Αγαπητοι φίλοι Suzukάδες,
Κάτοχος Jimny, ο οποίος μένει εδώ στον Ωρωπό, με κάλεσε σήμερα στο τηλέφωνο για να συζητήσουμε ένα πρόβλημα το οποίο αγνοούσα ότι υπήρχε ΚΑΙ στα Jimny και το οποίο είναι συχνό φαινόμενο στα Land Rover.
Πιό συγκεκριμένα μου ανέφερε ότι πάρα πολλά Jimny (δηλαδή σχεδόν όλα με εξαίρεση ένα ποσοστό γύρω στο 20%) παρουσιάζουν προβλήματα κραδασμών στις ταχύτητες από 60 με 70 έως τα 100 περίπου χαω.
Μετά από αρκετή συζήτηση φτάσαμε στο σημείο των σημείων στήριξης των άκρων των τροχών του εμπρός άξονα.
Πιό συγκεκριμένα, και αν κατάλαβα καλά καθώς δεν έχω προσωπική εμπειρία από τα Jimny, το άκρο των τροχών είναι τοποθετημένο στον εμπρός άξονα πάνω σε δύο σημεία (ένα επάνω και ένα κάτω περίπου σαν C) το οποία έχουν από ένα κωνικό ρουλεμάν/τριβέα για την περιστροφή του άκρου δεξιά και αριστέρα μέσω του συστήματος διευθύνσεως.
Στα Land Rovers λοιπόν το σημείο αυτό πολλές φορές είτε δεν είναι σωστά σφιγμένο από το εργοστάσιο είτε αποκτά τζόγους λόγω χρήσης.
Οταν συμβαίνει αυτό (να μην είναι σωστά σφιγμένο ή να έχει πάρει τζόγο) δημιουργούνται ακριβώς ίδια φαινόμενα κραδασμών στο τιμόνι στις ίδιες περίπου ταχύτητες.
Για αυτό λοιπόν προτείνω, όσοι έχετε παρόμοια φαινόμενα κραδασμών να ρίξετε μία ματιά στο σφίξιμο/βίδωμα των βάσεων στήριξης των άκρων των τροχών σας. Στα αγγλικά και στην ορολογία των Land Rovers το θέμα αυτό αφορά το swivel preload, οπότε ίσως με τις λέξεις αυτές να μπορέσετε να βρείτε κάποια άκρη και στα δικά σας εγχειρίδια συνεργείου και επισκευών.
Ελπίζω να μπόρεσα να βοηθήσω και περιμένω και τις δικές σας καταχωρήσεις έτσι και όντως δείτε αποτέλεσμα μετά από τον έλεγχο και την σωστή ρύθμιση της τάσεως σύσφιξης/προφόρτισης των τριβέων των βάσεων στήριξης των άκρων των τροχών σε αυτοκίνητα που έχουν τέτοιο πρόβλημα.
Χαιρετώ
_________________
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ LAND ROVER
Eυχαρηστούμε τον φίλο Παντελή που ποστάρει τις γνώσεις του.........