Παραδειγμα: ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ ΑΓΩΝΑ: 215 Km ΜΗΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 178 Km Μ.Ω.Τ.: 42 Km/h
1. Έχοντας τα παραπάνω στοιχεία από τον διοργανωτή του αγώνα μπορείς να υπολογίσεις τον ΙΔΑΝΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΛΥΨΗΣ (Ι.Χ.Κ.) της ειδικής διαδρομής σύμφωνα με την Μ.Ω.Τ. χρησιμοποιώντας την απλή μέθοδο των τριών.
Από το ΣΕΧ 1 ως το ΣΕΧ 2 έχεις να διανύσεις 178 Km με Μ.Ω.Τ. 42 Km/h άρα: Ι.Χ.Κ. = ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / Μ.Ω.Τ. = 178 / 42 = 4,2380 h
(ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι στρογγυλοποιήσεις! Κρατάς 4 δεκαδικά. Εδώ παίζουμε με δεπτερόλεπτα!). Τώρα κρατάς στην άκρη τον ακέραιο (τις 4h) και μετατρέπεις τους δεκαδικούς σε λεπτά : 0,2380 Χ 60 = 14,28 min
Το ίδιο κάνεις για τα δεπτερόλεπτα (κρατάς τα 14 min και μετατρέπεις τον δεκαδικό): 0,28 Χ 60 = 16,8 sec (17sec )
Δηλαδή την ειδική διαδρομή πρέπει να την κάνεις σε 4 h - 14 min – 17 sec για να έχεις Μ.Ω.Τ. 42 Km/h. Ωραίαααααα!
Το πρόβλημα είναι ότι ο χρόνος σου δεν θα μετρηθεί στο ΣΕΧ 2 αλλά στο (ή στα – μην ξεχνάς ότι ο διοργανωτής έχει δικαίωμα να βάλει περισσότερα από ένα) ΣΗΜΕΙΟ ΚΡΥΦΗΣ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗΣ (Σ.Κ.Χ.). Αλλιώς όλοι θα πηγαίναμε τάπα–γκάζι και λίγα μέτρα πριν το ΣΕΧ 2 θα κάναμε τσιγάρο μέχρι να συμπληρώσουμε τις 4:14”.
Η λύση του προβλήματος μπορεί να είναι η εξής:
2. Έχοντας το Δρομοβιβλίο (road book) στα χέρια σου μπορείς να το χωρίσεις σε μικρότερα τμήματα και να κάτσεις να υπολογίσεις τον Ι.Χ.Κ. για το κάθε τμήμα χωριστά. Αυτόν τον υπολογισμό τον σημειώνεις πάνω στο Δρομοβιβλίο στο τέλος του αντιστοίχου τμήματος. Τα τμήματα αυτά μπορεί να δημιουργηθούν βάσει απόστασης (π.χ. κάθε 35Km), βάσει σελίδων του Δρομοβιβλίου (π.χ. κάθε 3 σελίδες) ή όπως βολεύει τον καθένα.
Είναι απαραίτητο να σημειώνεις και τον συνολικό Ι.Χ.Κ. ως το συγκεκριμένο σημείο του αγώνα (όπως στο Δρομοβιβλίο είναι σημειωμένα μερικά και ολικά χιλιόμετρα).
Υπάρχουν αγωνιζόμενοι που κάθονται το βράδυ πριν τον αγώνα και υπολογίζουν τον Ι.Χ.Κ. για κάθε τουλίπα του Δρομοβιβλίου χωριστά!
Το μόνο που χρειάζεσαι τώρα είναι ένα χρονόμετρο. Μπορείς να το έχεις στερεωμένο δίπλα στα όργανα του αυτοκινήτου σου, ή να είναι στο ρολόϊ που φοράς στο χέρι. Το χρονόμετρο αυτό πρέπει να το εκκινήσεις ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΣ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ στο Σ.Ε.Χ. 1.
Κατά την εξέλιξη του αγώνα λοιπόν κάθε 3 σελίδες (αν έτσι έχεις χωρίσει το Δρομοβιβλίο) μπορείς να κοιτάς το χρονόμετρο και να βλέπεις αν ο χρόνος που έκανες ως τώρα συμφωνεί με τον Ι.Χ.Κ. που έχεις σημειώσει στο ROAD-BOOK. Αν έχεις καθυστερήσει (π.χ. κάπου χάθηκες) «χώνεις» για να καλύψεις την διαφορά. Αν δεις ότι έχεις προπορεία «κουλάρεις» και κάνεις οικονομία δυνάμεων. Απλό έτσι?
ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ !!
Το παιχνίδι TRAIL RIDE-RAID έχει πολλές παραμέτρους επιτυχίας και εσύ πρέπει να τις λάβεις υπόψιν όλες!! Πρέπει να εφαρμόζεις στρατηγική και να διατηρείς ισορροπίες κατά την διάρκεια του αγώνα! Η εμπειρία (που την αποκτάς με τις πολλές συμμετοχές σε τέτοιους αγώνες) θα σου δείξει τον δρόμο.
Ωστόσο κάποιες πρακτικές συμβουλές μπορεί να σε βοηθήσουν :
Α. Το Σημείο Κρυφής Χρονομέτρησης είναι πάντα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα (συνήθως στο τελευταίο 15% της συνολικής διαδρομής – ωστόσο ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτό δεν είναι γραμμένο σε κανένα κανονισμό. Ο διοργανωτής μπορεί να το τοποθετήσει όπου θέλει). Μην είσαι κορόιδο! Τα τμήματα που θα χωρίσεις το Δρομοβιβλίο, στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα μπορείς να τα κάνεις μεγάλα αλλά στα τελευταία χιλιόμετρα πρέπει να τα κάνεις μικρά ώστε να τσεκάρεις αν συμφωνεί ο χρόνος σου με τον Ι.Χ.Κ. πιο συχνά. Έτσι έχεις περισσότερες πιθανότητες όταν περάσεις από το Κ.Σ.Χ. να είσαι ακριβώς στον χρόνο σου!
Β. Το πιο συχνό λάθος στρατηγικής είναι να ξεκινήσεις τον αγώνα «τάπα-γκάζι» με αποτέλεσμα μετά από 80 – 100 Km να έχεις κουραστεί και να «σέρνεσαι». ?σε που λόγω «καψοκαβαλίασης» δεν θα δείχνεις την δέουσα προσοχή στο Δρομοβιβλίο και θα χάνεσαι κάθε λίγο!
ΤΑ TRAIL RIDE-RAIDS ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ, ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΟΓΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ. ... συνεχίζεται...