jimnyclub.com
Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Κατασκευές / Μετατροπές => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ στις Μάιος 11, 2006, 14:39
-
Το σκεπτικό επέμβασης στο jimny μου ήταν αρχικά να βελτιωθούν ορισμένα κατασκευαστικά λάθη της Suzuki όσον αφορά τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου , αφετέρου να μην επηρεαστεί σημαντικά η ασφάλτινη συμπεριφορά του καθώς το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται καθημερινά στην δουλειά και επίσης γίνονται ταξίδια με αυτό.
Αρχικά , να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Κώστα τον Σίρρο για τις συμβουλές του και την υπομονή του στον καταιγισμό τον ερωτήσεών μου, τον νονό του billia στην Λιβαδειά για την υλοποίηση της ιδέας και φυσικά τον billia για τα σουβλάκια στην Κρύα.
Το αυτοκίνητο φόραγε ανάρτηση Monroe+mad(+3.5cm) ,λάστιχο COLWAY macho M+S 205/75/15 και είχε πίσω locker της ARB.Οι επιδόσεις του εκτός δρόμου, για τα δεδομένα μου, ήταν αρκετά ικανοποιητικές και υστερούσε μόνο σε λίγο ύψος και δύναμη κινητήρα.
Αποφασίστηκε λοιπόν ,αντί για αντικατάσταση κινητήρα, να μπει ένα βελτιωμένο κιβώτιο σε μακριές και κοντές σχέσεις “design by sirros “ .Μετρήθηκαν οι επιδόσεις πριν και μετά βάσει ταχυμέτρου και με δεδομένο ότι το παραπάνω ελαστικό έχει μετρημένη διάμετρο 70 cm (είναι αναγόμωση –μην ψάχνετε με τον κανόνα).
ΜΑΚΡΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΣΧΕΣΗ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΛΜ.(πριν) ΧΛΜ.(μετά)
1 3000 22
2 3000 39 31
3 3000 52 41
4 3000 72 59
5 3000 85 70
5 3500 100 4300(στροφές)
ΚΟΝΤΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΣΧΕΣΗ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΛΜ(πριν) ΧΛΜ.(μετά)
1 3000 10 5
2 3000 25 21
3 3000 33 26
4 3000 45 35
5 3000 52
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
1.Η πρώτη μακριά είναι κοντύτερη από την δευτέρα στα κοντά , αντίθετα απ ότι πίστευαν πολλοί και ανέβαιναν ανηφόρες με τρίτη και τετάρτη κοντή σε πορεία.
2.Οι μακριές σχέσεις «κόντυναν» σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι οι κοντές.
ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
Στην άσφαλτο η ταχύτητα ταξιδίου τώρα είναι 80-85 χλμ.(3500-3800 στροφές).Έχεις την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο έχει την ροπή ενός μεγαλύτερου κινητήρα (1800-2000 κυβικά) χωρίς όμως την δύναμή του (λογικό) γι αυτό και οδηγείς με μια ταχύτητα πάνω. Στις προσπεράσεις μικρού εύρους χλμ. (δηλαδή θέλει κάποιος να επιταχύνει από 70 στα 85 χλμ) το αυτοκίνητο φεύγει σαν να έχει turbo μετά όμως πέφτει απότομα και αν δεν υπολογίσεις καλά μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις σχέση πάνω στο προσπέρασμα. Χαρακτηριστικό είναι ότι όταν προσπερνάς με 4η και μετά αλλάζεις σε 5η το αυτοκίνητο «φρενάρει» αφού η τελευταία παύει πια να είναι overdrive. Επίσης ακούγεται ένα διαρκές σφύριγμα κατά την επιτάχυνση.Το κουφό όμως ήταν , όταν γυρνώντας από την Λιβαδειά στο Αλιβέρι ,παρατήρησα ότι είχα χρειαστεί την μισή σχεδόν βενζίνη .Παρά την έκπληξη,η εξήγηση είναι μάλλον απλή αφού μπορεί να διατήρησα τις ίδιες στροφές στον κινητήρα πριν και μετά, όμως τα χλμ. είναι λιγότερα και η αεροδυναμική αντίσταση του jimny σημαντικά μικρότερη.Επίσης το αυτοκίνητο τώρα δεν ζορίζεται να τα βγάλει καθώς συμπεριφέρεται σαν να έχει μεγαλύτερο κινητήρα.
Εκτός δρόμου ,σε δοκιμή στην πασίγνωστη πίστα του Αλιβερίου, σε ανέβασμα μέτριας δυσκολίας πρανούς ( λόγος μήκους προς ύψος 2.63/5.01= 52.5 % κλίση- μετρημένη με τοπογραφικό όργανο ) όπου το αυτοκίνητο αρχικά ανέβαινε με πρώτη κοντή , τώρα μπορεί και με δευτέρα κοντή , πρώτη μακριά , ενώ με φόρα τα καταφέρνει και με τρίτη κοντή αλλά και πισωκίνητο!!!!!
Για να κερδίσει ύψος το αυτοκίνητο , τοποθετήθηκε ένα body-lift (+5cm) και αποστάτες μιας ίντσας στο μετατρόχιο.Στην άσφαλτο , η συμπεριφορά βελτιώθηκε αισθητά παρά το γεγονός ότι σηκώθηκε το κέντρο βάρους και τώρα το αυτοκίνητο δείχνει να κρατάει καλύτερα στις στροφές ενώ παρουσιάζει μια ελαφρώς υποστροφική τάση (δεν το έκανε πριν).
Την επόμενη εβδομάδα θα τοποθετηθούν αμορτισέρ Monroe πιο μακριά (κωδικοί by billias) πακέτο με ελατήρια mad(+6 cm) για να βελτιωθεί η κρέμαση των τροχών .Επίσης θα μπουν μεγαλύτερα ελαστικά για να βελτιωθεί η ταχύτητα ταξιδίου καθώς να πηγαίνεις στην εθνική με 80 χλμ. είναι υπόθεση για πολύ γερά νεύρα και εγώ δεν τα έχω.Τέλος αναγκαστικά πρέπει να γίνει ένα επιμελές κούρεμα σε φαναρτζή των μπροστινών θόλων και φρυδιών των φτερών , καθώς οι τροχοί τώρα είναι έξω από το αμάξωμα και βρίσκουν.
Σε επόμενο post θα γράψω τις μετρήσεις για την ανάρτηση , όπως και ακριβέστερες για την κατανάλωση αλλά και την σαφήνεια του ταχυμέτρου.
Υ.Γ.-1 Ζητώ συγνώμη για το μεγάλο post αλλά θεωρώ χρέος μου , όπως εγώ πήρα έτοιμες λύσεις τσάμπα από φιλαράκια συν-forum-ιστές τις οποίες αυτοί έχουν χρυσοπληρώσει , έτσι και εγώ να μεταφέρω την όποια εμπειρία και με όση αντικειμενικότητα μπορώ στους άλλους και ειδικά στα καινούργια μέλη.
Υ.Γ.-2 Ψάχνω να βρω στις σημειώσεις μου από το Πολυτεχνείο τους μαθηματικούς τύπους που συσχετίζουν την σχέση του διαφορικού, του κιβωτίου , των στροφών του κινητήρα ,την διάμετρο της ρόδας και την τελική ταχύτητα που προκύπτει απ όλα αυτά για να μπορέσω να καταλήξω στην ιδανική επιλογή διάστασης ελαστικού. Επειδή στο γραφείο επικρατεί ένας χαμός λόγω επαγγελματικού φόρτου , εάν κανείς μπορεί να βοηθήσει θα του είμαι ευγνώμων.
-
Καλά τελειώματα και ρίξε και καμία φωτό στο τέλος να "θαυμάσουμε" ...... >s014
-
Υ.Γ.-1 Ζητώ συγνώμη για το μεγάλο post αλλά θεωρώ χρέος μου , όπως εγώ πήρα έτοιμες λύσεις τσάμπα από φιλαράκια συν-forum-ιστές τις οποίες αυτοί έχουν χρυσοπληρώσει , έτσι και εγώ να μεταφέρω την όποια εμπειρία και με όση αντικειμενικότητα μπορώ στους άλλους και ειδικά στα καινούργια μέλη.
Φίλε μή ζητάς συγνώμη για μιά τόσο καλή περιγραφή... Τέτοιες χρειαζόμαστε και συγχαρητήρια και σε σένα που τα έγραψες και στα παιδιά που ενώ έχουν πληρώσει περιουσίες και έχουν καταναλώσει άπειρο χρόνο, για να αποκτήσουν γνώση, έχουν τη διάθεση να βοηθούν ανιδιοτελώς εμάς τους υπόλοιπους... gr_t _brav/ _thank>
017>/ 017>/ 017>/
-
Δημήτρη πολύ καλή περιγραφή φίλε μου, μπράβο...
-
Υ.Γ.-1 Ζητώ συγνώμη για το μεγάλο post αλλά θεωρώ χρέος μου , όπως εγώ πήρα έτοιμες λύσεις τσάμπα από φιλαράκια συν-forum-ιστές τις οποίες αυτοί έχουν χρυσοπληρώσει , έτσι και εγώ να μεταφέρω την όποια εμπειρία και με όση αντικειμενικότητα μπορώ στους άλλους και ειδικά στα καινούργια μέλη.
Φίλε μου τα είπες όλα και σε ευχαριστούμε...
-
Μπραβο βρε Δημητρη!!!
Αξιος αξιος για τη λεπτομερη περιγραφη σου και σου ευχομαι (οπως ολοι μας) καλοταξιδο και να το ευχαριστιεσαι οσο μπορεις περισσοτερο!!!
Τσιμπα τωρα και τη"μπηχτη": ANTE ΒΡΕ... ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗ... ΚΕΡΚΙΝΗ!!! >:D >:D >:D
-
Τσιμπα τωρα και τη"μπηχτη": ANTE ΒΡΕ... ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗ... ΚΕΡΚΙΝΗ!!! >:D >:D >:D
Δημήτρη ανέβα....το δικό σου χωράει άνετα στο τρένο >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
For whom the bell tolls lol lol lol
-
Με μερικές φωτογραφίες θα σου δίναμε και το master, αλλά και έτσι μπράβο, καταπληκτική ανάλυση.
-
Ωραίος ο Δημήτρης, κανόνισε την επόμενη που θα έρθω Πετριές να πάμε βόλτα... ;) ;) ;)
-
Ευχαριστώ όλους!
Φωτο θα μπουν όταν τελειώσει, τώρα δεν έχει νόημα.Αντώνη θα τα πούμε κάτω αλλά είναι ήδη όλα στεγνά.Σήμερα το δοκίμασα στις όχθες στο ποτάμι στο Αλιβέρι , ανέβηκε πισωκίνητο και τρελλαθήκανε όλοι. Καλύτερα να πάμε για σπληνάντερο prov> και _beer1>
-
cl cl ρε Δημήτρη cl cl
πολύ καλό το post ειδικά οι μετρήσεις...
απόφαση για ελαστικά?
-
Thanks, Μάριε.
Έλεγα να βάλω τώρα ένα Α/Τ της AVON σε 30*9.5 που είχα βρει φτηνό και απο Νοέμβριο το KAYMAN αλλά τελικά το μετάνιωσα με όλα αυτά τα βάλε-βγάλε και με δεδομένο ότι εγώ δεν θέλω να φτιάξω το απόλυτο όπλο αποφάσισα να βάλω το καινούργιο mud της COOPER (DISCOVERER STT) σε 30*9.5 και να το έχω όλο τον καιρό , πιό φτηνά έρχεται και γλυτώνεις την φασαρία με τις ζυγοσταθμίσεις.Το πρόβλημα είναι ότι το λάστιχο είναι θηρίο (ζυγίζει 20 κιλά και έχει διάμετρο 74.5 cm) και φοβάμαι μήπως τα οφέλη απο το κιβώτιο πάνε τσάμπα.
Σε λίγες μέρες θα ενημερώσω σχετικά...
-
....και με δεδομένο ότι εγώ δεν θέλω να φτιάξω το απόλυτο όπλο...
φάνηκε από την αρχή οτι είσαι ασφάλτινος lol lol
.....Στην άσφαλτο , η συμπεριφορά βελτιώθηκε αισθητά παρά το γεγονός ότι σηκώθηκε το κέντρο βάρους και τώρα το αυτοκίνητο δείχνει να κρατάει καλύτερα στις στροφές....
lol lol lol ha ha ha ha ha ha
-
Αν και με μερικούς ….μήνες καθυστέρηση , μετρήθηκαν και οι υπόλοιπες παράμετροι που είχα υποσχεθεί. Έχουμε λοιπόν :
ΤΑΧΥΜΕΤΡΟ
Μετρήθηκε η ακρίβεια του ταχυμέτρου σε αντίστοιχη και ταυτόχρονη πορεία με δύο άλλα αυτοκίνητα με «μαμά» ζαντολάστιχα και διαπιστώθηκε ότι υπάρχει σφάλμα 12-13 χλμ. στα 100 . Δηλαδή όταν το ταχύμετρό μου δείχνει 100 , τα πραγματικά είναι 112-113 χλμ.
Επίσης μετρήθηκε και η ακρίβεια του χιλιομετρητή σε πορεία με «μαμά» VVT όπου παρατηρήθηκε σταθερό σφάλμα 2.2 χλμ κάθε 20 χλμ. , δηλαδή όταν η ένδειξη σε εμένα ήταν 20 χλμ. διανυθείσας απόστασης , στο VVT έδειχνε 22.2 χλμ. , άρα με αναγωγή στα 100 προκύπτει 111 πραγματικά , οπότε επαληθεύεται και η μέτρηση με το ταχύμετρο.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Η κατανάλωση του αυτοκινήτου μετά την μετατροπή , έχει μετρηθεί κατά μέσο όρο στα 11.0 lt/100 km . Οι μετρήσεις έγιναν σε κίνηση στο επαρχιακό δίκτυο και σε πατημένους χωματόδρομους όπου αναγκάζομαι να κινούμαι λόγω επαγγέλματος.
Με σταθερή ταχύτητα γύρω στα 100 χλμ. στην εθνική , μπορεί κάποιος να «ρίξει» τον μέσο όρο σίγουρα. Ενδεικτικά να αναφέρω όμως ότι , στην εκδρομή στο Πανταβρέχει όπου χρειάστηκε να τρέξω στην εθνική με 130-140 για να προλάβω τους υπόλοιπους , σε απόσταση 90 χλμ. το αυτοκίνητο άδειασε το μισό ντεπόζιτο.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Στο αυτοκίνητο έχουν τοποθετηθεί τα COOPER DISCOVERER stt II σε διάσταση 30*9.5*15. Τα δουλεύω με πιέσεις 26-28 ανάλογα το terrain.
Στην άσφαλτο δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου (απίστευτο αλλά αληθινό) , έχουν καλό κράτημα αν και σε πίεση στις στροφές «μπαλονάρουν» και σε αναγκάζουν να κόψεις ταχύτητα.
Το «ψιλόβροχο» που επεσε αυτές τις μέρες στην Εύβοια ήταν μοναδική ευκαρία. Στην λίγη βροχή η στον βρεγμένο δρόμο μετά την βροχή , αποδείχθηκε ότι θέλει προσοχή καθώς το αυτοκίνητο μου γλίστρησε 2-3 φορές ( το πίσω μέρος) με σχετικά μέτρια χλμ. Επίσης στο φρενάρισμα μπλοκάριζε αρκετά πιο εύκολα.
Αντίθετα , στην πολύ βροχή , σε σημείο όπου δεν ήταν αρκετή η τρίτη σκάλα στους υαλοκαθαριστήρες , τα λάστιχα είχαν πάρα πολύ καλή συμπεριφορά ακόμα και σε πιεσμένα χλμ στα στροφιλίκια από Παραλία Κύμης για Κύμη.Το φρενάρισμα επίσης ήταν καλό.
Αρνητική εντύπωση ήταν το έντονο τράβηγμα που παρατηρήθηκε όταν το αυτοκίνητο πάταγε μονόπλευρα σε λιμνασμένα νερά. Θεωρώ όμως ότι η αιτία δεν ήταν τα λάστιχα και το μεγάλο πλάτος τους αλλά οι αποστάτες στο μετατρόχιο που έχουν τοποθετηθεί και αναγκάζουν το τιμόνι να διαβάζει όλες τι ανωμαλίες του δρόμου η οποιαδήποτε δυσκολία έχει το οδόστρωμα και κατά συνέπεια η ισορροπία του αυτοκινήτου πάει περίπατο. Αυτές τις μέρες θα τοποθετηθεί αμορτισέρ τιμονιού και θα αφαιρεθούν οι αποστάτες γιατί τελικά αμφιβάλλω για την χρησιμότητά τους.
Τέλος , σε δοκιμή που έγινε μετά την βροχή σε ανάβαση προιόντων εκσκαφής (μαλακό , σαθρό και αργιλώδες σχεδόν έδαφος) το αυτοκίνητο ανέβηκε σε δύσκολο σημείο χωρίς το locker και με μικρή ταχύτητα για μεγαλύτερη δυσκολία. Γενικά τα τακούνια του έδειξαν ότι «αδειάζουν» εύκολα , το μόνο πρόβλημα είναι ότι όταν ξαναβγήκα στην άσφαλτο γέμισα όλο τον κεντρικό δρόμο μέχρι το σπίτι με λάσπες και τα αυτοκίνητα κρατούσαν απόσταση 30 μ. πίσω μου καθώς εκτοξεύονταν ρουκέτες λάσπης. Δεν το γράφω για κατόρθωμα , απλά την άλλη φορά θέλει λίγη διαδρομή με γκάζι σε πατημένο χωματόδρομο πριν να βγει κανείς στην άσφαλτο.
Αύριο περιμένω τις μηνύσεις από τα παρκαρισμένα που πέρναγα δίπλα τους
-
Δημήτρη μπράβο βρε φίλε, πολύ αναλυτική περιγραφή...
Οσο για τους αποστάτες στο μετατρόχειο, δεν τους αφήνεις, μιας και έχεις ψηλώσει??
-
Δεν χάνουμε τίποτα με μιά δοκιμή ;)
Ειλικρινά πάντως , το τράβηγμα που κάνουν στο τιμόνι είναι πολύ ενοχλητικό .
Να σκεφτείς ότι με την βροχή χτες αναγκαστικά έβαλα τετρακίνηση σε σημεία που πέρναγα πισωκίνητος άλλες φορές και με σχεδόν αντίστοιχες συνθήκες.
Ο μηχανικός μου εδώ που φτιάχνει και αγωνιστικά για αναβάσεις (rally ,saxo) επέμενε απο την αρχή ότι όπου τα έχουν τοποθετήσει για να αυξήσουν το πλάτος , μόνο προβλήματα έχουν δημιουργήσει στο στήσιμο της ανάρτησης. Δεν συγκρίνω καρπούζια με μήλα , αλλά είναι μια ένδειξη.
-
Θα δείς , μια δοκιμή θα σε πείσει άλλωστε...
Νομίζω ότι θα αίσθηση στους κλειδωνισμούς κυρίως , θα είναι μεγαλύτερη...
-
cl cl Μπραβο ρε Δημητρη ωραια περιγραφη ;)
Δημητρη τωρα το αμαξι χρειαζεται αρκετη προσοχη με τις υπαρχουσες συνθηκες! >rain< >rain<
Οσο για τους αποστατες μπορεις να δοκιμασεις να τους βγαλεις αλλα πιστευω οτι θα τους ξαναβαλεις! ;D ???
Τουλαχιστον εγω στο δικο μου με την αυξηση του μετατροχιου ειμαι ευχαριστημενος ,τουλαχιστον λογω μαλακου σετ αναρτησεων.!
ΥΓ αμα τους βγαλεις ;)..ξερεις εε..... lol lol lol lol
-
Πάντως Δημήτρη εμένα δεν παρουσίασαν οι αποστάτες κανένα απολύτως πρόβλημα, ίσα ίσα που βελτιώθηλε η αίσθηση στο δρόμο, μάλλον είναι θέμα ευθυγράμμισης...
-
Πιστευω οτι το τραβηγμα στα νερα οφειλετε στην διασταση και μονο εκει.Το βαρος του αυτοκινητου δεν φτανει να πατησει σωστα το λαστιχο οποτε και δεν δουλευει.Το ιδιο συμβαινει και στα χαμηλα αυτοκινητα οταν εχουν φαρδια λαστιχα!!!!
-
Οι αποστάτες αφαιρέθηκαν εδώ και 4 ημέρες.
Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώθηκε σημαντικά, δεν τραβάει κτλ. , το κράτημα στις στροφές δεν έχει ιδιαίτερη διαφορά παρ ότι πίεσα το αυτοκίνητο, οι κλίσεις όμως αυξήθηκαν λίγο και έγινε πιο νευρικό πάνω στην στροφή (παντα με παραπάνω χλμ). Η συμπεριφορά έγινε ξανά υπερστροφική . Γενικά , με νορμάλ ταχύτητες, η διαφορά είναι πολύ μικρή (προς το χειρότερο). Στο τέρμα του τιμονιού επίσης ακούγεται ένα ελαφρός ήχος ξυσίματος (κάπου βρίσκει τώρα το λάστιχο) ενώ το περίεργο είναι ότι ο θόρυβος κύλισης αυξήθηκε , ίσως επειδή ο τροχός είναι τώρα όλος μέσα στον θόλο.
Τελικά , αποφάσισα να τους ξαναβάλω όχι μόνο για όλα τα παραπάνω αλλά και για λόγους αισθητικής , καθώς το αυτοκίνητο ήταν πιο "άγριο" με τους τροχούς έξω απο το αμάξωμα.
Αυτά, τα συμπεράσματα δικά σας...
Υ.Γ. Αποστόλη, το τρέμουλο του πίσω τροχού που έβλεπες τελικά δεν είναι ζάντα αλλά στραβωμένο ημιαξόνιο. Ενθύμιο απο τις τελευταίες ανωριμότητές μου.
-
Πιστευω οτι το τραβηγμα στα νερα οφειλετε στην διασταση και μονο εκει.Το βαρος του αυτοκινητου δεν φτανει να πατησει σωστα το λαστιχο οποτε και δεν δουλευει.Το ιδιο συμβαινει και στα χαμηλα αυτοκινητα οταν εχουν φαρδια λαστιχα!!!!
Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου. Το είχα διαπιστώσει και σε γρήγορο ι.χ. που είχα παλαιότερα και δοκίμαζα φαρδύτερες ζάντες και λάστιχα. Απλά , με τους αποστάτες πολλαπλασιάζεται αυτό το φαινόμενο αφού αυξάνεται ο άξονας (μήκος) άρα και οποιαδήποτε μορφής ροπή που εμφανίζεται στην ανάρτηση- σύστημα διεύθυνσης αποκτάει σημαντική εγκεντρότητα.