jimnyclub.com
Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Κινητήρας => Μήνυμα ξεκίνησε από: dnm στις Νοέμβριος 11, 2009, 01:17
-
Η παρούσα ψηφοφορία αποτελεί απλά την άποψη όλης της παρέας μας αναφορικά με το θέμα της λίπανσης και σε καμία περίπτωση δεν χειραγωγεί προς ΚΑΜΙΑ κατεύθυνση.
-
Αντε σύντεκνοι ριξτε την ψήφο σας...... roc2 roc2 roc2
-
Προσωπικά δεν δίνω σημασία στην μάρκα του λιπαντικού... απλά προσπαθώ να τα αλλάζω συχνά.... ;)
Νομίζω οτι είναι η καλύτερη μέθοδος για την μακροζωία του κινητήρα....
-
majestic και εγω ετσι νομιζω οτι ισχυει τελικα....πραγματικα ομως θελω και τις αποψεις των πιο ψαγμενων στο θεμα.... ???
-
dnm νομίζω πως στις μέρες μας οι περισσότερες εταιρείες έχουν καλά λάδια στη γκάμα τους, από εκεί κ έπειτα επειδή κάθε μοτέρ είναι διαφορετικό μένει να βρούμε το καταλληλότερο λάδι για το δικό μας. Επίσης νομίζω πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως τα πλήρως συνθετικά (και ιδιαίτερα τα εστερικής βάσης) προσφέρουν ανώτερη και σταθερότερη υπό σχεδόν όλες τις συνθήκες λίπανση. Όσον αφορά την μακροζωία προσωπικά είμαι της άποψης πως το λάδι (δεδομένου πως πέραν της λίπανσης προσφέρει και απορρυπαντικές ιδιότητες) πρέπει να αλλάζετε όταν "βρωμίσει" αρκετά πάντως σίγουρα όχι με την πρώτη μαυρίλα. Τέλος προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει λάδια από σχεδόν όλες τις μάρκες που αναφέρεις. Διαφορές σίγουρα υπήρξαν πχ στροφάρισμα, κάποια κρύα ξεκινήματα, καύση λιπαντικού κοκ, αλλά ανάμεσα στα "καλά" λάδια των εταιρειών οι διαφορές τουλάχιστον αισθητικά εκμηδενίστηκαν. Σίγουρα βέβαια, με αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης και φυσικά αν κάποιος θέλει απόλυτα κριτήρια, με χημική ανάλυση θα μπορούσε να βρει κανείς διαφορές.
-
Γνώμη μου είναι ότι 'καλύτερο λιπαντικό' γενικά, δεν υπάρχει. Αυτό που υπάρχει είναι αξιόπιστη εταιρία.
Στα κοινά λιπαντικά που χρησιμοποιούμε εμείς ισχύει 'ότι πληρώνεις παίρνεις'.
Η τεχνογνωσία στα κοινά λιπαντικά είναι αυτονόητο ότι υπάρχει από όλες τις εταιρίες.
Τώρα αν διαφέρουν οι τιμές σε ίδια κατηγορία λιπαντικών, για εμένα δείχνει καθαρά και διαφορά στην ποιότητα του λαδιού.
Αυτό που πρέπει κάποιος όμως να έχει στο νού του είναι ότι αν κάποιο λιπαντικό κοστίζει π.χ.30% περισσότερο από κάποιο άλλο δεν σημαίνει ότι θα είναι και 30% καλύτερο.
Και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που έγραψε ο Χρήστος
Προσωπικά δεν δίνω σημασία στην μάρκα του λιπαντικού... απλά προσπαθώ να τα αλλάζω συχνά.... ;)
Νομίζω οτι είναι η καλύτερη μέθοδος για την μακροζωία του κινητήρα....
-
παιδια αγορασα κατι λαδια που μου προτειναν στην δουλεια...τα 8530 monolec της lubrication engineers...πανακριβα τα ατιμα!!! Θα τα δοκιμασω και θα ποσταρω.Εχει κανεις δικες του εντυπωσεις να μας πει?
-
Δύσκολο φίλοι μου να δοκιμάσεις λιπαντικά, δύσκολο >:( >:(
-
Δύσκολο φίλοι μου να δοκιμάσεις λιπαντικά, δύσκολο >:( >:(
Τί εννοεις?
-
Πάντως επειδή έχω ψαχτεί εγώ και η παρέα μου με φτιαγμένα αυτοκίνητα έχουμε παρατηρήσει ότι στα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα τα motul και τα eneos έχουν καλύτερη απόδοση.
-
Δύσκολο φίλοι μου να δοκιμάσεις λιπαντικά, δύσκολο >:( >:(
Τί εννοεις?
Απλά, εννοώ ότι είναι δύσκολο για έναν ιδιώτη να μετρήσει και να συγκρίνει λιπαντικά.
Εσύ προφανώς θεωρείς ότι είναι εύκολο?
Τι θα μετρήσεις δλδ?
-
Θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς τα ποιότητα κριτήρια των λιπαντικών.
Χρειάζονται πέρα από ειδικές γνώσεις και αντίστοιχη υλικοτεχνική υποδομή.
Πέραν τούτου όμως.... δεν χρειαζόταν να έχω τελειώσει το πολυτεχνείο και να έχω στην διάθεση μου χημείο για να καταλάβω πχ ότι το selenia to 20k που έβαζα στο puntaki που είχα, καιγόταν αμέσως και έβγαζα λευκούς καπνούς από πίσω ….Πράγμα το οποίο δεν συνέβη με άλλο λιπαντικό που χρησιμοποίησα αντ’ αυτού.
Πιστεύω πως υπάρχουν και κάποια ‘’εμπειρικά’’ στοιχεία που μπορεί να αξιολογεί κανείς και να εκφράζει μια άποψη.Μεχρι εκεί όμως.... Πάντα η γνώμη του ειδήμονα είναι αυτή που έχει αξία.
-
Επι 17 χρόνια χρησιμοποιούσα επώνυμα λάδια όπως Liqui Moli, Castrol, κτλ. Εννοείται πως διαφορά δεν είδα, αλλά πάντα τα άλλαζα μεταξύ 4000 και 5000 χλμ.
Βαριόμουνα να αλλάξω λάδια τώρα τελευταία και είπα στο μάστορα να κάνει τη δουλειά. Στη συζήτηση τι λάδια θα βάλω, απάντησε οτιδήποτε πληρεί κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές (κάποια νούμερα). Οι τιμές παίζουν από 5-6 έως 25 ευρώ το λίτρο, με ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές. Εννοείται οτι έβαλα τα φτηνότερα (και πιθανώς noname, γιατί δεν την είχα ξανακούσει τη μάρκα).
-
Επι 17 χρόνια χρησιμοποιούσα επώνυμα λάδια όπως Liqui Moli, Castrol, κτλ. Εννοείται πως διαφορά δεν είδα, αλλά πάντα τα άλλαζα μεταξύ 4000 και 5000 χλμ.
Βαριόμουνα να αλλάξω λάδια τώρα τελευταία και είπα στο μάστορα να κάνει τη δουλειά. Στη συζήτηση τι λάδια θα βάλω, απάντησε οτιδήποτε πληρεί κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές (κάποια νούμερα). Οι τιμές παίζουν από 5-6 έως 25 ευρώ το λίτρο, με ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές. Εννοείται οτι έβαλα τα φτηνότερα (και πιθανώς noname, γιατί δεν την είχα ξανακούσει τη μάρκα).
Ακριβως αυτο μου ειπαν στην Suzuki...
Αν θες να φερεις δικα σου λαδια δεν φτανει να ειναι μονο σωστο το ιξωδες 5-30 η 10-40 θελει κ να πληρουν τις προδιαγραφες...κ ας ειναι μαρκας κουκουρουκου...
Στο βιβλιο του αυτοκινητου γραφει τις προδιαγραφες που πρεπει να πληρουν τα λαδια...
Αν ειναι αλλα...απλα δεν κανουν...
Απο το εγχειριδιο χρηστη λοιπον γραφω επ ακριβως τι λεει...
Συστασεις για το λαδι κινητηρα...
Βενζινοκινητηρας...
Ποιοτητα:SG,SH,SJ,SL η SM
Ιξωδες:SAE 0W-20,5W-30,10W-30,10W-40,15W-40 η 20W-40
Πετρελαιοκινητηρας...
Ποιοτητα:ACEA B3,B4
Ιξωδες:SAE 0W-40,5W-40,5W-50,10W-40,10W-50
Πινακες οσον αφορα την ποιοτητα των προδιαγραφων...
(http://www.imagehosting.gr/out.php/i1260194_benz.jpg)
(http://www.imagehosting.gr/out.php/i1260195_petr.jpg)
Για πληροφοριες σχετικα με τις κωδικες ονομασιες των προδιαγραφων των λιπαντικων διαβαστε στην ενοτητα 5 στο παρακατω link
http://www.revoil.gr/index.php?Itemid=121&id=53&option=com_content&task=blogcategory
-
Γεια σας παιδια,να ξερετε παντως επειδη εχω
δει πολλα,
οταν πηγαινετε και αλλαζετε τα λαδια απ το αμαξι σας αναρωτηθηκατε ποτε τα παλια λαδια τι απογινονται?Ερχονται καποιοι κ τα μαζευουν και μεσω ανακυκλωσεως με αλλα χημικα τα ξαναβγαζουν στην αγορα και τα πουλανε.Φυσικα αυτα τα κανουν οι εταιριες με φθηνα λιπαντικα και οχι μονο.
Η διαφορα τιμης παντως δηλωνει και την ποιοτητα π α ν τ α.Αλλο mercedes κ αλλο lada.Το καλυτερο πιστευω οτι ειναι μεσσαιας χρηματικης αξιας λαδια και αλλαγη στις 5 με 6000χλμ.
-
Επι 17 χρόνια χρησιμοποιούσα επώνυμα λάδια όπως Liqui Moli, Castrol, κτλ. Εννοείται πως διαφορά δεν είδα, αλλά πάντα τα άλλαζα μεταξύ 4000 και 5000 χλμ.
Αυτο ομως πιστευω οτι ειναι το θεμα...να μην δεις διαφορα στο μοτερ!Δηλαδη μετα απο 150.000 χλμ το μοτερ να ειναι σαν καινουργιο....
Η αληθεια ειναι οτι καθε λιπαντικο που πληρει τις προδιαγραφες της suzuki μπορει να χρησιμοποιηθει.Το θεμα ομως ειναι κατα ποσο ενα noname λιπαντικο, πληρει πραγματικα αυτες τις προδιαγραφες αλλα και για ποσο?
Περαν τουτου υπαρχουν πχ Mobil made in USA και Mobil made in ... οπου ναναι...Ε ναι αυτα τα δυο λαδια ΔΕΝ εχουν καμια σχεση μεταξυ τους....Δεν εχουν τα ιδια ποιοτικα χαρακτηριστικα....Επισης πραγματικα πιστευω οτι τα λιπαντικα σε αποζημιωνουν σε βαθος χρονου και οχι αμεσως....