ετσι ακριβος...0-20 και εισαι οκ...και ΟΧΙ συνθετικα....η ιμησυνθετικα...τι μοτερ νωμιζεται ρε παιδια εχιε το jimny ? η μηπως κανει κατι ενα φουλ συν θετικο λαδι σε ενα φουλ νορμαλ κινητηρα ?
Διαφωνώ φίλε wolf. Σίγουρα υπάρχει το μάρκετινγκ στη μέση, αλλά οι διαφορές ενός συνθετικού λαδιού με ένα απλό ή και ημισυνθετικό είναι υπαρκτές και κατ` εμέ μεγάλες. Αν δεις μετρήσεις λιπαντικών διαφοροποιούνται σαφέστατα, με τα συνθετικά να είναι ανώτερα στο εύρος των θερμοκρασιών, ενώ αντέχουν κ περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου, σε αντίθεση με τα απλά λάδια που η απόδοση τους φθίνει.
Επίσης το ότι το μοτέρ είναι νορμάλ δεν έχει να πει κάτι (αυτό βέβαια είναι κ λίγο υποκειμενικό, αλλά κουβέντα κάνουμε). Οι καταπονήσεις είναι δεδομένες και απλά ψάχνουμε το καλύτερο για το μοτέρ μας. Μπορεί να μην είναι το τρελό μοτέρ, αλλά το λάδι είναι η βασική ασπίδα προστασίας του. Προσωπικά δεν νομίζω πως είναι υπερβολή να βάζουμε ένα καλύτερο λάδι, ή τουλάχιστον είναι υπερβολή προς την ασφαλή μεριά, και η διαφορά κόστους μικρή σε σχέση με τα οφέλη.
Όσον αφορά την αγάπη των συνεργείων στο 10-40. Ίσως γιατί παλιότερα οι κινητήρες συμπαθούσαν τα πιο παχύρρευστα λάδια, ίσως επειδή ο προηγούμενος κινητήρας του jimny είχε ως καταλληλότερο το 10-40 σε αντίθεση με τον Μ13Α που έχει το 5-30 (τουλάχιστον σύμφωνα με μερικούς οδηγούς όπως της Motul), ίσως επειδή είναι το φθηνότερο, δεν έχει όμως κ πολύ σημασία.
Αυτό που έχει σημασία αν θέλουμε να δοκιμάσουμε κάποιο λάδι που θεωρούμε καταλληλότερο (εντός προδιαγραφών κατά προτίμηση), είναι όπως έχει αναφερθεί από τον φίλο Gagarin σε παρόμοια θέμα το λάδι να πληροί κάποιες προδιαγραφές και συγκεκριμένα:
Ακριβως αυτο μου ειπαν στην Suzuki...
Αν θες να φερεις δικα σου λαδια δεν φτανει να ειναι μονο σωστο το ιξωδες 5-30 η 10-40 θελει κ να πληρουν τις προδιαγραφες...κ ας ειναι μαρκας κουκουρουκου...
Στο βιβλιο του αυτοκινητου γραφει τις προδιαγραφες που πρεπει να πληρουν τα λαδια...
Αν ειναι αλλα...απλα δεν κανουν...
Απο το εγχειριδιο χρηστη λοιπον γραφω επ ακριβως τι λεει...
Συστασεις για το λαδι κινητηρα...
Βενζινοκινητηρας...
Ποιοτητα:SG,SH,SJ,SL η SM
Ιξωδες:SAE 0W-20,5W-30,10W-30,10W-40,15W-40 η 20W-40
Πετρελαιοκινητηρας...
Ποιοτητα:ACEA B3,B4
Ιξωδες:SAE 0W-40,5W-40,5W-50,10W-40,10W-50
Πινακες οσον αφορα την ποιοτητα των προδιαγραφων...
Για πληροφοριες σχετικα με τις κωδικες ονομασιες των προδιαγραφων των λιπαντικων διαβαστε στην ενοτητα 5 στο παρακατω link
http://www.revoil.gr/index.php?Itemid=121&id=53&option=com_content&task=blogcategory