Το ΣΚ που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε η μετατροπή στο μαμά βοηθητικό του Jimny. Ο λόγος φαντάζομαι γνωστός σε όλους μας λίγο πολύ ,,, έλλειψη δύναμης στα αργά - γρήγορα ειδικά μετά την αλλαγή ελαστικών σε πέλμα κάιμαν. Ψάχνοντας τι λύσεις υπάρχουν για το βοηθητικό (δεν σκέφθηκα ούτε επιθυμούσα στην παρούσα φάση το βοηθητικό του σάμυ) ... 1) trialJimny 2) Rakuten 3) Crazy Dagas ... βρέθηκε γνωστός ο οποίος είχε γραναζώσει το δικό του στoν τελευταίο και πραγματικά μου έκανε εντύπωση το πώς πήγαινε το αυτοκίνητό του σε αρκετά δύσκολα κομμάτια και μάλιστα με λάστιχα που αγγίζουν τη διάσταση των 30" (αναγόμωση 225/R15...74cm ύψος). Σιγά σιγά άρχισα να το δουλεύω στο μυαλό μου και σκεπτόμενος ότι το μεν Rakuten είναι πανάκριβο (αλλά και μη δοκιμασμένο από κανένα συνάδελφο) το δε trialJimny σχετικά ακριβό γι αυτό που προσφέρει, αλλά και η υποστηριξή του σε περίπτωση βλάβης χρονοβόρα, μίλησα με τον Daga και το προχώρησα.
Η λύση είναι εγκατάσταση μεγαλύτερου γραναζιού και μάκρυμα της αλυσίδας με επιτυχόμενη μείωση στα αργά και στα γρήγορα 28%. Η τιμή του κυμαίνεται από 400-450 ευρώ και λέω κυμαίνεται γιατί μπορεί πχ κάποιος να πάει από εκεί ή να στείλει απλά το τράνσφερ του ή κλπ. Σημείωση πως υποστηρίζει μόνο το παλαιό Jimny και
όχι το καινούριο (VVT) μιας και απ ότι μου είπε το έφτιαξε για ένα και δεν του άρεσε το αποτέλεσμα (πως δούλευε) γι αυτό και δεν το προχώρησε.
Οι πρώτες εντυπωσεις μου είναι πραγματικά οι καλύτερες ... το αμάξι με τα 205/75/15 είναι κυριολεκτικά άρμα
ανεβάινει ανηφόρες που πρίν έπρεπε να πάρω αρκετή φόρα, με ότι αυτό συνεπάγεται, στο ρελαντί ... κατεβαίνει σε απότομα κομμάτια με ελάχιστο έως μηδαμηνό φρένο και έχω πλέον πιο δυνατά γρήγορα και αργά αργά
Την πρώτη αργή τη χρησιμοποίσησα μόνο για τέστ καθώς παρακόντυνε, αλλά η μετατροπή θα συμπληρωθεί με αλλαγή ελαστικών, πρωτογεννή simex extreme trekker triple block 29/7,5/15, και πιστεύω ότι το βήμα θα έρθει εκεί που πρέπει αφήνοντας και πλεόνασμα δύναμης έτσι ώστε να τα υποστηρίξει αξιοπρεπώς. Την περισσότερη διαδρομή στην πρώτη δοκιμή την έβγαλα με απλή τετρακίνηση και σε πιο δύσκολα κομμάτια έμπαινα με 2 και 3 αργά χωρίς να αντιμετωπίσω κανένα πρόβλημα
Περισσότερα με τις επόμενες δοκιμές και ειδικά όταν μπούν και τα λαστιχάκια
Στην άσφαλτο τώρα! Έτσι πως είναι η τελική του είναι για κλάματα, δλδ ταξίδι δύσκολα κάνεις ... Λάρισα αθήνα 4,5-5 ώρες
καίει (220χλμ απόσταση με τρία τέταρτα του ντεποζίτου ήτοι περίπου 27-30 λιτρα με 4000 στροφές)
και κάνει παραπάνω θόρυβο από τον κινητήρα
Αυτό βέβαια οφείλεται στο γεγονός ότι προ μετατροπής είχα τα 100χλμ στις 3600 και μετά στις 4500-4600 (μετρήσεις χλμ με GPS).
Παρατηρήσεις:
1) Τέλος η εμπλοκή της τετρακίνησης εν κινήσει ... το δοκίμασα 2-3 φορές και δεν το ξανακάνω
γράνγκ γρούνκγ
Απεμπλοκή οπως και πρίν.
2) Περισσότερος θόρυβος από τρανσφερ στα γρήγορα (χωρίς να είναι καθόλου ενοχλητικό και όσοι με ξέρουν και προσωπικά ξέρουν ότι έχω ευαίσθητα αυτάκια
) ... κάπως λιγότερος στα αργά σε σχέση με τα γρήγορα.
3) Τράνσφερ πούπουλο ... καμία σχέση με πρίν ... πολύ πιο "μαλακό" ...
Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ευχαριστημένος ... θέλω να το δοκιμάσω βέβαια και σε σχετικά ακραίες συνθήκες για να δώ συμπεριφορά ... αλλά πιστεύω ότι θα ανταπεξέλθει μια χαρά!
Θα σας κρατάω ενήμερους για οτιδήποτε άλλο παρατηρήσω
Λευτέρης