jimnyclub.com
Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Μηχανολογικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: charis_cy στις Νοέμβριος 06, 2008, 10:01
-
παιδια καλημερα! θα ηθελα να μαθω με λιγα λογια τι ειναι το μπλοκε διαφορικο γιατι το εχω μπλεγμενα στο μυαλο μου! ποια ειναι η λειτουργια του! ειναι οπως του pajero πχ που δουλευουν οι τροχοι ξεχωριστα;
-
που δουλευουν οι τροχοι ξεχωριστα;
?? πως δουλεύουν ξεχωριστά......
Το μπλοκέ χρησιμεύει σε καταστάσεις "χιαστί". Εξηγώ : πάμε σε χώμα και υπάρχει νεροφάγωμα λοξά στον δρόμο. Επιχειρούμε να το περάσουμε και "καταφέρνουμε" πχ να πέσουν μέσα στο νεροφάγωμα η μπροστά αριστερή και η πίσω δεξιά. Κρεμάει η ανάρτησή τους και δεν ακουμπάνε οι ρόδες κάτω ή ακουμπάνε ελάχιστα. Πατάς γκάζι να φύγεις και όλη η κίνηση μεταδίδεται σε αυτούς τους τροχούς. Λογω των διαφορικών, οι τροχοί που βρίσκονται έξω από το νεροφάγωμα και έχουν καλή πρόσφυση δεν γυρνάνε καθόλου, και ΜΕΝΕΙΣ ακίνητος.
Τη στιγμή αυτή "μπλοκάρουμε" το 1 ή και τα 2 διαφορικά. Συνήθως ελάχιστο έχουμε το πίσω. Ετσι η πίσω αριστερή ρόδα παίρνει κίνηση όσο και η πίσω δεξιά, αφού δεν υπάρχει λειτουργία διαφορισμού στο πίσω διαφορικό. Ετσι, με πρόσφυση μόνο στον 1 τροχό, ξεπερνάμε το εμπόδιο......
Σημαντικό : Αμέσως μετά το εμπόδιο, απενεργοποιούμε το μπλοκέ, για αποφυγή κουρδίσματος και φρορών του συστήματος μετάδοσης.
-
Γι αυτο σου λεω ειναι μπλεγμενα στο μυαλο μου! η λειτουργια του δηλαδη ειναι να μεταφερει δυναμη στον τροχο που την χρειαζετε για να κινηθουμε;
-
Oh, yes
;D
-
υπαρχουν λεπτομεριες που πρεπει να γνωριζω; πχ χρειαζετε κατι αλλο εκτος απο αυτο; ποσο κοστιζει περιπου; κανενα καλο μοντελο στα υποψη; βασικα οτι γνωριζεις και με ενημερωσεις θα σου ειμαι υποχρεος ;D ;D ;D
-
Αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι καταρχάς η λειτουργία του διαφορικού.
Λοιπόν, διαφορικό είναι ένας μηχανισμός ο οποίος παίρνει κίνηση/περιστροφή (είσοδος) από μια μεριά και την δίνει (έξοδος) σε δύο.
Ο μηχανισμός αυτός επιτρέπει την κατανομή της περιστροφής (το σωστό είναι της ροπής) των δύο μερών της εξόδου ανάλογα με την αντίσταση της κάθε μεριάς.
Μικρότερη αντίσταση=Μεγαλύτερη περιστροφή.
Γι' αυτό εάν μια ρόδα μας ακουμπάει στο έδαφος ενώ η άλλη όχι, αυτή που είναι στον αέρα θα γυρίζει τρελλά ενώ αυτή που βρίσκεται στο έδαφος δεν θα έχει την παραμικρή διάθεση να περιστραφεί!
Το μπλοκέ κάνει ακριβώς αυτό που λέει και το όνομά του: μπλοκάρει τον μηχανισμό αυτό και τα δύο μέρη (ρόδες) γυρίζουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, τουλάχιστον για το μπλοκέ που χρησιμοποιούμε εμείς και είναι 100%
-
- Μπλοκέ (μηχανισμός)
- Αεροσυμπιεστή
Κόστος (αναλόγως προμηθευτή) + τοποθέτηση (max 1100-1300 Ευρώ) (min 700-900 Ευρώ)
(προς αποφυγή διαφήμησης-προτίμησης προμηθευτών, αν θες λεπτομέροιες στείλε μου πμ)
-
Αξιζει να σημειωσουμε πως ολα τα παραπανω αφορουν lockers ενω μπλοκε διαφορκα ειναι και τα περιορισμενης ολισθησης(LSD) τα οποια ειναι αυτοματα (δεν κανεις τιποτα) και λειτουργουν σαν ανοιχτα διαφορικα τις περισσοτερες φορες ενω σε δυσκολες εκτοσ δρομου καταστασεις δινουν ροπη και στον τροχο που εχει μεγαλυτερη αντισταση και αρα καλυτερη προσφυση (ενα μερος της ροπης). Δεν ξερω αμα υπαρχει καποιο LSD για Jimny στην Ελλαδα. Η Apio φτιαχνει αλλα..... 0_21 bhe
-
Αξιζει να σημειωσουμε πως ολα τα παραπανω αφορουν lockers ενω μπλοκε διαφορκα ειναι και τα περιορισμενης ολισθησης(LSD) τα οποια ειναι αυτοματα (δεν κανεις τιποτα) και λειτουργουν σαν ανοιχτα διαφορικα τις περισσοτερες φορες ενω σε δυσκολες εκτοσ δρομου καταστασεις δινουν ροπη και στον τροχο που εχει μεγαλυτερη αντισταση και αρα καλυτερη προσφυση (ενα μερος της ροπης). Δεν ξερω αμα υπαρχει καποιο LSD για Jimny στην Ελλαδα. Η Apio φτιαχνει αλλα..... 0_21 bhe
Υπάρχει LSD μόνο για τον πίσω άξονα και είναι της Calmini για το Samurai. Το έχω δει σε Jimny στο εξωτερικό αλλά εδώ δεν το έχω δεί στην πράξη. Λένε ότι κουμπώνει χωρίς πρόβλημα. Νομίζω ότι το φέρνει η X-Treme4X4 σε συνεργασία με τον Βέλγο DGTuning. Μια ερώτηση στο εν λόγω μαγαζί πιστεύω να λύσει τις απορίες :)
-
Χάρη, λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, αλλά και λόγω ιδιαιτέρων αναγκών κίνησης που έχουν τα οχήματα Offroad, τα μπλοκέ τύπου LSD δεν ενδείκνυνται για τοποθέτηση σε τζιπ. Προσωπική εμπειρία έχω από τότε που είδα LSD να δουλεύουν πάνω σε 3 διαφορετικά Lada Niva και δεν με έπεισαν καθόλου! Αντιθέτως έχω δει να δουλεύει σε Jimny 100% μπλοκέ αυτόματου όμως τύπου (Lockright), κάνοντας το αυτοκίνητο να σκαρφαλώνει ουσιαστικά παντού! Πάντως για ένα αυτοκίνητο που κινείται σε ολισθηρές συνθήκες στην άσφαλτο (βροχή, γλίτσα, χιόνι κτλ) ούτε το LSD, ούτε τα τύπου Lockright ενδείκνυνται. Η καλύτερη επιλογή για συνολικά καλή συμπεριφορά σε άσφαλτο και ικανότητα στο χώμα είναι το κατ' επιλογή μπλοκέ τύπου ARB και Αμοργιανού, το οποίο το εμπλέκεις μόνο όταν πραγματικά το χρειάζεσαι, για να ξεπεράσεις πχ ένα δύσκολο εμπόδιο, και μετά το απενεργοποιείς για όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις σου. Η διαφορά βεβαια στην τιμή είναι μεγάλη σε σύγκριση με τις άλλες λύσεις.
-
Χάρη, λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, αλλά και λόγω ιδιαιτέρων αναγκών κίνησης που έχουν τα οχήματα Offroad, τα μπλοκέ τύπου LSD δεν ενδείκνυνται για τοποθέτηση σε τζιπ. Προσωπική εμπειρία έχω από τότε που είδα LSD να δουλεύουν πάνω σε 3 διαφορετικά Lada Niva και δεν με έπεισαν καθόλου! Αντιθέτως έχω δει να δουλεύει σε Jimny 100% μπλοκέ αυτόματου όμως τύπου (Lockright), κάνοντας το αυτοκίνητο να σκαρφαλώνει ουσιαστικά παντού! Πάντως για ένα αυτοκίνητο που κινείται σε ολισθηρές συνθήκες στην άσφαλτο (βροχή, γλίτσα, χιόνι κτλ) ούτε το LSD, ούτε τα τύπου Lockright ενδείκνυνται. Η καλύτερη επιλογή για συνολικά καλή συμπεριφορά σε άσφαλτο και ικανότητα στο χώμα είναι το κατ' επιλογή μπλοκέ τύπου ARB και Αμοργιανού, το οποίο το εμπλέκεις μόνο όταν πραγματικά το χρειάζεσαι, για να ξεπεράσεις πχ ένα δύσκολο εμπόδιο, και μετά το απενεργοποιείς για όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις σου. Η διαφορά βεβαια στην τιμή είναι μεγάλη σε σύγκριση με τις άλλες λύσεις.
+1
Τα έχω δει και εγώ σε άλλα αυτοκίνητα και δεν μου άρεσαν καθόλου στα κατσάβραχα.
Στην άσφαλτο και στον χωματόδρομο κουρδίζουν στις κλειστές στροφές και νομίζω ότι είναι επικίνδυνα.
Χίλιες φορές αξίζει το παραπάνω κόστος ενός κατ'έπιλογήν μπλοκέ.
-
μπορειτε να μου πειτε καποια μοντελα που ειναι κατ' επιλογη;
-
ARB και Αμοργιανός
-
Ευχαριστω πολυ παιδια, εχω δει και μεσα σ'αυτη τη σελιδα κατι http://www.kamdiffs.com/suzuki_diff_locker.htm μιλαμε το ιδιο πραγμα;
-
Δεν ξέρω τι διαφορετικό έχει αυτό το Kam από το παλαιότερο που πουλούσαν αλλά είναι αρκετά μπελάς η τοποθέτησή του, θα σου έλεγα να κοιτάξεις τις ήδη δοκιμασμένες λύσεις που ανέφερε ο Χάρης.
Προσωπικά προτιμώ Amorgianos δαγκωτό ;)
-
OK ρε παιδια, και εγω προτιμω το ARB αλλα θα θεωρουσα παραλειψη να μην αναφεραμε τα lsd μια που το θεμα ειναι τα μπλοκε διαφορικα.
Στην ασφαλτο το ARB το εχεις παντα ανοιχτο που σημαινει οτι σε σχεση με ενα lsd δεν κουρδιζεις σε κλειστες στροφες αλλα το lsd σου προσφερει καλυτερη προσφυση και περιοριζει τα χαζοσπιναρισματα του ανοιχτου στην κακη ασφαλτο παντως. και το locker δεν σου προσφερει τιποτα στο γρηγορο χωμα.
Της calmini για samurai (αμα μπαινει σε jimny) ποσο στοιχιζει περιπου με τοποθετηση? τι ποσοστο εμπλοκης εχει? το lockrite κουραζει πολυ στην ασφαλτο? εκτος δρομου λογικα πρεπει να ειναι καλυτερο και απο ARB γιατι εμπλεκεται κατευθειαν (αν και θα δυσκολευει σε στενα περασματα φανταζομαι). οποιαδηποτε βοηθεια απο καποιον με εμπειρια απο lockrite δεκτη...
-
Εχει μπλεχτεί λίγο το θέμα...
Η ερώτηση που πρέπει να κάνει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής πρέπει να είναι η παρακάτω :
Τι χρειάζομαι ? Που θα πάω και πως θα με βοηθήσει αυτό που θα αγοράσω ? Τι δεν μπορώ να κάνω τώρα και θα μπορώ να το κάνω με την αγορά μου?
Για τις δικές μου ανάγκες το μπλοκέ 100% ήταν μονόδρομος.
Για την άσφαλτο ? τι να το κάνω? Στο γρήγορο χώμα ? άχρηστο.... Το LSD γιατί προσφέρει καλύτερη πρόσφυση? Ούτε στο WRC είμαστε ούτε για drifring πάμε, ούτε 760 άλογα έχουμε ώστε να μας απασχολεί πως θα τα κρατήσουμε στο δρόμο. Οταν έρθουμε χιαστί (πολύ συχνό στις τρέλες μας) τότε θέλουμε για 1 μέτρο να πάμε με 100% μπλοκέ... Μετά το απενεργοποιούμε.
-
Είχα το Lockright και το έβγαλα γιατί δεν το άντεχα, εκτός του ότι το είχα βάλει-βγάλει 2 φορές για ρύθμισμα και πάλι δεν το κατάφερα να δουλεύει σωστά (στις στροφές ήταν πολύ εκνευριστικό), σου στερεί τη χαρά του παιχνιδιού, όντας μόνιμα μπλοκαρισμένο.
-
παιδια καλησπερα πιστευω οτι η καλυτερη λυση ειναι τοarb η το locker του αμοργιανου στηριζεται πανω στη νοοτροποια του arb με μια κινηση κομπλαρης και ξεκομπλαρης και ειναι και 100% οσο για τα περιορισμενης LSD εκει που το θες δεν το εχεις το καλυτερο και ποιο αξιοπιστο ειναι το χειροκινητο με λεβιε απο την καμπινα δεν βγαινει για τα δικα μας οσο για το lock-right αξιοπιστο αλλα εκνευριστικο και φθηνη λυση το φοραει φιλος μου σε σαμι 3 χρονια κανενα προβλημα η γνωμη μου ειναι το arb το καλυτερο αλλα ακριβο
-
Είχα το Lockright και το έβγαλα γιατί δεν το άντεχα, εκτός του ότι το είχα βάλει-βγάλει 2 φορές για ρύθμισμα και πάλι δεν το κατάφερα να δουλεύει σωστά (στις στροφές ήταν πολύ εκνευριστικό), σου στερεί τη χαρά του παιχνιδιού, όντας μόνιμα μπλοκαρισμένο.
Το lockright σε περίπτωση ακόμα και μη καλών ελαστικών μπορεί να σου δημιουργήσει πρόβλημα οδηγικής συμπεριφοράς. Και θα στο κάνει εκεί που δεν θέλεις. Το καλύτερο είναι η επιλεγόμενη εμπλοκή αν και είναι λίγο ακριβή η αγορά του. Πάντως στο επόμενο set up θα μπει επιλεγόμενης εμπλοκής ;)
-
Παιδιά, αυτά τα AIR BLOCKER που λένε, σε ποιά κατηγορία ανήκουνε?
-
Σπύρο ανήκουν στη κατηγορία των κατ' επιλογή 100% μπλοκέ.
-
Παιδιά, αυτά τα AIR BLOCKER που λένε, σε ποιά κατηγορία ανήκουνε?
Αυτο εχει δικη του κατηγορια Σπυρο.
Εχει ενα ειδικο συστημα που μπλοκαρει τον αερα για να μην ξεφουσκωνει το διαφορικο και κανει κοιλια στα δυσκολα περασματα. Κατι σαν αυτο που εχουν τα στρωματα θαλασσης αλλα σε πιο πολυπλοκο λιγο. ελπιζω να σε καλυψα a105
να ρωτησω και εγω κατι γιατι εφαγα μια φλασια? τα κομπρεσερακια αερα μαζεουν ενα ποσοστο υγρασιας απο τον αερα που τραβανε. Σε μεγαλα κομπρεσερακια κατα καιρους κανεις μια εξυδατωση για να φευγει το νερο που μαζευεται στην μπουκαλα. Ενταξει ειμαστε μεχρι εδω?
Στα δικα μας κομπρεσερακια τι γινεται? αυτη η υγρασια δεν θα μεταφερεται λογικα μεσα στο διαφορικο? Εστω και λιγο λιγο. σιγουρα θα ειναι αμελητεα ποσοτητα αλλα λεω ... :)
-
να ρωτησω και εγω κατι γιατι εφαγα μια φλασια? τα κομπρεσερακια αερα μαζεουν ενα ποσοστο υγρασιας απο τον αερα που τραβανε. Σε μεγαλα κομπρεσερακια κατα καιρους κανεις μια εξυδατωση για να φευγει το νερο που μαζευεται στην μπουκαλα. Ενταξει ειμαστε μεχρι εδω?
Στα δικα μας κομπρεσερακια τι γινεται? αυτη η υγρασια δεν θα μεταφερεται λογικα μεσα στο διαφορικο? Εστω και λιγο λιγο. σιγουρα θα ειναι αμελητεα ποσοτητα αλλα λεω ... :)
Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Αυτό που οπλίζει μέσα στο μπλοκέ είναι ένα έμβολο. Ο αέρας (και το νερό) δεν είναι ελεύθερα μέσα στο διαφορικό.
Οταν σβήσεις το μπλοκέ από τον διακόπτη, ακούγεται ένα φςςςςςςς. Αυτός είναι ο αέρας που βγαίνει από τη σωλήνα και το εμβολάκι του μπλοκέ. Ετσι αδειάζει πάλι το σύστημα. Πιθανό να γίνεται κάποια κατακράτηση υγρών μέσα στο εμβολάκι αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος για το διαφορικό.