Αποστολέας Θέμα: Εργάτες - Ηλεκτρικά  (Αναγνώστηκε 12500 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Agelos_80

  • Jimny
  • Μηνύματα: 231
  • Φύλο: Άντρας
  • Ηγουμενίτσα
Εργάτες - Ηλεκτρικά
« στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 17:03 »
Έχω την εξής ερώτηση. Έχουμε έναν εργάτη πχ τον Warn M8000 που ξέρουμε τα καλύτερα γι' αυτόν. Η ερώτηση είναι η εξής. Αν κοιτάξουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λέει κάπου, οτι αναλόγος το βάρος που τραβάει χρειάζεται απο 80 μέχρι 435 Amp για να λειτουργήσει!!!!!!!! Αποότι νομίζω φοράμε 55 AMP μπαταρία.΄Κάνω κάπου λάθος, ή πληρώνουμε 8άρι και όχι μόνο δουλεύουν απο τους 4,8Hp οι 0,5hp, αλλα ζεστένεται και καταστρέφεται??? Αν κάνω λάθος ΟΚ,  αλλα αν μου πει κάποιος οτι παράγει και το δυναμο ρευμα παράλληλα, τότε μπορούμε να βάλουμε έναν υδραυλικό και να είμαστε σίγουροι!!! Κάνω λάθος τελικά???

Αποσυνδεδεμένος potge

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 98
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 21:13 »
Χωρίς να είμαι ειδικός και να ξέρω πως δουλεύετε ο εργάτης (δλδ με σβηστό ή ανοικτό μοτέρ) γνωρίζω πως η μπαταρία δίνει ρεύμα όσο είναι σβηστή η μηχανή, όταν δουλεύει το ρεύμα παρέχεται από το alternator. Τώρα δεν ξέρω πόσο είναι αυτό. Πάντως τα hp είναι μονάδα ισχύος οπότε ίσως σε νοιάζουν και τα watt που δίνει το alternator (volt*ampere). Είναι λίγο θεωρητική η απάντηση αλλά θα βρεθεί κάποιος πρακτικότερος και γνώστης να σε βοηθήσει.

Αποσυνδεδεμένος Georg

  • Jimny
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Άντρας
  • vvt
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 21:24 »
Έχω την εξής ερώτηση. Έχουμε έναν εργάτη πχ τον Warn M8000 που ξέρουμε τα καλύτερα γι' αυτόν. Η ερώτηση είναι η εξής. Αν κοιτάξουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λέει κάπου, οτι αναλόγος το βάρος που τραβάει χρειάζεται απο 80 μέχρι 435 Amp για να λειτουργήσει!!!!!!!! Αποότι νομίζω φοράμε 55 AMP μπαταρία.΄Κάνω κάπου λάθος, ή πληρώνουμε 8άρι και όχι μόνο δουλεύουν απο τους 4,8Hp οι 0,5hp, αλλα ζεστένεται και καταστρέφεται??? Αν κάνω λάθος ΟΚ,  αλλα αν μου πει κάποιος οτι παράγει και το δυναμο ρευμα παράλληλα, τότε μπορούμε να βάλουμε έναν υδραυλικό και να είμαστε σίγουροι!!! Κάνω λάθος τελικά???

Τα Amps ειναι μοναδα μετρησης της εντασης του ηλεκτρικου ρευματος και ειναι αναλογη της ισχυος της καταναλωσης και αντιστροφως αναλογη της τασης λειτουργιας του δικτυου που δουλευει καθε καταναλωση!
Αυτο σημαινει πως ανεβαινει οσο ανεβαινει η ισχυς του μοτερ (δλδ οι στροφες του) και κατεβαινει οσο ανεβαινει η ταση λειτουργιας (12V)
Π.χ.Αν ειχαμε 24V η καταναλωση θα ηταν η μιση!!!

Για να περασουμε τωρα στη μπαταρια,αυτη εχει 2 χαρακτηριστικα:
την ταση στην εξοδο της 14V περιπου
και η χωρητικοτητα της η οποια δεν μετριεται σε Amps αλλα σε Ah (αμπερωρια)
Η μπαταρια σου δλδ εχει χωρητικοτητα 55Ah που σημαινει πως αν με σβηστη τη μηχανη της βαλεις μια καταναλωση του 1Α θα μπορεσει να δουλεψει για 55 ωρες!

Το ηλεκτρικο κυκλωμα του αυτοκινητου τροφοδοτειται μονιμως απο τη μπαταρια του αυτοκινητου,η οποια ταυτοχρονα φορτιζεται απο το δυναμο!
Αν τωρα η ηλεκτρικη καταναλωση,στην περιπτωση μας ο εργατης,τραβαει περισσοτερο ρευμα απ'οσο μπορει να δωσει η μπαταρια,στη συνεχεια αναγκαζεται να τραβηξει απευθειας ρευμα απο το δυναμο με κινδυνο να το καψει!
Γι αυτο υπαρχουν οι ειδικες μπαταριες βαθειας εκφορτισης,οι οποιες εχουν μεγαλυτερη χωρητικοτητα αλλα κυριως μπορουν να αντεξουν πολυ μεγαλα φορτια στιγμιαια (κατα την εκκινηση του μοτερ του εργατη) αλλα και να εκφορτιστουν πληρως χωρις να παθουν τιποτα!
Τελος το κοστος τους ειναι διπλο απο μια κοινη μπαταρια αλλα η διαρκεια ζωης τους φτανει τα 10 χρονια!

Αυτα...ελπιζω να βοηθησα  ;)

Αποσυνδεδεμένος Agelos_80

  • Jimny
  • Μηνύματα: 231
  • Φύλο: Άντρας
  • Ηγουμενίτσα
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 22:06 »
Πολύ σωστά όλα αυτά, αλλα δεν μιλάμε για την εκκίνηση του μοτερ, αλλα για συνεχόμενη κίνηση... Μπορεί να χρειαστεί, και θα χρειαστεί να τραβίξει 435 για αρκετά λεπτά. Αν υπήρχουν τέτοιες μπαταρίες με τόσο μεγάλες αντοχές, γιατί στα φορτηγά χρησιμοποίούμε δυο 240άρες? Αφούστην ουσία μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα είναι, δηλαδή για 2-3 δευτερόλεπτα, κατα τα άλλα ένα φορτηγό σχεδόν τα ίδια ηλεκρτικά έχει με ένα επιβατικό...

Λέω οτι δεν είναι μόνο για την εκκίνηση γιατι 5HP * 746Watt = 3730Watt / 12V = 310Amp + απώλειες = 435 που ζητάει ο κατασκευαστείς, και φαντάζομαι οτι ξέρει γιατί τα ζητάει...

Αυτα τα ρωτάω γιατι τελικά ίσως ένας 8άρης με 5hp μοτέρ, μπορεί να τραβάει λιγότερο απο έναν 2.5άρη με 1hp μοτέρ, και να καεί. Και μετά να ζητάς εγγύηση, και να σου λενε, φιλε αμα έδινες ρευμα σύμφωνα με τις προδιαγραφές δεν θα πάθενε τίποτα...


Αποσυνδεδεμένος Georg

  • Jimny
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Άντρας
  • vvt
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 22:45 »
Πολύ σωστά όλα αυτά, αλλα δεν μιλάμε για την εκκίνηση του μοτερ, αλλα για συνεχόμενη κίνηση... Μπορεί να χρειαστεί, και θα χρειαστεί να τραβίξει 435 για αρκετά λεπτά. Αν υπήρχουν τέτοιες μπαταρίες με τόσο μεγάλες αντοχές, γιατί στα φορτηγά χρησιμοποίούμε δυο 240άρες? Αφούστην ουσία μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα είναι, δηλαδή για 2-3 δευτερόλεπτα, κατα τα άλλα ένα φορτηγό σχεδόν τα ίδια ηλεκρτικά έχει με ένα επιβατικό...

Λέω οτι δεν είναι μόνο για την εκκίνηση γιατι 5HP * 746Watt = 3730Watt / 12V = 310Amp + απώλειες = 435 που ζητάει ο κατασκευαστείς, και φαντάζομαι οτι ξέρει γιατί τα ζητάει...

Αυτα τα ρωτάω γιατι τελικά ίσως ένας 8άρης με 5hp μοτέρ, μπορεί να τραβάει λιγότερο απο έναν 2.5άρη με 1hp μοτέρ, και να καεί. Και μετά να ζητάς εγγύηση, και να σου λενε, φιλε αμα έδινες ρευμα σύμφωνα με τις προδιαγραφές δεν θα πάθενε τίποτα...



Για ριξε μια ματια εδω για τις μπαταριες και για τα τεχνικα χαρακτηριστικα τους!

http://www.optimabatteries.com/publish/optima/europe/en/config/product_info/automotive/deep_cycle.html
http://www.optimabatteries.com/publish/optima/europe/en/config/product_info/automotive/deep_cycle/technical_specs.html
http://www.exide.gr/ProductAuto5.htm

Αποσυνδεδεμένος Agelos_80

  • Jimny
  • Μηνύματα: 231
  • Φύλο: Άντρας
  • Ηγουμενίτσα
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 23:15 »
Ευχαριστώ για τα links, αλλα δεν καταλαβαίνω  ;D.

Τι είναι αυτό το A(EN)??? Με αυτή την μπαταρία θα δουλέψει ο εργάτης των 435Amp για 3...4...5...10 λεπτά???
Εξήγησε το μου λίγο το θέμα...

Ερώτηση 2
Μου είπες οτι 55Ah σημαίνει οτι τραβας για 55 ώρες 1Amp.
Δηλαδή για 1ώρα 55Ah
και....για μισή ώρα 110Ah κτλ???

ή άμα το κάνεις αυτό θα την τηναξεις την μπαταρία??? Τα γέλια απαγορεύονται!!!  87

Αποσυνδεδεμένος Georg

  • Jimny
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Άντρας
  • vvt
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 27, 2007, 23:34 »
Ευχαριστώ για τα links, αλλα δεν καταλαβαίνω  ;D.

Τι είναι αυτό το A(EN)??? Με αυτή την μπαταρία θα δουλέψει ο εργάτης των 435Amp για 3...4...5...10 λεπτά???
Εξήγησε το μου λίγο το θέμα...

Ερώτηση 2
Μου είπες οτι 55Ah σημαίνει οτι τραβας για 55 ώρες 1Amp.
Δηλαδή για 1ώρα 55Ah
και....για μισή ώρα 110Ah κτλ???

ή άμα το κάνεις αυτό θα την τηναξεις την μπαταρία??? Τα γέλια απαγορεύονται!!!  87

Ετσι οπως το λες ειναι,αναλογικα παει!
Τωρα τα 435Α που δεν ειναι τοσα γιατι η μπαταρια,ειδικα οταν δουλευει το αυτοκινητο και ειδικα στις 3.500 στροφες βγαζει περιπου 16V οποτε ειναι 3730/16=233Α,αυτα λοιπον τα τραβαει υπο πληρες φορτιο,δλδ οταν τραβαει 3.5 τονους! Οταν το φορτιο ειναι μικροτερο,ειναι μικροτερο και το ρευμα που τραβαει ο εργατης! Συμπερασμα ειναι πως συνηθως τραβαει κατω απο 200Α τιμη λογικη για δικτυο 12V αλλα και για τις παραπανω μπαταριες οι οποιες συμφωνα με τον κατασκευαστη αντεχουν 600-700A (το μοντελο optima YT R 3.7 που βαζουν συνηθως στο Jimny)
Τωρα αν θες να προστατεψεις τον εργατη σου απο ζορι και υπερθερμανση,μην τον δουλευεις πολυ ωρα συνεχομενα (δε μας κυνηγαει κανεις εκει πανω στα βουνα) και παρε κι μια τροχαλια για να διπλασιαζεις τη δυναμη του και να τον κουραζεις λιγοτερο!
Ηδη ο εργατης που μιλαμε τραβαει βαρος 3 φορες μεγαλυτερο απο το βαρος του αυτοκινητου!!!
Βεβαια κολλημενο τον ζοριζει πολυ περισσοτερο αλλα και παλι το Jimny του πεφτει λιγο!
Για σκεψου να ειχες κανα Land cruiser να δουμε τι εργατη θα του εβαζες να τραβαει 3 φορες το βαρος του!
Βεβαια θα μου πεις...ας το ειχα και θα εβρισκα εργατη αλλα λεμε τωρα.. lol lol

Αποσυνδεδεμένος nanisq

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 54
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 28, 2007, 01:36 »
Φίλε μου, δεν υπαρχει λόγος να αγχώνεσαι για το αν θα σου καεί ο εργάτης. Να είσαι σίγουρος, οτι θα καούν όλα τα υπόλοιπα! ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΠΕΙΤΟΥΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ, ο εργάτης θα υπολειτουργεί, και γενικότερα το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με οποιαδήποτε συσκευή χρησιμοποιεί μοτέρ. Ο εργάτης θα καεί ΜΟΝΟ αν και εφόσον η τροφοδοσια ρεύματος του ειναι κανονική και ταυτόχρονα να ζορίζεται απο υπερθέρμανση. Με λίγα λόγια, αν καεί τότε ή ελλατωματικός είναι ή οι απαιτήσεις σου ήταν μεγαλύτερες απο τις υποσχόμενες του εργάτη ή ο χρόνος που τον ζόριζες ήταν μεγαλύτερος απο τον επιτρεπτό (αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καεί η περιέληξη του μοτερ).
Ε Λ Α Τ Ε   Χ Α Ν Ι Α,  Θ Α    Π Ε Ρ Α Σ Ε Τ Ε   Κ Α Λ Α ! ! !

Αποσυνδεδεμένος wolf

  • Jimny
  • Μηνύματα: 441
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 03, 2007, 15:18 »
Στο μονο που μπορω να σου απαντησω με σιγουρια ειναι οτι ποτε δεν θα καψεις τον εργατη αν τραβηξεις πιο βαρι αμαξι απο αυτο που ειναι κατσκευασμενος ...αλλα απο το αν το ρευμα που του δινεις ειναι ανεπαρκες. Τις περισοτερες φορες εκει πονανε...στην παροχη ρευματος.
Μη διαπληκτίζεσαι με έναν ηλίθιο. Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει στο τέλος λόγω εμπειρίας

Αποσυνδεδεμένος Georg

  • Jimny
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Άντρας
  • vvt
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 03, 2007, 17:19 »
Μιας και το συζηταμε,με τους υδραυλικους εργατες τι γινεται?
Πως δουλευουν?
Που και πως εγκαθιστανται?
Ποση δυναμη εχουν  και ποσο αξιοπιστοι ειναι?
Εχει μπει ποτε υδραυλικος εργατης σε Jimny?
Ποσο κανουν μη μας πειτε....ξερουμε... :(

Αποσυνδεδεμένος wolf

  • Jimny
  • Μηνύματα: 441
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 03, 2007, 18:33 »
Μιας και το συζηταμε,με τους υδραυλικους εργατες τι γινεται?
Πως δουλευουν?
Που και πως εγκαθιστανται?
Ποση δυναμη εχουν  και ποσο αξιοπιστοι ειναι?
Εχει μπει ποτε υδραυλικος εργατης σε Jimny?
Ποσο κανουν μη μας πειτε....ξερουμε... :(


Απο θεμα δυναμης και αποδοσης ειναι οτι καλητερο αλλα......δεν δουλεβουν με την μηχανη σβηστη.....
Ειναι νακριβη η αγορα και πιο ακριβη η τοποθετηση....σολινακια μαρκουτσια τρομπα και ολα αυτα....Αν δηλαδη παρεις ενα υδραβλικο με 1500 ευρο υπολογισε αλλα τοσα για τοποθετιση....
Με λιγα λογια σε αυτα τα λευτα περνεις εναν ηλεκτρικο + optima μπαταρια και σου μενουν και ρεστα.. lol
Μη διαπληκτίζεσαι με έναν ηλίθιο. Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει στο τέλος λόγω εμπειρίας

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: Άντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 05, 2007, 08:00 »


Απο...
...
Με λιγα λογια σε αυτα τα λευτα περνεις εναν ηλεκτρικο + optima μπαταρια και σου μενουν και ρεστα.. lol

... για να πας να κατσεις και μια εβδομαδα στο Καστρακι για διακοπες!!!
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...       

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 05, 2007, 10:22 »
Θα πρέπει να φτιαχτεί ένα τελείως ξεχωριστό ηλεκτρικό κύκλωμα για τον εργάτη με καλώδια σωστής διατομής και διακόπτη ασφαλείας. Φυσικά μια Optima ή Exide μπαταρία deep cycle είναι απαραίτητη. Αν παρατηρήσουμε τους πόλους π.χ. μιας μπαταρίας Optima yellow θα δούμε ότι είναι σαφώς μεγαλύτερης διαμέτρου απο τις κοινές μπαταρίες.
Ο ηλεκτρικός εργάτης συνδέεται απευθείας στην μπαταρία και ΔΕΝ παρεμβάλεται στο ηλεκτρικό κύκλωμα του οχήματος.Το δυναμό φορτίζει την μπαταρία αλλά αναλαμβάνει και μέρος του φορτίου όταν αυτό υπερβεί κάποιο όριο.
Ο εργάτης με σωστές προδιαγραφές έχει θερμικό κύκλωμα προστασίας και δεν θα καεί απλά αν η μπαταρία δεν είναι deep cycle θα την καταστρέψεις. Οσο τα καταφέρνει δεν θα έχει απόδοση ο εργάτης.
Δές εδώ: http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=690
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 05, 2007, 13:01 »
PTO >:D
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος Georg

  • Jimny
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Άντρας
  • vvt
Απ: Εργάτες - Ηλεκτρικά
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 05, 2007, 16:23 »
Θα πρέπει να φτιαχτεί ένα τελείως ξεχωριστό ηλεκτρικό κύκλωμα για τον εργάτη με καλώδια σωστής διατομής και διακόπτη ασφαλείας. Φυσικά μια Optima ή Exide μπαταρία deep cycle είναι απαραίτητη. Αν παρατηρήσουμε τους πόλους π.χ. μιας μπαταρίας Optima yellow θα δούμε ότι είναι σαφώς μεγαλύτερης διαμέτρου απο τις κοινές μπαταρίες.
Ο ηλεκτρικός εργάτης συνδέεται απευθείας στην μπαταρία και ΔΕΝ παρεμβάλεται στο ηλεκτρικό κύκλωμα του οχήματος.Το δυναμό φορτίζει την μπαταρία αλλά αναλαμβάνει και μέρος του φορτίου όταν αυτό υπερβεί κάποιο όριο.
Ο εργάτης με σωστές προδιαγραφές έχει θερμικό κύκλωμα προστασίας και δεν θα καεί απλά αν η μπαταρία δεν είναι deep cycle θα την καταστρέψεις. Οσο τα καταφέρνει δεν θα έχει απόδοση ο εργάτης.
Δές εδώ: http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=690

Η ηλεκτρικη συνδεση δεν πρεπει να ειναι σπουδαιο πραγμα...συνδεεις στους 2 πολους της καταλληλης μπαταριας φυσικα,τα καταλληλης διατομης καλωδια!
Τα καλωδια λογικα πρεπει να περιεχονται στο κιτ του εργατη,παρεμβαλεις κι εναν διακοπτη ασφαλειας διπολικο για να απομονωνει τελειως ο εργατης και τον οποιο καλο ειναι να εχεις κλειστο οταν δε δουλευει ο εργατης κι αυτο ηταν!
Χρειαζεται τιποτα αλλο? ???