Αποστολέας Θέμα: Some Help  (Αναγνώστηκε 5293 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tasos1981

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3
Some Help
« στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 19:37 »
Καλησπέρα και απο μένα στα μέλη του forum.
Ελπίζω να μπορέσετε να βοηθήσετε.....και το ίδιο θα κάνω και εγώ όπου μπορέσω.

Στο θέμα μου τώρα....
Είμαι κάτοχος ενός Jimny Diesel....πριν 3 μήνες έπιασαν οι ζέστες και είπα να ανάψω το air-condition....πατάω το μαγικό κουμπάκι....περιμένω λίγο.... ο αέρας δεν έλεγε να παγώσει....σκέψη πρώτη "έχει να λειτουργήσει αρκετούς μήνες ίσως θέλει συμπλήρωμα φρέον"
Πάω σε ένα φιλαράκι ηλεκτρολόγο, το βάζει το μηχάνημα του επάνω και μου λέει ότι έχει φρέον και θα έπρεπε να παγώνει. Μου λέει να ανάψω το air- condition...και παρατηρούμε εκείνη την στιγμή που ήταν το καπό ανοιχτό ότι το κομπρεσέρ του air condition δεν λειτουργούσε....άσχετα άμα το λαμπάκι στην καμπίνα ήταν αναμμένο.
Αρχίζει να ψάχνετε.... δοκιμάζει τα ρελέ...και καθώς "ενεργοποιούσε χειροκίνητα το ρελέ του κλιματιστικού" κόμπλαρε το κομπρεσερ και έβγαζε παγωμένο αεράκι.
Η πρώτη του σκέψη ήταν οτι δεν έδινε σήμα η πιεζοηλεκτρική βαλβίδα "νομίζω έτσι λέγετε".....ψάχνω λιγάκι "βρίσκω" 2 βαλβίδες....τις δοκιμάζουμε....τίποτα. Σαν νέος ηλεκτρολόγος ο φίλος μου προτείνει κάποιον ποιο expert με χρόνια εμπειρία. Μέχρι να πάω οι ζέστες είχαν χτυπήσει κόκκινο......και το περίεργο ήταν οτι και η θερμοκρασία του αυτοκινήτου ανέβαινε αισθητά... (κάθε μέρα τουλάχιστον 250χλμ μαζί του αρχίζεις και παρατηρείς την παραμικρή αλλαγή επάνω του).
Πάω σε αυτόν τον μάστορα.....πνιγμένος στην δουλειά...μου λέει θα κάνουμε προσωρινά μια πατέντα για να έχεις air condition μέχρι να βρούμε χρόνο να το κοιτάξουμε. Μου βάζει έναν επιπλέον ρελέ...και καθώς πάταγα το κουμπί της καμπίνας του άναβε το air condition αλλά ταυτόχρονα και το βεντιλατέρ. Αυτό που πρόσεξα πριν κάνουμε την πατέντα ήταν ότι όταν το αυτοκίνητο ανέβαζε θερμοκρασία δεν άναβε το βεντιλατερ σε καμία σκάλα ώστε να βοηθήσει στην ψύξη του κινητήρα,
Ενημερώθηκε ο μάστορας και γι αυτό....."θα βρω κάποια σχέδια και θα ελέγξουμε σε τι μπορεί να οφείλετε". Μέχρι την επόμενη επίσκεψη μου σε αυτόν πήγα και σε μια αντιπροσωπεία....(το μόνο θετικό σε αυτή την κίνηση ήταν ότι έτυχε να έχει ένα Jimny εκεί και το επέτρεψε ο ιδιοκτήτης του να βγάλει το "σώμα με τους διακόπτες του καλοριφέρ και να δούμε μήπως οφειλόταν σε αυτό....λειτουργούσε καλώς."
Όταν πήγα τελικά στον ηλεκτρολόγο άρχισε να κοιτάει τους σένσορες που έχουν σχέση με το κύκλωμα ψύξης. Δεν μπορούσε να βρει που ακριβώς είναι ο αισθητήρας ψυκτικού υγρού....και μου λέει ότι θα κοιτάξει να βρει σε μικρογραφίες μέσω της SUZUKI πού βρίσκεται αυτός.
Μετά από 1 μήνα....πηγαίνοντας για 2 αφού δεν είχε χρόνο να με κοιτάξει....είχε πολλές δουλειές...πήγα την περασμένη εβδομάδα σε ένα πρώην αρχιμηχανικό μιας αντιπροσωπείας που έκλεισε....ο μηχανικός είχε βρει σχέδια καλωδιώσεων...ψάχτηκε αρκετή ώρα....αλλάξαμε και τον αισθητήρα ψυκτικού υγρού....αποτέλεσμα "ΤΙΠΟΤΑ".
Το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει....και λύση δεν βρίσκεται....
Πριν φτάσω στην ακραία λύση "εγκέφαλος" θα ήθελα να ακούσω ιδέες.... παρόμοια προβλήματα.....έστω μια λύση !!

Ευχαριστώ εκ τον προτέρων

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Some Help
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 19:54 »
Αναφέρεις 2 προβλήματα... 1. ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο 2. δεν δουλεύει το air condintion.

Επειδή σε diesel δεν έχω καθόλου εμπειρία, θα σου γράψω κάποια πράγματα που ισχύουν στα βενζινοκίνητα, που ίσως έχουν ισχύ κ στο δικό σου.

Το aircondition με την ψύξη του κινητήρα δεν έχουν καμία σχέση!!!!

Ψύξη κινητήρα. Τσεκάρεις κ αλλάζεις όπου χρειαστεί τα εξής. Παραφλού, τρόμπα νερού, θερμοστάτης, ψυγείο, βεντιλαντέρ... Το καθένα έχει το στόρυ του... για το βεντιλατέρ θα σου πω μόνο, λειτουργεί με ένα ζελέ που έχει μέσα, κ όταν αυτό ζεσταθεί, "πετρώνει" με αποτέλεσμα να γυρνάει κ η φτερωτή...

γενικά κοίτα να δεις μήπως έχει στραβώσει κάποια φτερωτή...

Aircondition. όλα καλά αυτά που τσεκάρατε, το διακοπτάκη το τσεκάρατε?

γνώμη μου, βγάλε ότι πατέντες έχεις κάνει, κ κοίτα τα προβλήματα ξεχωριστά, με προτεραιότητα την ψύξη του κινητήρα.
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος tasos1981

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3
Απ: Some Help
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 18:31 »
Φίλε Verse αρχικά ευχαριστώ για την απάντηση.
Όσο για το διακοπτάκι που ανέφερες ήταν απο τα πρώτα που έλεγξα....."Μέχρι την επόμενη επίσκεψη μου σε αυτόν πήγα και σε μια αντιπροσωπεία....(το μόνο θετικό σε αυτή την κίνηση ήταν ότι έτυχε να έχει ένα Jimny εκεί και το επέτρεψε ο ιδιοκτήτης του να βγάλει το "σώμα με τους διακόπτες του καλοριφέρ και να δούμε μήπως οφειλόταν σε αυτό....λειτουργούσε καλώς." Δηλαδή ούτε με το διακόπτη απο το άλλο Jimny άναβε το aircondition.
Όσο για την σχέση του aircondition με την ψύξη του κινητήρα....τα έθεσα παρέα μιας κατά την λειτουργία του aircondition ενεργοποιείται εαν δεν κάνω λάθος και το βεντιλατέρ "για να μην σηκώνει πίεση ...κάτι τέτοιο" και παράλληλα για την ψύξη του κινητήρα πάλι έπρεπε να ανάβει το βεντιλατέρ μετά απο κάποια θερμοκρασία....συμπέρασμα δικό μου είναι ότι ίσως έχουν κάτι κοινό...μιας και συνεργάζονται!

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Some Help
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 20:07 »
Φίλε μου, στα βενζινοκίνητα, υπάρχουν 2 βεντιλατέρ... το ένα είναι μηχανικό (αυτό που εξήγησα με το gel) κ είναι υπεύθυνο για την ψύξη του μοτέρ, κ το άλλο ηλεκτρικό που ενεργοποιείτε μαζί με το aircondition...

Γνώμη μου, βγάλε όλες τις πατέντες.... απενεργοποίησε το aircondition, κ δες τι παίζει με την ψύξη σου... δηλ παρατήρησε ότι το βεντιλατέρ λειτουργεί όταν ανέβει η θερμοκρασία (οπτικά εννοώ, άνοιξε καπό κ περίμενε να ζεσταθεί το μοτέρ), αν ενεργοποιείται κ η θερμοκρασία ανεβαίνει, ελέγχεις όλα αυτά που σου έγραψα...

αφού λύσεις το θέμα με την ψύξη, μετά θα καταγράψεις (έστω κ νοερά) ποια είναι η αλληλουχία της διαδικασίας από την στιγμή που πατάς τον διακόπτη κ μετά... κ θα ελέγχεις κάθε τι που περιλαμβάνει η διαδικασία... ότι τα κοίταξες μια φορά δεν σημαίνει κάτι... ξανά κ ξανά, έχοντας πάντα στο μυαλό σου την αλληλουχία (για να δεις που χαλάει η δουλειά, πχ πατάω διακόπτη, πάει ρεύμα στο ρελέ? ναι, αφού ανοίγει το ρελέ, κομπλάρει ο κομπρέσσορας μέσα από την βαλβίδα, κτλ κτλ) στο λέω γιατί μπορεί να είναι από μια βαλβίδα που κολλάει μέχρι ένα καλώδιο που είναι έτοιμο να κοπεί...

Τρίτη λύση, το παρατάς σε μια Suzuki κ του λες φτιαχτε το... τα συν κ τα πλην τα φαντάζεσαι... αν εν τω μεταξύ, βγάλεις φώτος (για να δούμε ποιες οι ομοιότητες με τα μοτέρ που ξέρουμε  / ξέρω) κ τιποτα διαγράμματα, με χαρά να ρίξω/ρίξουμε μια ματιά...

Άσχετο: σε ποια περιοχή μένεις?
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος anixneftis

  • Jimny
  • Μηνύματα: 73
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Some Help
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 00:27 »
Επειδη γνωριζω λογω δουλιας καμποσα πραγματακια για τα ντιζελ θα σου προτεινα αρχικα για τον κινητηρα να κανεις το εξης:οταν θα ανεβασει θερμοκρασιες αναψε το καλοριφερ του αυτοκινητου στα ζεστα και παρακολουθα αν κατεβαινει η θερμοκρασια(αυτο πρεπει να γινει)εφ οσον γινει ετσι ελεγχεις 3 πραγματα:κολαρα ψυγειου-θερμοστατη και τρομπα νερου-και τελικος το ψυγειο,μπορει να ειναι βουλομενο.Για το αιρ κοντισιον ξεκινα αρχικα απο το μοτερ να δεις αν περνα σωστα ρευμα και μετα πιασε ιμαντες κλπ.

Αποσυνδεδεμένος george36

  • Jimny
  • Μηνύματα: 554
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Some Help
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 02:27 »
νομιζω  οτι το ιδιο γινετε με το καλοριφερ κ στα βενζινοκινητα αν ανεβει η θερμοκρασια

κ παλι λεω νομιζω...

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Some Help
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 02:48 »
Ναι έτσι γίνετε... γιατί ανοίγει το κύκλωμα για να έρθει ζεστό αέρας.... σε αυτήν την περίπτωση είναι χαλασμένος θερμοστάτης...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος tasos1981

  • Jimny
  • Μηνύματα: 3
Απ: Some Help
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 20:11 »
Απο μια ματιά που έριξα...μόνο ένα βεντιλατέρ βλέπω (μήπως το άλλο μου έπεζε κρυφτούλι?)....το οποίο λειτουργεί σε 2 σκάλες όταν το δοκίμαζα με τα ρελέ.
Πριν κάνω την πατέντα αλλά και τώρα όταν ανέβει η θερμοκρασία του κινητήρα δεν ανάβει σε καμία σκάλα....και αναγκαζόμουν να κάνω αυτό που είπε ο Anixneftis ώστε να πέσει η θερμοκρασία.
Αυτό με την  αλληλουχία της διαδικασίας για το a/c περιμένω κάτι σχέδια όλου του κυκλώματος μέσα απο την SUZUKI....ελπίζω να τα έχω σύντομα για να έχω έναν οδηγό.

Μερικές φώτο απο τον κινητήρα είναι στο παρακάτω link
http://postimage.org/gallery/1jp2jee3s/

Με το που θα βρώ λίγο χρόνο θα κοιτάξω την τρόμπα και τον θερμοστάτη.....
όσο για το ψυγείο πως φαίνεται άμα είναι βουλωμένο χωρίς να ανοιχτεί?? 
Το δοχείο διαστολής δεν έχει τπτ "βρωμιές"....μόνο καθαρό παραφλού.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: Some Help
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 20:38 »
δεν φαίνεται δυστυχώς.... για να μην αδειάζεις άδικα όλο το παραφλού, δες πρώτα τον θερμοστάτη, που δεν θα χάσεις πολλά υγρά...

για να τον δοκιμάσεις: τον βγάζεις έχοντας το μοτέρ κρύο... τον βάζεις σε μια κατσαρόλα με νερό κ ξεκινάς να τον βράζεις... λίγο πριν την βράση (κοντά στους 82-88 βαθμούς κελσίου) θα τον δεις να ανοίγει... αν δεν ανοίξει, αλλαγή...

τώρα για το ένα βεντιλατέρ, αν όντως είναι μόνο ένα, κ είναι ηλεκτρικό (αφού ανέφερες ρελέδες) ίσως σε μια σκάλα λειτουργεί για την ψύξη κ σε δεύτερη να λειτουργεί για το ψυγείο του aircondition... αν κάτι πάει στραβά εκεί, κ δεν μπλοκάρει για το aircondtion, ίσως κάποιος αισθητήρας δεν αφήνει τον κομπρέσσορα να μπλοκάρει...

όλα αυτά είναι εικασίες... βρες σχεδιαγράμματα ή το workshop manual  του μοντέλου σου (έτσι ψάξτο στο νετ)...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος kyriakou

  • Jimny
  • Μηνύματα: 62
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Some Help
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 14, 2011, 01:01 »
Παιδία εμένα έχει παρουσίαση  ένα  άλλο πρόβλημα το αμάξι  ( ευτυχώς  σπάνια )   μερικές  φορές   δεν  δουλεύουν  τα  παράθυρα  ,και  επανέρχονται  σε λειτουργία  μόνο  αν  σβήσω  το  κινητήρα  και  τον  βάλω  πάλι  μπροστά  ???