Αποστολέας Θέμα: θα βαλω λαστιχακι...  (Αναγνώστηκε 58089 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #30 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 13:20 »
Σωστός ο pet... είδα το λαστιχάκι του και είναι μια χαρά... ούτε κόβει ούτε τίποτα... και σε λάσπες μια χαρά... και στον δρόμο... άρα ένα καλό σύνολο για γύμνι με απόλυτα μικτή χρήση...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

vissarionas

  • Επισκέπτης
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #31 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 13:26 »
αυτο θα κανω. τη μαμα διασταση θα αφησω γιατι δε μου πολυαρεσουν οι πειραματισμοι.

Αποσυνδεδεμένος baba

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 547
  • Φύλο: Άντρας
  • "quis custodiet ipsos custodes ?
    • http://brat.gr
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #32 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 13:46 »
¶ρα καλά τα είχα καταλάβει...

Ο baba μας μπέρδεψε  ha ha ha

...αδελφέ συγγνώμη  :-[ εάν σε έμπλεξα, αλλά επί της ουσίας είχα στο αυτοκίνητο 215/75/15 pirelli scorpio Α/Τ, μετά έβαλα 195R15 με πέλμα yokohama και τώρα φοράω  195R15 με πέλμα "kaiman" και είμαι 1,5 εκατοστά πιό ψηλά από τα Α/Τ και 1 από τα yokohama.

... σαφώς παίζει ρόλο το πέλμα ...  ;)

... αυτά ...  ;)  lol lol lol

brat c.o.b
"Chairman of the ... Bored"


γιάννης παπασταματίου ... κατά κόσμο ... baba ...
... ένας από τους ... άλλους

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #33 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 13:53 »
baba καταλαβαίνεις φυσικά πως το σχόλιο μου περί μπερδέματος από μέρους σου ήταν καλοπροαίρετο και humourακι... γι'αυτό και το  ha

ναι έχεις 100% δίκιο πως το πέλμα παίζει ρόλο!!!!!!!!!

άλλωστε η γνώμη ανθρώπων που έχουν αλλάξει και κανά 2 σετ παραπάνω είναι απόλυτα αναγκαία!!!!!
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #34 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:10 »
Baba και verse, με όλο το σεβασμό και παρόλη τη μικρή σχετικά εμπειρία μου σε σχέση με άλλους συμφορουμίτες, θα διαφωνήσω για το ότι παίζει ρόλο το πέλμα στη διάμετρο του ελαστικού. Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε πάντοτε για πρωτογενή ελαστικά και όχι για αναγομωμένα. Τα πρωτογενή λοιπόν, όταν αναφέρουν ότι είναι διάστασης 215/75/15 ή 205/70/15, είναι ακριβώς τόσο και άντε να χάνουν ελάχιστα (μερικά χιλιοστά στη περίμετρο?) από την ονομαστική τους διάσταση. Αυτό σε ελαχιστότατες περιπτώσεις ισχύει στα αναγομωμένα ελαστικά, τα οποία έχουν σχεδόν πάντοτε μικρότερες ή πολύ μεγαλύτερες αποκλίσεις από το ονομαστικό τους μέγεθος και στο πλάτος του πέλματος και στο ύψος. Απ' όσο εξάλλου είχα διαβάσει σε κάποιο άλλο ποστ εδώ στο φόρουμ, δεν είναι τυχαίο ότι τα αναγομωμένα πωλούνται κατά ομαδοποιημένες τετράδες, ώστε να δημιουργούνται τετράδες σχεδόν όμοιων διαστάσεων.
Από τα πέλματα που περιγράφεις φίλε baba αντιλαμβάνομαι ότι τα 2 διαφορετικά χωμάτινα που έχεις φορέσει είναι και τα δύο (τύπου Yokohama & τύπου Kaiman) αναγόμωση, άρα είναι απολύτως λογικό να έχεις μετρήσει αποκλίσεις σε σύγκριση με τις αναμενόμενες διαφορές διαστάσεων από τα Pirelli που είναι πρωτογενή. Οι αναμενόμενες πάντως διαφορές μεταξύ πρωτογενών ελαστικών είναι ακριβώς αυτές που δίνει ο Tire Calculator του 1010tires.com

Σχετικά με την επιλογή είδους πέλματος, αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι με κάποιο πολιτισμένο πρωτογενές χωμάτινο λάστιχο θα εξακολουθείτε να μπορείτε να στρίβετε με φυσιολογικές ταχύτητες. Το όριο σίγουρα χαμηλώνει σε σχέση με ένα 50/50 αλλά μην έχετε τη ψευδαίσθηση ότι η διαφορά θα είναι μεγάλη στην άσφαλτο αφού στο 50/50 έχει ΗΔΗ γίνει ο πρώτος μεγάλος συμβιβασμός με το να είναι σκληρότερη η γόμα του από ένα Η/Τ, άρα και το 50/50 σε καμία περίπτωση δε προσφέρεται για "σπορτιφ" οδήγηση, όσο "σπορτίφ" μας επιτρέπει ο άκαμπτος άξονας μπρος-πισω να φαντασιωνόμαστε. Εξάλλου όποιος/α πήρε Jimny με σκοπό να πηγαίνει στο όριο σύντομα καταλαβαίνει ότι επέλεξε λάθος αυτοκίνητο για τη δουλειά. Δεδομένης λοιπόν της κοινής μας ανησυχίας για εκτός δρόμου, λασπώδεις καταστάσεις, σε οποιονδήποτε θέλει το λίγο παραπάνω στο εκτός και δε θέλει να έχει 2 τετράδες λάστιχα, προτείνω με κλειστά μάτια τη τοποθέτηση πρωτογενούς χωμάτινου ελαστικού ποσοστού 80/20 (ή και 70/30) στη διάσταση που τον εξυπηρετεί καλύτερα.

Σχετικά με την επιλογή διάστασης τώρα, ο καθένας αποφασίζει βάσει των δικών του αναγκών, αλλά καλό είναι να γνωρίζει ποιες είναι οι επιλογές του. Θα ξεκινήσω αναφέροντας το ήδη γνωστό, ότι στην εργοστασιακή διάσταση του Jimny οι επιλογές σε πρωτογενή χωμάτινα λάστιχα είναι πιθανότατα ελαχιστότατες, ίσως και μόνο μία. Η κατάσταση σχετικά με τη ποικιλία δε βελτιώνεται ιδιαίτερα ούτε στις διαστάσεις 195/80/15 και 215/75/15. Κοινώς, πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς! Ας ξεκινήσουμε όμως από τη δημιουργία μιας λίστας με πρωτογενή χωμάτινα αναλόγως τη διάσταση, η οποία ας ελπίσουμε ότι θα φανεί χρήσιμη.


Πρωτογενή χωμάτινα λάστιχα ανά διάσταση:

205/70/15: Maxxis Trepador (καλό χωμάτινο πέλμα ειδικά σε συθήκες trail, λίγο περισσότερη προσοχή στη βροχή, φοριέται χωρίς ανάγκη ψηλώματος)
                         
195/80/15: Kumho KL71 (καλό σε όλες τις επιφάνειες, φοριέται χωρίς ανάγκη ψηλώματος)

215/75/15:BFGoodrich M/T T/A (καλό σε όλες τις επιφάνειες, θέλει ψήλωμα), Κumho KL71 (καλό σε όλες τις επιφάνειες, θέλει ψήλωμα)

Για το Cooper Discoverer ST δε γνωρίζω σχεδόν τίποτα, ούτε τις διαστάσεις που βγαίνει, ούτε τι τύπου είναι (αλλού παρουσιάζεται ως 50/50 & αλλού ως χωμάτινο), έχω δει απλά ότι το επαινεί ο off-road-pet, οπότε καλύτερα να μας γράψει τη προσωπική του εντύπωση.

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #35 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:15 »
... αντώνη; ... έχει ό χάρης μας "θέμα" με τα mud στο καινούργιο;
Όχι, πέλμα Yokohama (mud) σε 195R15 (Tagom) σε μαμίσιο Jimny δε βρίσκει...
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #36 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:23 »
Jpat όταν λέμε ότι το αυτοκίνητο κόβει (κάτι που με ενοχλεί) δεν είναι ότι δεν μπορώ να χωθώ στις στροφές, αλλά στο ότι ο κινητήρας ζορίζεται αρκετά περισσότερο από όταν τα λάστιχα ήταν μαμά...

Όσον αφορά τις διαστάσεις και τα πέλματα, δεν πιστεύω πως 2 ελαστικά ίδιας μάρκας ίδιας διάστασης και διαφορετικού πέλματος έχουν ίδια διάμετρο...

Για παράδειγμα, τα BF All Terrain και τα BF Mud σε 215/75/15 έχουν ίδια διάσταση???? Αν τα βάλουμε δηλαδή δίπλα δίπλα δεν θα είναι τα Mud πιο μεγάλα??? + την αύξηση του βάρους....
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

vissarionas

  • Επισκέπτης
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #37 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:36 »
εψαχνα για αλυσιδες πριν λιγες μερες, και σκεφτηκα αν τελικα βαλω MUD ή 50-50, θα εχει διαφορα η διαμετρος λογο βαθους τακουνιου? ρωτησα εναν βουκλανιζατερα,για το αν απο 50/50 σε MUD παιζει διαφορα στις ιδιες διαστασεις, και μου ειπε οχι.
να λεει μπαρουφες?

vissarionas

  • Επισκέπτης
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #38 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:38 »
Δεδομένης λοιπόν της κοινής μας ανησυχίας για εκτός δρόμου, λασπώδεις καταστάσεις, σε οποιονδήποτε θέλει το λίγο παραπάνω στο εκτός και δε θέλει να έχει 2 τετράδες λάστιχα, προτείνω με κλειστά μάτια τη τοποθέτηση πρωτογενούς χωμάτινου ελαστικού ποσοστού 80/20 (ή και 70/30) στη διάσταση που τον εξυπηρετεί καλύτερα.

μαζι σου ;)

vissarionas

  • Επισκέπτης
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #39 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:40 »
το maxxis ειναι πρωτογενες ομως?

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #40 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:43 »
Jpat όταν λέμε ότι το αυτοκίνητο κόβει (κάτι που με ενοχλεί) δεν είναι ότι δεν μπορώ να χωθώ στις στροφές, αλλά στο ότι ο κινητήρας ζορίζεται αρκετά περισσότερο από όταν τα λάστιχα ήταν μαμά...

Όσον αφορά τις διαστάσεις και τα πέλματα, δεν πιστεύω πως 2 ελαστικά ίδιας μάρκας ίδιας διάστασης και διαφορετικού πέλματος έχουν ίδια διάμετρο...

Για παράδειγμα, τα BF All Terrain και τα BF Mud σε 215/75/15 έχουν ίδια διάσταση???? Αν τα βάλουμε δηλαδή δίπλα δίπλα δεν θα είναι τα Mud πιο μεγάλα??? + την αύξηση του βάρους....

Verse πουθενα δεν έχω κάνει συσχετισμό του "κοψίματος" λόγω αύξησης διαμέτρου με την μείωση της ικανότητας του στριψίματος. Η διαφωνία μου με τα ποστ σας αφορούσε αποκλειστικά και μόνο το γεγονός ότι αλλάζει η διάσταση αναλόγως το πέλμα. Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει σε καμία περίπτωση και όντως, εάν βάλεις ένα BFGoodrich Μ/Τ δίπλα σε ένα A/T η διάσταση θα είναι ίδια. Το βάρος φυσικά είναι διαφορετικό, αφού στα χωμάτινα απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του ελαστικού, γεγονός που μεταφράζεται και σε αύξηση βάρους. Η αναφορά που κάνω στο "χώσιμο σε στροφές" γίνεται ως επιχείρημα για το ότι το κράτημα στην άσφαλτο δεν είναι τόσο τραγικο για ένα καλό χωμάτινο, όσο ίσως πιστεύουν μερικοί, και δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά με ένα 50/50 λάστιχο όσο ίσως φανταζόμαστε, κάτι το οποίο το έχω παρατηρήσει από τη προσωπική μου εμπειρία (είχα το Yokohama Geolandar AT 205/70/15 & πέρασα σε BFGoodrich MT 215/75/15).

ΥΓ: Ναι το Maxxis είναι πρωτογενές ελαστικό vissariona.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #41 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 15:48 »
OK μάλλον κατάλαβα λάθος....

Τώρα όσο αφορά τις διαστάσεις, δες εδώ: http://www.kumhousa.com/tires/light-truck/mud-terrain/KL71/specs.do και εδώ http://www.kumhousa.com/tires/light-truck/all-terrain/KL78/specs.do για τις διαστάσεις 235/75R15 (δυστυχώς δεν έχει μικρότερες)

και ακόμα εδώ http://www.bfgoodrichtires.com/specs/all-terrain-t-a-ko/44.html και εδώ http://www.bfgoodrichtires.com/specs/mud-terrain-t-a-km2/3930.html που οι διαφορές είναι μεν μικρότερες αλλά υπαρκτές...

Μπορεί εν τέλει να είναι μικρές οι διαφορές αλλά υπαρκτές... Το πόσο επηρεάζουν δεν ξέρω...
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems

Αποσυνδεδεμένος potge

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 98
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #42 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 16:00 »
Παιδιά δεν αμφισβητώ τίποτα και κανένα. Τα νούμερα σίγουρα δεν βγαίνουν στη τύχη κ θα υπάρχει κάποιο όριο ανοχής μεν αλλά οι μετρήσεις ,αν θυμάμαι σωστά, γίνονται με ζάντα πλάτους που διαλέγει ο κατασκευαστής, κ γι αυτό πιθανώς τα νούμερα αλλάζουν ελαφρώς (αν κάνω λάθος διορθώστε με).
Επίσης μετρημένα τα kumho μου αν και 195 έχουν ελαφρώς μεγαλύτερο πλάτος από τα εργοστασιακά 205 ενώ κ η διάμετρος είναι κατά τι μεγαλύτερη από την θεωρητική. Πάντως οι διαφορές είναι πολύ μικρές.

Αποσυνδεδεμένος JPat

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 546
  • Φύλο: Άντρας
  • ΡΕΘΥΜΝΟ-ΚΡΗΤΗ
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #43 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 16:47 »
Φίλε Verse οι διαφορές των 0,2 και 0,1 ιντσών μεταφράζονται σε 0,5cm και 0,25cm διαφορά σε εκατοστά διαμέτρου. Σίγουρα δεν είναι μηδαμινή αλλά είναι τόσο μικρή που μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα. Στα αναγομωμένα μιλάμε για διαφορές αρκετών πόντων από την ονομαστική τιμή τους. Πχ, αντί για ~69cm διάμετρο στο 195/80/15, να έχεις 71-72cm και αντί να έχεις 19,5cm πέλμα, αυτό να είναι 16,5cm ή 21cm. Οι τελευταίες είναι όντως σημαντικές αποκλίσεις, οι οποίες όμως δε παρουσιάζονται κατ' ουσίαν στα πρωτογενή ότι πέλμα και αν έχουν.

Αποσυνδεδεμένος verse

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 1657
  • Φύλο: Άντρας
    • Web Applications & Information Systems
Απ: θα βαλω λαστιχακι...
« Απάντηση #44 στις: Δεκέμβριος 10, 2008, 16:51 »
Ναι όντως....  :D
fanis
www.b2bweb.gr - Web Applications & Information Systems