jimnyclub.com
Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Μηχανολογικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: luca στις Νοέμβριος 17, 2008, 20:03
-
Συνφορουμίστες ΒΟΗΘΕΙΑ.....κοντεύω να σκάσω με το παλιοτίμονο. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.
1. Είναι υπερβολικά ελαφρύ στο δρόμο, τόσο που με προβληματίζει σοβαρά. Καμία σχέση με άλλα Jimny.
2. Δεν υπάρχει ευθεία γραμμή. Μόνο κάτι ασαφές περί αυτής. Για να πας ευθεία, κάνεις προσευχές.
3. Κόβει μόνο του και στην πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου. Εϊμαι συνεχώς δεξιά - αριστερά (σαν καράβι ένα πράγμα)
Για να προλάβω ερωτήσεις, να πώ ότι έχω πάνω:
+ 6 εκ. MAD OME (τα χοντρά)
αποστάτες 1''
βάσεις πανάρ
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
έχω πάρει και κάποια μπόσικα του τιμονιού.
Τι @#$%#$% να κάνω πιά??
Τα φώτα σας παρακαλώ.
Ανδρέας
-
Συνφορουμίστες ΒΟΗΘΕΙΑ.....κοντεύω να σκάσω με το παλιοτίμονο. Δεν μπορώ να βγάλω άκρη.
1. Είναι υπερβολικά ελαφρύ στο δρόμο, τόσο που με προβληματίζει σοβαρά. Καμία σχέση με άλλα Jimny.
2. Δεν υπάρχει ευθεία γραμμή. Μόνο κάτι ασαφές περί αυτής. Για να πας ευθεία, κάνεις προσευχές.
3. Κόβει μόνο του και στην πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου. Εϊμαι συνεχώς δεξιά - αριστερά (σαν καράβι ένα πράγμα)
Για να προλάβω ερωτήσεις, να πώ ότι έχω πάνω:
+ 6 εκ. MAD OME (τα χοντρά)
αποστάτες 1''
βάσεις πανάρ
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
έχω πάρει και κάποια μπόσικα του τιμονιού.
Τι @#$%#$% να κάνω πιά??
Τα φώτα σας παρακαλώ.
Ανδρέας
λογω του ψηλωματος ειναι πολυ ελαφρυ και εχεις αυτο το αποτελεσμα βαλτου ενα αμορτισερ τιμονιου να δεις βελτιωση
-
Μια άλλη άποψη:
Αντρέα, το πρόβλημα αυτό το είχες από την αρχή, παρουσιάστηκε σταδιακά ή απότομα?
Συναρτάται με κάποια από τις αλλαγές που έκανες στο αυτοκίνητο?
Να σημειώσω εδώ, οτι τα συμπτώματα που περιγράφεις είναι συνέπεια μικρής γωνίας κάστερ,(http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle)
και η γωνία κάστερ μικραίνει όταν ψηλώνουμε το αυτοκίνητο χωρίς αντίστοιχα Jimny Castor Correction Arms. (http://www.offroad-armory.com/suzukisuspension.html)
Ενα αμορτισέρ τιμονιού μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες του προβλήματος, αλλά νομίζω ότι η λύση είναι η διόρθωση της γωνίας κάστερ.
Πάντα Φιλικά
-
το τιμονι ελαφρυνε λογω υψους κ τραβαει λογω των αποστατων , θα σου προτινα να το συνηθισεις cl
εγω αυτο εκανα yah
-
Το πρώτο που κοιτάμε όταν τραβάει το τιμόνι και είναι ελαφρύ είναι η ευθυγράμμηση..... Οι αποστάτες και το αρνητικό οφφσετ κάνουν πρόβλημα όταν είσαι σταματημένος, πατάς φρένο, και προσπαθείς να στρίψεις...... δεν στρίβει.
-
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
Σχεδόν σίγουρα φταίει το μακρύτερο pitman arm, με τέτοιο ύψος δεν το χρειάζεσαι, βγάλτο και θα φτιάξει αυτομάτως, θα δεις... ;) ;)
-
Καλημέρα σε όλους και ευχαριστώ για τις απαντήσεις και μερικές διευκρινήσεις στις ερωτήσεις που τέθηκαν:
Metalaxe, το pittman ήταν υποχρεωτικό γιατί αφού κατέβηκε η πανάρ στο σωστό ύψος έπρεπε να κατέβει και η μπάρα του τιμονιού, αλιώς η γωνία μεταξύ τους (τοξο) ήταν μεγάλη και το αμάξι κυριολεκτικά ήταν ακυβέρνητο.
Χάρη, το αμάξι είναι ευθυγραμμισμένο και μάλιστα το έκανα 2 φορές.
SAV, το πρόβλημα το είχα και πριν τις αλλαγές.
Να πώ επίσης ότι και με την +4 ΟΜΕ που έιχα πάλι τα ίδια ήταν. Φίλος που φόρεσε την ίδια ανάρτηση (την παλιά δικιά μου), δεν έχει απολύτως κανένα.
Σπαζοκεφαλιά.
-
(σαν καράβι ένα πράγμα)
Μήπως έβγαλες την ζανφόρ?
Μπορεί να είναι και άσχετο με την δική σου περίπτωση αλλά και εμένα έγινε καράβι μόλις την έβγαλα ::)
-
Φίλιππε, αν και 'γώ νομίζω ότι δεν παίζει ρόλο, την έχω κάνει on-off και στον δρόμο την έχω κλειδωμένη.
Δια της ατόπου, για τσεκάρισμα είναι :
1. κάστερ (μάλλον απίθανο, γιατί το έκανε και πρίν τις αλλαγές με σωστή γωνία)
2. σύστημα υδραυλικού τιμονιού (βρε λές???)
3. ατέρμονας (εύχομαι να μην είναι)
4. .....................
5. ......................
-
Metalaxe, το pittman ήταν υποχρεωτικό γιατί αφού κατέβηκε η πανάρ στο σωστό ύψος έπρεπε να κατέβει και η μπάρα του τιμονιού, αλιώς η γωνία μεταξύ τους (τοξο) ήταν μεγάλη και το αμάξι κυριολεκτικά ήταν ακυβέρνητο.
Επέστρεψέ μου να διαφωνήσω, οδήγησε μια φορά το δικό μου (+ 10 εκ.) για να δεις ότι όχι μόνο ακυβέρνητο δεν είναι αλλά έχει τιμόνι σταθερό σαν ΙΧ, κάτι άλλο θα έφταιγε, είχα βάλει κι εγώ drop pitman arm και έχασα το τιμόνι, μόλις το έβγαλα ήρθε στα ίσια του, με +6 εκ. δε θα έχεις κανένα πρόβλημα ευστάθειας με το εργοστασιακό pitman.
-
Δες αν έχει μπόσικα ο ατέρμωνας
Δεν ξέρω για τον υδραυλικό, αλλά οι άλλοι έχουν ένα βιδάκι από πάνω με ένα παξιμάδι κόντρα... Αν το σφύξεις μαζεύονται τα μπόσικα.
-
Metalaxe, σε πιστεύω. Απλά το θέμα είναι ότι όταν κατέβασα την πανάρ και πριν αλλάξω Ζ, το τιμόνι απλά δεν υπήρχε. Για 2 μέρες δεν το κινούσα γιατί ήταν σκοτώστρα. Με το νέο Ζ, ήρθε στην σωστή θέση η μπάρα τιμονιού σε σχέση με την πανάρ, δλδ οριζόντια και παράλληλες μεταξύ τους. Αν δεν είναι παράλληλες τότε η μπάρα τιμονιού παίρνει μεγάλος μέρος από τους κραδασμούς της ανάρτησης. Όσο η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ τους μεγαλώνει τόσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή του τιμονιού (ψαρεύει).
Χάρη, τα μπόσικα όπως προείπα τα πήρα και ήταν πολύ λίγα 1/4 περίπου. Καμιά διαφορά.
-
Metalaxe, σε πιστεύω. Απλά το θέμα είναι ότι όταν κατέβασα την πανάρ και πριν αλλάξω Ζ, το τιμόνι απλά δεν υπήρχε.
Φυσικό είναι γιατί η πανάρ ήταν πιο οριζόντια, με αποτέλεσμα να παίζει το ρόλο της τιμονόμπαρας. Αν η πανάρ είναι έστω και ελάχιστα πιο χαμηλά (πιο οριζόντια) από την τιμονόμπαρα, τότε χάνεις το τιμόνι, αν ισχύει το αντίστροφο δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα. Άρα κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να βγάλεις τη βάση της πανάρ και το pitman arm.
-
Είναι μια συνήθης βλάβη σε υδραυλικά συστήματα σταθερής υποβοήθησης όπως του Jimny. Εδώ δεν υπάρχει ηλεκτρικό Step motor που διαβάζοντας τα χιλιόμετρα από τον εγκέφαλο να αυξομειώνει την "σκληρότητα" του τιμονιού για μεγαλύτερη ακρίβεια.
Το απλό σύστημα του Jimny(δεν έχουμε ατέρμονα) αποτελείται από τα εξής:
1. Την υδραυλική τρόμπα που παίρνει κίνηση απο τον στροφαλοφόρο μαζί με το A/C αν υπάρχει.
2. Το μαύρο κιβώτιο μετάδοσης κίνησης (steering box) που πάνω του βιδώνει το pitman arm & άξονας του τιμονιού.
3. Το δοχείο υδραυλικού υγρού.
Μέσα στο κιβώτιο υπάρχει η βαλβίδα ελέγχου πίεσης υδραυλικού υγρού. Η σωστή πίεση του υγρού στο κύκλωμα στις 1500 στρ. και ενώ στρίβουμε το τιμόνι πρέπει να μεταβάλλεται από 925 - 1208psi
Αν είναι κάτω από τα 925 το αυτοκίνητο θα έχει βαρύ τιμόνι ενώ αν ξεπερνάει τα 1208 και δεν εκτονώνει σωστά τότε το τιμόνι ελαφραίνει πολύ.
Εικάζω ότι στην περίπτωση σου μπορεί να έχει κολλήσει ανοικτή η βαλβίδα και να δίνει συνεχώς τεράστια υποβοήθηση στο τιμόνι. Το αποτέλεσμα είναι ένα τιμόνι "φτερό"
Εκτός από την ασάφεια που έχει το τιμόνι καλό είναι να το δεις άμεσα μήπως από την υπερβολική πίεση εκτός από το κιβώτιο σου κάνει ζημιά και στην αντλία.
Τα άσχημα νέα είναι ότι η βαλβίδα είναι μάλλον ενσωματωμένη μέσα στο κιβώτιο οπότε το αλλάζεις όλο μαζί.
Θα πρότεινα να το πάς στον μάστορα και να μετρήσει την πίεση στο κύκλωμα
-
ΩΠΑ δεν το ειχα δει πριν ...
Βγαλε ΑΜΕΣΩΣ τις βασεις παναρ.. ειναι εντελως λαθος κ δε θα δουλεψει ποτε... 0_21
Στο λεω με σιγουρια γιατι ειχα βαλει κ γω κ προσπαθουσα πολυ καιρο να διορθωσω το κακο με πολλους τροπους κ δεν πετυχα τιποτα. bhe
Φταινε μονο οι βασεις μην αλλαξεις κατι αλλο.
-
ΩΠΑ δεν το ειχα δει πριν ...
Βγαλε ΑΜΕΣΩΣ τις βασεις παναρ.. ειναι εντελως λαθος κ δε θα δουλεψει ποτε... 0_21
Στο λεω με σιγουρια γιατι ειχα βαλει κ γω κ προσπαθουσα πολυ καιρο να διορθωσω το κακο με πολλους τροπους κ δεν πετυχα τιποτα. bhe
Φταινε μονο οι βασεις μην αλλαξεις κατι αλλο.
Είχε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα πριν κάνει αλλαγές :)
-
Μιχάλη, ευχαριστώ πολύ, ήταν πολύ κατατοπιστικό. Η λογική λέει ότι κάτι γίνεται με το κύκλωμα του υδραυλικού. Άρα SUZUKI για έλεγχο και το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Ευχαριστώ όλους τους συν-jimnάδες για τις απαντήσεις.
Θα επανέλθω με νεότερα.
Ανδρέας
-
2. Δεν υπάρχει ευθεία γραμμή. Μόνο κάτι ασαφές περί αυτής. Για να πας ευθεία, κάνεις προσευχές.
3. Κόβει μόνο του και στην πιο μικρή ανωμαλία του δρόμου. Εϊμαι συνεχώς δεξιά - αριστερά (σαν καράβι ένα πράγμα)
για τα παραπανω θα επιμεινω οτι φταινε οι βασεις εαν τις φοραγε κ με την +4 a105
το να ειναι ελαφρυ το τιμονι δεν δικαιολογει το τραβηγμα αριστ - δεξ , απλα ειναι ελαφρυ
-
Θωμά, με την +4 δεν φόραγα βάσεις.
-
Θωμά, με την +4 δεν φόραγα βάσεις.
Βρε γ@μωτο σου παλι με μπερδεψες bhe
Κ παλι ομως λεω με την ταπεινη μου σκεψη οτι δεν ειναι θεμα υποβοηθησης. Αν θελει καποιος να μου εξηγησει τι σχεση εχει αν ενα τιμονι ειναι ελαφρυ με το να τραβαει αριστερα δεξια. το 1ο ειναι θεμα υποβοηθησης κ καστερ κ το 2ο ειναι θεμα γεωμετριας της υπολοιπης αναρτησης.
Εχεις τσεκαρει την μπαρα του τιμονιου αν ειναι ισια ; κ κατι αλλο .. με καποιο τροπο θα αποσυνδεεται η υποβοηθηση απο καποια ασφαλεια - φισα αν το ξερει καποιος απο που δοκιμασε κ πες μας πριν σκασουμε ;)
-
Τι λαστιχα φορας?Αν εχεις αναγομωση κανε εναν ελεγχο να δεις αν ειναι οκ.
Ειχα το ιδιο προβλημε πιο παλια κ τελικα ηταν το 1 λαστιχο στραβο 0_21.
-
Εβαλα αμορτισερ τιμονιου εκτος απο τι βαρυνε ολιγο και το κανει λιγο ποιο δυσκινητο αλλα πιστευω οτι ειναι θεμα συνηθειας.
Κατα αλλα αψογο δεν καυαλαβαινεις καμια ανωμαλια οδοστροματος και το κανει ποιο σαφες προς την κινηση του κανενα τρεμουλιασμα (πριν ειχα ενα μεταξυ 60-80 χλμ λογο ΜΑD ελαστικων) Αλλα πιστευω οτι το τρεμουλιασμα του jimny οφειλεται στις χτυπημενες βασεις των μπρατσων αμα τις ισιωσης βελτιωνης κατα πολυ το τρεμουλιασμα
-
Αν εχεις προβλημα με το υδραυλικο πες μου εχω σετ ατερμονα μοτερ σωληνωσεις
-
300ευρω πουλαω το σετ
-
Παίδες thanks για τις απαντήσεις, το αμάξι πάει Πόντιο για έλεγχο. Dr. jimny Αν είναι υδραυλικό, θα σου πώ.
-
μακρύτερο Ζ (pittman arm) τιμονιού
Σχεδόν σίγουρα φταίει το μακρύτερο pitman arm, με τέτοιο ύψος δεν το χρειάζεσαι, βγάλτο και θα φτιάξει αυτομάτως, θα δεις... ;) ;)
μονο αυτο κανε και μην πληρωνεις τσαμπα λεφτα στους μαστορους.........
εκει ειναι το προβλημα.....