Αποστολέας Θέμα: Εργοστασιακή γωνία κάστερ και μεταβολές ανάλογα με ύψος ανάρτησης  (Αναγνώστηκε 2160 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Nightblade

  • Jimny
  • Μηνύματα: 51
  • Φύλο: Άντρας
  • "born to lose live to win" Motorhead
Ξέθαψα απο παλιότερο θέμα το εξής :

Οι ανοχές που δίνονται από το εργοστάσιο είναι +/- 1.5 μοίρες. Για κάθε εκατοστό lift η γωνία κάστερ μεταβάλλεται περίπου 0.4 μοίρες. Έτσι οτιδήποτε πάνω από 1.5 / 0,4 = περίπου 3.75εκ χρειάζεται αλλαγή είτε στα σινεμπλόκ των μπράτσων είτε στα αυτάκια που κρατούν τα μπράτσα στον άξονα είτε στα ίδια τα μπράτσα, απλά γιατί η γεωμετρία του βρίσκεται ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ.
Επιπλέον με την αλλαγή ελατηρίων για ψήλωμα η ράβδος πανάρ τραβά τον άξονα προς την πλευρά που πιάνει στο αμάξωμα. Μπροστά τραβά τον άξονα προς την μεριά του οδηγού και πίσω προς την πλευρά του συνοδηγού. Οι άξονες παύουν να είναι κεντραρισμένοι στο αμάξωμα και το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται με το πλάι σαν τον κάβουρα, χάνει από την οδική του συμπεριφορά, έχει μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης και έχει μικρότερη άρθρωση. Δεν υπάρχει όριο που από εκεί και μετά χρειάζεται αλλαγή.
Τα πράγματα είναι απλά: όσο ψηλώνει το θηριάκι τόσο πιο αχόρταγο γίνεται και ζητάει ένα πράγμα:ΧΡΗΜΑ
Βέβαια μπορείς να παραβλέψεις όλα τα παραπάνω, να κινείσαι σαν τον κάβουρα, με γεωμετρία εκτός προδιαγραφών, με χειρότερη οδική συμπεριφορά και με μικρότερη άρθρωση στα εκτός δρόμου....


Σε ότι manual έχει πέσει στα χέρια τουλάχιστον για τα παλαιότερα μοντέλα αναφέρει οτι η γωνία κάστερ είναι 1.55 μοίρες με ανοχή +- 1 μοίρα



Με βάση τα παραπάνω το μέγιστο ύψος για να παραμείνει η καστερ σε εργοστασιάκές τιμές είναι 1/0,4 = 2,5εκ. Απο εκέι και πέρα βγαίνει εκτός προδιαγραφών το αυτοκίνητο με ότι συνεπάγεται άσχετα αν οι περισσότεροι επιλέγουν να μην το διορθώσουν. Το 0,5 με ανοχή 1.5 το έχει δεί και κάποιος άλλος και αν ναι που?

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Το service manual αναφέρει ότι όντως η κάστερ είναι 1.55 +/- 1 μοίρα. Τώρα αν η γωνία μεταβάλλεται περίπου 0,4 μοίρες για κάθε εκατοστό ψηλώματος δεν το γνωρίζω.
Σίγουρα πάντως, οι άξονες φεύγουν από το κέντρο ακόμα και με +1 εκατοστό ψήλωμα, άρα τυπικά είναι εκτός προδιαγραφών το όχημα...
Η ουσία είναι (μάλλον αυτό ήθελε να τονίσει ο Ντίνος), ότι κανονικά, ακόμα και με ένα μικρό ψήλωμα (πχ ΟΜΕ), θέλουμε τουλάχιστον ρυθμιζόμενες πανάρ και όσο ανεβαίνουμε τόσο περισσότερα πράγματα χρειάζονται για να είναι σωστό το όχημα...
 
B.R.A.T. President
www.brat.gr