Αλήθεια, πόσο μπορεί να κοστίσει ένα JIMNY, αν του κάνεις όλες τις μετατροπές που πρέπει, για να δουλέψει σωστά με λάστιχα 32"
Πέρα από το
που θα τις κάνεις όπως λέει και ο Χρήστος
εξαρτάται και από το τι θα βάλεις (π.χ. coilover, άξονες LC, custom σημεία στήριξης αξόνων, κλπ).
Έτσι για να έχουμε θέμα να συζητάμε, μετά από μια πρόχειρη σκέψη μου έρχονται τα εξής τα οποία θα έκανα εγώ στο δικό μου:
1. ¶λλους άξονες (π.χ. LC) γιατί τα δικά του ημιαξόνια έστω και ενισχυμένα δεν επαρκούν για 32" λάστιχο, ειδικά αν είναι αναγόμωση όπως αναφέρει και ο Χάρης (λόγω αυξημένου βάρους)
2. Coilover dual ή triple rate (πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν custom βάσεις στήριξης πάνω στους άξονες και το σασί
3. 3-link πίσω (στην ουσία το Jimny είναι 2-link γιατί οι πανάρ δε μετράνε) για μεγαλύτερη διαδρομή
4. ¶λλα μπράτσα custom με ball joints καταργώντας το κάτω σημείο στήριξης στον άξονα και ίσως αλλαγή του σημείου στήριξης στο σασί
5. Πιθανώς θα χρειαστεί body lift, σίγουρα αν πάμε σε λύση ξεχωριστά ελατήρια/αμορτισέρ
6. Custom άξονες με διπλό σταυρό (πίσω κυρίως). Αν μπροστά θέλουμε να αυξήσουμε τη διαδρομή πολύ πρέπει να κοπεί η γέφυρα στο σημείο που περνάει ο μπροστινός άξονας προς το transfer για να μη βρίσκει οπότε ίσως χρειαστεί κι εκεί διπλός σταυρός
7. Αλλαγή transfer (413) με γρανάζια 4.16 ή 4.9 ή 5.14 με παράλληλη αλλαγή κορωνοπήνια (APIO)
8. Προαιρετικά αλλαγή κινητήρα (1.6)
9. Ρυθμιζόμενες πανάρ
10. Το κυριότερο, πολλή σκέψη και
μελέτη για να λειτουργήσουν όλα σωστά (δεν είναι καθόλου απλό, ειδικά αν αλλάξεις σημεία στήριξης στα μπράτσα και βάλεις coilover)
Με έναν πολύ πρόχειρο υπολογισμό νομίζω ότι το κόστος (υλικά μόνο) θα φτάσει και ίσως περάσει τα 7 - 8 χιλιάρικα, το ποιός θα το φτιάξει τώρα είναι αλλουνού παππά ευαγγέλιο...