Πριν από ένα περίπου χρόνο συζητούσαμε με φίλους την σχεδόν ανυπαρξία σωστών λύσεων για την ανάρτηση του Jimny πλυν των Ιαπωνικών.
Οι υπάρχουσες λύσεις έχουν τα προβλήματά τους. Απλό παράδειγμα είναι οι γωνίες και η θέση των τροχών. Ακόμη και τα +40mm μπορεί να μην φαίνονται πολλά, αλλά η αλλαγή στην γεωμετρία του αυτοκινήτου είναι σημαντική και ειδικά στην άσφαλτο φαίνεται. Για τα +8 η κατάσταση γίνεται σχεδόν απαράδεκτη.
Έτσι βάλαμε σκοπό να σχεδιάσουμε και κατασκευάσουμε για τα αυτοκίνητά μας μια ανάρτηση για εκτός δρόμου οδήγηση που να δίνει απόλυτα σωστή γεωμετρία και "πάτημα" του αυτοκινήτου, δηλαδή να διατηρεί την γεωμετρία του κατασκευαστή, κάνοντας όμως και μερικά άλλα καλά πράγματα για την εκτός δρόμου οδήγηση, όπως να χωράει μεγαλύτερες ρόδες χωρίς να χρειάζονται κοψίματα, να βελτιώνει τις διαδρομές κλπ.
Κάναμε πολύ δουλειά και δοκιμές και έχουμε φτιάξει μια ολοκληρωμένη ανάρτηση για Jimny που κάνει όλα αυτά. Μεγάλο μέρος της σχεδίασης έγινε σε Η/Υ με αρκετούς υπολογισμούς και πειράματα.
Η ανάρτηση δουλεύει σε δύο αυτοκίνητα που έχουν κάνει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα και το βασικότερο με συμπεριφορά τέλεια εντός και εκτός δρόμου.
Η ανάρτηση περιλαμβάνει μπράτσα στήριξης αξόνων, ελατήρια, πανάρ ρυθμιζόμενες.
Για αμορτισέρ, αποστάτες αξόνων και μαρκούτσια φρένων υπάρχουν στην αγορά αλλά όποιος θέλει μπορούμε να του προτείνουμε από αυτά που και εμείς έχουμε δει στην πράξη.
Το ολοκληρωμένο σετ ανάρτησης ή εξαρτήματά του μπορούν να κατασκευαστούν σε +40, 60, 80, 100mm και για οποιαδήποτε custom εφαρμοφή με μικρές διαφορές στο κόστος.
Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου και με ευχαρίστηση θα κατασκευάσουμε ανάρτηση στα παραπάνω ύψη ή κάτι custom.
Το κόστος, μια και δεν είναι μαζικής/εμπορικής παραγωγής, και δίνουμε έμφαση στην ποιότητα, δεν είναι αυτό που είχαμε βάλει στόχο άλλα είναι σίγουρα μικρότερο από τις επιλογές που έχει κάποιος στην αγορά.
?λλα project αναρτήσεων για όποιον ενδιαφέρεται:
Φτιάχνεται τώρα μια ειδική ("long arm έκκεντρη") έκδοση των μπράτσων στήριξης του άξονα για 33" λάστιχα.
Παλιότερο project ήταν μια 4-link με track-bars η οποία έδινε πολύ μεγάλες διαδρομές και ήταν πρακτικά bolt-on (χωρίς κόψε, χάλασε κλπ). Έφτασε στο 90% ολοκλήρωσης αλλά δεν τελείωσε γιατί ήταν τελικά κάτι που δεν εξυπηρετούσε τον σκοπό μας και έχει και αυτή τα δικά της προβλήματα (η άρθρωση δεν είναι το παν).