Αποστολέας Θέμα: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....  (Αναγνώστηκε 12068 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος IronΜan

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3753
  • Φύλο: Άντρας
  • Πισσώνας
Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« στις: Δεκέμβριος 29, 2005, 21:45 »
ΔΕΝ βάζουμε τον αντίχειρα μέσα στην στεφάνη του τιμονιού (έτσι ώστε να μην τον χτυπήσουμε σε περίπτωση που το τιμόνι γυρίσει μόνο του σε κάποιο εμπόδιο)

Eπιλέγουμε ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟ σε ΧΙΟΝΙ, ΑΜΜΟ, ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΧΩΜΑ ή τα πιο πάνω. ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟ.

Η ταχύτητα (στο κιβώτιο ταχυτήτων) που χρησιμοποιούμε στις κατηφόρες καλό θα είναι να είναι αυτή που θα χρησιμοποιούσαμε αν την ανεβαίναμε (μερικές φορές ακόμη μικρότερη)

Σε περάσματα με εγκάρσια χάσματα προσέχουμε να μην βρεθούμε με ρόδες διαγώνια τοποθετημένες (π.χ. εμπρός δεξιά και πίσω αριστερά) στον αέρα γιατί ακόμη και με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό θα κολλήσουμε (εκτός και αν έχουμε μπλοκέ και σε έναν ή και στους δύο άξονες)

Στα νεροφαγώματα προτίμησε, αν γίνεται, να περνάς με το νεροφάγωμα ανάμεσα στις ρόδες σου.

Αν σε μία ανηφόρα σου σβήσει ο κινητήρας, βάλε γρήγορα όπισθεν, ξεκίνησε το μοτέρ σου και κατέβα με όπισθεν, σιγά -σιγά. Αν μπορείς ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΟ.
ΘΥΜΗΣΟΥ, όταν κατεβαίνεις με ΟΠΙΣΘΕΝ το τιμόνι θα "ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ" ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ από ότι όταν ανεβαίνεις ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΑ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΦΙΧΤΑ ΚΑΙ ΙΣΙΑ.

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)

Θυμήσου ότι η οδήγηση εκτός δρόμου είναι κυρίως τεχνική (άρα και θέμα απόκτησης πείρας) και πολύ λιγότερο ταχύτητα.

Στις πιο πολλές περιπτώσεις το αργό και ομαλό πάτημα του γκαζιού θα σε βγάλει πιο εύκολα από τα δύσκολα από ότι το υπερβολικό ή απότομo γκάζωμα.

Αν οι ρόδες σου αρχίσουν να σπινάρουν προσπάθησε να ελαφρύνεις το πόδι σου στο πεντάλ του γκαζιού. Πολύ πιθανόν με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν έτσι πρόσφυση τα λάστιχα που πριν σπίναραν.
Αν αυτό το κόλπο δεν πιάσει προσπάθησε να πατήσεις με το άλλο πόδι ελαφρά το φρένο.
Παράλληλα, αν σπινάρουν οι πίσω μόνο τροχοί, προσπάθησε να τραβήξεις λίγο το χειρόφρενο, τόσο ώστε ο τροχός που σπινάρει να αρχίσει να μειώνει τις "τρελές" περιστροφές του (ΠΡΟΣΟΧΗ το κόλπο αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οχήματα που το χειρόφρενο εφαρμόζεται στο κεντρικό διαφορικό)
Αν σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, δοκίμασε να αρχίσει να γυρνάς το τιμόνι δεξιά - αριστερά. Έτσι τα πλαϊνά πολύ πιθανόν να "δαγκώσουν" στα πλάγια της τρύπας που θα έχει δημιουργήσει το σπινάρισμα των τροχών και να αποκτήσουν πρόσφυση.

Μερικές φορές σε σημεία που ο κινητήρας σου εφαρμόζει πολύ ροπή και οι τροχοί σπινάρουν, μπορείς να ξεκολλήσεις αν προσπαθήσεις να "βγεις" με πρώτη ταχύτητα, κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή και άλλων αν έχεις) και απλό γύρισμα της μίζας. Μόνο που θα πρέπει να έχεις αποσυνδέσει το κεντρικό καλώδιο του ντιστριμπιτέρ έτσι ώστε το μοτέρ να ΜΗΝ πάρει μπροστά το μοτέρ. Αν έχεις καταλύτη μάλλον δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κόλπο αυτό. Εναλλακτικά βεβαίως μπορείς να αποσυνδέσεις την αντλία καυσίμου (πιθανόν βγάζοντας το ρελέ ή την ασφάλεια) οπότε αφού δεν πηγαίνει καύσιμο στο μοτέρ δεν θα πηγαίνει και στον καταλύτη άρα δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα για πιθανή βλάβη του (καταλύτη). Στα diesel μπορείς να βγάλεις το καλώδιο ηλεκτρικού σήματος στην αντλία.

ΠΟΤΕ μην πηγαίνεις για off-roading ΜΟΝΟΣ. Πάντα μαζί με τουλάχιστον ένα ακόμη αυτοκίνητο και ΠΟΤΕ και οι ΔΥΟ ΜΑΖΙ σε ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΗΜΕΙΟ. Πρώτα να περνάει ο ένας και μετά ο άλλος.

ΝΑ ΕΧΕΙΣ πάντα ΜΑΖΙ σου, ιμάντα τουλάχιστον δύο φορές μακρύτερο από το αυτοκίνητό σου, φτυάρι, ασφάλειες, βασικά εργαλεία, ρεζέρβα, γρύλο και τα υπόλοιπα βασικά που μπορείς να βρεις και αλλού γραμμένα.

Όταν κάνεις off-roading να έχεις πάντα τουλάχιστον το μισό παράθυρο κάθε επιβάτη κλειστό (έτσι ώστε να μην μπούνε κλαδιά και χτυπήσετε)

Την κεραία κατεβασμένη, εκτός και αν είναι εύκαμπτη.

ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ, και ιδίως αν είναι αρκετών ημερών, ΠΑΝΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ. ΠΡΩΤΑ στους ΕΜΠΡΟΣ τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ οι αλυσίδες να είναι των σωστών διαστάσεων για τα ελαστικά σου και σίγουρα να μην "βρίσκουν" στα σωληνάκια των φρένων ή σε εξαρτήματα της ανάρτησης ή του συστήματος διευθύνσεως.

ΜΑΚΡΥΑ από την ΘΑΛΑΣΣΑ και την ΑΜΜΟ. Εκτός και αν έχεις χόμπι να σκουριάζεις τα αυτοκίνητά σου.

ΠΛΕΝΕ πάντοτε το αυτοκίνητό σου από κάτω. Επάνω μπορείς να το αφήσεις λερωμένο, κάτω το μόνο που θα πετύχεις θα είναι συχνότερες ζημιές και φθορές.

Αυτά για τώρα, υπάρχουν πολύ περισσότερα αλλά δεν γίνεται να τα πούμε όλα τώρα.

Χαιρετώ και καλώς ήλθες
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ LAND ROVER
(απο την βιβλιοθήκη μου)
Γιάννης Δημητρέλης

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 22, 2006, 14:25 »
Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)   ???
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος xalk

  • Jimny
  • Μηνύματα: 9
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 22, 2006, 14:48 »
Παράθεση από: 4x4er

Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)  

…αν δεν είναι γυρισμένα, λόγω υποπίεσης θα «ρουφάνε» το νερό που θα πέφτει απο πάνω.
Αλλά, είναι δεν είναι γυρισμένα αν η άκρη τους είναι μέσα στο νερό (πέρασμα από ποτάμι) το ίδιο θα κάνουν.
Οπότε οι 2 πιο συνηθισμενες λύσεις είναι:
ή φτιάχνεις ένα τελείως "επαγγελματικό" σύστημα (τα  σωληνάκια να  καταλήγουν σε ένα,  και στο τέλος του, ένα φίλτρο νερού κτλ
ή τα κάνεις να καταλήγουν μέσα στην καμπίνα…

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 22, 2006, 14:50 »
AXA!! cool
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 23, 2006, 15:22 »
Παράθεση από: 4x4er

Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)  

…αν δεν είναι γυρισμένα, λόγω υποπίεσης θα «ρουφάνε» το νερό που θα πέφτει απο πάνω.
Αλλά, είναι δεν είναι γυρισμένα αν η άκρη τους είναι μέσα στο νερό (πέρασμα από ποτάμι) το ίδιο θα κάνουν.

Η τα ενώνεις με το κύκλωμα αναθυμιάσεων λαδιού στην εισαγωγή και έχεις ενα στεγανό σύστημα.
Οπότε οι 2 πιο συνηθισμενες λύσεις είναι:
ή φτιάχνεις ένα τελείως "επαγγελματικό" σύστημα (τα  σωληνάκια να  καταλήγουν σε ένα,  και στο τέλος του, ένα φίλτρο νερού κτλ
ή τα κάνεις να καταλήγουν μέσα στην καμπίνα…

Respect a man's car and he will respect you

mich500

  • Επισκέπτης
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 11, 2006, 15:46 »
Παράθεση από: 4x4er

Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:

Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)  

…αν δεν είναι γυρισμένα, λόγω υποπίεσης θα «ρουφάνε» το νερό που θα πέφτει απο πάνω.
Αλλά, είναι δεν είναι γυρισμένα αν η άκρη τους είναι μέσα στο νερό (πέρασμα από ποτάμι) το ίδιο θα κάνουν.

Η τα ενώνεις με το κύκλωμα αναθυμιάσεων λαδιού στην εισαγωγή και έχεις ενα στεγανό σύστημα.
Οπότε οι 2 πιο συνηθισμενες λύσεις είναι:
ή φτιάχνεις ένα τελείως "επαγγελματικό" σύστημα (τα  σωληνάκια να  καταλήγουν σε ένα,  και στο τέλος του, ένα φίλτρο νερού κτλ
ή τα κάνεις να καταλήγουν μέσα στην καμπίνα…

 


Τα σωληνάκια αναθυμιάσεων (breathers) τα τοποθετούμε με δύο τρόπους
1. τα τοποθετούμε μέσα στο σκάφος του αυτοκινήτου (εσωτερικά στις κολώνες) στο ύψος των παραθύρων η πιο ψηλά στρέφοντας το άνω άκρο προς τα κάτω με 15 εκ περιθώριο
όχι γιατί θα μπει νερό από την βροχή αλλά γιατί δεν επιτρέπει να μπουν νερά ακόμη και αν βυθιστεί ολόκληρος ο σωλήνας στο νερό διότι εγκλωβίζεται αέρας (όπως όταν βάζουμε ένα άδειο ποτήρι ανάποδα στο νερό) Στην άκρη των ανοιχτών σωληνώσεων μπορεί να τοποθετηθεί ειδικό φίλτρο από αφρώδες υλικό για προστασία από τις λάσπες (βλέπε Toyota LC)
2.τοποθετούμε τον σωλήνα των αναθυμιάσεων μέσα στο σνόρκελ εφόσον υπάρχει

Δεν είναι τόσο καλό να τα βγάζουμε στην καμπίνα επιβατών διότι θα μυρίζουμε τις αναθυμιάσεις βαλβολίνης πράγμα όχι πολύ υγιεινό!
Φροντίζουμε και στις δύο περιπτώσεις να έχουμε κάνει καλή στεγανοποίηση  ειδικά τους συνδέσμους του κυκλώματος του σωλήνων. Αν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί στεγανωτικό η βιδωτοί σύνδεσμοι για σοβαρές υδάτινες επιχειρήσεις διότι οι απλοί σφικτήρες δεν είναι πάντα αξιόπιστοι

Σε κάθε περίπτωση δύο συμβουλές
α. περιμένουμε πάντα να κρυώσουν τα διαφορικά πριν μπούμε στο νερό (είκοσι - τριάντα λεπτά είναι αρκετά)
β. μετά από παραμονή μέσα σε νερό για σοβαρό χρονικό διάστημα ή υποψία για νερό στα διαφορικά η το σασμάν ελέγχουμε  πάντα (μα πάντα) τις βαλβολίνες στα διαφορικά και σασμάν μετά το τέλος κάθε δραστηριότητας σε νερά!


φιλικά
Μιχάλης Μουρατίδης

Nomad Off Road
www.nomad.gr

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 11, 2006, 21:52 από mich500 »

Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 11, 2006, 17:49 »
υπάρχουν κάπου οδηγίες σχετικά με θέματα κατασκήνωσης στην ύπαιθρο ? t4

mich500

  • Επισκέπτης
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 11, 2006, 21:54 »
υπάρχουν κάπου οδηγίες σχετικά με θέματα κατασκήνωσης στην ύπαιθρο ? t4
Τι ακριβώς θέλεις να μάθεις???
Θέματα επιβίωσης?? π.χ. ή πως στήνεται η σκηνή?

Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 11, 2006, 22:03 »
Βασικούς κανόνες διαβίωσης/κατασκήνωσης στην ύπαιθρο.  Π.χ. στήνουμε σκηνή κάτω από δέντρο στο βουνό ή όχι  ??? ??? ??? κ.α.

mich500

  • Επισκέπτης
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 13, 2006, 11:51 »
Βασικούς κανόνες διαβίωσης/κατασκήνωσης στην ύπαιθρο.  Π.χ. στήνουμε σκηνή κάτω από δέντρο στο βουνό ή όχι  ??? ??? ??? κ.α.

Books:

1.Barry Davies SAS Εγχειρίδιο Επιβίωσης  25? (Ελληνικά)
2.Jacek E. Palkiewicz Scuola Di Sopravvivenza (Ιταλικά)

στο Internet:
http://www.wildsurvival.com/survival-links/

http://www.geocities.com/Yosemite/4280/SurviTips.html (γράφει και για αρκούδες άν τυχον βρεθείς προς Τρίκαλα ή Βαλια Κάλντα

http://www.simplesurvival.net/campsites.htm (που κατασκηνώνουμε)

http://www.simplesurvival.net/articles.htm (γενικότερα)

http://www.basegear.com/tips.html
(γενικότερα)


φιλικά

Μιχάλης Μουρατίδης

Nomad Off Road
www.nomadoffroad.eu
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 07, 2006, 10:12 από mich500 »

Αποσυνδεδεμένος freskos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 374
  • www.jimnyclub.com
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 13, 2006, 12:28 »
Μιχάλη σε ευχαριστώ πολύ  _supr>

Αποσυνδεδεμένος jimnyman

  • Jimny
  • Μηνύματα: 201
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 05, 2007, 17:09 »
Μετά απο τα πολλά ,ή τα λίγα που εχω κανει στα βουνά (προσωπικά δεν θεωρώ οτι εχω κανει πολλά), έχω μάθει όμως ,με την βοήθεια φίλων πάντα, να ΣΕΒΟΜΑΙ τις δυνάμεις αυτού που πολύ θεωρούν άψυχο. Το βουνό........ Το ζωντανό βουνό που πολλές φορές μας κάνει επίδειξη δυνάμεων και μας ρίχνει σε "παγίδες", σαν να θελει να μας "πει" κάτι.

Ετσι παίρνω (απο μόνος μου), το θάρρος, να γράψω κάποια πραγματάκια για την ασφάλεια μας ,αλλά και για να περνάμε καλύτερα εκεί που μας αρέσει να πηγαίνουμε κάποιες απο τις ελεύθερες ώρες μας (καθώς ως γνωστόν προτιμώ να είμαι κάτω απ'το νερό παρά πάνω απο αυτό, αυτες τις ώρες).
Ετσι προσθετικά στο ωραίο τοπικ που ανοιξε ο απαράδεκτος μεν off-roader αλλα φίλος Γιάννης δε, ha lol lol, ας ανοίξουμε την κουβεντούλα αυτή......

Το πρώτο που έμαθα ήταν να σέβομαι το βουνό.
Το δεύτερο ήταν και το εφαρμόζω σχεδόν πάντα,η προσπέλαση ενός άγνωστου εμποδίου. Ενός εμποδίου που συναντάμε για πρώτη φορά στον δρόμο μας και θα πρέπει να το περάσουμε.
Την αφορμή για αυτο το πόστ μου την έδωσε ενα πρόσφατο περιστατικό που συνέβη στην πρώτη χιονοβόλτα στην Πάρνηθα.
Ετσι θα ξεκινήσω με την προσπέλαση "νερού" (γενικά).
Αυτό αφορά ποτάμια ,λιμνούλες,λασπολακουβες ακόμα και κάποιους δρόμους της Αττικής. lol lol (απαράδεκτο για μία πόλη που πριν δυο και κατι χρόνια φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες).

Πρώτα απ'όλα, στο βουνό πρέπει να ήμαστε με παρέα τουλάχιστον ενός ακόμα αυτοκινήτου. Ετσι σε μιά "δύσκολη" στιγμή, θα υπάρχει κάποιος να μας δώσει βοήθεια,ή αν χρειαστεί να φωνάξει βοήθεια.
Αν ήμαστε μόνοι, τότε σε τυχόν δύσκολο πέρασμα,θα πρέπει ,ή να βρούμε ασφαλέστερο πέρασμα απο κάπου δίπλα, ή να υποχωρήσουμε και να γυρίσουμε πίσω ηττημένοι μεν, αλλά με το αυτοκίνητο μας αλώβητο και μάχιμο για την επόμενη εξόρμηση μας. ;)
Προσωπικά όταν με νικά το βουνό, νιώθω υπερήφανος για αυτό και τις άμυνες του κατά του πολιτισμού. (ξέρω,ακούγετε λίγο περίεργο αυτό,αλλά ετσι αισθάνομαι και δεν το κρύβω).
Νιώθω σαν να μην θελει να το ενοχλήσω άλλο και σαν να με "άφησε" να φτάσω μέχρι εκεί. (ναι.ήμαστε φιλοξενούμενοι εκεί πάνω κύριοι και δεν χρειάζεται να παραβιάζουμε τους νόμους της φύσης).
Αν σώνει και καλά (για λόγους εγωιστικούς), θελήσω να περάσω αυτο το αξεπέραστο εμπόδιο,θα πρέπει να ξαναπάω εκει με παρέα και τον κατάλληλο εξοπλισμό,που διαφέρει από εμπόδιο σε εμπόδιο και να παραβιάσω τον άγραφο νόμο του βουνού που την προηγούμενη φορά με σταμάτησε. ;)



ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΑΣΠΟΛΑΚΟΥΒΕΣ

Κανονικά κάποια περάσματα,θα πρέπει να τα επισκεφτεί κάποιος "στεγνά" για να εχει μιά εικόνα στο μυαλό του, πρίν πάει σε μιά γεμάτη λασπολακούβα. Ετσι θα εχει γνώση του βάθους και να μπορέσει να κρίνει αν περνάει με ασφάλεια,ή όχι. Αν δεν είναι ασφαλής, θα εχει απο πριν ,τουλάχιστον, δεσει ιμάντες στα ειδικά σημεία του αυτοκινήτου ,για άμμεση "αποκόλληση" του απο τυχόν "τακάρισμα" .
Οταν πέφτει η πρώτη βροχή της σεζόν, καυλ###με και ετοιμαζόμαστε για λασποβόλτα. παίρνουμε τηλέφωνο φίλους και γνωστούς, ανοίγουμε σούπερ-τρουπερ τοπικ στα διάφορα φόρα και κανονίζουμε την βόλτα.
ΛΑΘΟΣ.
Το σωστό θα ήταν ,πρώτα να μάθουμε τις προγνώσεις που δίνουν διάφορα κανάλια και sites για τον καιρό και μετά να πράξουμε ανάλογα.
Αν τα καιρικά φαινόμενα είναι ,ή πρόκειται να γίνουν ακόμα χειρότερα,  θα πρέπει να αναλογιστούμε τους κινδύνους που επιφυλάσσει μία βόλτα στο βουνό με την παρέα μας. (δεν συζητάμε εδω αν θα πάς μόνος στην λάσπη.......εννοείται πως δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση εκτός αν διαθέτεις ελικόπτερο για να σε μαζέψει στην "δύσκολη"). ;)
Το καλύτερο σε αυτή την περίπτωση είναι να σκεφτούμε το εξής : "αφου ρίχνει και θα ρίχνει "καρέκλες" σήμερα, γιατί δεν κανονίζω την λασποβόλτα για αύριο ?? Θα στεγνώσει η λάσπη σε μία μέρα ?? "
Χόμπι είναι άλλωστε ...... γιατί να το κάνω ενα "ανοργάνωτο survivor" και να διακινδυνεύσω εμένα και την παρεϊτσα μου ?? ;)
Πιστέψτε με, όταν οι συνθήκες είναι πολύ άσχημες, κανείς δεν ευχαριστιέται το χόμπι του/βολτα του. (εκτός αν ο σαδομαζοχισμός ρέει στο αίμα του).
Ενα περιστατικό που μου συνέβη πριν δυο χρόνια, σας το φέρνω για παράδειγμα >
Εξω έβρεχε και ξαφνικά χτυπάει το τηλέφωνο. (πάντα ξαφνικά χτυπάει,αλλα λέμε τωρα  lol lol )
Ενας άγνωστος αρχίζει να μου λέει "ο 'ταδε' έτυχε να ακουστεί στο cb μου και ζητούσε βοήθεια. Μου έδωσε το τηλέφωνο σου για να σε ενημερώσω οτι είναι στην "παιδική χαρά" και περιμένει να πάτε να τον ξεκολλήσετε. Το κινητό του ειναι "νεκρό"  ". (αυτος όχι...... lol lol lol)
έτσι ένας φορτηγατζής που άκουσε τον φίλο από το βουνό,με πήρε τηλέφωνο και ξεκίνησε μία επιχείρηση διάσωσης, επειδή ο άμυαλος κολλητός πήγε μόνος του για λασπόλουτρο.
Πήρα και εγω στα καπάκια άλλους δυο και βγήκαμε για αναζήτηση, αφού για το πιό βουνό επρόκειται, δεν είχαμε σαφή ενημέρωση, αλλά είπαμε, "ή Πεντέλη,ή Καλιφορνικέϊσον θα είναι ο ανώριμος". (εκει εχει "παιδικές χαρές").
Το λάθος μου ήταν που δεν ρώτησα τον φορτηγατζή, σε ποιο σημείο ήταν εκείνος όταν δέχτηκε την κλήση απο το cb. (ίσως ετσι να είχαμε μηδενική καθυστέρηση,ως προς τον εντοπισμού του "θύματος").
Για να μη μπω σε άλλες λεπτομέρειες λοιπόν, και αφού τελικά κάποια στιγμή ακούσαμε την φωνούλα του στο cb , σώσαμε έναν τετρακίνητο χομπίστα s/m  , που αν όμως ειχε σκεφτεί ΛΙΓΟ καλύτερα καποια πράγματα,πριν βαλει μπρός το αμάξι του και πάει εκεί, δεν θα ταλαιπωρούσε χωρίς λόγο εκείνον και όλους όσους βγήκαν εξω εκείνη την ημέρα για να τον ψαξουν. (οχι πως δεν μας αρεσε........αλλα καλύτερα να το αποφεύγαμε)  ;) ;D

Συμπέρασμα>> Αν δεν εχουμε ξαναπεράσει ενα εμπόδιο τέτοιου είδους, ή θα ρωτήσουμε κάποιον που το γνωρίζει , ή θα πάρουμε ειδικό εξοπλισμό που θα μας επιτρέψει να ψηλαφίσουμε κάτω απο την επιφάνεια του νερού ,ή της λάσπης και να προχωρήσουμε στο εγχείρημα. (μερικές φορές μία ολόσωμη νιτσεράδα -τύπου ΕΥΔΑΠ- είναι πολύ φτηνή για αυτά που μπορεί να προσφέρει).......




συνεχίζεται.............................................
I'm back....:-)

Αποσυνδεδεμένος Menia

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 728
  • Φύλο: Γυναίκα
  • www.jimnyclub.com
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 05, 2007, 18:02 »
Καλέ, τι λογοδιάρροια σ' έχει πιάσει τις τελευταίες μέρες - τα 2 τελευταία 24ωρα για την ακρίβεια lol  87
 _brav/ Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες, είναι πολύ χρήσιμες, ειδικά όταν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα  _supr>
Τα πράγματα είναι απλά..

Αποσυνδεδεμένος russo

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 984
  • www.jimnyclub.com
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουάριος 06, 2007, 02:14 »
_brav/ Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες, είναι πολύ χρήσιμες, ειδικά όταν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα  _supr>

Πράγματι πολύ καλές οι οδηγίες  cl και να συμπληρώσω ότι καλό είναι , σε περίπτωση που δεν τις ακολουθήσεται και κολλήσεται να:
α) Τηλεφώνησεται σε μη ανώριμο διασώστη, αλλιώς
β) Να έχεται καταφέρει να ξεκολλήσεται πριν την αφιξή του, ώστε να είστε σε θέση να τον ξεκολλήσεται μόλις καταφτάσει  ha ha ha
Γιώργος Ρούσσος

Αποσυνδεδεμένος NickSi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 5603
  • Φύλο: Άντρας
  • jimny*.* = jimnyclub.com !!! Με τις υγειες σας!!!
    • Η πανελλήνια παρέα με τα jimny !
Απ: Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 06, 2007, 08:30 »
Καλέ, τι λογοδιάρροια σ' έχει πιάσει τις τελευταίες μέρες - τα 2 τελευταία 24ωρα για την ακρίβεια lol  87
 _brav/ Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες, είναι πολύ χρήσιμες, ειδικά όταν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα  _supr>

Ειναι αυτο που εχουμε ξαναπει Μενια...: Ολες οι μ@λ@κιες γινονται οταν ΔΕΝ εχουμε βγει καμμια βολτα στο βουνο...

Ο Ιωσηφ οπως ξερεις συμμετειχε στη βολτουλα της Κυριακης, οποτε και ειναι/ειμαστε μια χαρα!!!

Τους... εσωκλειστους να φοβομαστε μονο... ;)  που ο μοναδικος σκοπος τους, ειναι οι ταραχες...  lol lol lol
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 06, 2007, 08:33 από Nicksi »
Kουραστηκα και αηδιασα με καποιους "δηθεν"...   Πλεον, ΔΕΝ...