona »

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 07, 2006, 00:47 »
Απο τον Blackchris στο www.to4x4.gr

Κύκλωμα ψύξης Vitara 2.0 L και Grand Vitara 2.0 L (κινητήρας L4).
Η αλλιώς η ιστορία παιδιών που δεν “έπαιρναν τα γράμματα και έγιναν μηχανικοί”.

Στην τελευταία εκδρομή που συμμετείχα (hellas trans 2005) οι άσπονδοι φίλοι μου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το Vitara μου να μετατρέπεται απο Αυτοκράτορα σε χύτρα ταχύτητας για φασόλια, αφού εντελώς αδικαιολόγητα άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία κάτι εντελώς αδιανόητο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα. Να φανταστείτε ότι ο δείκτης θερμοκρασίας καθόταν πάντα στο ίδιο σημείο σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα απο το ζόρι που του έριχνα.
Τα κακά μηνύματα μου είχε μεταφέρει πριν απο 4 χρόνια γνωστός μου μηχανικός απο τα κεντρικό service της Suzuki, ότι έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα ψυγεία τον Vitara και είχαν έρθει σε απόγνωση διότι δεν γνώριζαν απο που προέρχεται το πρόβλημα. Μερική λύση είχαν βρει χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό της Motul με το οποίο κάπως οι βλάβες (βουλωμένα ψυγεία) είχαν μειωθεί. Θέλοντας λοιπόν να προλάβω το κακό έτρεξα και αγόρασα το ακριβότερο αντιψυκτικό της motul περίπου 10 € το λίτρο αν θυμάμαι καλά, και έκτοτε ησύχασα (χεχε έτσι νόμιζα).
Στην δεύτερη μέρα της Hellas trans λοιπόν συνέβη το απίστευτο και ύστερα απο 5 χρόνια χρήσεις εντός και εκτός.
Η ομάδα σταμάτησε στην μέση του δρόμου και απολάμβανε την χύτρα ταχύτητας (ψυγείο και δοχείο διαστολής). Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι το κύκλωμα ψύξης να κρυώσει και να πάρει 2,5 λίτρα αγνό νεράκι ορεινής πηγής απο τα περίπου 7 λίτρα που χωράει σύνολο.
Το πρόβλημα αποδόθηκε σε ελλιπή εξαέρωση μιας και η αντιπροσωπεία πριν 1 εβδομάδα χρειάστηκε να βγάλει (και να αδειάσει) το ψυγείο για να αλλάξει ένα ρουλεμάν που είχε καταστραφεί απο την λάσπη του περασμένου χειμώνα.
Το πρόβλημα λύθηκε για εκείνη την ημέρα χωρίς άλλα παρατράγουδα, αλλά ξαναεμφανίσθηκε λιγότερο την επόμενη ημέρα και έφτασε σε κίνδυνο καψίματος του μοτέρ (αν δεν σταμάταγα αμέσως μόλις έβλεπα οτι ο δείκτης έκανε limit up) μετά απο δύο μέρες.
Όταν στην μέση του πουθενά η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο αποφασίσθηκε να ξηλωθεί ο θερμοστάτης μπας και ...... αλλά φευ άδικα καταστράφηκε για να χρησιμοποιηθεί το λαστιχάκι στεγανοποίησης χωρίς αυτόν.
Μετά απο τηλεφωνήματα σε διάφορους γνωστούς που υποτίθεται ότι γνώριζαν όλοι άρχισαν να μιλάνε για καμένη φλάντζα. Πράγμα όμως απίθανο μιας και τα λάδια ήταν καθαρά απο “σαπουνάδες” Ναι αλλά το χαμένο νερό που παει ? Ήταν η εύλογη απορία μου.
Μη δυνάμενος να συνεχίσω αποχαιρέτησα τους φίλους με αρκετό νερό καβάτζα με πορεία Έδεσσα (απείχαμε 30 χλμ) και μετά Θες/νικη για εξουσιοδοτημένο την επόμενη μέρα αφού ήταν Κυριακή.
Στην Έδεσσα φίλος απο τηλεφώνου μου είπε το προφανές “βγάλε τα μπουζί αν είναι καθαρά ξέχνα την καμένη φλάντζα. Πράγμα που έκανα διαπιστώνοντας ότι τα μπουζί ήταν ακριβώς τυπικά, λίγο γκρι απο την καύση και όχι με σκουριά και νερά όπως θα ήταν αν είχα καμένη φλάντζα.
Πρωί πρωί στην Αντιπροσωπεία της Θες/κης (Σε μια απο τις δυο που υπάρχουν) να παρακαλάω τον αρχιμηχανικό να ρίξει μια ματιά στο αμάξι, και αυτός να μου δείχνει το γεμάτο ραντεβού καρνέ του για σέρβις και επισκευές μέχρι το τέλος της εβδομάδας απαξιώνοντας να ρίξει έστω μια ματιά στο αμάξι (βλέπεις στην Ασία που βρισκόμαστε ο άλλος βρίσκει απόλαυση να σε πατάει άμα έχεις ανάγκη).
Μετά απο επιμονή και παρακάλια και αφού εξήγησα ότι με περιμένει παρέα στα Βουνά ότι είμαι απο Αθήνα και ότι δεν έχω μια εβδομάδα καιρό να με αναλάβει ο “Μεγάλος” κατάλαβε ότι ο πελάτης θα πάει έτσι και αλλιώς αλλού, υπέκυψε στα επιμονή μου να απαντήσει, πιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα.
- Φίλε ξέχνα την καμένη φλάντζα έχεις βουλωμένο ψυγείο και πρέπει να το αλλάξεις αμέσως. Κόστος νέου ψυγείου 400 € !!!
Μα πως βούλωσε, του έχω το καλύτερο αντιψυκτικό άρχισα να ψελλίζω, και ήρθε η Θείκη απάντηση “ τα καπάκια του ψυγείου είναι πλαστικά και μικρά ρινίσματα απο αυτά φεύγουν και το φράζουν με αποτέλεσμα το ψυγείο να είναι για πέταμα, απάντησε με ύφος 1000 καρδινάλιων. Μα πως είναι δυνατόν ξαναψέλισα ?
Αγόρι μου ασχολούμαι 30 χρόνια με τα Suzuki την δουλειά μου θα μου μάθεις ?
Απάντησε ενοχλημένος.
?ντε τώρα να του πεις ότι και 1000 χρόνια να ασχολείται με τα Suzuki τούρκος και Ασιάτης θα μείνει αυτός και όλα τα εξουσιοδοτημένα Αθηνών – Θεσν/ικης και περιχώρων.
Ο μόνος λόγος που οφείλω ευγνωμοσύνη στον Γκουρού μηχανικό της Suzuki ήταν ότι για να με ξεφορτωθεί μου έδωσε λάθος όνομα εισαγωγέα ψυγείων για να πάω να βάλω καινούργιο, όπου στον δρόμο ψάχνοντας έπεσα πάνω σε ψυγειά αυτοκινήτων.
Και εδώ λοιπόν αρχίζει το μάθημα (να είναι καλά ο άνθρωπος)

Σοκ πρώτο
Τα ψυγεία της Suzuki ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΙΜΑ. Αφού βγει το πάνω καπάκι καθαρίζονται – ξεβουλώνονται με βέργα στους αυλούς και χημικό διάλειμμα, και αφού μπει νέο εσωτερικό λαστιχάκι στο πλαστικό πάνω καπάκι ελέγχονται με πίεση 5 bar και επανατοποθετούνται. Κόστος 50 € (το ακούτε μαθητευόμενοι μάγοι στου Κασσίδη το κεφάλι ??).

Σοκ δεύτερο
Το βούλωμα του ψυγείου ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΔΡΟΧΥΤΩΝΙΩΝ οφείλετε στην ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ που γίνετε λόγω ασυμβατότητας του αλουμινένιου καπακιου του κινητήρα του σιδερένιου κορμού και του χάλκινου ψυγείου. Απόδειξη ο γκρι σοβάς στο εσωτερικό του ψυγείου και στης σωλήνες εισαγωγής – εξαγωγής νερού καθώς και εκεί που φωλιάζει ο θερμοστάτης.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται σε ΟΛΟ το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα L4 (τον οποίο φορούν το Vitara 2.0L και GV 2.0L)
Το πρόβλημα λύνεται με εσωτερικό πλύσιμο του κινητήρα με ειδικό πλυντήριο το οποίο συνδέεται στα κολάρα εισαγωγής και εξαγωγής νερού του κινητήρα.
Το πλυντήριο σαν απορρυπαντικό χρησιμοποιεί νερό βρύσης με πρόσθεση ειδικού χημικού (500 ml). O εσωτερικός καθαρισμός διάρκεσε 2 ώρες και όταν τελείωσε ο κινητήρας όσο μπορούσα να δω εσωτερικά άστραφτε. Κόστος πλυσίματος μηχανής 50 €. Εξυπακούεται ότι αν άλλαζα ψυγείο αυτό θα βούλωνε σε κάνα χρόνο και φτου απο την αρχή, μια που η ρουφιάνα η Suzuki δεν έχει καλά ψυγεία.

Σοκ τρίτο.
Η Ηλεκτρόλυση αντιμετωπίζεται με ένα ειδικό πρόσθετο στο αντιψυκτικό γύρο στα 35 ml και κόστους περιπου 7 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (για την ακρίβεια το πρόσθετο αυτό δεν εμποδίζει την ηλεκτρόλυση απλώς δεν αφήνει τα παράγωγα της να επικαθίσουν και να φράξουν το κύκλωμα ψύξης. Απλώς αιωρούνται στο διάλυμα και με την αλλαγή του νερού φεύγουν και αυτά).

7 € ΞΕΦΤΊΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΘΟΜΕΝΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΚΡΟΙ ΔΕΝ “ΠΑΙΡΝΑΤΕ” ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΜΙΑ “ΤΕΧΝΗ” ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΟΡΗΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Ηλεκτρόλυση λοιπόν και όχι πλαστικά ρινίσματα και λοιπές μαστορικές κουράδες.
Ο τύπος αντιμετωπίζει περίπου 3 με 4 vitara την εβδομάδα και δουλεύει με χαρακτηριστική άνεση.
Να πω για την ιστορία ότι απο τους 54 εσωτερικούς αυλούς του ψυγείου μου ήταν ξεβούλωτοι μόνο οι 17 !
Να πω επίσης ότι σε ερώτηση μου γιατί δεν ενημερώνει την Suzuki και άλλες αντιπ/πιες με το ίδιο πρόβλημα η απάντηση – με ελαφρό σαρδόνιο μειδίαμα – ήταν αφοπλιστική : και εμείς κλέφτες θα γίνουμε ?
Κατά την 4ωρη παρουσία μου στο μαγαζί του κατέφθασαν υπάλληλοι με ψυγεία απο την BMW την VOLVO κτλ.
Σαν αντιψυκτικό στο Vitara μπήκε Valeo και σαν αντί ηλεκτρολυτικό κάποιο PROTEC αμερικάνικο προιόν, πρέπει να αλλάζονται κάθε 25. 000 klm.
Όποιος φίλος απο Θες/νικη τις κοντινές πόλεις αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλήμα πόλη ευχαρίστως να διαφημίσω τον συγκεκριμένο ψυγειά, έχω κρατήσει την κάρτα του.

Τελικό κόστος 150 €

Ξεβούλωμα – πλύσιμο ψυγείου
Εσωτερικό πλύσιμο κυκλώματος ψύξης
2 x 4 λίτρα Valeo
1 αντι ηλεκτρολυτικό
1 θερμοστάτης
2 καφέδες (δωρεάν)


Το συγκεκριμένο πρόβλημα με τα ψυγεία το παρουσιάζουν και τα Jimny

Για την ιστορία ο ψειγειάς λέγεται Φερεντίνος και βρίσκεται  στη Βούλγαρη είναι :
Στρωμνίτσης 56 (τέρμα Βούλγαρη) 2310 303756.
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος makis29

  • Jimny
  • Μηνύματα: 143
  • Φύλο: Άντρας
  • www.jimnyclub.com
    • My Gallery
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 15, 2006, 00:55 »
Εχω ανοιξει ενα θεμα ju_11

http://www.jimnyclub.com/forum/index.php?topic=175.0 ;)
θελω τις γνωμες σας

και εδω ενα
http://www.to4x4.gr/html/site/forum/viewtopic.php?t=2664  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 15, 2006, 01:12 από mak29 »
http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=53
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ.......

Αποσυνδεδεμένος Nick

  • Jimny
  • Μηνύματα: 112
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 08, 2006, 17:44 »
Απο τον Blackchris στο www.to4x4.gr

Κύκλωμα ψύξης Vitara 2.0 L και Grand Vitara 2.0 L (κινητήρας L4).
Η αλλιώς η ιστορία παιδιών που δεν “έπαιρναν τα γράμματα και έγιναν μηχανικοί”.

Στην τελευταία εκδρομή που συμμετείχα (hellas trans 2005) οι άσπονδοι φίλοι μου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το Vitara μου να μετατρέπεται απο Αυτοκράτορα σε χύτρα ταχύτητας για φασόλια, αφού εντελώς αδικαιολόγητα άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία κάτι εντελώς αδιανόητο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα. Να φανταστείτε ότι ο δείκτης θερμοκρασίας καθόταν πάντα στο ίδιο σημείο σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα απο το ζόρι που του έριχνα.
Τα κακά μηνύματα μου είχε μεταφέρει πριν απο 4 χρόνια γνωστός μου μηχανικός απο τα κεντρικό service της Suzuki, ότι έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα ψυγεία τον Vitara και είχαν έρθει σε απόγνωση διότι δεν γνώριζαν απο που προέρχεται το πρόβλημα. Μερική λύση είχαν βρει χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό της Motul με το οποίο κάπως οι βλάβες (βουλωμένα ψυγεία) είχαν μειωθεί. Θέλοντας λοιπόν να προλάβω το κακό έτρεξα και αγόρασα το ακριβότερο αντιψυκτικό της motul περίπου 10 € το λίτρο αν θυμάμαι καλά, και έκτοτε ησύχασα (χεχε έτσι νόμιζα).
Στην δεύτερη μέρα της Hellas trans λοιπόν συνέβη το απίστευτο και ύστερα απο 5 χρόνια χρήσεις εντός και εκτός.
Η ομάδα σταμάτησε στην μέση του δρόμου και απολάμβανε την χύτρα ταχύτητας (ψυγείο και δοχείο διαστολής). Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι το κύκλωμα ψύξης να κρυώσει και να πάρει 2,5 λίτρα αγνό νεράκι ορεινής πηγής απο τα περίπου 7 λίτρα που χωράει σύνολο.
Το πρόβλημα αποδόθηκε σε ελλιπή εξαέρωση μιας και η αντιπροσωπεία πριν 1 εβδομάδα χρειάστηκε να βγάλει (και να αδειάσει) το ψυγείο για να αλλάξει ένα ρουλεμάν που είχε καταστραφεί απο την λάσπη του περασμένου χειμώνα.
Το πρόβλημα λύθηκε για εκείνη την ημέρα χωρίς άλλα παρατράγουδα, αλλά ξαναεμφανίσθηκε λιγότερο την επόμενη ημέρα και έφτασε σε κίνδυνο καψίματος του μοτέρ (αν δεν σταμάταγα αμέσως μόλις έβλεπα οτι ο δείκτης έκανε limit up) μετά απο δύο μέρες.
Όταν στην μέση του πουθενά η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο αποφασίσθηκε να ξηλωθεί ο θερμοστάτης μπας και ...... αλλά φευ άδικα καταστράφηκε για να χρησιμοποιηθεί το λαστιχάκι στεγανοποίησης χωρίς αυτόν.
Μετά απο τηλεφωνήματα σε διάφορους γνωστούς που υποτίθεται ότι γνώριζαν όλοι άρχισαν να μιλάνε για καμένη φλάντζα. Πράγμα όμως απίθανο μιας και τα λάδια ήταν καθαρά απο “σαπουνάδες” Ναι αλλά το χαμένο νερό που παει ? Ήταν η εύλογη απορία μου.
Μη δυνάμενος να συνεχίσω αποχαιρέτησα τους φίλους με αρκετό νερό καβάτζα με πορεία Έδεσσα (απείχαμε 30 χλμ) και μετά Θες/νικη για εξουσιοδοτημένο την επόμενη μέρα αφού ήταν Κυριακή.
Στην Έδεσσα φίλος απο τηλεφώνου μου είπε το προφανές “βγάλε τα μπουζί αν είναι καθαρά ξέχνα την καμένη φλάντζα. Πράγμα που έκανα διαπιστώνοντας ότι τα μπουζί ήταν ακριβώς τυπικά, λίγο γκρι απο την καύση και όχι με σκουριά και νερά όπως θα ήταν αν είχα καμένη φλάντζα.
Πρωί πρωί στην Αντιπροσωπεία της Θες/κης (Σε μια απο τις δυο που υπάρχουν) να παρακαλάω τον αρχιμηχανικό να ρίξει μια ματιά στο αμάξι, και αυτός να μου δείχνει το γεμάτο ραντεβού καρνέ του για σέρβις και επισκευές μέχρι το τέλος της εβδομάδας απαξιώνοντας να ρίξει έστω μια ματιά στο αμάξι (βλέπεις στην Ασία που βρισκόμαστε ο άλλος βρίσκει απόλαυση να σε πατάει άμα έχεις ανάγκη).
Μετά απο επιμονή και παρακάλια και αφού εξήγησα ότι με περιμένει παρέα στα Βουνά ότι είμαι απο Αθήνα και ότι δεν έχω μια εβδομάδα καιρό να με αναλάβει ο “Μεγάλος” κατάλαβε ότι ο πελάτης θα πάει έτσι και αλλιώς αλλού, υπέκυψε στα επιμονή μου να απαντήσει, πιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα.
- Φίλε ξέχνα την καμένη φλάντζα έχεις βουλωμένο ψυγείο και πρέπει να το αλλάξεις αμέσως. Κόστος νέου ψυγείου 400 € !!!
Μα πως βούλωσε, του έχω το καλύτερο αντιψυκτικό άρχισα να ψελλίζω, και ήρθε η Θείκη απάντηση “ τα καπάκια του ψυγείου είναι πλαστικά και μικρά ρινίσματα απο αυτά φεύγουν και το φράζουν με αποτέλεσμα το ψυγείο να είναι για πέταμα, απάντησε με ύφος 1000 καρδινάλιων. Μα πως είναι δυνατόν ξαναψέλισα ?
Αγόρι μου ασχολούμαι 30 χρόνια με τα Suzuki την δουλειά μου θα μου μάθεις ?
Απάντησε ενοχλημένος.
?ντε τώρα να του πεις ότι και 1000 χρόνια να ασχολείται με τα Suzuki τούρκος και Ασιάτης θα μείνει αυτός και όλα τα εξουσιοδοτημένα Αθηνών – Θεσν/ικης και περιχώρων.
Ο μόνος λόγος που οφείλω ευγνωμοσύνη στον Γκουρού μηχανικό της Suzuki ήταν ότι για να με ξεφορτωθεί μου έδωσε λάθος όνομα εισαγωγέα ψυγείων για να πάω να βάλω καινούργιο, όπου στον δρόμο ψάχνοντας έπεσα πάνω σε ψυγειά αυτοκινήτων.
Και εδώ λοιπόν αρχίζει το μάθημα (να είναι καλά ο άνθρωπος)

Σοκ πρώτο
Τα ψυγεία της Suzuki ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΙΜΑ. Αφού βγει το πάνω καπάκι καθαρίζονται – ξεβουλώνονται με βέργα στους αυλούς και χημικό διάλειμμα, και αφού μπει νέο εσωτερικό λαστιχάκι στο πλαστικό πάνω καπάκι ελέγχονται με πίεση 5 bar και επανατοποθετούνται. Κόστος 50 € (το ακούτε μαθητευόμενοι μάγοι στου Κασσίδη το κεφάλι ??).

Σοκ δεύτερο
Το βούλωμα του ψυγείου ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΔΡΟΧΥΤΩΝΙΩΝ οφείλετε στην ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ που γίνετε λόγω ασυμβατότητας του αλουμινένιου καπακιου του κινητήρα του σιδερένιου κορμού και του χάλκινου ψυγείου. Απόδειξη ο γκρι σοβάς στο εσωτερικό του ψυγείου και στης σωλήνες εισαγωγής – εξαγωγής νερού καθώς και εκεί που φωλιάζει ο θερμοστάτης.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται σε ΟΛΟ το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα L4 (τον οποίο φορούν το Vitara 2.0L και GV 2.0L)
Το πρόβλημα λύνεται με εσωτερικό πλύσιμο του κινητήρα με ειδικό πλυντήριο το οποίο συνδέεται στα κολάρα εισαγωγής και εξαγωγής νερού του κινητήρα.
Το πλυντήριο σαν απορρυπαντικό χρησιμοποιεί νερό βρύσης με πρόσθεση ειδικού χημικού (500 ml). O εσωτερικός καθαρισμός διάρκεσε 2 ώρες και όταν τελείωσε ο κινητήρας όσο μπορούσα να δω εσωτερικά άστραφτε. Κόστος πλυσίματος μηχανής 50 €. Εξυπακούεται ότι αν άλλαζα ψυγείο αυτό θα βούλωνε σε κάνα χρόνο και φτου απο την αρχή, μια που η ρουφιάνα η Suzuki δεν έχει καλά ψυγεία.

Σοκ τρίτο.
Η Ηλεκτρόλυση αντιμετωπίζεται με ένα ειδικό πρόσθετο στο αντιψυκτικό γύρο στα 35 ml και κόστους περιπου 7 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (για την ακρίβεια το πρόσθετο αυτό δεν εμποδίζει την ηλεκτρόλυση απλώς δεν αφήνει τα παράγωγα της να επικαθίσουν και να φράξουν το κύκλωμα ψύξης. Απλώς αιωρούνται στο διάλυμα και με την αλλαγή του νερού φεύγουν και αυτά).

7 € ΞΕΦΤΊΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΘΟΜΕΝΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΚΡΟΙ ΔΕΝ “ΠΑΙΡΝΑΤΕ” ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΜΙΑ “ΤΕΧΝΗ” ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΟΡΗΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Ηλεκτρόλυση λοιπόν και όχι πλαστικά ρινίσματα και λοιπές μαστορικές κουράδες.
Ο τύπος αντιμετωπίζει περίπου 3 με 4 vitara την εβδομάδα και δουλεύει με χαρακτηριστική άνεση.
Να πω για την ιστορία ότι απο τους 54 εσωτερικούς αυλούς του ψυγείου μου ήταν ξεβούλωτοι μόνο οι 17 !
Να πω επίσης ότι σε ερώτηση μου γιατί δεν ενημερώνει την Suzuki και άλλες αντιπ/πιες με το ίδιο πρόβλημα η απάντηση – με ελαφρό σαρδόνιο μειδίαμα – ήταν αφοπλιστική : και εμείς κλέφτες θα γίνουμε ?
Κατά την 4ωρη παρουσία μου στο μαγαζί του κατέφθασαν υπάλληλοι με ψυγεία απο την BMW την VOLVO κτλ.
Σαν αντιψυκτικό στο Vitara μπήκε Valeo και σαν αντί ηλεκτρολυτικό κάποιο PROTEC αμερικάνικο προιόν, πρέπει να αλλάζονται κάθε 25. 000 klm.
Όποιος φίλος απο Θες/νικη τις κοντινές πόλεις αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλήμα πόλη ευχαρίστως να διαφημίσω τον συγκεκριμένο ψυγειά, έχω κρατήσει την κάρτα του.

Τελικό κόστος 150 €

Ξεβούλωμα – πλύσιμο ψυγείου
Εσωτερικό πλύσιμο κυκλώματος ψύξης
2 x 4 λίτρα Valeo
1 αντι ηλεκτρολυτικό
1 θερμοστάτης
2 καφέδες (δωρεάν)


Το συγκεκριμένο πρόβλημα με τα ψυγεία το παρουσιάζουν και τα Jimny

Για την ιστορία ο ψειγειάς λέγεται Φερεντίνος και βρίσκεται  στη Βούλγαρη είναι :
Στρωμνίτσης 56 (τέρμα Βούλγαρη) 2310 303756.
Γνωριζει κανεις αν το ιδιο προβλημα υπαρχει και στα καινουργια JIMNY με τους δυο εκεντροφορους?Αν ναι, τι πρεπει να γινει για να το προλαβω τωρα που ειναι καινουργιο το αυτοκινητο?(Υπ'οψην οτι το ψυγειο πρεπει να ειναι πλαστικο ή αλουμινενιο κι οχι χαλκινο)

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 08, 2006, 22:10 »
?Αν ναι, τι πρεπει να γινει για να το προλαβω τωρα που ειναι καινουργιο το αυτοκινητο?(Υπ'οψην οτι το ψυγειο πρεπει να ειναι πλαστικο ή αλουμινενιο κι οχι χαλκινο)

Να μην αγχώνεσαι..... εμένα με 55χιλ περίπου, και απο το 2000 δεν έχει συμβεί κάτι.....
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 10, 2006, 12:05 »
Η αλλαγή του ψυκτικού/αντιθερμικού υγρού πρέπει να γίνεται κάθε 2 χρόνια. ΠΡΟΣΟΧΗ όπως ισχύει και με το λάδι έτσι και εδώ πρέπει να τηρούμε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα σωστά επώνυμα προιόντα και όχι να βάζουμε "ξύδια" στο ψυγείο ή ότι άλλο μας είπε ο "μηχανικός" μας 0_21.
Η διαδικασία τις αντικατάστασης & καθαρισμού του κυκλώματος ψύξης είναι πολύ απλή:
1. Χρειαζόμαστε ένα συλλέκτη (π.χ.σκεύος μεταλλικό ή πλαστικό με χωρητικότητα 5lt) για να αδειάσουμε
το παλιό ψυκτικό.

2. Ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου και τραβάμε το καπάκι του άσπρου δοχείου πλήρωσης στο δεξί μέρος του χώρου της μηχανής. Ετσι θα εισέλθει αέρας στο κύκλωμα για να το αδειάσουμε.

3. Στο κάτω μέρος του ψυγείου προς τα δεξιά όπως το κοιτάμε απο μπροστά έχει μία μικρή πλαστική πεταλούδα. Την ξεβιδώνουμε προσεχτικά. Δεν θέλει πολύ δύναμη διότι οι βόλτες είναι πλαστικές και μπορεί τις καταστρέψουμε εύκολα.

4. Αφού αδειάσει όλο το ψυκτικό στον συλλέκτη ξαναβιδώνουμε την πεταλούδα αλλά δεν βάζουμε την τάπα του ψυγείου και του πλαστικού άσπρου δοχείου.

5. Σύμφωνα την διαδικασία καθαρισμού του επίσημου service manual γεμίζουμε το ψυγείο με καθαρό νερό(βρύσης) αργά ώστε να γεμίσει το κύκλωμα και σταματάμε όταν το νερό φτάσει κάτω απο τον λαιμό του ψυγείου.

6. Βάζουμε τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς να βάλουμε τις τάπες. Περιμένουμε 5' περίπου μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας και να ανοίξει ο θερμοστάτης. Αυτό φαίνεται όταν παρατηρώντας τον λαιμό του ψυγείου θα δούμε το νερό να κινείται με ροή προς τα δεξιά. Αυτό πρέπει να γίνει ώστε να υπάρξει ροή στο κύκλωμα και το νερό να καθαρίσει τους σωλήνες και το ψυγείο.

7. Σβήνουμε τον κινητήρα και περιμένουμε να πέσει η θερμοκρασία του νερού.

8. Ξεβιδώνουμε πάλι την πεταλούδα στο κάτω μέρος του ψυγείου ώστε ν' αδειάσουμε το νερό. Το νερό θα πρέπει να έχει σκούρο χρώμα σχετικά εφόσον καθάρισε το κύκλωμα. Η διαδικασία θα επαναληφθεί απο 1 - 3 φορές μέχρι το νερό που αδειάζουμε να είναι πλέον καθαρό. Εδώ τελειώνει η φάση του καθαρισμού.

9. Βιδώνουμε προσεχτικά την πεταλούδα στο κάτω μέρος του ψυγείου.

10. Γεμίζουμε το ψυγείο με ψυκτικό αργά και σταθερά ώστε να "τραβάει" το υγρό μέχρι η στάθμη να φτάσει κάτω απο τον λαιμό. Στην συνέχεια γεμίζουμε με ψυκτικό το βοηθητικό άσπρο δοχείο μεταξύ min - max και κλείνουμε την τάπα του με το σωληνάκι.

11. Χωρίς να βάλουμε την τάπα του ψυγείου ξεκινάμε τον κινητήρα ώστε να ζεσταθεί και να ανοίξει ο θερμοστάτης σε 5'. Με την ροή του ψυκτικού θα γίνει εξαέρωση του κυκλώματος και αν η στάθμη του ψυκτικού πέσει θα συμπληρώσουμε μέχρι να φτάσει και πάλι κάτω απο τον λαιμό στο ψυγείο. Βιδώνουμε την τάπα του ψυγείου και ελέγχουμε την πεταλούδα κάτω απο το ψυγείο για τυχόν διαρροή.
Εδώ τελείωσε και η φάση της αντικατάστασης.







Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: Άντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 10, 2006, 12:09 »
Kαι βεβαια, για μια ακομη φορα: MΠΡΑΒΟ ΜΙΧΑΛΗ!!! cl cl cl roc2
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...       

Αποσυνδεδεμένος Nick

  • Jimny
  • Μηνύματα: 112
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 10, 2006, 15:41 »
Δηλαδη δεν θα χρειαστω καποιο αντι-ηλεκτρολυτικο αφου το προβλημα το παρουσιαζουν και τα JIMNY?Ποιος ο λογος να αλαχτει το πραφλου αν τα καταλοιπα της ηλεκτρολυσης δεν αιωρουνται μεσα σε αυτο αλλα φραζουν το ψυγειο?

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 10, 2006, 16:22 »
Δηλαδη δεν θα χρειαστω καποιο αντι-ηλεκτρολυτικο αφου το προβλημα το παρουσιαζουν και τα JIMNY?Ποιος ο λογος να αλαχτει το πραφλου αν τα καταλοιπα της ηλεκτρολυσης δεν αιωρουνται μεσα σε αυτο αλλα φραζουν το ψυγειο?

Το ψυκτικό πρέπει ν'αλλαχθεί διότι αλλοιώνεται η σύστασή του αρα και η αποτελεσματικότητά του. Επίσης αν αλλάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως προβλέπει ο κατασκευαστής προλαμβάνουμε την δημιουργία κατάλοιπων. Καλό είναι να γίνεται σωστά η συντήρηση του κυκλώματος ψύξης.Αν φτάσουμε να "βουλώσουν" σωλήνες και το ψυγείο είναι πια αργά.
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος makis29

  • Jimny
  • Μηνύματα: 143
  • Φύλο: Άντρας
  • www.jimnyclub.com
    • My Gallery
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 11, 2006, 00:15 »
και μία αντικατάσταση του θερμοστάτη δεν θα ηταν κακη  :)
http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=53
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ.......

Αποσυνδεδεμένος gc

  • Ομάδα Διαχείρισης.
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2177
  • Φύλο: Άντρας
  • .Εκεί που πάει.
    • Suzuki Jimny Funs and Owners worldwide
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 27, 2006, 20:59 »
το ψυγειο το καθαρισα στης 82000 για προληπτικους λογους. Απο οτι μου ειπε ο τεχνικος μου ηταν καθαρο.
Στο επομενο σερβις, θα αλλαξω προληπτικα και θερμοστατη.... ;)
www.erc.edu
www.ecosep.eu
www.phtls.org

If you want my attention, try bleeding...

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: Άντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !
Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
« Απάντηση #14 στις: Ιούλιος 27, 2006, 21:35 »
Ασε ρε φιλε... αλλαξε τον στα επομενα 82.000 χλμ (και παλι βεβαια για προληπτικους λογους) γιατι το jimny ειπαμε: ΔΕ ΣΠΑΕΙ, ΔΕ ΧΑΛΑΕΙ!!!
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...