Αποστολέας Θέμα: Ρύθμιση συμπλέκτη  (Αναγνώστηκε 11472 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Ρύθμιση συμπλέκτη
« στις: Οκτώβριος 04, 2008, 16:57 »
Εδώ και 2 μήνες περίπου παρατήρησα μια δυσκολία στο κούμπωμα των ταχυτήτων ιδιαίτερα της 1ης,2ας και της όπισθεν.
Ενώ είχα τέρμα πατημένο το πετάλ συμπλέκτη μετά απο σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη η 1η κούμπωνε με μεγάλη προσπάθεια. Η γνώμη απο γνωστά εξουσιοδοτημένα συνεργεία ήταν ότι το κιβώτιο έχει πρόβλημα και μάλλον θέλει αλλαγή!!! Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο έχει 37000 και δεν το ζορίζω ποτέ μου έκανε τεράστια εντύπωση. Πολύ εύκολα έβγαλαν το συμπέρασμα.
Εψαξα και πάλι το workshop manual και το πρώτο που αναφέρει σε περίπτωση προβλήματος στην αλλαγή ταχυτήτων είναι ο έλεγχος & ρύθμιση της διαδρομής πεντάλ & συρματόσχοινου.
Αναφέρει 2 ρυθμίσεις:
1. Ελεύθερης διαδρομής πετάλ συμπλέκτη (τέρμα στο πάτωμα - ελεύθερο) 2cm το στόπ + 14cm εργοστασιακή διαδρομή = 16cm μετρώντας απο το πάτωμα(εκεί που ακουμπάει) μέχρι το πετάλ ελεύθερο.
Με τον καιρό ίσως να είχε χαλαρώσει το ελατήριο της πεταλιέρας και ήταν 18.5cm !! Ρύθμισα το είδικό στοπ πάνω στην πεταλιέρα και το πετάλ ήρθε στα 16cm.
2. Τζόγος πετάλ. Εδώ πατάμε το πετάλ προοδευτικά και μετράμε την απόσταση μέχρι να αισθανθούμε πίεση. Η εργοστασιακή απόσταση είναι 1.5 - 2cm. Εγώ βρήκα 4cm !! Κάτω απο το κιβώτιο προς την μεριά του συνοδηγού θα δούμε το σημείο εισόδου του συρματόσχοινου του συμπλέκτη. Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα μεγάλο λαστιχένιο παξιμάδι που το ρυθμίζουμε με το χέρι. Δεν θέλει δύναμη. Γυρίζοντάς το δεξιόστροφά μετράμε τον τζόγο μέχρι η απόσταση να είναι 2cm.
Και ώς εκ θαύματος...γλύτωσα το κιβώτιο! Η ταχύτητες κουμπώνουν χαιδεύοντας το λεβιέ σαν βούτυρο j12
Πραγματικά ευχάριστο να το οδηγείς στην πόλη. Εγινε παιχνιδάκι!
Είναι μια δουλειά 20' και σίγουρα θα προστατεύσουμε το δίσκο απο τις έντονες φθορές.
Για μια ακόμη φορά δυστυχώς διαπίστωσα ότι τα σαίνια μηχ/κοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
Αγνοούσαν την ρύθμιση συμπλέκτη. Ενας δε μου είπε ότι είναι αυτορυθμιζόμενος 87
Α ρε βρεγμένη σανίδα....
Τελικά όλα πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας!
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος filippos_kos

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1273
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 04, 2008, 19:53 »
Ωραίος  j12 j12 j12
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες  j12 j12 j12


Αποσυνδεδεμένος SAV

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 942
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 04, 2008, 20:12 »
Μιχάλη
για μια ακόμη φορά η μεθοδικότητα και η σημασία που δίνεις στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακές!
Σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες
 10806>

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 04, 2008, 20:27 »
Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες και περιγραφή για σεμινάριο, όπως πάντα εξάλλου. Ευχαριστούμε Μιχάλη. Αυτό που ήθελα να σε ρωτήσω είναι μήπως το πρόβλημα δεν ήταν μόνο το ρεγουλάρισμα του συμπλέκτη. Έχω ακούσει από φίλο που είχε πρόβλημα, ότι στο Jimny έχει όντως πρόβλημα το συγχρονιζέ 1ης-2ας και όταν φθαρεί γίνονται δύσκολα οι γρήγορες αλλαγές (ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος του "ξυσίματος" των γραναζιών). Αυτό είναι άσχετο με το πρόβλημα που αντιμετώπισες εσύ?

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 04, 2008, 20:40 »
Ωραίος ο Μιχάλης όπως πάντα... >egrapses< >oreos<
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 05, 2008, 11:31 »
Εδώ και 2 μήνες περίπου παρατήρησα μια δυσκολία στο κούμπωμα των ταχυτήτων ιδιαίτερα της 1ης,2ας και της όπισθεν.
Ενώ είχα τέρμα πατημένο το πετάλ συμπλέκτη μετά απο σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη η 1η κούμπωνε με μεγάλη προσπάθεια. Η γνώμη απο γνωστά εξουσιοδοτημένα συνεργεία ήταν ότι το κιβώτιο έχει πρόβλημα και μάλλον θέλει αλλαγή!!! Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο έχει 37000 και δεν το ζορίζω ποτέ μου έκανε τεράστια εντύπωση. Πολύ εύκολα έβγαλαν το συμπέρασμα.
Εψαξα και πάλι το workshop manual και το πρώτο που αναφέρει σε περίπτωση προβλήματος στην αλλαγή ταχυτήτων είναι ο έλεγχος & ρύθμιση της διαδρομής πεντάλ & συρματόσχοινου.
Αναφέρει 2 ρυθμίσεις:
1. Ελεύθερης διαδρομής πετάλ συμπλέκτη (τέρμα στο πάτωμα - ελεύθερο) 2cm το στόπ + 14cm εργοστασιακή διαδρομή = 16cm μετρώντας απο το πάτωμα(εκεί που ακουμπάει) μέχρι το πετάλ ελεύθερο.
Με τον καιρό ίσως να είχε χαλαρώσει το ελατήριο της πεταλιέρας και ήταν 18.5cm !! Ρύθμισα το είδικό στοπ πάνω στην πεταλιέρα και το πετάλ ήρθε στα 16cm.
2. Τζόγος πετάλ. Εδώ πατάμε το πετάλ προοδευτικά και μετράμε την απόσταση μέχρι να αισθανθούμε πίεση. Η εργοστασιακή απόσταση είναι 1.5 - 2cm. Εγώ βρήκα 4cm !! Κάτω απο το κιβώτιο προς την μεριά του συνοδηγού θα δούμε το σημείο εισόδου του συρματόσχοινου του συμπλέκτη. Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα μεγάλο λαστιχένιο παξιμάδι που το ρυθμίζουμε με το χέρι. Δεν θέλει δύναμη. Γυρίζοντάς το δεξιόστροφά μετράμε τον τζόγο μέχρι η απόσταση να είναι 2cm.
Και ώς εκ θαύματος...γλύτωσα το κιβώτιο! Η ταχύτητες κουμπώνουν χαιδεύοντας το λεβιέ σαν βούτυρο j12
Πραγματικά ευχάριστο να το οδηγείς στην πόλη. Εγινε παιχνιδάκι!
Είναι μια δουλειά 20' και σίγουρα θα προστατεύσουμε το δίσκο απο τις έντονες φθορές.
Για μια ακόμη φορά δυστυχώς διαπίστωσα ότι τα σαίνια μηχ/κοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
Αγνοούσαν την ρύθμιση συμπλέκτη. Ενας δε μου είπε ότι είναι αυτορυθμιζόμενος 87
Α ρε βρεγμένη σανίδα....
Τελικά όλα πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας!

+100!
Το manual που μπορώ να το βρώ??
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος Michalis

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 620
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 05, 2008, 12:03 »
Το manual απο εδώ( Προσοχή δεν είναι για VVT): http://www.suzukiinfo.com/jimny/
Το δικό μου πρόβλημα δεν ήταν ο συγχρονισμός. Δεν έκανε κανένα θόρυβο ούτε "γρατζουνούσαν" τα γρανάζια. Απλά με τέρμα συμπλέκτη έπρεπε να πιέζω πολύ τον λεβιέ για να κουμπώσει η 1η ή η όπισθεν. Μερικές φορές κόντεψα να τον στραβώσω!! Δηλ. είχε μεγάλη αντίσταση. Τελικά η μαμά Suzuki έχει πάντα δίκιο  ;D Οι ρυθμίσεις κάνουν την διαφορά.
Respect a man's car and he will respect you

Αποσυνδεδεμένος krama22

  • Jimny
  • Μηνύματα: 48
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 03, 2009, 11:04 »
Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα μεγάλο λαστιχένιο παξιμάδι που το ρυθμίζουμε με το χέρι. Δεν θέλει δύναμη. Γυρίζοντάς το δεξιόστροφά μετράμε τον τζόγο μέχρι η απόσταση να είναι 2cm.
Και ώς εκ θαύματος...γλύτωσα το κιβώτιο! Η ταχύτητες κουμπώνουν χαιδεύοντας το λεβιέ σαν βούτυρο j12
Πραγματικά ευχάριστο να το οδηγείς στην πόλη. Εγινε παιχνιδάκι!
Είναι μια δουλειά 20' και σίγουρα θα προστατεύσουμε το δίσκο απο τις έντονες φθορές.
Για μια ακόμη φορά δυστυχώς διαπίστωσα ότι τα σαίνια μηχ/κοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
Αγνοούσαν την ρύθμιση συμπλέκτη. Ενας δε μου είπε ότι είναι αυτορυθμιζόμενος 87
Α ρε βρεγμένη σανίδα....
Τελικά όλα πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας!

... και το δικο μου εγινε βουτυρο!!!   :) 
ευχαριστουμε για την κατατοπιστικοτατη περιγραφη Μιχαλη!

Αποσυνδεδεμένος greenjimny

  • Jimny
  • Μηνύματα: 1247
  • Φύλο: Άντρας
  • "JIMNY" nothing more, nothing less!!!!
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 03, 2009, 17:20 »
Ωραιος  >plaka/ _supr> _brav/ _brav/ _brav/ _brav/
Nobody is perfect...except the captain!!!!

vissarionas

  • Επισκέπτης
Απ: Ρύθμιση συμπλέκτη
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 03, 2009, 17:51 »
ναι φιλος. αυτο με το συμπλεκτη με εσωσε κι εμενα κατα καποιο τροπο.