jimnyclub.com
Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Μηχανολογικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΜΗΤΣΟΣ στις Δεκέμβριος 22, 2010, 16:54
-
Παληκαρια καιβω λιγα. Θα εχω μαγαλυτερα προβληματα στο μελλον? εχω 145.000. προσφατα (εδω ακι 3000) αλλαξα κεφαλαρι. αν εχει σημασια ποσο καιω σας λεω οτι 1/2 λιτρο στα 2000. ολεσ οι γνωμεσ δεκτες. Σημ. μπορει να οφείλετε και στο οτι ο μαστορασ σωνει και καλα επεμενε και εβαλε λεπτοτερο λαδι απο αυτο που προβλεπεται?
-
μην ανχωνεσαι και εγω καιω στις2500κμ μισο λιτρο και εχω 63000(castol magnatec 10w40)
-
εχω βρει κατι λαδια , γερμανικα νομιζω, που μου τα συστινει καποιος οτι μετα τισ δυο αλλαγες (εχεισ βεβαια απο νωρισ διαφορα, ετσι λεει τουλαχιστον) στοπ το καψιμα λαδιου. τα 4 λιτρα στα 45 ευρω.
-
Το να καίει λάδια το αμάξι δε μου ακούγεται φυσιολογικό. Το δικό μου με πάνω από 200.000 χλμ, μοντέλο 91, δε καίει σταγόνα..... και είναι και πουσαρισμένο...
-
Το να καίει λάδια το αμάξι δε μου ακούγεται φυσιολογικό. Το δικό μου με πάνω από 200.000 χλμ, μοντέλο 91, δε καίει σταγόνα..... και είναι και πουσαρισμένο...
+1 το να καίει λάδια το αμάξι... δεν είναι καθόλου καλό και σίγουρα κάποιο άλλο πρόβλημα υπάρχει...
Εγω έχω γύρω στα 150.000km και δεν καιει σταγόνα...
-
Το να καίει δεν είναι κ τόσο κακό... Εξαρτάται πόσα καίει ανά πόσα ΚΜ. Τι λάδι βάζουμε κ πότε τα καίει (μετά από τσίτες, ζωρίσματα κτλ). Λίγο να έχουν φαγωθεί τα τσιμουχάκια βαλβίδων θα δούμε απώλεια... Συχνή παρακολούθηση, κ ίσως δοκιμή από άλλες μάρκες... Εγω τελευταίως είδα με συγκεκριμένο λάδι, απώλεια από τις αναθυμιάσεις. Τώρα είμαι σε δοκιμή άλλης μάρκας κ άλλων νούμερων...
Ναι, το λεπτότερο λάδι καίγεται πιο εύκολα... Αν άλλαξες πρόσφατα καπάκι, κοίτα μην έχεις διαρροές από εκεί...
-
Δεν μου εχει καψει καθολου κ εχει 86000 χμτ περιπου. Δεν ειναι φυσιολογικο.
-
Δεν μου εχει καψει καθολου κ εχει 86000 χμτ περιπου. Δεν ειναι φυσιολογικο.
Μια χαρά φυσιολογικό είναι... Αλλά κ να σου κάψει λίγο δεν είναι κακό... Τα μέταλλα του μοτέρ με την πάροδο των ΚΜ έχουν μεγαλύτερες ανοχές, με αποτέλεσμα να καίγεται λίγο λάδι... Η ποσότητα μετράει, άλλο να καίει μισό λίτρο ανά αλλαγή (7500ΚΜ) κ άλλο ανά 1000ΚΜ...
-
απο τη μια μερια ειναι καλο!!! yah
γιατι δεν χρειαζεται να αλαζεις μονο θα συμπληρωνεις 0_21 a105.
χωρις πλακα..... 87
το φυσιολωγικο ειναι γυρω στα 200 gr.στις 5000 χιλ. αλλαγη απο εκει
και μετα υπαρχυ πρωβλημα μονο να το ψαξης.
-
Παληκαρια καιβω λιγα. Θα εχω μαγαλυτερα προβληματα στο μελλον? εχω 145.000. προσφατα (εδω ακι 3000) αλλαξα κεφαλαρι. αν εχει σημασια ποσο καιω σας λεω οτι 1/2 λιτρο στα 2000. ολεσ οι γνωμεσ δεκτες. Σημ. μπορει να οφείλετε και στο οτι ο μαστορασ σωνει και καλα επεμενε και εβαλε λεπτοτερο λαδι απο αυτο που προβλεπεται?
Μπορεις σε παρακαλω να πεις ποιο μοντελο εχεις και τι λαιδια και με τι ιξωδες χρησιμοποιεις?
-
ΜΟΝΤΕΛΟ 1998. ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΟΤΙ ΕΒΑΛΕ Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ. ΤΟΝ ΞΕΡΩ ΧΡΟΝΙΑ. ΑΠΛΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΛΟΓΩ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΡΧΙΚΑ ΨΙΛΑ. (ΘΥΜΑΣΕ ΤΟΝ ΧΑΡΥ ΚΛΙΝ ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΝ ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΥΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΑΚΟΥΕΙ Ο ΜΗΤΣΟΣ. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΣ ΤΟΝ ΞΑΝΑΡΩΤΑΝΕ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΟΥ, ΑΠΑΝΤΗΣΕ)
-
Καλησπερα
Καταρχην υπαρχει διαφορα αναμεσα στη φυσιολογικη φθορα των λαδιων και στο καψιμο των λαδιων.Δεν ειναι φυσιολογικο να "καίει" λάδια μια μηχανή.
Το οτι καίει λάδια οφείλεται είτε σε φθορά του κυλίνδρου που σημαίνει ότι έχουν σχηματιστεί γρατζουνιές και γδαρσίματα μεσα στον κύλινδρο και έτσι περνάνε λάδια από το κάρτερ μέσα στον θάλαμο καύσης και καίγονται, είτε σε φθορά στη φλάντζα και το καπάκι κεφαλής.Απο την άλλη μπορεί να μην τα καίει αλλά να τα χάνει από κάποια διαρροή.
-
ΜΟΝΤΕΛΟ 1998. ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΟΤΙ ΕΒΑΛΕ Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ. ΤΟΝ ΞΕΡΩ ΧΡΟΝΙΑ. ΑΠΛΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΛΟΓΩ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΡΧΙΚΑ ΨΙΛΑ. (ΘΥΜΑΣΕ ΤΟΝ ΧΑΡΥ ΚΛΙΝ ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΝ ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΥΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΑΚΟΥΕΙ Ο ΜΗΤΣΟΣ. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΣ ΤΟΝ ΞΑΝΑΡΩΤΑΝΕ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΟΥ, ΑΠΑΝΤΗΣΕ)
Κατ΄αρχας θα ηθελα να σε παρακαλεσω να μην γραφεις με κεφαλαια...ειναι σαν να φωναζεις....
Οι μάστοροι βάζουν ότι έχουν να πουλήσουν είτε είναι φίλοι μας είτε όχι.... γι αυτό πρέπει να προσέχουμε.....Από την αιτιολογία ότι είναι χειμώνας και καλοκαίρι είναι καταλαβαίνει κανείς ότι είναι λόγια εμπειροτέχνη και ουδεμία σχέση έχει από μηχανικής σκοπιάς....κοίτα σε παρακαλώ το manual σου και δες τι ιξώδες και τι προδιαγραφές πρέπει να πληροί το λιπαντικό σου, πήγαινε αγόρασε(κάποιο επώνυμο brand) και πήγαινε την επόμενη φορά με τα λαδάκια σου.....επίσης μην ξεχνάς κάθε φορά να αλλάζεις και φίλτρο....δεν κοστίζει κάτι και προσφέρει πολλά! Γενικά βλέπω στα συνεργεία τον τελευταίο καιρό να τοποθετούν μούφα αναλώσιμα τι να πω....
-
Παληκαρια καιβω λιγα. Θα εχω μαγαλυτερα προβληματα στο μελλον? εχω 145.000. προσφατα (εδω ακι 3000) αλλαξα κεφαλαρι. αν εχει σημασια ποσο καιω σας λεω οτι 1/2 λιτρο στα 2000. ολεσ οι γνωμεσ δεκτες. Σημ. μπορει να οφείλετε και στο οτι ο μαστορασ σωνει και καλα επεμενε και εβαλε λεπτοτερο λαδι απο αυτο που προβλεπεται?
Το να καίει λάδια δεν είναι φυσιολογικό. Αλλά όταν το αμάξι καίει λάδια βάζεις το αμέσως χοντρύτερο λάδι από το προβλεπόμενο και όχι όπως έκανε ο μηχανικός σου που έβαλε το αμέσως ψιλότερο.
-
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...
το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...
100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
-
Δεν ειναι καλο να αλλάζεις τον τύπο του λαδιού στο μοτέρ.Με αυτό που ξεκινάει πρεπει να συνεχιζει να δουλευει.Το φυσιολογικο είναι να φθείρεται γύρω στο 10% στα 10.000χλμ μιλώντας πάντα για 10w 40.
-
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...
το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...
100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...
-
η θερμοκρασια του λαδιου οντως ειναι 80-90 βαθμους?απο οσο ξερω σε μεγαλυτερες μηχανες ειναι γυρω στους 50.εχει τοσο διαφορα?
-
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...
το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...
100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...
Συμφωνώ μεν, αλλά... lol lol
σε όλα τα service manual υπάρχει ένα αντίστοιχο πινακάκι με αυτό http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.aa1car.com/library/oil_chart.jpg&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/motor_oil_605.htm&usg=__Okp_ZFB3S8-BDzhph9V67mbY9-o=&h=296&w=263&sz=15&hl=el&start=0&zoom=1&tbnid=ffOJLB0h6ZEBbM:&tbnh=126&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dproper%2Bengine%2Boil%2Bviscosity%2Bchart%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=257&vpy=52&dur=2808&hovh=236&hovw=210&tx=111&ty=139&ei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&oei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:1,s:0
δείχνει λοιπόν πως οι εξωτερικές θερμοκρασίες επηρεάζουν τι λάδι θα χρησιμοποιήσουμε... κ μην ξεχνάμε πως εκτός του ότι δεν έχουμε κατευθείαν 80 βαθμούς στο μοτέρ, το λάδι βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες κ ίσως για περισσότερο διάστημα όταν δεν κινούμε το αυτοκίνητο...
Επίσης ρόλο παίζει κ το πόσο πολύστροφο ή όχι είναι το κάθε μοτέρ...
Για να μην το παιδεύουμε, το jimny με 10-40 είναι πλήρως καλυμμένο στο 99,9% των περιπτώσεων... αν κάποιος μένει στα βουνά, ένα 5-30 ή 5-40 το χειμώνα κακό δεν κάνει...
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
-
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...
το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...
100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...
Συμφωνώ μεν, αλλά... lol lol
σε όλα τα service manual υπάρχει ένα αντίστοιχο πινακάκι με αυτό http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.aa1car.com/library/oil_chart.jpg&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/motor_oil_605.htm&usg=__Okp_ZFB3S8-BDzhph9V67mbY9-o=&h=296&w=263&sz=15&hl=el&start=0&zoom=1&tbnid=ffOJLB0h6ZEBbM:&tbnh=126&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dproper%2Bengine%2Boil%2Bviscosity%2Bchart%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=257&vpy=52&dur=2808&hovh=236&hovw=210&tx=111&ty=139&ei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&oei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:1,s:0
δείχνει λοιπόν πως οι εξωτερικές θερμοκρασίες επηρεάζουν τι λάδι θα χρησιμοποιήσουμε... κ μην ξεχνάμε πως εκτός του ότι δεν έχουμε κατευθείαν 80 βαθμούς στο μοτέρ, το λάδι βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες κ ίσως για περισσότερο διάστημα όταν δεν κινούμε το αυτοκίνητο...
Επίσης ρόλο παίζει κ το πόσο πολύστροφο ή όχι είναι το κάθε μοτέρ...
Για να μην το παιδεύουμε, το jimny με 10-40 είναι πλήρως καλυμμένο στο 99,9% των περιπτώσεων... αν κάποιος μένει στα βουνά, ένα 5-30 ή 5-40 το χειμώνα κακό δεν κάνει...
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
+1 χεχε πραγματικα σε τετοια επιπεδα πρεπει να τεκμηριωνουμε τις αποψεις μας ουτως ωστε να βγαινει κατι θετικο.....απο τα φορουμ......το μονο που θελω να προσθεσω ειναι το εξης....ενα λαδι 5w30 με ενα 10w40 σε εφαρμογες σαν τις δικες μας δεν εχει απολυτως καμια διαφορα(σαν αποτελεσμα στην πραξη) το θεμα ειναι αν το λιπαντικο που χρησιμοποιουμε ανταποκρινεται πραγματικα σε μετρησεις σε αυτα που υποσχεται...γιατι δυστυχως πανω απο τα 3/4 των brand που μας πουλανε δεν κανουν ουτε για τις φριτεζες που λεει ο λογος....
Πραγματικα αν καποιος ειχε την πολυτελεια να μετρησει τα πραγματικα στοιχεια θα απογοητευοταν
-
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
[/quote]
-
Σωστός, κ εδώ να προσθέσω πως πχ το 10-40 μιας εταιρίας μπορεί να είναι το ίδιο λεπτό με το 5-30 μιας άλλης ;) Επίσης, δοκιμάζοντας λάδια καλό είναι να αφήνουμε τουλάχιστον 2 αλλαγές πριν βγάλουμε τα συμπεράσματα μας για το αν καίει, αν έχει περισσότερο θόρυβο κτλ....
Βέβαια αυτά είναι αρκετά ψιλά γράμματα για τους περισσότερους που δεν έχουν το χρόνο κυρίως να ασχοληθούν... Με συχνές αλλαγές λαδιών (αν είναι δυνατόν κ στις 5000 ΚΜ) κ σπορέλαιο που λέει ο λόγος να βάζουμε, πρόβλημα δεν υπάρχει...
-
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
[/quote]
λαθος τροποποιηση...
μπερδευτηκα,γιατι ειχα στο μυαλο μου,δικτυα με ξεχωριστο ψυγειο λαδιου(diesel μηχανες) κτλ... ???