Μετά από τις δύο τελευταίες Κυριακές που δοκίμασα τα νέα ελαστικά εκτός δρόμου, επιβεβαιώνω απλώς κι εγώ όλα όσα έχω κατά καιρούς διαβάσει. Το αυτοκίνητο λοιπόν με το νέο λάστιχο έχει κόψει αισθητά. Αναλυτικά η 4η & 5η έχουν μακρύνει πολύ και επιταχύνουν πλέον πολύ αργά ακόμα και σε επίπεδη κλίση. Η δε 3η που "κράταγε" το αυτοκίνητο σε σχετικά απότομες ασφάλτινες ανηφοριές πλέον δεν επαρκεί. Στη τελευταία εκδρομή στο Ψηλορείτη έκανα αρκετές φορές αλλαγή από 2α σε 1η, γεγονός αναμενόμενο αφού και με εργοστασιακά λάστιχα σε ακραίες χωμάτινες ανηφόρες η 2α ξεψυχούσε πολλές φορές ή με ανέβαζε εντελώς οριακά και μόνο με φόρα. Αυτό σαν γεγονός μπορεί να με στενοχώρησε-προβλημάτισε λιγάκι, αλλά δε θα έλεγα ότι συνέβαινε σε τέτοιο βαθμό που να το χαρακτηρίσω πολύ ενοχλητικό. Μάλιστα αν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω με το ρυθμό που ήθελα, ίσως να έκανα ακόμα λιγότερες αλλαγές 2α-1η, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που το κονβόϊ μου "φρέναρε" λίγο τη φόρα. Και αφού τελειώσαμε με τα "αρνητικά", ας περάσουμε στα "θετικά" που πιστεύω ότι εντόπισα.
Το λάστιχο έχει απλά ατελείωτη πρόσφυση στις εκτός δρόμου επιφάνειες (χώμα, λάσπη, βράχο). Αρκεί να αναφέρω ότι αν εξαιρέσουμε ένα κομμάτι 700μ στο οποίο πραγματικά κάναμε νέα χάραξη δρόμου (ανηφορική σχεδόν απάτητη πλαγιά μέσα από δάσος) και όπου χρησιμοποίησα 4χ4 Ηi & Low, σε ΟΛΗ την υπόλοιπη διαδρομή μέχρι τα 1450μ υψόμετρο ανέβηκα μόνο με πίσω κίνηση χωρίς να σπινάρουν τα πίσω ελαστικά! Στα παιχνίδια το αυτοκίνητο μπόρεσε και "μπήκε" σε μέρη που ανέβαιναν περισσότερο ικανά και βελτιωμένα αυτοκίνητα με αποκορύφωμα την άνοδο μιας βραχοφυτεμένης πλαγιάς κατά την οποία το μόνο που μου έλειψε ήταν κοντύτερες "κοντές" σχέσεις (το Jimny έσβησε δύο φορές από έλλειψη δύναμης με 1η κοντή!). Η πρόσφυση πάντως ήταν εκεί! Όσον αφορά τη συμπεριφορά σε άσφαλτο, τώρα που το λάστιχο είναι καινούριο, εξακολουθώ να πιστεύω ότι "πιάνει" καλύτερα από το Yokohama Geolandar AT+II που φόραγα πριν. Απίστευτη πρόσφυση για τον τύπο του ελαστικού (Μ/Τ), η οποία δε χανόταν εύκολα ούτε με συνειδητή προσπάθεια να ξεκολλήσω την ουρά σε φουρκέτα (με λογική ταχύτητα πάντα). Τέλος, στη λάσπη (όχι πολλή, ούτε και παχιά είναι η αλήθεια) που συναντήσαμε, τα λάστιχα έδειξαν να είναι πολύ μακρυά από το όριο τους και αργά (λόγω κινητήρα) αλλά σταθερά και με σιγουριά σε έβγαζαν από τα εμπόδια.
Να συμπληρώσω επίσης ότι συμφωνώ με την άποψη ενός φίλου που μου ανέφερε ότι ο συνδυασμός Ελαστικού-Ανάρτησης, λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής της ικανότητας του αυτοκινήτου να υπερνικά τα εμπόδια στα οποία το βάζουμε.
Τέλος να σας ενημερώσω ότι το ζαντολάστιχο σε καμία περίπτωση δε βρήκε εως τώρα σε θόλο. Η διάσταση της ζάντας είναι 15x7 με όφσετ ή -13 ή -15 και του ελαστικού 215/75/15 BFGoodrich M/T. To Jimny φοράει ανάρτηση +4cm.