O παρακάτω κανονισμός συντάχθηκε κατά κύριο λόγο από τους υπεύθυνους της επιτροπής για τους αγώνες ΤRΟPΗΥ WILD κ.κ.Γώγου Βλασακίδη.Μόλις ψηφιστεί από την 10 μελή επιτροπή 4χ4 θα σταλεί στην ΕΛΠΑ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ EKΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ 4x4
TPOPHY - WILD TERRAIN
1 ΟΡΙΣΜΟΙ
Οι αγώνες εκτός δρόμου δέχονται συμμετοχές αυτοκινήτων εκτός δρόμου, με άδεια κυκλοφορίας ή πινακίδες ΕΘΕΑ.
Αυτά τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι τετράτροχα και να διαθέτουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μόνιμη ή κατ’ επιλογή.
Ο οργανωτής, μπορεί να ελέγξει την νομιμότητα των οχημάτων καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οχήματα που δεν είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς , θα αποκλείονται από το συγκεκριμένο αγώνα με ενδεχόμενη περαιτέρω τιμωρία από την ΕΘΕΑ.
Είναι υποχρέωση του πληρώματος να επιδείξει στους τεχνικούς εφόρους και στελέχη του αγώνα ότι το όχημα του είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς της ομάδας του, για όλη τη διάρκεια του αγώνα.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
1 ΑΜΑΞΩΜΑ ΣΑΣΙ
1.1. Επιτρέπεται η αφαίρεση υλικού, η πρόσθεση υλικού και η διαμόρφωση των φτερών για να χωρέσουν μεγαλύτερα ελαστικά.
1.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
1.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία.
1.4. Επιτρέπεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Δεν επιτρέπεται η αύξηση ή η μείωση του αριθμού των σημείων στήριξης και η αλλαγή της θέσης τους πάνω στο σασί.
1.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Επιτρέπεται η αντικατάσταση τους με κατασκευές με ελάχιστη καμπυλότητα 10 εκατοστά.
1..6. Επιτρέπεται η αλλαγή των πλευρικών παραθύρων με πλαστικά.
1.7.. Επιτρέπεται να αντικατασταθούν οι πόρτες και η πίσω πόρτα με ελαφρότερα υλικά .
1.8. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι.. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας.
1.9 Είναι υποχρεωτικό για τα ανοικτά οχήματα να έχουν στην οριφή τουλάχιστον τέντα και στα πλάγια όπου δεν υπάρχει πόρτα η παράθυρο να υπάρχει δίκτυ
2 ΣΗΜΕΙΑ ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗΣ
2.1. Είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν δύο σημεία ρυμούλκησης σε κάθε αυτοκίνητο, ένα εμπρός και ένα πίσω.
2.2 Η θέση τους πρέπει να επισημαίνεται με πορτοκαλί βέλος.
2.3. Στα αυτοκίνητα που έχουν αφαιρούμενους γάντζους, αυτοί πρέπει να είναι τοποθετημένοι στη θέση τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
2.4 Προτείνεται το βάψιμο των γάντζων με πορτοκαλί χρώμα.
2.5. Ο εργάτης, αν υπάρχει, δε θεωρείται σημείο ρυμούλκησης.
3. ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΗΡΕΣ
3.1 Προφυλακτήρες. Επιτρέπεται η αλλαγή των προφυλακτήρων με άλλους. Σε κάθε περίπτωση ο νέος προφυλακτήρας πρέπει να μην ενέχει κίνδυνο για τους πεζούς ή αναβάτες, να μην περιέχει γωνίες ή αιχμές και να καλύπτει και τις γωνίες του οχήματος.
Το υλικό των προφυλακτήρων είναι ελεύθερο. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
3.2 Δεν επιτρέπεται οι προφυλακτήρες να έχουν οξείες άκρες και τελειώματα. Η ελάχιστη καμπυλότητα στις άκρες πρέπει να είναι 10 εκατοστά.
3.3 Η τοποθέτηση των προφυλακτήρων πρέπει να είναι σταθερή και μόνιμη. Πρέπει να διατηρηθούν οι αρχικές τους στηρίξεις στο σασί ή το αμάξωμα.
3.4 Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικής σκάρας στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αν η κατασκευή της είναι από σωλήνες και στηρίζεται σταθερά και μόνιμα στους προφυλακτήρες. Η λειτουργικότητά της πρέπει να είναι μόνο η προστασία του αυτοκινήτου και η στήριξη πρόσθετων προβολέων. Δεν πρέπει να εξέχει της περιμέτρου του αυτοκινήτου, όπως αυτή ορίζεται από τους προφυλακτήρες.
4 ΤΡΟΧΟΙ
4.1 Οι εφεδρικοί τροχοί του αυτοκινήτου, σε περίπτωση που μεταφέρονται μέσα στο θάλαμο επιβατών, θα πρέπει να είναι σταθερά ασφαλισμένοι, με βάσεις που να αντέχουν επιταχύνσεις τουλάχιστον 5g.
4.2 Επιτρέπεται η τοποθέτηση σημείων πρόσδεσης / στερέωσης, στο θάλαμο.
4.3 Στα οχήματα που η στήριξη του εφεδρικού τροχού γίνεται στην πίσω πόρτα, αυτός ή θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση του (δηλαδή πάνω στην πόρτα) ή η βάση στήριξης να έχει αφαιρεθεί εντελώς και να μην προεξέχουν επικίνδυνα για πεζούς ή αναβάτες σημεία.
4.4 Το πλάτος και η διάμετρος των ελαστικών είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονται πλήρως από το αμάξωμα ή τα πρόσθετα φτερά (ανεξαρτήτως υλικού)
4.5 . Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 80 χλμ./ώρα.
4.6 . Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
4.7 . Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
4.8 Λασπωτήρες. Συνιστάται η χρήση σε όλους τους τροχούς. Ο συμπληρωματικός κανονισμός του αγώνα μπορεί να επιβάλει τη χρήση τους.
4.9 Επιτρέπεται η τοποθέτηση ελαστικών έως 37"
5 ΑΝΑΡΤΗΣΗ
5.1 . Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα.
5.2 . Ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι ελεύθερα.
5.3 . Επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
5.4 . Επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).
5.5 . Επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος.
5.6 Επιτρεπεται ανάρτηση τύπου “Quarter Elliptical” ή “¾ Elliptical”.
?
5.7 Επιτρεπεται μετατροπή από ανεξάρτητη ανάρτηση σε άκαμπτους άξονες ή το αντίθετο.
5.8 Με σκοπό την αύξηση του ύψους της ανάρτησης, επιτρέπεται η τροποποίηση των δακτυλιδιών συγκράτησης των σουστών (σκουλαρίκια), καθώς και
χρήση προσθηκών στα ελατήρια.
6 ΕΡΓΑΤΗΣ (βίντσι).
6.1 Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται οποιοδήποτε μέρος του εργάτη, περιλαμβανομένων και των ράουλων (αν υπάρχουν), να εξέχει από τον εμπρόσθιο προφυλακτήρα του αυτοκινήτου. Συνιστάται η χρήση γλίστρας αντί ράουλων.
7 ΚΟΤΣΑΔΟΡΟΣ. Ο κοτσαδόρος δεν πρέπει να εξέχει από την περίμετρο του αυτοκινήτου, περιλαμβανομένου και τυχόν εφεδρικού τροχού τοποθετημένου στην πίσω πόρτα.
8 ΦΩΤΑ.
8.1 Τα φώτα είναι ελεύθερα. Αν αλλαχθούν αυτά του κατασκευαστή, πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά:
8,2 . Φώτα πορείας εμπρός (2) και πίσω (2),
8,3 . Φώτα stop πίσω (2), κόκκινου χρώματος, που ενεργοποιούνται με το πεντάλ του φρένου,
8.4 . Δείκτες πορείας εμπρός (2) και πίσω (2),
8,5 . Φως οπισθοπορείας πίσω (1), λευκού χρώματος,
8,6 Φως ομίχλης πίσω (1), κόκκινου χρώματος,
8,7 Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 8 πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
8,8 . Η τοποθέτηση των φώτων πρέπει να είναι μόνιμη, στιβαρή και να εξασφαλίζει την ορατότητά τους από εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που είναι τοποθετημένα.
9 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Για να επιτραπεί η εκκίνηση ενός αυτοκινήτου, επιβάλλονται όλα τα μέτρα ασφαλείας που αναφέρονται στον παρόντα κανονισμό.
9,1 Ζώνες ασφαλείας
9,2 Επιτρέπεται η αντικατάσταση ζωνών τριών σημείων, με τεσσάρων ή περισσότερων. Οι ζώνες αυτές θα πρέπει να τοποθετηθούν σύμφωνα με τις οδηγίες του παραρτήματος J άρθρου 283.6 του ΔΑΚ. ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ η χρήση αναγνωρισμένων ζωνών σύμφωνα με το παράρτημα J άρθρο 283.6 του ΔΑΚ.
9,3. Χρήση :
9.4 H ζώνη ασφαλείας πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μορφή που έχει αναγνωριστεί χωρίς τροποποιήσεις και αφαιρέσεις κομματιών και σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. H αποτελεσματικότητα και μακροβιότητα των ζωνών έχει άμεση σχέση με τον τρόπο που τοποθετήθηκαν, που χρησιμοποιούνται και συντηρούνται.
9.5 Oι ζώνες πρέπει να αντικαθίστανται μετά από κάθε σφοδρή σύγκρουση και οποτεδήποτε το ύφασμα έχει κοπεί, τριφτεί ή αδυνατίσει από την επίδραση χημικών ή του ήλιου.
9.6 Πρέπει να αντικαθίσταται επίσης όταν τα μεταλλικά μέρη ή οι μηχανισμοί στραβώσουν, παραμορφωθούν ή σκουριάσουν. Kάθε ζώνη που δεν λειτουργεί άψογα πρέπει να αντικαθίσταται.
10 ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ
10.1. Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με έναν ή δύο πυροσβεστήρες.
10.2. Επιτρεπόμενα υλικά πυρόσβεσης: AFFF, FX G-TEC, Viro3, σκόνη ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αναγνωρισμένο από τη ΔΟΑ
10.3 . Ελάχιστη ποσότητα υλικού πυρόσβεσης: AFFF: 2.4 lt
FX G-TEC: 2.0 Kg
Viro3: 2.0 Kg
Zero 360: 2,0 Kg
Σκόνη: 2.0 Kg
10.4 . Η πίεση του κάθε πυροσβεστήρα ανάλογα με τον τύπο του υλικού πυρόσβεσης πρέπει να είναι η παρακάτω. Ειδικά, κάθε πυροσβεστήρας που περιέχει AFFF πρέπει να είναι εφοδιασμένος με σύστημα ελέγχου της πίεσης.
AFFF: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
FX G-TEC και Viro 3: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
Zero 360: Οπως ορίζει ο κατασκευαστής
Σκόνη: Ελάχιστο 8 bar, μέγιστο 13.5 bar
10.5 . Οι παρακάτω πληροφορίες πρέπει να είναι εμφανείς πάνω σε κάθε φιάλη πυροσβεστήρα:
― Χωρητικότητα
― Τύπος υλικού πυρόσβεσης
― Βάρος ή όγκος υλικού πυρόσβεσης
― Ημερομηνία ελέγχου, που δεν πρέπει να ξεπερνά τα δύο χρόνια από την ημερομηνία γόμωσης ή ελέγχου
10.6 . Ολοι οι πυροσβεστήρες πρέπει να είναι ικανοποιητικά προστατευμένοι και οι στηρίξεις τους πρέπει να αντέχουν σε επιβραδύνσεις 25g.
10.7 Οι πυροσβεστήρες πρέπει να είναι εύκολα προσιτοί από οδηγό και συνοδηγό.
11 ΚΛΩΒΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
11,1 Τα αυτοκίνητα πρέπει υποχρεωτικά να εχουν κλωβό ασφαλείας (Roll Cage) σύμφωνα με το άρθρο 283.8, του Παραρτήματος J του ΔΑΚ..
11.2 Σε περίπτωση χρήσης κλωβού ασφάλειας, είναι υποχρεωτική η χρήση αφρώδους υλικού ή άλλου προστατευτικού εξοπλισμού στα σημεία επαφής των κρανών του πληρώματος με τον κλωβό ασφάλειας.
11.3 Επιτρέπονται εξωτερικά ROLL CAGE?
12 ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
12.1 Eπιτρέπεται η αντικατάσταση των καθισμάτων του κατασκευαστή και των βάσεων - οδηγών τους με άλλα, με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
12.2 Επιτρέπεται η χρήση ανακλινόμενων καθισμάτων (μπάκετ ή μη)
12.3 Επιτρέπεται η χρήση σταθερών (μη ανακλινόμενων) μπάκετ καθισμάτων
12.4 ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ η χρήση καθισμάτων αναγνωρισμένων από τη ΔΟΑ
12.5 Τα καθίσματα πρέπει να είναι επαρκώς ανθεκτικά
12.6 Aν οι αρχικές βάσεις ή στηρίξεις των καθισμάτων αλλαχθούν τα νέα τμήματα πρέπει ή να είναι αποδεκτά από τον κατασκευαστή των καθισμάτων ή να συμφωνούν με τις παρακάτω προδιαγραφές:
12.7 Oι στηρίξεις πρέπει να στερεώνονται στο αμάξωμα/σασσί μέσω τεσσάρων τουλάχιστον σημείων για κάθε κάθισμα χρησιμοποιώντας βίδες ελάχιστης διαμέτρου 8 mm και πλακών αντιστήριξης. H ελάχιστη επιφάνεια επαφής πρέπει να είναι 40 cm² . Eάν χρησιμοποιούνται συστήματα ταχείας αποσύνδεσης, αυτά πρέπει να αντέχουν οριζόντιες και κάθετες δυνάμεις 18.000 N, όχι ταυτόχρονα εφαρμοζόμενες. Eάν για τη ρύθμιση των καθισμάτων χρησιμοποιούνται ράγες, πρέπει να είναι αυτές που τοποθετεί ο κατασκευαστής στο αναγνωρισμένο αυτοκίνητο ή αυτές που συνοδεύουν τα καθίσματα.
12.8 Tα καθίσματα πρέπει να στηρίζονται στις βάσεις σε τέσσερα σημεία, δύο εμπρός και δύο πίσω, χρησιμοποιώντας βίδες με ελάχιστη διάμετρο 8 mm και ενισχύσεις ενσωματωμένες στα καθίσματα. Kάθε σημείο στήριξης πρέπει να μπορεί να αντέχει δύναμη 15.000 N εφαρμοζόμενη προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
12.9 Tο ελάχιστο πάχος των βάσεων και των πλακών αντιστήριξης είναι 3 mm για τα χαλύβδινα υλικά και 5 mm για τα υλικά από ελαφρό κράμα. H ελάχιστη διαμήκης διάσταση κάθε βάσης πρέπει να είναι 6 cm.
13 Διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης
Τα αυτοκίνητα μπορούν να έχουν οποιουδήποτε τύπου (πχ. με δισκάκια ή «locker») διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, είτε στον εμπρός είτε στον πίσω άξονα.
14 Κιβώτιο ταχυτήτων και κεντρικό
Η επιλογή των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων και του κεντρικού κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού είναι ελεύθερη.
15 Επιτρέπεται η τοποθέτηση εξωτερικής εισαγωγής αέρα, snorkel.
16 Tα κράνη πρέπει να είναι προδιαγραφών ΕΕ
16 ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ
16.1 . Η τοποθέτηση συστήματος διεύθυνσης στους πίσω τροχούς.
16.2 . Η χρήση νίτρο στο σύστημα τροφοδοσίας.
16.3 Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο χώρο επιβατών ή η προεξοχή του από το αμάξωμα. Η θέση του θα πρέπει να είναι τέτοια που να μη διατρέχει κίνδυνο ο οδηγός ή άλλος σε περίπτωση σύγκρουσης ή ανατροπής.
Παρακαλούμε για τις επώνυμες προτάσεις σας στο epitropi4x4@4wd-hellas.gr