Καλησπέρα σας. Η ιδανική αύξηση του πλάτους σε σχέση με την αύξηση του ύψους δίνεται από ότι με έχουν ενημερώσει από ένα συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο, ο οποίος δίνει μη γραμμική σχέση μεταξύ των δύο μεγεθών. Με απλά λόγια, απ' ότι μου είπαν, σε μικρά ψηλώματα, πρέπει να φαρδαίνεις το πάτημα σου κατά το 1/3 της αύξησης του ύψους σου. Όσο ξεφεύγει κανείς σε αύξηση ύψους, τόσο μεγαλώνει και η αύξηση στη τιμή του ιδανικού πλάτους, για να έρθει σε κάποιο σημείο να γίνει το ίδιο με το ύψος που κερδίζεις.
Οπότε για 4 πόντους ψήλωμα (το οποίο μπορεί να θεωρηθεί μικρό), βάσει του τύπου χρειάζεσαι 4x(1/3)=1,33cm φάρδεμα μίνιμουμ. Έχοντας μειώσει και ένα πόντο από κάθε ελαστικό το πέλμα σου (195 αντί του 205) έχεις μειώσει με καλή προσέγγιση το μετατρόχιο σου κατά ένα ακόμα πόντο συνολικά (1/2+1/2=1). ¶ρα για να επανέλθεις στα φυσιολογικά πρότυπα λειτουργίας πρέπει να ανοίξεις το πάτημα σου κατά τουλάχιστον 2,33cm. ¶ρα με ένα σετ αποστάτες της 1" είσαι απολύτως καλυμμένος και με το παραπάνω.
Τον τύπο δε τον θυμάμαι δυστυχώς, αλλά νομίζω βρίσκεται σε αμερικανικό φόρουμ για Jeep Wrangler (αυτό διαβάζει ο φίλος που με ενημέρωσε) και μάλλον είναι κοινός για όλα τα 4Χ4 που θέλουν να ψηλώσουν.