Αποστολέας Θέμα: Τελικο καζανακι!  (Αναγνώστηκε 15562 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #15 στις: Μάιος 06, 2007, 11:27 »
Δουλειά σε jimny που έχω δει καλή, είναι απο τον Νίνο μια Totsugeki για το jimny του Λάζαρου...
Ρίξε μια ματιά στην Αμερικατ  http://www.americat.gr/index2.htm

Υπάρχει και ο Παπαδόπουλος στην Καλιθέα κάπου....

Την έφερε απο Ιαπωνία Γιάννη και την πέρασε ο Ninos? Για τα JB43 έχει μόνο τελικό καζανάκι απο όσο εχω δεί, ολοκληρωμένο σύστημα Totsugeki υπάρχει μόνο για το JB23 660cc το τουρμπάτο.
Το καλύτερο όλων βέβαια είναι το Suzuki Sport ειδικά σχεδιασμένο για το JB43 M13A με κορυφαία ποιότητα αλλά κάνει πάνω απο 300 ευρώ :o


Μιχάλη είναι Totsugeki by Ninos ;) ....
Γενικά η εξάτμιση είναι κάτι που μπορεί να σου φτιάξει ό μάστρορας ότι ζητήσεις...

Αν τελικά το κρατήσω για αρκετό καιρό ακόμα θα πάω μια βόλτα στον Nino που είναι και γείτονας.Κάνει καλή δουλειά. Σκέφτομαι να φτιάξω την εξάτμηση απο το downpipe και πίσω με έναν μεταλλικό καταλύτη americat και ενα μόνο ελεύθερο τελικό. Δεν θ'αλλαξουμε διάμετρο σωλήνας εφόσον θα ελευθερωθεί αρκετά απο το τελικό και τον καταλύτη. Επίσης θα καταργήσουμε το μικρό μεσαίο καζανάκι resonator.
Πρώτος λόγος που θα "κρεμάσει" το μοτέρ δεν είναι απο τα καζανάκια αλλά απο την διάμετρο.Πολλοί εξατμησάδες κάνουν το λάθος π.χ. να βάζουν σωλήνα απο 38mm σε 60mm που αντιστοιχεί σε αύξηση απόδοσης μοτέρ 50% τουλάχιστον!!...λές θα βγάλουμε 200+ άλογα!! Επίσης η διάμετρος της σωλήνας πρίν και μετά το τελικό καζανάκι πρέπει να είναι η ιδια και να έχει έξοδο τουλάχιστον 20cm.
Δεν είναι λοιπόν η απελευθέρωση της εξάτμησης μόνο το πρόβλημα στο χάσιμο της ροπής χαμηλά αλλά τα μοιραία λάθη στην "κατασκευή" της.

Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #16 στις: Μάιος 09, 2007, 10:47 »
Aκόμα ψάχνω την ορθότητα της ρύσης ότι " αρνητικές προς την ισχύ ενέργειες, επιφέρουν αυξηση της ροπής" :o
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος Jericho

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 303
  • Φύλο: Άντρας
  • Ή θα βρούμε τον δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #17 στις: Μάιος 09, 2007, 15:12 »
Δεν υπάρχει ορθότητα !

Μια σωστά σχεδιασμένη σωλήνα, χωρίς καζάνια, χωρίς τίποτα, είναι η καλύτερη εξάτμιση για ένα κινητήρα...

Πρέπει όμως να χει υπολογισμένες διαμέτρους, μήκος, κούρμπες, και τα σχετικά...
Ή θα βρούμε το δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...

Όταν θα μπαίνεις στις στροφές,
κατέβαζε δευτέρα,
γιατί θα φας αμορτισέρ,
ψαλίδι, κρεμαγιέρα...

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #18 στις: Μάιος 10, 2007, 19:28 »
Δεν υπάρχει ορθότητα !

Μια σωστά σχεδιασμένη σωλήνα, χωρίς καζάνια, χωρίς τίποτα, είναι η καλύτερη εξάτμιση για ένα κινητήρα...

Πρέπει όμως να χει υπολογισμένες διαμέτρους, μήκος, κούρμπες, και τα σχετικά...

Χμμμμμ
Για να το κάνω πιο λιανά....αυτό που έγραψα είναι σωστό ή λάθος??(δεν μου ήρθε σαν επιφύτηση, το έχω διαβάσει....)
Για κούρπες, υπάρχει ο ανάλογος Δρ lol lol lol
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος Jericho

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 303
  • Φύλο: Άντρας
  • Ή θα βρούμε τον δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 10, 2007, 20:25 »
Είναι δίκοπο μαχαίρι...

Κατά τη γνώμη μου το κλασσικό cliche των εξατμισάδων, "¶μα το ελευθερώσεις θα χάσεις συμπίεση χαμηλά", είναι μια μούφα και μισή...

Εν συντομία :

Όταν ανοίξει η βαλβίδα εξαγωγής, δημιουργείται ένας παλμός πίεσης που ταξιδεύει με την ταχύτητα του ήχου, ενώ τα καυσαέρια ταξιδεύουν με ταχύτητες περίπου το 1/3 αυτής. Αυτός ο παλμός πίεσης, στην ουσία ένα ηχητικό κύμα, αποτελεί μια διαμήκη ταλάντωση των μορίων του αέρα, με συγκεκριμένο μήκος κύματος, και άρα συχνότητα, με βάση τη θεμελιώδη εξίσωση της κυματικής.

Καθώς προχωρά μέσα στην εξάτμιση μας, για να βγει στο περιβάλλον, φτάνει στο στόμιο της, όπου εκεί ουσιαστικά έχουμε αλλαγή μέσου διάδοσης, καθώς συναντά την ατμόσφαιρα. Λέω αλλαγή μέσου, γιατί άλλα ρευστομηχανικά και ακουστικά χαρακτηριστικά έχουν τα 900 C στην εξαγωγή και 350 C στην εξάτμιση καυσαέρια και άλλα ο απλός ατμοσφαιρικός αέρας των 20 C, σύμφωνα με τους νόμους των αερίων...

Εκεί λοιπόν, μια και το κύμα μας υφίσταται αλλαγή μέσου διάδοσης, ένα μέρος του, υφίσταται ανάκλαση, και γυρίζει προς τα πίσω στην εξάτμιση μας, μέχρι να φτάσει στη βαλβίδα εξαγωγής που αποτελεί εν μέρει φυσικό εμπόδιο. Στη διαδρομή του αυτή, συμβάλλει με τον παλμό πίεσης που προσπαθεί να βγει έξω, ουσιαστικά καθυστερώντας τον και δημιουργώντας backpressure...

Το όλο θέμα, είναι να σχεδιάσουμε την εξάτμιση μας έτσι, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε το φαινόμενο αυτό, και άρα να αυξήσουμε την απόδοση... Κατά κύριο λόγο πρέπει να "προετοιμάσουμε" τα καυσαέρια, ώστε η είσοδος τους στην ατμόσφαιρα, να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται. Ένα καλό παράδειγμα, είναι οι εξατμίσεις F1 και MotoGP, που όντας απόλυτα σχεδιασμένες, είναι σκέτη σωλήνα. Σκοπός τους, να δώσουν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά ροής στα καυσαέρια, χωρίς να τα φρενάρουν, μια και οι κινητήρες δουλεύουν στο όριο τους... Όσο για την ομαλοποίηση τους, ρίξτε μια ματιά στο κωνικό σχήμα της εξαγωγής, που ουσιαστικά σιγά σιγά τους ρίχνει την ταχύτητα, ανοίγοντας τη διατομή εξαγωγής...

Αυτό που ψάχνουν όλοι οι σχεδιαστές εξατμίσεων σαν άγιο δισκοποτηρο, είναι :

Να διώξουμε τα καυσαέρια, όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να μη μας φρενάρουν τα έμβολα του κινητήρα, σπαταλώντας όσο το δυνατόν λιγότερη ισχύ για να βγουν έξω από το θάλαμο καύσης και να φτάσουν στην ατμόσφαιρα, για τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα που μας ενδιαφέρουν.

Ρίξτε και μια ματιά εδώ : http://www.nsxprime.com/FAQ/Miscellaneous/exhausttheory.htm

Ελπίζω να βοήθησα...
Ή θα βρούμε το δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...

Όταν θα μπαίνεις στις στροφές,
κατέβαζε δευτέρα,
γιατί θα φας αμορτισέρ,
ψαλίδι, κρεμαγιέρα...

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #20 στις: Μάιος 10, 2007, 22:55 »
Πολύ σωστά η εξάτμηση πρέπει κατασκευαστεί κάνοντας τους σωστούς υπολογισμούς ώστε να "συντονιστεί" κατάλληλα για την εφαρμογή που θέλουμε.
Το καζανάκι είναι σιγαστήρας απλά όταν είναι μέρος "συντονισμένου" συστήματος εξάτμησης απο τον κατακευαστή και το αλλάξουμε μπορεί να δημιουργήσουμε πρόβλημα. Κοινώς "ξεσυντονίζουμε" την εξάτμηση. Όχι όμως ότι ένα σκέτο καζανάκι κάνει την διαφορά απο μόνο του!
Ως RF man χρησιμοποιώ συγκεκριμένες εκφράσεις,πιστεύω να καταλάβατε τι εννοώ ;D
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος efthimis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 869
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #21 στις: Μάιος 10, 2007, 23:02 »
Τελικα ρε παιδια ομως επειδη με μπερδεψατε,να παω για αλλο καζανακι ή δε θα κερδισω τιποτα? t4

Αποσυνδεδεμένος cliff

  • Jimny
  • Μηνύματα: 102
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 10, 2007, 23:06 »
Εκτός από φασαρία μάλλον τίποτε  ;D

Αποσυνδεδεμένος Nick

  • Jimny
  • Μηνύματα: 112
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 25, 2007, 12:56 »
Εγω εβγαλα τον προκαταλυτη και εβαλα ελευθερο τελικο. Η μονη διαφορα ειναι λιγο καλυτερο αρπαγμα στα ψηλα και ψαρωτικος ηχος a105 a105

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #24 στις: Μάιος 25, 2007, 14:42 »
Εγω εβγαλα τον προκαταλυτη και εβαλα ελευθερο τελικο. Η μονη διαφορα ειναι λιγο καλυτερο αρπαγμα στα ψηλα και ψαρωτικος ηχος a105 a105

Ο προκαταλύτης βγήκε εύκολα? Απ'οτι έχω δεί είναι κολλημένος στο χταπόδι και στο down pipe. Νομίζω ότι πρέπει να φτιαχτεί νέο χταπόδι + down pipe για να τον καταργήσουμε και να ενωθεί η εξαγωγή απευθείας στον κυρίως καταλύτη.  Βγάζει μετά κάρτα? Ο εγκέφαλος μήπως θα βγάλει "check engine" ?
Απ'οτι βλέπω η εξατμηση έχει με την σειρά: [Χταπόδι-Προκαταλύτη με βιδωμένο τον λ(Ο2 sensor-1)] + καταλύτης + λ (Ο2 Sensor-2) + καζανάκι (resonator) + τελικό καζανάκι
Μάλλον για να μην υπάρχει πρόβλημα θα πρέπει να "πειράξουμε" την εξάτμηση απο τον 2ο καταλύτη και πίσω.
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Jericho

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 303
  • Φύλο: Άντρας
  • Ή θα βρούμε τον δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 25, 2007, 17:12 »
Αν έχεις κινητήρα σειράς Μ13Α, που έχει 2 lambda sensors, για να μη σου ανάβει το check engine, βγάζοντας τον προκαταλύτη, απλά τοποθετείς τον δεύτερο lambda, μετά τον κυρίως καταλύτη, αν δεν τον έχει ήδη (δε θυμάμαι πως είναι η εργοστασιακή εξάτμιση)...

Για να βγάλεις τον προκαταλύτη, απλά τον κόβεις και τοποθετείς στο σημείο που ήταν, ένα κομμάτι σωλήνα σαν εύκολη λύση, αλλιώς θέλει χταπόδι από τις θυρίδες εξάγωγής μέ downpipe μέχρι τον κυρίως καταλύτη...

Πρόβλημα με ρύπους δεν υπάρχει, ο κυρίως καταλύτης κάνει μια χαρά τη δουλειά του...
Ή θα βρούμε το δρόμο, ή θα τον δημιουργήσουμε...

Όταν θα μπαίνεις στις στροφές,
κατέβαζε δευτέρα,
γιατί θα φας αμορτισέρ,
ψαλίδι, κρεμαγιέρα...

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 25, 2007, 19:12 »
Αν έχεις κινητήρα σειράς Μ13Α, που έχει 2 lambda sensors, για να μη σου ανάβει το check engine, βγάζοντας τον προκαταλύτη, απλά τοποθετείς τον δεύτερο lambda, μετά τον κυρίως καταλύτη, αν δεν τον έχει ήδη (δε θυμάμαι πως είναι η εργοστασιακή εξάτμιση)...

Για να βγάλεις τον προκαταλύτη, απλά τον κόβεις και τοποθετείς στο σημείο που ήταν, ένα κομμάτι σωλήνα σαν εύκολη λύση, αλλιώς θέλει χταπόδι από τις θυρίδες εξάγωγής μέ downpipe μέχρι τον κυρίως καταλύτη...

Πρόβλημα με ρύπους δεν υπάρχει, ο κυρίως καταλύτης κάνει μια χαρά τη δουλειά του...

Ο δεύτερος λ σωστά θυμάσαι είναι μετά τον κυρίως καταλύτη σχεδόν πάνω στην έξοδό του. Νομίζω πρέπει να λυθεί το χταπόδι,να ανακατασκευαστεί στο τελείωμά του και να "ραφτεί" πάνω του καινούργιο down pipe. Τώρα να κάνουμε κόψε - ράψε πάνω στο μαντέμι δεν ξέρω αν είναι ότι καλύτερο.
Βλέπω ν'ανοίγουμε δουλειές πάλι  bhe
Αυριο Σάββατο θα περάσω απο τον Nino μήπως είναι ανοιχτός να τον ρωτήσω.
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Nick

  • Jimny
  • Μηνύματα: 112
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #27 στις: Μάιος 30, 2007, 19:32 »
Εγω εβγαλα τον προκαταλυτη και εβαλα ελευθερο τελικο. Η μονη διαφορα ειναι λιγο καλυτερο αρπαγμα στα ψηλα και ψαρωτικος ηχος a105 a105

Ο προκαταλύτης βγήκε εύκολα? Απ'οτι έχω δεί είναι κολλημένος στο χταπόδι και στο down pipe. Νομίζω ότι πρέπει να φτιαχτεί νέο χταπόδι + down pipe για να τον καταργήσουμε και να ενωθεί η εξαγωγή απευθείας στον κυρίως καταλύτη.  Βγάζει μετά κάρτα? Ο εγκέφαλος μήπως θα βγάλει "check engine" ?
Απ'οτι βλέπω η εξατμηση έχει με την σειρά: [Χταπόδι-Προκαταλύτη με βιδωμένο τον λ(Ο2 sensor-1)] + καταλύτης + λ (Ο2 Sensor-2) + καζανάκι (resonator) + τελικό καζανάκι
Μάλλον για να μην υπάρχει πρόβλημα θα πρέπει να "πειράξουμε" την εξάτμηση απο τον 2ο καταλύτη και πίσω.

Αυτο που εκανα ηταν να σπασω το εσωτερικο του προκαταλυτη αφηνοντας το εξωτερικο περιβλημα ως εχει ;). Ξεβιδωσα τη σωληνα της εξατμισης απο το χταποδι και πισω κι απο εκει εβαλα μεσα στο χωρο του προκαταλυτη λοστο και αρχισα να σπαω τα διαφραγματα (δεν ειναι μεταλικα και σπανε ευκολα, απλα χρειαζεται πολη ωρα για να σιγουρευτεις οτι δεν εμεινε τιποτα μεσα) στη συνεχεια εδωσα μερικες γκαζιες με βγαλμενη εξατμιση απο χταποδι και πισω για να καθαρισει εντελως. Απλο και αποτελεσματικο roc2
Με τους αισθητηρες δεν υπαρχει κανενα προβλημα και μενουν οπως ειναι
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 30, 2007, 19:35 από Nick »

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #28 στις: Μάιος 31, 2007, 14:46 »
Εγω εβγαλα τον προκαταλυτη και εβαλα ελευθερο τελικο. Η μονη διαφορα ειναι λιγο καλυτερο αρπαγμα στα ψηλα και ψαρωτικος ηχος a105 a105

Ο προκαταλύτης βγήκε εύκολα? Απ'οτι έχω δεί είναι κολλημένος στο χταπόδι και στο down pipe. Νομίζω ότι πρέπει να φτιαχτεί νέο χταπόδι + down pipe για να τον καταργήσουμε και να ενωθεί η εξαγωγή απευθείας στον κυρίως καταλύτη.  Βγάζει μετά κάρτα? Ο εγκέφαλος μήπως θα βγάλει "check engine" ?
Απ'οτι βλέπω η εξατμηση έχει με την σειρά: [Χταπόδι-Προκαταλύτη με βιδωμένο τον λ(Ο2 sensor-1)] + καταλύτης + λ (Ο2 Sensor-2) + καζανάκι (resonator) + τελικό καζανάκι
Μάλλον για να μην υπάρχει πρόβλημα θα πρέπει να "πειράξουμε" την εξάτμηση απο τον 2ο καταλύτη και πίσω.

Αυτο που εκανα ηταν να σπασω το εσωτερικο του προκαταλυτη αφηνοντας το εξωτερικο περιβλημα ως εχει ;). Ξεβιδωσα τη σωληνα της εξατμισης απο το χταποδι και πισω κι απο εκει εβαλα μεσα στο χωρο του προκαταλυτη λοστο και αρχισα να σπαω τα διαφραγματα (δεν ειναι μεταλικα και σπανε ευκολα, απλα χρειαζεται πολη ωρα για να σιγουρευτεις οτι δεν εμεινε τιποτα μεσα) στη συνεχεια εδωσα μερικες γκαζιες με βγαλμενη εξατμιση απο χταποδι και πισω για να καθαρισει εντελως. Απλο και αποτελεσματικο roc2
Με τους αισθητηρες δεν υπαρχει κανενα προβλημα και μενουν οπως ειναι

Αυτό Νίκο δεν είναι σωστό γιατί δεν έχεις την ίδια διάμετρο σωλήνας απο την εξαγωγή στο down pipe.Υπάρχει ο άδειος καταλύτης που έχει πολύ μεγάλη διάμετρο σε σχέση με την υπόλοιπη σωλήνα. Φαντάσου ότι αλλάζοντας τα μήκη της εξαγωγής/χταπόδι έχεις διαφορές σε ροπή και ιπποδύναμη +/- 10%. Σίγουρα στην ροή των καυσσαερίων υπάρχει πρόβλημα.
Καλύτερο είναι να φτιαχτεί ένα χταπόδι 4-2-1 και να καταργηθεί όλο το παλιό σύστημα χταπόδι/καταλύτης.
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Τελικο καζανακι!
« Απάντηση #29 στις: Μάιος 31, 2007, 15:50 »
Για κοιτάξτε εδώ.
http://www.turbowelding.gr/arxiki.html
Εχω δεί δουλειά σε Mitsubishi Colt CZT που είναι απο τα πλέον δύσκολα αυτοκίνητα προς βελτίωση(λόγω εγκεφάλου) και είναι πολύ καλός. Θα ρωτήσω αν μπορεί να φτιαχτεί ολοκληρωμένο σύστημα εξάτμησης για το Jimny χωρίς κόψε - ράψε κ.τ.λ.
Respect a man's car and he will respect you