To Roll Cage για να το χρησιμοποιησει κανεις σε χρηση δρομου δεν νομιζω να αυξανει την ασφαλεια των επιβαινωντων, αλλα το αντιθετο θα ελεγα.
Που το στηριζω αυτο?
Επειδη εχω τρεξει πολλες φορες με αγωνιστικο αυτοκινητο πρεπει να γνωριζετε κατι πολυ απλο.
To Cage, αν δεν εχεις βαλει προστατευτικα μαξιλαρακια πανω του (υπαρχουν για τετοια χρηση ακριβως), δεν φερεις ζωνες 4 σημειων ή 6, και μπακετ αγωνιστικα καθισματα λειτουργει με λαθος τροπο. Σιγουρα δε θα παραμορφωθει η καμπινα, αλλα σιγουρα θα παραμορφωθει οποιοδηποτε κεφαλι βρεθει σε επαφη με αυτο.
Οι ζωνες χρειαζονται για να παραμενουν οι επιβαινοντες σταθεροι πανω στην πλατη του καθισματος, και με τις τρυπες που εχουν τα αγωνιστικα καθισματα να παραμενουν και αυτες με τη σειρα τους σταθερες. Το μονο που θα μπορει να κουνησει πανω απο το καθισμα ειναι το κεφαλι το οποιο σε αγωνιστικες καταστασεις φερει κρανος, το οποιο ερχεται σε επαφη με τα μαξιλαρια που υπαρχουν πανω στο cage.
Σε αντιθετη περιπτωση, οι ζωνες οι εργοστασιακες ειναι αρκετα πιο χαλαρες (σκεφτειτε πως το κεφαλι φτανει κοντα στο τιμονι γι αυτο και βαζουν αεροσακους) οποτε φανταστειτε μια επαφη σε ενα σιδερο στο πλαι με το κεφαλι να απεχει 10εκ. και οχι 40 ή 50εκ. που απεχει το πλαστικο τιμονι.
Γι αυτο και ολες οι εταιρειες που βγαζουν cage για χρηση δρομου δεν εχουν καμια "σιδεριά" μπροστα αλλα μονο πισω και στο συνοδευτικο χαρτι που εχουν αναφερουν πως δεν πρεπει να καθεται κανεις εκει (και ας εχει καθισματα-ουσιαστικα απλα αυτες απαλασσονται της ευθυνης).
Αυτα σε μια περιπτωση τουμπας των 4χλμ/ωρα μπορει να φαινονται ψηλα γραμματα, αλλα το θεμα ειναι πως κανενας μας δε θα φτασει μεχρι την εκτος δρομου διαδρομη που θελει δια μεσω διακτινισμου, αλλα θα μπει στο δρομο με ταχυτητας ανω των 60-80χλμ/ωρα.
Δηλαδή αν χτυπήσεις το κεφάλι σου στο πλαστικό (στήριγμα) πάνω από την πόρτα του συνοδηγού, ή στο τζάμι ή στην πίσω κολόνα δεν θα πάθεις την ίδια ζημιά με το να χτυπήσεις στο cage??
Το αν θα χτυπήσεις εύκολα στην μπροστά σιδεριά, εξαρτάται από τον τύπο του αυτοκινήτου και την σχεδίαση του cage...
Οι εργοστασιακες ζωνες ειναι σχεδιασμενες να εχουν ανοχες μεχρι να τεντωσουν, αναλογα τον τυπο του αυτοκινητου. Αν τωρα θεωρεις πως ειναι το ιδιο πραγμα οταν θα σου συμβει ενα ατυχημα στο δρομο με 80χλμ/ωρα να εχεις μια Α αποσταση απο τις λαμαρινες του αυτοκινητου, με το να εχεις μια Β πολυ μικροτερη αποσταση απο το κεφαλι σου σε σιδερο τοτε τι να πω... Τα αγωνιστικα που φερουν υποχρεωτικα roll cage δε θα πρεπε να εχουν υποχρεωτικες τις ζωνες 4 σημειων ουτε τη χρηση κρανους...
H επιτάχυνση και η ταχύτητα που θα έχει το κεφάλι στην μεγαλύτερη απόσταση είναι θεωρητικά μεγαλύτερη....
Σίγουρα τα σημεία κοντά στο κεφάλι και γύρω θα πρέπει να είναι μονομένα είτε με ειδικό υλικό για cage είτε με χοντρό sikaflex..
Απο εκεί και πέρα οι ζώνες 4 σημείων και το κράνος αυξάνουν την ασφάλεια ακόμα περισσότερο...
Κράνος φοράμε σε αγώνες ακόμα και αν δεν έχουμε roll cage....
Προσωπικά προτιμώ να χτυπήσω πάνω στο σίδερο του cage παρά να μου έρθει η κολώνα στο κεφάλι... και στο jimny δυστυχώς από τις τούμπες που έχω δει η κολόνα είναι η πρώτη που σου έρχεται στην μούρη...