Συνήθως είναι η ασφάλεια που πετάγεται είτε από την κλωτσιά κάποιου πιτσιρικά που τον ζορίζει μπροστά, είτε από χτύπημα μοτό ή άλλου οχήματος. Εννίοτε και από την πολυκαιρία.
https://www.dropbox.com/s/vjg5qqgzkzna1jc/2016-08-30%2020.26.55.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/gj808drh75st8ah/2016-08-30%2020.49.59.jpg?dl=0Χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί για να τον λύσεις. Ειδικά στο ξεκούμπωμα του καθρέπτη ο οποίος είναι σφικτός και μπορεί να σπάσει ο ίδιος ή κάποιο από τα κλιπ που κουμπώνει. Εγώ έχω στραβώσει ένα σταυροκατσάβιδο και πιέζοντάς τον στις άκρες, λύνω τις 4 βίδες και τον βγάζω πρώτα. Με αυτόν τον τρόπο τον ξεκουμπώνω από πίσω πιέζοντας με ένα κατσαβιδάκι τα κλιπ. Δεν τον ζορίζω τραβώντας τον από έξω.
Μετά πρέπει να λυθεί το καλώδιο για να ελευθερωθούν τα κομμάτια. Η εσωτερική φύσσα αποσπάται από τα τρία καλώδια σχετικά εύκολα, με την πίεση ενός κατσαβιδιού ρολογιού από έξω. Σίγουρα ο καθρέπτης θα χρειαστεί και καθάρισμα, αφού μέσα θα βρείτε μέχρι και αράχνες. Αν έχετε χρόνια να ανοίξετε τον καθρέπτη, το λάστιχο που καλύπτει τον μηχανισμό μετακίνησης, απλά ξεχάστε το.
https://www.dropbox.com/s/w25pu90vio2ek4i/2016-08-30%2021.01.40.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/ub1jus8c4ieg6o6/2016-08-30%2021.01.54.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/aevwo6w62oqhwfe/2016-08-30%2021.04.30.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/mi9gzpl6yd8x7tv/2016-08-30%2021.27.33.jpg?dl=0Ανοίγοντας τον καθρέπτη, αριστερά και εκεί που ενώνεται ο βραχίωνας με το κυρίως σώμα, θα δείτε το ελατήριο, με την ασφάλεια ξεκούμπωτη και περασμένη στο καλώδιο.
https://www.dropbox.com/s/xk1dtyla31nw5vo/2016-08-30%2020.26.42.jpg?dl=0Το ζήτημα είναι ο τρόπος που θα πιεστεί η ασφάλεια, προκειμένου να υποχωρήσει το ελατήριο το οποίο είναι αρκετά ζόρικο, ώστε να κουμπώσει στον άξονα (να επανέλθει στη θέση της δηλ.) και να σφίξει ξανά ο καθρέπτης. Εδώ χρειάστηκε η βοήθεια ενός πατενταρισμένου σωλήνα με εγκοπή εώς την άκρη (για να περνάει το καλώδιο), ο οποίος θα μας βοηθήσει να πιέσουμε αρκετά την ασφάλεια, ομοίομορφα και περιμετρικά ώστε να μην σπάσει.
Όταν έρθει η ασφάλεια στη θέση της, η συνέχεια είναι παιχνίδι. Να προσέξετε τη σειρά των καλωδίων στη φύσσα καθώς και τη σειρά που τοποθετούνται ξανά το ελατήριο και η ασφάλεια, πριν επανασυνδέσετε τη φύσσα στον μηχανισμό κίνησης. Προσοχή! Το ελατήριο είναι κωνικό. Η περίμετρος στις άκρες του διαφέρουν. Η μεγαλύτερη πάει κάτω στη βάση και η μικρότερη πάνω όπου κουμπώνει η ασφάλεια.
Έχει λίγο μανούβρα αλλά αξίζει να εξοικονομήσετε 80-100 ευρώ. Κρίμα για μιά ασφάλεια να αχρηστευτεί ολόκληρος καθρέπτης.
Στη συνέχεια θα προσπαθήσω να ανεβάσω και φωτό.