Αποστολέας Θέμα: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)  (Αναγνώστηκε 8602 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος DirectionLess

  • Jimny
  • Μηνύματα: 244
Καλημέρα,

   Ψάχνοντας στο forum δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο σχετικά με τον ακριβή ορισμό των συγκεκριμένων στοιχείων, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι, είπα να ανοίξω ένα νέο post προκειμένου να με διαφωτίσει κάποιος. Οι ερωτήσεις μου λοιπόν είναι οι εξής :

1) Τι είναι ακριβώς η πλήμνη.
2) Πως λειτουργεί ; (χειροκίνητη-αυτόματη)
3) Χρήση (αυτό μάλλον απαντάται σε κάποια post, προφανώς συνδέεται άμεσα με τη μεταφορά της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς - ή όχι ; -  ).
4) Γιατί τα οχήματα με κεντρικό διαφορικό (ήτοι SUV), δεν "φορούν" πλήμνες ;


      Ευχαριστώ.


Υ.Γ. Θεωρώντας ότι μάλλον έχει άμεση σχέση με το συγκεκριμένο ποστ (αλλά και για οικονομία χώρου), θέλω να ρωτήσω αν ένας πολύ χαρακτηριστικός ήχος (σαν κάτι να κουμπώνει) προερχόμενος από το μπροστινό κομμάτι, κατά τα πρώτα 2-3 μέτρα κίνησης του οχήματος, είναι φυσιολογικός ή όχι (αναφέρομαι σε jimny VVT).
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 29, 2009, 09:45 από DirectionLess »

Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 29, 2009, 11:41 »
σχετικα με τον ηχο απο τις πλημνες ακουγονται μονο αν εχεις πατημενο το γκαζι οταν κουμπωνουν η ξεκουμπωνουν.
αμα εχεις λιγο φορα και πατησεις το συμπλεκτη τερμα και αλλαξεις εκεινη τη στιγμη την τετρακινηση δεν ακουγεται τιποτα

Αποσυνδεδεμένος kostas_xalkida

  • Jimny
  • Μηνύματα: 111
  • Φύλο: Άντρας
    • Helital-Μπαταρίες
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 29, 2009, 13:14 »
Στο vvt ακουγεται ενα πολυ χαλαρο κλικ οταν κλειδωνουν οι πλυμνες και οταν ξεκουμπονουν.Θορυβο καλο θα ακουσεις μονο οταν ξεμπλοκαρεις και εχει κομμενο τιμονι που εκει ειδη θα εχουν κουρδησει τα διαφορικα.
www.helital.gr Τα πάντα σχετικά με την μπαταρία
www.forum.evripos4x4.gr

Κάντε και ένα like στο Facebook
https://www.facebook.com/Helital.Batteries

Αποσυνδεδεμένος Χάρης

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 4618
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 29, 2009, 13:22 »
Για αποφυγή ζημιάς, κουμπώνουμε και ξεκουμπώνουμε εν στάσει.

Οταν κουμπώσουμε, ξεκινάμε χαλαρά 1-2 μέτρα, μέχρι να κουμπώσουν όλα. Οχι τσίτα τα γκάζια με τη μία.

Ομοίως για να ξεκουμπώσουμε, βγαίνουμε από το εμπόδιο, σε χαλαρό σημείο σταματάμε, και ξεκουμπώνουμε. Πάλι για 1-2 μέτρα δε το τσιτάρουμε

Αποσυνδεδεμένος DirectionLess

  • Jimny
  • Μηνύματα: 244
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 29, 2009, 16:52 »
Για τα υπόλοιπα καμια απάντηση ; ... 1,2,3 ;

Αποσυνδεδεμένος Drimon

  • Jimny
  • Μηνύματα: 74
  • Φύλο: Άντρας
  • www.talanta.gr
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 29, 2009, 20:24 »
1) Η πλήμνη είναι ο "σύνδεσμος" του ημιαξονίου και του τροχού. Συνδέει τον μπιλιοφόρο με το "μουαγέ" του τροχού.
2) Η αυτόματη (αυτό το είδος που φοράει ο τζιμάκος) λειτουργεί με το κενό της μηχανής (γι αυτό και τα σωληνάκια στον μπροστινό άξωνα).
Η χειροκίνητη κάνει την ίδια δουλειά, αλλά χειροκίνητα (πρέπει να κατεύεις να την κουμπώσεις εσύ). 
3) Οταν "κουμπώνουν" οι πλήμνες μπορεί και μεταφέρεται η κίνηση στους τροχούς, όταν δεν είναι "κουμπωμένες" οι τροχοί στρέφουν ελεύθεροι χωρίς να δουλεύει το διαφορικό (λιγότερες φθορές, λιγότερο βάρος απο τα κινούμενα μηχανικά μέρη).
4)Αυτά που δεν φορούν πλήμνες είναι τα μόνιμα τετρακίνητα.
5) Το "κλάκ" που ακούγεται είναι το καρεδάκι που μετακινήται και συνδέει τα δύο μέρη της πλήμνης.
Θοδωρής

Αποσυνδεδεμένος DirectionLess

  • Jimny
  • Μηνύματα: 244
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 29, 2009, 22:16 »
Ευχαριστώ καταρχάς για τις απαντήσεις. Στην περίπτωση δηλαδή του jimny, κουμπώνουν πάντοτε οι πλήμνες, επομένως οι φθορές είναι ας πούμε "εκ των ων ουκ άνευ".

Όσο για τις χειροκίνητες, ναι, το θυμάμαι σε ένα KIA SPORTAGE που είχαμε.

Αποσυνδεδεμένος eldar

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 29, 2009, 22:30 »
Για αποφυγή ζημιάς, κουμπώνουμε και ξεκουμπώνουμε εν στάσει.


στο vvt δεν κουμπωνουν οταν δεν κινείσαι ουτε ξεκουμπωνουν
ο καλυτερος τροπος ειναι εν κινηση με νεκρα

Αποσυνδεδεμένος 4kinitos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 544
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Πλήμνες (ορισμός, τρόπος λειτουργίας, χρήση)
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 30, 2009, 10:14 »
στο θεμα κουμπωμα - ξεκουμπωμα , στο vvt κουμπωνουν και ξεκουμπωνουν, ειτε απο σταση , ειτε εν κινηση με ταχυτητα μεχρι 100 km/h . Εν κινηση ο μονος περιορισμος ειναι να ειναι ισιο το τιμονι ωστε να μην εχουν διαφορα στροφων οι τροχοι. Σε περιπτωση που δεν ειναι ισιο το τιμονι πολυ απλα ,στο vvt τουλαχιστον, δεν κουμπωνουν και αναβοσβηνει το λαμπακι της τετρακινησης και μολις ισιωσει το τιμονι θα κουμπωσουν.

το μειονεκτημα στης αυτοματες πλημνες ειναι τα σωληνακια υποπιεσης του αερα τα οποια υπάρχει περίπτωση ειτε να βουλωσουν αν εχει περάσει νερό και χώμα μεσα ή και να κοπουν αν περασεις πανω απο φυτεμενα πασαλακια (μια ψυχη εδω μεσα το ξερει πιο καλα  ;) ) οποτε να μεινεις πισωκινητος σε λασπωμενη ανηφορα με κλιση 20 κ βαλε μοιρων  ;D
φωτια στις γραμματειες....