Φίλε μου, το ποιά ταχύτητα θα χρησιμοποιείς κάθε φορά, είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, όπως και στην οδήγηση μέσα στην πόλη. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν κανόνες... Σκέψου ότι στην ίδια διαδρομή, μπορεί εσύ ο ίδιος να διαφοροποιείς την οδήγησή σου, ανάλογα και με το βάρος που κουβαλάς, αν ο δρόμος είναι βρεγμένος, το είδος του χώματος (πηλός κλπ), το πέλμα του ελαστικού, αν έχεις ανοίξει το a/c κλπ. Σίγουρα προσπαθούμε να αξιοποιούμε τις δυνατότητες ΚΑΘΕ ταχύτητας του κιβωτίου
Προσπαθούμε να κινούμαστε με στροφές στον κινητήρα που είναι κοντά στην ροπή. Ελέγχουμε και το δείκτη θερμοκρασίας. Στα νεροφαγώματα προσπαθούμε να τα περνάμε "διαγώνια". Αν είναι άξια λόγου, κόβουμε και βάζουμε πρώτη ταχύτητα.
1 Βάζοντας τετρακίνηση στο High, βοηθάς στο να μην σπινάρουν οι πίσω ρόδες στην ανηφόρα. Πηγαίνοντας με 2500-3000 στροφές, μπορείς να έχεις πρώτη ταχύτητα για αρκετή ώρα.
2 Βάζοντας τετρακίνηση στο Low, μπορείς να βάλεις και δευτέρα (ίσως και τρίτη, ανάλογα τις κλίσεις του δρόμου). Αν μείνεις 2300-3500 στροφές, μπορείς να κινηθείς για πολύ ώρα, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα
3 Για την κατηφόρα, σίγουρα το "φρενάρισμα" με ταχύτητα "ξεκουράζει" τα φρένα. Το αν θα επιλέξεις 1η ή 2α είναι πάλι συνάρτηση διαφόρων παραγόντων. Χρησιμοποιείς και τα φρένα συνδυιαστικά. Με τον καιρό και την εμπειρία, θα εκτελείς αυτές τις κινήσεις αυτόματα, όπως στην πόλη.
Ε, αν τώρα θέλεις να ανέβεις κάθετα μια αντιπυρική λωρίδα, βάλε πρώτη κοντή και ξέχνα να την βγάλεις...