Αποστολέας Θέμα: ΛΑΔΙΑ  (Αναγνώστηκε 5334 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος greenjimny

  • Jimny
  • Μηνύματα: 1247
  • Φύλο: Άντρας
  • "JIMNY" nothing more, nothing less!!!!
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #15 στις: Δεκέμβριος 29, 2010, 00:06 »
Δεν ειναι καλο να αλλάζεις τον  τύπο του λαδιού στο μοτέρ.Με αυτό που ξεκινάει πρεπει να συνεχιζει να δουλευει.Το φυσιολογικο είναι να φθείρεται γύρω στο 10% στα 10.000χλμ μιλώντας πάντα για 10w 40.
Nobody is perfect...except the captain!!!!

Αποσυνδεδεμένος dnm

  • Jimny
  • Μηνύματα: 161
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #16 στις: Δεκέμβριος 29, 2010, 17:06 »
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...

το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...

100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...

Αποσυνδεδεμένος JM

  • Jimny
  • Μηνύματα: 799
  • Φύλο: Άντρας
  • η αλλιως johnmlrs...!
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #17 στις: Δεκέμβριος 29, 2010, 17:35 »
η θερμοκρασια του λαδιου οντως ειναι 80-90 βαθμους?απο οσο ξερω σε μεγαλυτερες μηχανες ειναι γυρω στους 50.εχει τοσο διαφορα?

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #18 στις: Δεκέμβριος 29, 2010, 18:05 »
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...

το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...

100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...


Συμφωνώ μεν, αλλά...  lol lol

σε όλα τα service manual υπάρχει ένα αντίστοιχο πινακάκι με αυτό http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.aa1car.com/library/oil_chart.jpg&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/motor_oil_605.htm&usg=__Okp_ZFB3S8-BDzhph9V67mbY9-o=&h=296&w=263&sz=15&hl=el&start=0&zoom=1&tbnid=ffOJLB0h6ZEBbM:&tbnh=126&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dproper%2Bengine%2Boil%2Bviscosity%2Bchart%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=257&vpy=52&dur=2808&hovh=236&hovw=210&tx=111&ty=139&ei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&oei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:1,s:0

δείχνει λοιπόν πως οι εξωτερικές θερμοκρασίες επηρεάζουν τι λάδι θα χρησιμοποιήσουμε... κ μην ξεχνάμε πως εκτός του ότι δεν έχουμε κατευθείαν 80 βαθμούς στο μοτέρ, το λάδι βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες  κ ίσως για περισσότερο διάστημα όταν δεν κινούμε το αυτοκίνητο...

Επίσης ρόλο παίζει κ το πόσο πολύστροφο ή όχι είναι το κάθε μοτέρ...

Για να μην το παιδεύουμε, το jimny με 10-40 είναι πλήρως καλυμμένο στο 99,9% των περιπτώσεων... αν κάποιος μένει στα βουνά, ένα 5-30 ή 5-40 το χειμώνα κακό δεν κάνει...   

@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος dnm

  • Jimny
  • Μηνύματα: 161
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #19 στις: Δεκέμβριος 30, 2010, 00:51 »
Άλλο το χειμώνα κ άλλο το καλοκαίρι είναι μια χαρά από μηχανικής άποψης... δες το μανιουαλ που λέει ότι ανάλογα της θερμοκρασίας βάζεις είτε 5-30 είτε 10-40...

το να καίει λίγο λάδι δεν είναι κ ΤΟΣΟ κακό... όντως συνηθίζεται να βάζουν χοντρότερο με τα πρώτα σημάδια... άλλοι αλλάζουν από ήμι-συνθετικό σε φουλ συνθετικό... Μπορεί να μην καίει λάδια με την κλασσική έννοια, αλλά να χάνεται κάποια ποσότητα από τις αναθυμιάσεις στις τσίτες... γι αυτό στα φτιαγμένα βάζουν δοχείο αναθυμιάσεων για να μετράνε πόσο χάνουν κ ανάλογα παίζουν με τα νούμερα του λαδιού...

100% νορμάλ δεν είναι (βέβαια τα καινούρια όλα καίνε κ μάλιστα γράφουν κ πόσα ml δικαιολογούνται ανά ΚΜ), αλλά μην τρελαινόμαστε αν στις 7500ΚΜ χρειαστεί να βάλουμε μισό κ ένα λίτρο... Με πιο ψιλό λάδι δουλεύει καλύτερα το μοτέρ αλλά ίσως να χρειαστεί να συμπληρώνεις λίγο... επιλογές είναι αυτές...
Φίλε verse μην μπερδεύεσαι......μην ερμηνεύουμε πράγματα κατά το δοκούν...Κάθε λάδι χαρακτηρίζεται από τo ιξώδες του (ρευστότητα), ιδιότητα που χαρακτηρίζει άλλωστε και οποιοδήποτε υγρό. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες (σε μια δεδομένη και σταθερή θερμοκρασία) τόσο πιο δύσκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο παχύ είναι), ενώ αντίθετα όσο αυτό είναι μικρότερο τόσο πιο εύκολα ρέει το υγρό (τόσο πιο ψιλό είναι).Γενικά όμως με τον όρο ιξώδες στη Χημεία και στη Φυσική χαρακτηρίζεται μία από τις ιδιότητες της ύλης, ιδίως των υγρών αλλά και των αερίων, και συγκεκριμένα η αντίσταση που παρουσιάζουν κατά τη ροή τους. Για παράδειγμα, διαφορετικά ρέουν το μέλι, το λάδι και το νερό.
Η αντίσταση αυτή που παρουσιάζουν τα ρευστά οφείλεται στις εσωτερικές τριβές των μορίων τους από δυνάμεις συνοχής, σε βαθμό που το ίδιο το ιξώδες ν΄ αποτελεί μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή και που εξετάζεται ιδιαίτερα από την Υδροδυναμική.
Το μέτρο του ιξώδους είναι ο συντελεστής συνεκτικότητας ή συντελεστής εσωτερικής τριβής ή συντελεστής ιξώδους του υγρού. Όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες λέμε ότι έχει, π.χ. το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το λάδι.Το μέτρο αυτό κατά SAE δημιουργεί την καμπύλη ρευστότητας κάθε υγρού από τους 0 C έως τους 100C.
Τέλος πάντων δεν θέλω να μπώ σε πιο τεχνικά θέματα διότι κουράζω....θα πω χοντρικά ότι ένα jimny είτε είναι στην Σαχάρα είτε είναι στο βόρειο πόλο σε συνθήκες πλήρης λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία λαδιού θα είναι γύρω στους 80C-90C και σημασία έχει πως συμπεριφέρεται το λιπαντικό σε αυτή την δεδομένη θερμοκρασία(δεν θέλω να μπω σε λογική εκκίνησης του κινητήρα διότι θα μιλάμε με τις ώρες).
Από τα προλεγόμενα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι είτε έχει κρύο είτε έχει ζέστη αυτό που έχει σημασία είναι η ρευστότητα του λαδιού στις δεδομένες συνθήκες (διαφορετικά συμπεριφέρεται ένα λάδι 5w30 στους 80C από ένα λάδι 10w40)λειτουργίας του...


Συμφωνώ μεν, αλλά...  lol lol

σε όλα τα service manual υπάρχει ένα αντίστοιχο πινακάκι με αυτό http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.aa1car.com/library/oil_chart.jpg&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/motor_oil_605.htm&usg=__Okp_ZFB3S8-BDzhph9V67mbY9-o=&h=296&w=263&sz=15&hl=el&start=0&zoom=1&tbnid=ffOJLB0h6ZEBbM:&tbnh=126&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dproper%2Bengine%2Boil%2Bviscosity%2Bchart%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=257&vpy=52&dur=2808&hovh=236&hovw=210&tx=111&ty=139&ei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&oei=KlkbTa_NH8qb8QOn1o2EBw&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:1,s:0

δείχνει λοιπόν πως οι εξωτερικές θερμοκρασίες επηρεάζουν τι λάδι θα χρησιμοποιήσουμε... κ μην ξεχνάμε πως εκτός του ότι δεν έχουμε κατευθείαν 80 βαθμούς στο μοτέρ, το λάδι βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες  κ ίσως για περισσότερο διάστημα όταν δεν κινούμε το αυτοκίνητο...

Επίσης ρόλο παίζει κ το πόσο πολύστροφο ή όχι είναι το κάθε μοτέρ...

Για να μην το παιδεύουμε, το jimny με 10-40 είναι πλήρως καλυμμένο στο 99,9% των περιπτώσεων... αν κάποιος μένει στα βουνά, ένα 5-30 ή 5-40 το χειμώνα κακό δεν κάνει...   

@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
+1 χεχε πραγματικα σε τετοια επιπεδα πρεπει να τεκμηριωνουμε τις αποψεις μας ουτως ωστε να βγαινει κατι θετικο.....απο τα φορουμ......το μονο που θελω να προσθεσω ειναι το εξης....ενα λαδι 5w30 με ενα 10w40 σε εφαρμογες σαν τις δικες μας δεν εχει απολυτως καμια διαφορα(σαν αποτελεσμα στην πραξη) το θεμα ειναι αν το λιπαντικο που χρησιμοποιουμε ανταποκρινεται πραγματικα σε μετρησεις σε αυτα που υποσχεται...γιατι δυστυχως πανω απο τα 3/4 των brand που μας πουλανε δεν κανουν ουτε για τις φριτεζες που λεει ο λογος....
Πραγματικα αν καποιος ειχε την πολυτελεια να μετρησει τα πραγματικα στοιχεια θα απογοητευοταν

Αποσυνδεδεμένος JM

  • Jimny
  • Μηνύματα: 799
  • Φύλο: Άντρας
  • η αλλιως johnmlrs...!
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #20 στις: Δεκέμβριος 30, 2010, 01:30 »
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
[/quote]

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 30, 2010, 01:35 »
Σωστός, κ εδώ να προσθέσω πως πχ το 10-40 μιας εταιρίας μπορεί να είναι το ίδιο λεπτό με το 5-30 μιας άλλης  ;) Επίσης, δοκιμάζοντας λάδια καλό είναι να αφήνουμε τουλάχιστον 2 αλλαγές πριν βγάλουμε τα συμπεράσματα μας για το αν καίει, αν έχει περισσότερο θόρυβο κτλ....

Βέβαια αυτά είναι αρκετά ψιλά γράμματα για τους περισσότερους που δεν έχουν το χρόνο κυρίως να ασχοληθούν... Με συχνές αλλαγές λαδιών (αν είναι δυνατόν κ στις 5000 ΚΜ) κ σπορέλαιο που λέει ο λόγος να βάζουμε, πρόβλημα δεν υπάρχει...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος JM

  • Jimny
  • Μηνύματα: 799
  • Φύλο: Άντρας
  • η αλλιως johnmlrs...!
Απ: ΛΑΔΙΑ
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 30, 2010, 01:44 »
@JΜ: Οι περισσότεροι θερμοστάτες ανοίγουν στους 80-90 βαθμούς Κελσίου... οπότε κάπου εκεί είναι κ η θερμοκρασία του κινητήρα...
[/quote]

λαθος τροποποιηση...
μπερδευτηκα,γιατι ειχα στο μυαλο μου,δικτυα με ξεχωριστο ψυγειο λαδιου(diesel μηχανες) κτλ... ???
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 30, 2010, 01:46 από JM »