Αποστολέας Θέμα: Μπλοκέ - Σε τι χρησιμεύει έναντι 4κίνησης και πως χρησιμοποιείται ;  (Αναγνώστηκε 8449 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος DirectionLess

  • Jimny
  • Μηνύματα: 244
Καλημέρα παιδιά,

   Θα ήθελα μερικές πληροφορίες σχετικά με το μπλοκέ. Η αλήθεια είναι πως έχω διαβάσει τα περισσότερα από τα δημοσιευμένα θέματα και δεν βρήκα κάτι που να απαντά στα παρακάτω ερωτήματα :

    -  Σε τι χρησιμεύει έναντι τετρακίνησης ; Δηλαδή, τι παραπάνω προσφέρει από την λειτουργία εμπλοκής γρήγορης ή αργής τετρακίνησης ;

    -  Πως χρησιμοποιείται ; Δηλαδή, πάντα σε συνδυασμό με τα αργά-γρήγορα ή πως ;


        Ευχαριστώ,

vissarionas

  • Επισκέπτης
- αλλο τετρακινηση αλλο μπλοκε. η τετρακινηση μεταδιδει κινηση και στους 4 τροχους, αλλα το πως μοιραζεται η κινηση σε δεξι και αριστερο τροχο,  το ρυθμιζει το διαφορικο(εξου και το ονομα του)
το μπλοκε 'μπλοκαρει' το διαφορικο και ετσι εχουν και οι 2 τροχοι σε καθε αξονα, την ιδια κινηση ανεξαρτητου προσφυσης.
με το μαμα διαφορικο του jimny, αν ο ενας τροχος βρεθει στον αερα ή απλα με χαμηλη προσφυση, θα παιρνει κινηση σα παλαβος, ενω αυτος που παταει 'γερα' στο εδαφος, θα ειναι ακινητος.
αυτο γινεται για λογους ασφαλειας. ψαξε σε google να βρεις και να διαβασεις τη λειτουργεια του διαφορικου και θα το πιασεις αμεσως.

- για να χρειαστεις μπλοκε σε καποια δυσκολη κατασταση, σημαινει οτι εχεις ηδη τετρακινηση, οποτε ατοπο να σε απασχολει τετοιο ερωτημα.
οταν δεις ενα δυσκολο κομματι και νομιζεις οτι θα χρειαστεις το μπλοκαρισμα του διαφορικου, πατας το κουμπακι στο ταμπλο σου, μπλοκαρει το διαφορικο και εισαι ετοιμος.
σε βατες και χαλαρες διαδρομες, δε θα στο προτινα μπλοκαρισμενο γιατι μετα θα εισαι για αλλο φορουμ, βλεπε limanakiadriftclub.

τεσπα, οτι και να διαβασεις, αν δε το δεις στη πραξη, δε γινεται τιποτα.
παιζει και να μη σου χρειαζεται, αναλογα με το τι κανεις με το μικρο σου.

Αποσυνδεδεμένος DirectionLess

  • Jimny
  • Μηνύματα: 244
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, πραγματικά χρήσιμες.

Αποσυνδεδεμένος ath.nasi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 206
  • Φύλο: Άντρας
άλλη σχετική ερώτηση
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 05, 2009, 10:36 »
Υπάρχει  χρονικός περιορισμός στη χρήση του 4WD-L; Για πόση ώρα μπορούμε να το χρησιμοποιούμε;
Ρωτάω γιατί συνήθως όταν έχω ν’ανέβω απότομες κλίσεις, ακόμα και όταν δε χρειάζεται πραγματικά,  προτιμώ να τις ανέβω με 4WD-L και δευτέρα και όχι με πρώτη και 4WD. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να «δουλεύει» η 4WD-L για δεκαπέντε λεπτά. Υπάρχει περίπτωση να προκαλέσω ζημιά;
Στις εκδρομές με το τζιμνάκι,στη δουλειά με το ποδήλατο!

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Με λογική χρήση, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μου έχει τύχει να πηγαίνω με τα αργά για τουλάχιστο 8 ώρες.

Αποσυνδεδεμένος ath.nasi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 206
  • Φύλο: Άντρας
Ευχαριστώ!
Στις εκδρομές με το τζιμνάκι,στη δουλειά με το ποδήλατο!

Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
Στο Jimny παντως καλο ειναι τα κοντα να χρησιμοποιούνται μονο οταν χρειαζεται.
Η απουσια μεσαιου διαφορικου ζοριζει πολυ ολη τη μεταδοση ( το διπλασιο απο οταν εχουμε απλη τετρακινηση)

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Αυτό ισχύει για την άσφαλτο...  lol

Οταν είσαι χωμένος 8 ώρες μέσα στη λάσπη και το χαμό, χωρίς ιδιαίτερη πρόσφυση, δε καταλαβαίνει τίποτα η μετάδοση

Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
Αυτό ισχύει για την άσφαλτο...  lol

Οταν είσαι χωμένος 8 ώρες μέσα στη λάσπη και το χαμό, χωρίς ιδιαίτερη πρόσφυση, δε καταλαβαίνει τίποτα η μετάδοση


Και στο χωμα.
Οσο για τη λασπη απλα υπέθεσα οτι ο φιλος μας δεν πηγαινει τοσο δυσκολες διαδρομες...
Απο οσα εχω δει οι διαδρομες που πας εσυ ειναι για λιγους....   :D

Αποσυνδεδεμένος ath.nasi

  • Jimny
  • Μηνύματα: 206
  • Φύλο: Άντρας
Πηγαίνω κυρίως σε ξερά-καλοκαιρινά  χώματα, μαλακά ή σκληρά με πολλές πέτρες και βράχια, ως επί το πλείστον σε χαραγμένους δρόμους. Κάποιες φορές τα αργά είναι απαραίτητα· δεν ανεβαίνει χωρίς αυτά, ή ζορίζεται ιδιαίτερα σπινάροντας και αποκλίνει  από τον κάθετο άξονα, δηλαδή πετάει κώλο. Τις περισσότερες φορές τα αργά δεν είναι απολύτως (ή και καθόλου) απαραίτητα. Δηλαδή ανεβαίνει, αλλά έχω την αίσθηση ότι ταλαιπωρείται περισσότερο. Ανεβαίνοντας με το 4WD και πρώτη ταχύτητα (γιατί με δευτέρα ή δε θ’ανέβει καθόλου ή θα κάψω το δίσκο) και επειδή το χώμα είναι ανώμαλο, δεν μπορώ με τους κραδασμούς να κρατήσω σταθερό το δεξί μου πόδι, με συνέπεια να προκαλώ στο αυτοκίνητο «λόξυγκα», δηλαδή αυξομειώσεις στο γκάζι.  Για να αποφύγω λοιπόν αυτές τις αυξομειώσεις που μακροπρόθεσμα «γονατίζουν» οποιοδήποτε αυτοκίνητο,  προτιμώ να ανεβαίνω με δευτέρα και τα αργά. Κάνω καλά που τα χρησιμοποιώ «άσκοπα» σε ξερό χώμα;
Στις εκδρομές με το τζιμνάκι,στη δουλειά με το ποδήλατο!

Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
Αν ειναι οπως τα λες πιστευω οτι εισαι σωστος!   :D
Απλα οταν δε χρειαζεται βγαλτο. Οταν ξαναχρειαστει ξαναβαλτο. Ακομα και στην τετρακινηση. Οταν υπαρχει προσφυση απλα βγαλτην και θα δεις αμεσως οτι το αυτοκινητο εχει περισσοτερη δυναμη.

Παιζει ρολο και το πως οδηγει ο καθενας. Εγω τωρα πια σπανια χρησιμοποιώ τετρακινηση και ακομα πιο σπανια κοντα. ( συνήθως τα βαζω μονο για να περασω καποιο δυσκολο κομματι μερικες δεκαδες μετρα). Ειμαι του στιλ "παρε φορα και περνα" τωρα που εχω μαλακα αμορτισερ. Μιλαω παντα για διαδρομες σαν τις δικες σου.

Σημαντικο ειναι το ματι να διαβαζει τον δρομο μπροστα σου και να αποφασιζεις:
θα παρω φορα και θα το περασω; θα παω με κοντα σιγα-σιγα; που θα πατησουν οι ροδες;
μηπως να μην το περασω γιατι μπορει να κολλησω και θα με βγαλουν του χρονου μια και ειμαι μονος μου;   ;)

Οσο για τις ανηφορες που λες δεν μπορεις να κανεις κατι αλλο. Κοντα, πρωτη η δευτερα και υψηλες στροφες για να εχεις ροπη, οσο κραταει η ανηφορα. (και να κοιτας και τη θερμοκρασια καθε 5 λεπτα) Αλλιως μπορει να μείνεις και μετα μπορει και να τουμπαρεις κιολας αν προσπαθησεις να το ξαναφερεις εκει που θες. ( ή να καψεις το συμπλέκτη)

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 05, 2009, 20:09 από eldar »

Αποσυνδεδεμένος γιάννης

  • Jimny
  • Μηνύματα: 267
  • Φύλο: Άντρας
To jimny λόγω του οτι έχει έλλειψη ροπής χρειάζεται συχνότερα τα κοντά!
Οπότε βάλε κοντά και πέρνα!
Εννοείται οχι στην άσφαλτο αλλά σε χώμα δεν παθαίνει τίποτα!
Έχουμε βγάλει enduro 8 ώρες μόνο με κοντά με  ενα discovery! Το αμάξι άναψε και ολα τα άλλα δουλευαν ρολόι!
Εκτός απο ανηφόρες μπορείς να το χρησιμοποιείς σε κακοτράχαλα κομμάτια που θέλεις πιο μικρή ταχύτητα!
Και τέλος το πάρε φόρα και ανέβα είναι το χειρότερο σε πολλές περιπτώσεις!
Γι αυτο βάζουμε τα μπλοκε για να μην πέρνουμε φόρα!
Και ζημιά να μην πάθεις εκείνη την ώρα κάποια στιγμή θα την πάθεις και οχι απαραίτητα την ώρα που το κάνεις!
Ακομα και μετά απο λίγο καιρό που θα το πας στο συνεργείο για έλεγχο μπορεί να έχεις αρκετές εκπλήξεις!

Αποσυνδεδεμένος Setteras

  • Jimny
  • Μηνύματα: 747
  • Φύλο: Άντρας
Αν είσαι σε μία διαδρομή όπου κάθε 30 με 40 μέτρα χρειάζεται 4κίνηση ( όχι απαραίτητα το αργό ) πάντα σε χωματόδρομο για να περάσεις ένα δύσκολο κομμάτι τί είναι προτιμότερο να έχεις μόνιμα την 4κίνηση ή να την βάζεις όταν την χρειάζεσαι και μετά να την ξαναβγάζεις και μετά άπο λίγο πάλι τα ίδια;

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Αν είσαι σε μία διαδρομή όπου κάθε 30 με 40 μέτρα χρειάζεται 4κίνηση ( όχι απαραίτητα το αργό ) πάντα σε χωματόδρομο για να περάσεις ένα δύσκολο κομμάτι τί είναι προτιμότερο να έχεις μόνιμα την 4κίνηση ή να την βάζεις όταν την χρειάζεσαι και μετά να την ξαναβγάζεις και μετά άπο λίγο πάλι τα ίδια;

Κρίνοντας και κάνοντας  ;D


Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
...
Και τέλος το πάρε φόρα και ανέβα είναι το χειρότερο σε πολλές περιπτώσεις!
...

Μπορει...
Παντα ομως με βγαζει ασπροπρόσωπο και το αμαξι ΣΥΝΟΛΙΚΑ καταπονειται λιγοτερο.
Ειμαι απο τα ατομα που ποναει οταν χτυπαει καπου το αυτοκινητο.
Μην ξεχνατε οτι αναφερομαι στεγνο εδαφος, πετρες, χωματοδρομους.
Οχι σε διαδρομες που κανονικα πανε μηχανες enduro, μεσα απο ρεματα και γενικα εκει που δεν υπαρχει τιποτα. Εχω την αντυπωση οτι αυτο εννοούσε ο ath.nasi , συγχωρείστε με αν δεν καταλαβα καλα...

Σε ποσο δυσκολα σπανια παω και οταν παω, παω με αλλα αυτοκινητα και δινω το αμαξι σε ενα φιλο μου που ειναι πιο εμπειρος απο εμενα να οδηγει και εγω ειμαι συνοδηγος.

Οσο για την τετρακινηση στο χωμα μπορει να το δοκιμασει ο καθενας.
Πανε σε ενα ανοιχτο μερος με ΧΩΜΑ και δοκιμασε να ξεκινησεις το αυτοκινητο με τετρακινηση και το τιμονι γυρισμενο μια στροφη. Μετα βγαλε την τετρακινηση  και ξαναδοκιμασε να δεις. Και με ισιο τιμονι παλι θα εχει διαφορα.
Θυμαμαι ποσες φορες παλια πηγαινα σε εναν απλο χωματοδρομο με τετρακινηση και δεν μπορουσα να βαλω δευτερα. Με το που την εβγαλα κετευθειαν εφυγε το αμαξι.
Η τετρακινηση χρησιμοποιείται κυρίως οταν δεν υπαρχει προσφυση, και σε καποιες ειδικές περιπτωσεις, οπως π.χ. οταν θελεις να κατεβεις κατι πολυ αποτομο και φρεναρεις με τον κινητηρα κραταει το αμαξι σωστα η οταν τρεχεις με μεγαλες ταχυτητες σε χωματοδρομους για να μην σε πεταει ευκολα στις στροφες.

Στη Δραμα οταν ειχαμε παει ειχε ενα δρομο ποσα χιλιομετρα οοοοολο ΛΑΣΠΗ...
Ημασταν με πισω κινηση σε σχεδον ολη τη διαδρομη. Σε μερικα σημεια που βλεπαμε οτι ΙΣΩΣ να υπηρχε προβλημα βαζαμε τετρακινηση και περνουσαμε.
Οχι οτι αμα την ειχαμε μονιμα θα πάθαινε τιποτα το αυτοκίνητο, απλα αφου πηγαινε μια χαρα με πισω κινηση δεν υπηρχε λογος. Αμα κοιτας το δρομο και δεις κατι που νομιζεις θα σε δυσκολεψει, ενα κουμπακι ειναι το πατας.


Υ.Γ 1 Εγω ποτε δεν αισθάνθηκα οτι ειχα προβλημα ροπης. Οπου θελω με παει.

Υ.Γ. 2 Μην νομιζετε οτι δεν ξερω οτι εσεις ειστε πολυ πιο έμπειροι οδηγοί, απλα εχετε παει πολυ μπροστα και ισως δε θυμαστε οτι το off-road για καποιους μπορει να ειναι κατι πιο απλο, οπως να πηγαινεις απο εναν δασικο δρομο με μαμα Jimny.... ( φιλικα παντα ε;  ;)  )