<<KAΡΟ>>
Ειναι μια λεξη η οποια χρησημοποιειτε απο πολλους ως τετρακινητη ορολογια για να περιγραψουν,ομως πολλες φορες διαφορετικη λειτουργια.
1.Για παραδειγμα πολλοι λενε οτι το καρο ειναι το κλειδωμα του κεντρικου διαφορικου στα αυτοκινητα με μονιμη τετρακινηση.
2.Αλλοι ισχυριζονται οτι καρο ειναι κλειδωμενο τοκεντρικο και κοντες σχεσεις μαζι γιατι πηγαινει αργα σαν καρο.
3.Στην Κρητη λενε οτι ειναι το αυτοκινητο με μπλοκε στους κινητηριους αξονες.
Αν σκεφτει καποιος την εικονα ενος καρου
http://www.kiwigarden.gr/images/KiwiGarden/Karo1.jpg θα καταλαβει οτι προκειται για μια κατασκευη
η οποια αποτελειτε απο ενα αξονα πισω με δυο κινητηριους τροχους οι οποιοι ομως κοινουνται ανεξαρτητα ο ενας με τον αλλο οπως το απλο
διαφορικο για να μπορει να στριβει.Ομοια και μπροστα υπαρχει ενας αξονας ο οπιος κανει την ιδια δουλεια με τον πισω.Επομενως εχουμε ιση κα-
τανομα δυναμης μπροστα και πισω 50-50.
Αρα το καρο ειναι σαν ενα 4χ4 με ελευθερα διαφορικα εμπρος και πισω και αναμεσα του βρισκεται ενας μηχανισμος (κεντρικο μπλοκε διαφορικο,
transfer κτλπ.)το οποιο εχει τη δυνατοτητα να προσφερει ιση κατανομη δυναμης 50-50 και οχι (40-60η 67-33) οπως εχουν πολλα αυτοκινητα.
Εγω πιστευω οτι το jimny/samurai στη θεση 4Η και το niva με κλειδωμενο το καντρικο κανουν την ιδια δουλεια αφουυ γινονται 50-50.
Αρα και το jimny εχει καρο?Στην ουσια εχει, απλως η ορολογια αυτη εχει βγει για το κλειδωμα του καντρικου διαφορικου συμφωνα με τους
περισσοτερους.
Οσο και να το ψαξουμε θα μπερδευτουμε περισσοτερο.μια εκφραση ειναι που την ειπε καποιος καποτε και εμεινε.
Επομενως καλυτερα ας χρησημοποιει ο καθενας την ορολογια οπως θελει αυτος.